Marktplaats ; wat moet ik doen?
donderdag 7 november 2013 om 14:06
Hallo allemaal,
Eergister heb ik een telefoon op marktplaats gezet, ik wilde er in eerste instantie €650 voor. (Heb dit niet aangegeven op marktplaats, je kon vrij bieden)
Na vele biedingen rond €600 ben ik gisteravond akkoord gegaan met €620
De vrouw die de telefoon wilt overnemen komt hem in principe vanavond ophalen.
Nu krijg ik vanochtend een bod van €700....
Diegene heeft me gemaild, gegevens gegeven en zou hem vanavond op kunnen halen.
Wat moet ik doen?!
M'n gevoel zegt ; misschien is het wel die vrouw die mij wil testen. Aan de andere kant, de telefoon is wel die €700 waard. (Nieuw en geseald) Het gaat toch om €80,- extra.
Maar ook vind ik het zo zielig stel ik moet nu die vrouw afzeggen... Voelt niet goed en vind ik gewoon sneu.
Iemand ervaring of tips?
Eergister heb ik een telefoon op marktplaats gezet, ik wilde er in eerste instantie €650 voor. (Heb dit niet aangegeven op marktplaats, je kon vrij bieden)
Na vele biedingen rond €600 ben ik gisteravond akkoord gegaan met €620
De vrouw die de telefoon wilt overnemen komt hem in principe vanavond ophalen.
Nu krijg ik vanochtend een bod van €700....
Diegene heeft me gemaild, gegevens gegeven en zou hem vanavond op kunnen halen.
Wat moet ik doen?!
M'n gevoel zegt ; misschien is het wel die vrouw die mij wil testen. Aan de andere kant, de telefoon is wel die €700 waard. (Nieuw en geseald) Het gaat toch om €80,- extra.
Maar ook vind ik het zo zielig stel ik moet nu die vrouw afzeggen... Voelt niet goed en vind ik gewoon sneu.
Iemand ervaring of tips?
donderdag 7 november 2013 om 14:08
donderdag 7 november 2013 om 14:17
donderdag 7 november 2013 om 18:36
quote:chocoladerijstwafel schreef op 07 november 2013 @ 15:54:
Nnora ; bijna wel , de nieuwste iPhone.
Ja ik heb diegene afgezegd, bedankt iig!
Dat was misschien ook niet zo slim, want als de mevrouw van 620 afzegt heb je niks meer.
Ik had gewoon door gegeven dat je een akkoord met iemand hebt en mocht dit alsnog niet doorgaan dat je dan weer contact op neemt.
De vrouw zal nl niet de eerste zijn die niet op komt dagen.
Helaas gebeurd dit erg vaak.
Net als mensen die een hoger bod krijgen hun akkoord weer intrekken en met de ander akkoord gaan.
Daarom vind ik heel netjes en terecht dat jij dat niet hebt gedaan.
Nnora ; bijna wel , de nieuwste iPhone.
Ja ik heb diegene afgezegd, bedankt iig!
Dat was misschien ook niet zo slim, want als de mevrouw van 620 afzegt heb je niks meer.
Ik had gewoon door gegeven dat je een akkoord met iemand hebt en mocht dit alsnog niet doorgaan dat je dan weer contact op neemt.
De vrouw zal nl niet de eerste zijn die niet op komt dagen.
Helaas gebeurd dit erg vaak.
Net als mensen die een hoger bod krijgen hun akkoord weer intrekken en met de ander akkoord gaan.
Daarom vind ik heel netjes en terecht dat jij dat niet hebt gedaan.
zaterdag 9 november 2013 om 14:25
Het ligt op MP toch echt iets genuanceerder bij acceptatie van biedingen. Het is een aanbiedingssite en weg=weg. Netjes is niet om een hoger bod te accepteren als je al een lager bod hebt geaccepteerd, maar de koper kan er (wettelijk) niets tegen doen. Hoe vaak komt de koper gewoon niet opdagen? Zit je uren te wachten voor niets. Dan kun je de koper ook niet verplichten via de wet om het product alsnog af te nemen.