heftig afgebouwd efexor ervaringen??
maandag 11 november 2013 om 22:20
Ik kan je niet helpen helaas. Maar ik weet hoe je je voelt, ik had heel erg veel last van zo'n raar gevoel in mijn hoofd toen ik met efexor begon. Ben na 2 wk helaas moeten stoppen, was echt helemaal niet meer te doen voor mij icm werk etc. Kan me zomaar voorstellen dat afbouwen lang duurt. Kun je niet even bellen met je huisarts/psych? (degene die het afbouwen begeleidt)
Een vriendin van mij heeft het wel ooit afgebouwd, en daar hebben ze in de apotheek een heel lage dosering gemaakt, die eigenlijk niet bestond maar die ze zelf in een pilletje hebben gemaakt daar. Als tussenstap totdat ze geheel stopte. Misschien eens informeren?
Een vriendin van mij heeft het wel ooit afgebouwd, en daar hebben ze in de apotheek een heel lage dosering gemaakt, die eigenlijk niet bestond maar die ze zelf in een pilletje hebben gemaakt daar. Als tussenstap totdat ze geheel stopte. Misschien eens informeren?
maandag 11 november 2013 om 22:38
Efexor afbouwen vond ik echt vreselijk en de huisarts maar zeggen dat ik me aanstelde. De apotheker heeft mij toen een pillensplitser gegeven om ze zo klein mogelijk te maken. Ik zou of de apotheker of de behandeld arts om raad vragen en dan maar hopen dat je niet zo'n eikel treft als ik.
You know how I know? Because I reeaally think so!
maandag 11 november 2013 om 22:43
Ik ben één keer gestopt met Efexor, maar NOOIT meer Nou moet ik het blijven slikken, maar wat een hel was dat. Het ergste vond ik de misselijkheid en de brainzaps. Tig keer per dag het gevoel alsof je hersenen kortsluiting maken. Ik had wel superlangzaam afgebouwd, dus dat is niet persé de oplossing.
maandag 11 november 2013 om 23:16
quote:beauprinses schreef op 11 november 2013 @ 21:41:
Hi! Ik ben nu sinds een week of vier efexorvrij maar ohoh wat voel ik me slecht.... Hele dag wazig en raar in mijn hoofd ... Is dit nog steeds het afkickproces of moet ik er weer aan geloven?
Kan nog best het afkickproces zijn. Ben zelf ruim 6 weken geleden gestopt met efexor na een heel lange periode van heel heel langzaam afbouwen (zelf de capsules samengesteld zodat ik lagere doses kon nemen), ik heb sinds ongeveer 1 week minder last van brainzaps. Ben veel emotioneler geworden sinds het stoppen. Naar een psycholoog gegaan voor begeleiding en dat lijkt goed te gaan.
2 jaar terug ook geprobeerd te stoppen, ging helemaal niet. Toen wist ik nog niet dat ik de pillen aan moest passen om veel langzamer af te kunnen bouwen. En dan nog is het erg zwaar helemaal te stoppen. Het is gewoon heel zwaar. Heb je ook begeleiding?
Hi! Ik ben nu sinds een week of vier efexorvrij maar ohoh wat voel ik me slecht.... Hele dag wazig en raar in mijn hoofd ... Is dit nog steeds het afkickproces of moet ik er weer aan geloven?
Kan nog best het afkickproces zijn. Ben zelf ruim 6 weken geleden gestopt met efexor na een heel lange periode van heel heel langzaam afbouwen (zelf de capsules samengesteld zodat ik lagere doses kon nemen), ik heb sinds ongeveer 1 week minder last van brainzaps. Ben veel emotioneler geworden sinds het stoppen. Naar een psycholoog gegaan voor begeleiding en dat lijkt goed te gaan.
2 jaar terug ook geprobeerd te stoppen, ging helemaal niet. Toen wist ik nog niet dat ik de pillen aan moest passen om veel langzamer af te kunnen bouwen. En dan nog is het erg zwaar helemaal te stoppen. Het is gewoon heel zwaar. Heb je ook begeleiding?
iedereen accepteert me zoals ik ben-nu ik nog Loesje
dinsdag 12 november 2013 om 00:39
Thnx voor de reacties! Brainzaps ed dat stadium ben ik al voorbij dat had ik idd ook toen ik minderde en net niet meer gebruikte
ha vindt het lastig te zeggen kan nog afkickproces zijn duurt bij de een langer dan de ander. Ik heb nu gewoon weer de aanvallen zeg maar als ervoor tintelende tong ... Raar in hoofd , misselijk ... Ti's zo lastig te peilen of ik nog doormoet zetten met niet gebruiken of dat ik weer moet starten omdat ik gewoon niet zonder kan ? brainwave had ik trouwens liever omdat dat herkenbaar was dat had ik bv okk als ik efexor te laat innam... Dit is gewoon een raar onwerkelijk gevoel ofzo
dinsdag 12 november 2013 om 00:44
Nee op moment geen begeleiding meer.... Ging allemaal heel goed vandaar dat ik ook zoiets had stop ermee kan de wereld weer Aan eerste twee weken gingen ook goed maar laatste week klapt ie e zo hard in ..., heb ik echt goede dag , slechte dag.., trouwens wel oxazapam had ik ook met opbouwen gebruikt want dag vondt ik ook zon hel toen
dinsdag 12 november 2013 om 09:36
Ja echt heftig. Ik slik nu wel andere ad. Ben zo iemand die het blijkbaar zn hele leven moet blijven slikken. Wel aantal keer zonder gedaan, maar dan gaat het fout.
Xanax is een rustgever.
Misschien kan t je helpen door om de dag een heel klein ministukje efexor te nemen.
Hoelang heb je over de afbouw gedaan?
Xanax is een rustgever.
Misschien kan t je helpen door om de dag een heel klein ministukje efexor te nemen.
Hoelang heb je over de afbouw gedaan?
dinsdag 12 november 2013 om 09:44
Daarom vond ik efexor inderdaad ook niks, als je het te laat inneemt, krijg je al brainzaps. Dat komt door de korte halfwaardetijd van de werkzame stof. Ik veranderde ook in een zombie, dat was prima om de meest heftige symptomen te bestrijden voor waarvoor ik ze innam, maar naarmate het wat beter met me ging, was dat steeds minder gewenst.
Ik ben ook zo iemand die gewoon AD moet blijven slikken helaas en ik heb samen met de psychiater meer dan een jaar naar de juiste combi van medicijnen gezocht die zoveel mogelijk symptomen verminderden zonder al teveel bijwerkingen. Dat is geen feest, dat op- en afbouwen, maar voor mij nooit meer Efexor. Wat een rotzooi.
Ik ben ook zo iemand die gewoon AD moet blijven slikken helaas en ik heb samen met de psychiater meer dan een jaar naar de juiste combi van medicijnen gezocht die zoveel mogelijk symptomen verminderden zonder al teveel bijwerkingen. Dat is geen feest, dat op- en afbouwen, maar voor mij nooit meer Efexor. Wat een rotzooi.
dinsdag 12 november 2013 om 11:17
Kijk het een half jaartje aan, en als het binnen die tijd geestelijk niet goed gaat kan je altijd een nieuwe afspraak maken om te kijken of er iets anders is.
Remeron (Mirtazapine) raad ik ook ten sterkste af. Al kan dat middel bij een ander natuurlijk anders uitpakken.
Maar ik vrat me ongans aan taart en andere zoetigheden. Daarnaast was ik zo suicidaal als de pest geworden. Gelukkig heeft mijn familie me toen goed opgevangen.
Hoelang heb je Efexor geslikt, Beau?
Remeron (Mirtazapine) raad ik ook ten sterkste af. Al kan dat middel bij een ander natuurlijk anders uitpakken.
Maar ik vrat me ongans aan taart en andere zoetigheden. Daarnaast was ik zo suicidaal als de pest geworden. Gelukkig heeft mijn familie me toen goed opgevangen.
Hoelang heb je Efexor geslikt, Beau?
dinsdag 12 november 2013 om 11:45
Nu een jAAR EN ZEVEN JAAR geleden okk een jaar... Ik gebruik het voor angst en hyperventilatie . Alleen die tweede keer gebruiken Had ik veel met last VAB bijwerkingen enzo... Nu functioneer ik echt niet en vandaag ook Ziekengemeld klote hoor ... Zo makkelijk om weer te beginnen nu:( maar als dit bij proces hoort van stoppen vindt ik het zonde....
dinsdag 12 november 2013 om 12:13
quote:beauprinses, 55 minuten geleden
Mrsstanleywalker wat slik jij nu? Ja dat twijfel ik nu ook zal ok gewoon moeten slikken of niet? Ja maar wil nu niet weer efexor gaan innemen doe dit al vier weken niet meer dus dat vindt ik zonde:(
Ik slik nu Fluvoxaminemaleaat en seroquel. Maar ik heb echt verschillende AD's uitgeprobeerd en bij iedereen werkt het anders. Wat voor mij werkt, hoeft bij jou niet te werken. Dit is echt een proces wat je met je psychiater moet aangaan, dat is de enige die je daarbij kan helpen. Ik vind het voor huisartsen echt te hoog gegrepen om AD's voor te schrijven.
Remeron raad ik ook af, ook voor de genoemde reden van Christiane. Je komt er vreselijk veel van aan en het is niet de bedoeling dat een medicijn een bijwerking geeft waardoor je jezelf niet kan blijven of nieuwe problemen veroorzaakt.
Mrsstanleywalker wat slik jij nu? Ja dat twijfel ik nu ook zal ok gewoon moeten slikken of niet? Ja maar wil nu niet weer efexor gaan innemen doe dit al vier weken niet meer dus dat vindt ik zonde:(
Ik slik nu Fluvoxaminemaleaat en seroquel. Maar ik heb echt verschillende AD's uitgeprobeerd en bij iedereen werkt het anders. Wat voor mij werkt, hoeft bij jou niet te werken. Dit is echt een proces wat je met je psychiater moet aangaan, dat is de enige die je daarbij kan helpen. Ik vind het voor huisartsen echt te hoog gegrepen om AD's voor te schrijven.
Remeron raad ik ook af, ook voor de genoemde reden van Christiane. Je komt er vreselijk veel van aan en het is niet de bedoeling dat een medicijn een bijwerking geeft waardoor je jezelf niet kan blijven of nieuwe problemen veroorzaakt.
dinsdag 12 november 2013 om 16:42
Misschien heb je wat aan dit topic https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=84450