Gezondheid alle pijlers

Wie heeft borstverkleining na smetten onder borsten

10-11-2013 11:40 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb december 2011 een gastric bypass gehad nu ben ik al vanaf juli 2013 bezig met Agis om een borstverkleining vergoed te krijgen.

Heb veel last van smetten onder mijn borsten, maar Agis vind nu dat ik eerst naar een Dermatoloog moet gaan?

Wie heeft hier ervaring mee en heeft wel een goedkeuring van Agis gekregen?
Agis niet bekend mee. Een vriendin van mij zat bij menZis en kreeg een verkleining vergoed omdat ze te groot waren, cup d. Dat ging allemaal heel snel
.
Waarom heb jij daar last van dan? Goed schoonhouden, schone bh's. Als die oud zijn nieuwe kopen en goed passende zodat het niet schuurt. Zodra je ziet dat het begint te smetten wat sudo creme gebruiken, werkt heel goed.
Ik heb het eens aan een plastisch chirurg gevraagd wanneer het vergoed wordt. Niet voor mezelf, is niet nodig, maar uit nieuwsgierigheid. Hij zei dat het ook met de verhoudingen te maken heeft. Als je zeg maar heel slank bent en je hebt een cup f dan is het niet in verhouding. Heb je een omtrek van 100 cm en een cup f, ik zeg maar wat he, dan is het meer in verhouding. Ik weet niet hoeveel jij afgevallen bent na de gastric bypass, maar het kan best zijn dat het nog in verhouding is.
Cum non tum age
Smetten zijn vaak goed te verhelpen en voorkomen met de juiste hygiëne en zorg. Ik vind het dus niet raar dat je eerst dat moet proberen voordat je in je laat snijden.
smetten is ook op te lossen zonder borstverkleining. Ik gok maar zo dat Agis daar op doelt met 'ga maar naar een dermatoloog'.
Dat is een goed idee van Agis.

Waarom heb je dat nog niet gedaan?
Kan het zijn dat je nog een behoorlijk BMI hebt en dat je cupmaat wel bij je lichaam past? Of dat je gewicht (nog) niet stabiel is? Ik heb het bijna 20 jaar geleden laten doen en vond het best pittig, zou dus eerst andere dingen proberen voordat ik zou laten snijden. Ik heb (en had) een omvang van 65 en een enorme cupmaat. Er is een kilo vet weggehaald en heb nog steeds een E-cup! Maar nooit last van smetplekken gehad.

Draag zoveel mogelijk katoen. Misschien scheelt het. Verder zou ik de afspraak met de dermatoloog maken. Waarom zou je het niet doen? Kan me niet voorstellen dat je graag in je laat snijden en misschien heeft de dermatoloog wel dé oplossing.
Als je een goede bh draagt, hoe kun je dan last van die plekken hebben?
Ik kreeg deze zomer zonder problemen een operatie vergoed, ben ook veel afgevallen en kon ze zowat over mijn schouders gooien. Wel heb ik ook rugproblemen, dus wellicht was dat de reden dat het bij mij zo makkelijk ging. Zit wel bij een andere zorgverzekering.
Ik zou even langs een Prive kliniek. De regels zijn namelijk heel erg duidelijk: meer dan DD is volledig vergoed als je ook lichamelijke klachten hebt (nek, rug).

Als jij dus met een andere reden bij Agis aan komt doen ze moeilijk. Ga naar kliniek en laat hen de aanvraag doen. Dan komt het (mits je die cupmaat hebt) helemaal goed.
ik vraag me ook af wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen en welke medische zorg (die vergoed wordt) je daarbij hebt ingeschakeld?

wat is er mis met de dermatoloog, als die zonder opereren jouw probleem kan verhelpen?
Misschien ook handig om even aan te geven welke bh-maat je hebt?
Ik heb dat ook als ik bh's koop die goedkoop zijn en niet goed passend. Misschien dus toch maar naar een dermatoloog gaan, want dan kan de verzekeringsmaatschappij van de dermatoloog horen dat het allemaal ook niet geholpen heeft.
Ik heb in juni 2011 een gastric bypass gekregen en 30 kilo afgevallen. Afgelopen woensdag geopereerd aan een borstverkleining/lift. Wel een andere verzekeringsmaatschappij. Ik had cup F/G.
Duko is ondergedukoot geloof ik.....
Duko: bedoel je dat je smetten krijgt omdat je borsten erg zijn gaan hangen omdat de cupmaat is afgenomen door het afvallen en je nu dus een veloverschot hebt (of extreem slappe hangende borsten dus)? Gewoon een nieuwsgierige vraag en mss ook handig voor de anderen om te weten qua beeld. (Ben zelf 30 kg kwijt na een GBP in mei jl en mijn borsten zijn dus ook heeel erg gaan hangen. Heb alleen geen smetplekken, gelukkig. Maar kan me voorstellen dat je dit bedoelt en niet dat je nog steeds een grote cup hebt (oude omvang) bij een slanker lichaam.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven