Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Mijn schoonmoeder was zich al aan het bedenken dat ze dan een jurk moet kopen. Dus ik zei nog dat een mooie broek en blouse ook mocht, want ze draagt nooit een jurk of rok. Iedergeval heb ik dat nog nooit gezien. Maar nee het word een jurk . Ik vind alles best, maar ik vond het grappig hoe ze het zei. Ze was wel opgelucht dat ik voor een jurk ga. Ik heb wel gezegt dat ik geen dure jurk wil en dat snapte ze wel. Blijkbaar is mijn schoonzusje aan het kijken naar jurken net onder de 1000 euro. Dat vond ze wel mee vallen. Ik vind het nog steeds te veel geld voor 1 dagje.
Nja voor een trouwjurk valt het hartstikke mee…vooral omdat ik dacht te lezen dat je schoonzusje best een grote bruiloft wil?
Ze zitten wel te kijken naar kasteeltjes waar je kunt trouwen enzo, dus in die zin word het waarschijnlijk wel redelijk groots. Het viel mij ook eigenlijk wel mee van haar, maar ik weet niet wat ze uit eindelijk koopt.
Als je dat aandurft kun je uit amerika echt hele mooie trouwjurken bestellen voor 250 dollar bijvoorbeeld.
In China hebben ze ook veel moois voor weinig, maar ik weet toch niet of ik dat durf met een jurk. Ik vind het ook lastig te bepalen van een plaatje wat mij goed staat. Waarschijnlijk ga ik wel wat kleine dingetjes bestellen zoals een sluier. Als ik die ga dragen tenminste.
Tara, weet je schoonzusje het ook al dat jullie gaan trouwen? Je was wel bang voor haar reactie toch? Omdat zij het eerder hadden aangekondigd maar waarschijnlijk later dan jullie gaan trouwen.
Dit vind ik leuk!!

Trouwen in het bos
Mijn schoonzusje weet inderdaad nog van niks. We wilde het eerst aan mijn schoonmoeder vertellen zodat als haar dochter er over wil klagen (of juist iets leuks over wil zeggen) tegen haar ze het wel al weet. Ik denk dat we dit weekend maar eens langs moeten gaan. Vriend ziet er alleen een beetje tegen op. Maar zijn moeder dacht dat het allemaal wel goed gaat komen. Dat denk ik ook wel.
Dat lijkt me ook wel wat Mat, maar de lokaties zijn niet echt bij ons in de buurt. Je moet ook wel geluk hebben met het weer natuurlijk.
@Tara, komt vast wel goed! Als je schoonmoeder ook denkt van wel :-)

@ Mat, ziet er wel leuk uit. Doet me aan die trouwerij in Twilight denken

Hier waren ze vorige week wel trouwfoto's in het bos aan het maken. Maar je moet wel geluk met het weer hebben inderdaad.
Ja dat nederlandse weer is dan natuurlijk weer een beetje jammer
Tara, wat fijn dat schoonmoeder zo fijn reageerde:)

Nu schoonzusje nog, maar zo te lezen zal dat nog wel meevallen.

Vriend heeft ook al naar buitenlocaties gekeken Mat.

Er zit er 1 op 2 minuten afstand lopen van ons huis. Staat ook bij de locaties in je link:)

Ik ben meer van een mooi landhuis, kasteel etc. Wordt waarschijnlijk een leuk compromis sluiten-;) In de tuin van een landhuis of kasteel:P
Ah, dat trouwen in het bos is echt leuk! Jammer inderdaad van het weer hier in NL, je kunt er eigenlijk niet op vertrouwen dat het mooi weer is op de grote dag.

@Tara: ik vind het echt super leuk dat je schoonmoeder zo reageerde. Echt blij om! En je schoonzusje, dat valt vast allemaal heel erg mee. Komt helemaal goed
Ennn we hebben het weer over trouwen Leuk hoor meiden. Ik twijfel laatste dagen opeens of ik echt NIET nooit wil trouwen.. Opeens in een vlaag van romantieke toestand leek het me toch wel wat... Oooh zullen het de nieuwe hormonen uit mijn AC zijn?

Ik herken me zo in een van de post van mat, twee pagina s geleden. Over het anders ernaar toe leven dan vriend. Hormoon/emotie gestuurde vanuit mij, rationele van hem. En uiteindelijk tot een verstandig en goed plan komen..maar ohoh wat is het soms moeilijk de gevoelens te beheersen. Gelukkig heb ik jullie!

@tara; wat een lieve reactie van jouw schoonmoeder! Ik ben echt benieuwd hoe jullie uiteindelijk gaan trouwen

@ andere dames: ik moet nu naar bed. Maar heb wel alles bijgelezen, weet alleen even niet weer op wie ik wilde reageren!

Trusten!
Zullen we in groepstherapie voor ons perfectionisme

Ben jaloers op degenen die het ook doorvoeren in het huishouden

Ok nu echt naar bed!
Die van mij zei dus (nav een vriendin die haar kinderwagen verkoopt) "waarom koop je die dingen niet alvast dan voorals wij straks een baby hebben?

Nou....omdat iemand die op dieet is ook geen taart gaat kopen die hij toch nog laaaaang niet mag eten maar wel de hele tijd moet zien staan

Nou en DAT vond hij me toch apart. Dat ik daar dan last van zou hebben. Want alvast een kinderwagen hebben is toch gewoon heel praktisch? Hoe kun je daardoor nou last krijgen van extra rammels? En als je niet zwanger kunt worden dan doe je de hele zooi toch weer weg? Mannen...
quote:matroesjka_ schreef op 06 november 2013 @ 23:41:

Die van mij zei dus (nav een vriendin die haar kinderwagen verkoopt) "waarom koop je die dingen niet alvast dan voorals wij straks een baby hebben?

Nou....omdat iemand die op dieet is ook geen taart gaat kopen die hij toch nog laaaaang niet mag eten maar wel de hele tijd moet zien staan

Nou en DAT vond hij me toch apart. Dat ik daar dan last van zou hebben. Want alvast een kinderwagen hebben is toch gewoon heel praktisch? Hoe kun je daardoor nou last krijgen van extra rammels? En als je niet zwanger kunt worden dan doe je de hele zooi toch weer weg? Mannen...Haha, iets met kat en spek? Mannen...
Hoi meiden!

Ik lees al een tijdje met jullie mee. 1 keer lang geleden even gepost. Ik heb al een tijdje rammelende eierstokken en nu mijn nicht en vriendin zwanger zijn beginnen ze hevig te rammelen haha. Mijn vriend wil het nu nog niet. We zijn bijna 6 jaar bij elkaar en wonen 1,5 jaar samen wat heel erg goed gaat.

Ik heb een vast contract en mn vriend werkt ook fulltime, financieel dus erg stabiel.

Hoe houden jullie die rammelende stokken in bedwang?
Welkom sunshine.

Hoe ik mijn rammelende stokken in bedwang houd? Nou euh…. niet ik rammel gewoon keihard. Maar ik moet/wil nog ff wachten dus die eierstokken hebben gewoon pech gehad.

Hier meeschrijven en je doelen voor ogen houden helpen wel. Denk maar zo: achteraf zal het wachten het waard zijn geweest.

Weet je vriend wel wanneer hij ongeveer wel wil? Of is hij nog in de mannelijke angstfase?
Hij zit nog in de angstfase haha. Hij wil er ook niet echt over praten. Dus ik geef altijd stille hints en dan reageert hij gelukkig wel positief! Dus ik laat hem er langzaam aan wennen en dan binnenkort weer even een gesprekje proberen aan te gaan haha!

Ik ben wel heel stom geweest, ik ben deze maand een paar pillen vergeten Nu gebruikt ik al 10 jaar de pil dus de kans zou heel klein zijn maar toch ben ik wel een beetje angstig..wat als..Ik zou het niet erg vinden hoor haha maar het is niet de goede manier.

En wat is de reden voor jou dat je moet/wil wachten?
Lijkt me idd niet fijn om dan ongepland zwanger te worden als je vriend nog in de angstfase zit.

Wij moeten eigenlijk niet meer echt wachten maar we willen wachten. We wouden eigenlijk in januari ervoor gaan maar hebben onlangs besloten om het toch uit te stellen tot najaar 2014 zodat we wat meer financiële zekerheid hebben (want als vriend zn baan kwijt zou raken en ik geen werk heb redden we het wel maar moeten we wel krap gaan leven en dat is ook niet fijn als je hoogzwanger bent/net ouders bent geworden). Het plan was aanvankelijk dat ik zwanger zou afstuderen en dan een tijdje (6 maanden ofzo) zou thuisblijven met ons kind. Maar daar zijn we nu vanaf gestapt. Als ik tijdens mijn zwangerschap gewoon kan werken kunnen we onze spaarpot flink spekken en hebben we meer achter de hand mocht vriend zn baan door de gootsteen gaan (heeft wel een vast contract maar zijn sector gaat erg slecht) en kan ik als we dat tzt zouden willen nog altijd tijdelijk stoppen met werken.

Maargoed dat is ook niet alles….als je vriend ook zo graag een kindje wil (liever vandaag dan morgen) dan ga je NOG harder rammelen
Ja ik kan me voorstellen als je vriend ook wil dat je meteen wilt beginnen! Maar wel verstandig om dan even te wachten en lekker te sparen. Voor je het weet is het najaar 2014. De tijd vliegt! Wat lijkt me dat spannend zeg dat je er dan echt aan gaat beginnen. Lijkt me een hele leuke tijd. En dan hopen dat het lukt.

Mijn vriendin is zwanger geworden met de hulp van IVF, dat vind ik best wel heftig allemaal.

En mijn nicht kon geen kinderen krijgen, van alles geprobeerd IVF en weet ik het allemaal. Ze heeft ze er met veel moeite bij neergelegd dat ze geen kinderen kon krijgen, relatie kwam ook wel onder druk te staan. Toen het allemaal rustig was ze ineens spontaan zwanger! Echt heel bijzonder
@Flora, haha wie weet wat die 'nieuwe' hormonen allemaal met je doen!

Welkom Sunshine! Dat wordt binnenkort dus een gesprekje aanknopen met je vriend Fijn dat jullie allebei een vaste baan hebben. Is de enige reden dat jij/jullie wachten omdat je nog niet weet hoe je vriend er tegenover staat of moeten jullie ook nog sparen bijvoorbeeld? En is hij even oud als jou?

(wat een vragen van mij he )

@Mat, haha mannen logica

@ hier, ik was gisteren eens aan het kijken naar wasbare luiers en denk dat ik er toch wel aan wil. Alleen hebben ze überschattige printjes op sommige luiers en dat is dus niet goed voor de rammels
Nou….hm.com is ook niet goed voor je rammels….mini outfitjes voor de kerst
@ Sealight, ik moet inderdaad nog een serieus gesprek aangaan met mijn vriend. Ik weet niet goed hoe hij ertegenover staat en wanneer hij met kinderen wil beginnen.

Ik zou ook nog wel willen sparen dat is natuurlijk altijd makkelijk.

Hij is 1 jaar ouder dan ik, ik ben 24 en hij 25. En ik zie in de tabel bij jou naam sparen en wachten op vriend. Is je vriend er nog niet klaar voor of zijn er andere redenen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven