Marktplaats ; wat moet ik doen?

07-11-2013 14:06 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Eergister heb ik een telefoon op marktplaats gezet, ik wilde er in eerste instantie €650 voor. (Heb dit niet aangegeven op marktplaats, je kon vrij bieden)

Na vele biedingen rond €600 ben ik gisteravond akkoord gegaan met €620

De vrouw die de telefoon wilt overnemen komt hem in principe vanavond ophalen.

Nu krijg ik vanochtend een bod van €700....

Diegene heeft me gemaild, gegevens gegeven en zou hem vanavond op kunnen halen.

Wat moet ik doen?!

M'n gevoel zegt ; misschien is het wel die vrouw die mij wil testen. Aan de andere kant, de telefoon is wel die €700 waard. (Nieuw en geseald) Het gaat toch om €80,- extra.

Maar ook vind ik het zo zielig stel ik moet nu die vrouw afzeggen... Voelt niet goed en vind ik gewoon sneu.

Iemand ervaring of tips?
Je hebt niet veel keuze je aanbod is geaccepteerd en jij hebt het bod geaccepteerd dus er is een overeenkomst tot stand gekomen tussen jou en de vrouw. Zo zit de wet in elkaar. Je kunt uiteraard de vrouw proberen af te bellen maar als ze er op staat dan moet je de telefoon leveren.
Je bent al accoord gegaan met het bod van ¤620,-
Je was gisteren akkoord met 620, en ik zou het ronduit asociaal vinden als je die vrouw nu afzegt voor een hoger bod. Als je meer had willen hebben, had je af moeten wachten.
Oke duidelijk, bedankt!

Ik zei ook dat ik het zielig zou vinden, maar ik wist niet of het gebruikelijk zou zijn om een aankoop af te zeggen via marktplaats.

Misschien kan je het wel gewoon afzeggen/annuleren. Weet ik veel...

Maar bedankt, ik zal het door laten gaan!
Jij hebt dat bod geaccepteerd, dus ben je juridisch (en moreel als je het mij vraagt) verplicht verder te gaan met deze koper.

Als hij volgens jou 700 waard was, had je niet met minder akkoord moeten gaan.
Inderdaad voor het bod van 620 gaan. Voor het zelfde geld komt die van 700 niet opdagen. Blijf je als nog mee zitten.
Jeetje, is die telefoon va goud?
Het zou erg onfatsoenlijk van jou zijn als je die vrouw afzegt. Een akkoord is een akkoord.

Wil je meer hebben, dan moet je afwachten en geen bod accepteren.
Nnora ; bijna wel , de nieuwste iPhone.

Ja ik heb diegene afgezegd, bedankt iig!
quote:chocoladerijstwafel schreef op 07 november 2013 @ 15:54:

Nnora ; bijna wel , de nieuwste iPhone.

Ja ik heb diegene afgezegd, bedankt iig!

Dat was misschien ook niet zo slim, want als de mevrouw van 620 afzegt heb je niks meer.

Ik had gewoon door gegeven dat je een akkoord met iemand hebt en mocht dit alsnog niet doorgaan dat je dan weer contact op neemt.

De vrouw zal nl niet de eerste zijn die niet op komt dagen.

Helaas gebeurd dit erg vaak.

Net als mensen die een hoger bod krijgen hun akkoord weer intrekken en met de ander akkoord gaan.

Daarom vind ik heel netjes en terecht dat jij dat niet hebt gedaan.
Blauwtheekopje ;

Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen...

Ik had gemaild dat als diegene hem vanavond niet komt ophalen, ik hem zou mailen.

Overigens is hij gisteravond opgehaald.
Hij was trouwens erg geliefd, dus had hem sowieso wel verkocht
Je bent al akkoord gegaan dus ikZelf zou het raar vinden als je hem aan een ander verkoopt
.
Oh mosterd goed gedaan
.
En dan wie zegt dat de hoogste bieder idd komt op dagen ??
Het ligt op MP toch echt iets genuanceerder bij acceptatie van biedingen. Het is een aanbiedingssite en weg=weg. Netjes is niet om een hoger bod te accepteren als je al een lager bod hebt geaccepteerd, maar de koper kan er (wettelijk) niets tegen doen. Hoe vaak komt de koper gewoon niet opdagen? Zit je uren te wachten voor niets. Dan kun je de koper ook niet verplichten via de wet om het product alsnog af te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven