Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!

Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3

En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!

Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Nou gefeliciteerd hoor, Berry78. Leuk om te lezen dat je blij bent met het resultaat, dan weet je waarvoor je al die moeite gedaan hebt.

Hoelang ben je in totaal bezig geweest? Het zal vast wel ergens gestaan hebben maar ik heb zoveel gelezen dat ik het niet meer allemaal weet.

Die draadjes achter de tanden lijkt mij ook wel wennen. Ik weet niet of ik dat na afloop krijg. Er is bij wel gesproken over een retentie beugel, wat mij eerlijk gezegd fijner lijkt dan die draadjes. Maar ja, ik ben nog lang zo ver niet.

Geniet lekker van je vernieuwde gebit!
Ik heb ook op volwassen leeftijd een beugel gehad. Geen spijt. Die draadjes ('spalkjes') wennen. Het grootste deel van de dag sta ik er niet eens bij stil.
Power to the people
Oke Galileo, gelukkig dat het dus went. Ik vind het nu nog erg aanwezig voelen, maar komt dus wel goed.

Ook aan de bovenkant erg dicht op het tandvlees wat niet bevorderlijk is voor goed schoonmaken. Ik zal daar over een maand nog naar vragen. dan moet ik nog een keer naar de ortho om tekijken of ik een nachtbeugel moet of niet.
Gefeliciteerd Berry! Heb je voor en na foto's?
Die spalkjes voelen de eerste dagen heel vreemd aan (wat ruw eerst) maar het gevoel went wel hoor. Maar na 3 maanden ben ik me er nog steeds erg van bewust dat ze er zijn, maar dat zal wel aan mijn paranoia liggen

Ik durf bv. ook nog steeds niet in een appel te bijten en met een belegd (hard) broodje ben ik ook erg voorzichtig.. Ik voel heeel vaak of het draadje nog correct zit, maar, again, paranoia he
Ik wil ook graag meekletsen hier! Heb vorige wk gebitsmodellen en foto's laten maken en moet de 28e terug voor behandelplan.

Welke zorgverzekering nemen jullie voor 2014? Ik ben nog op zoek naar de verzekeraar die de beste vergoeding biedt.
13 december gaat mijn beugel eruit.
Ik heb een collectieve tandartsverzekering bij CZ en krijg 80% vergoed, tot een maximum van ¤ 2.045.

Greeneye1: fijn dat hij er bijna uit mag.
Ben zeker blij Torentia.

Jij krijgt wel veel vergoed. Hoeveel betaal je extra voor je tandartsverzekering.

Ik had een tandartsverzekering zorg 3 bij Menzis en kreeg 1000 euro vergoed. Daarbij had ik nog geluk want nu moet je 1 jaar verzekerd zijn voordat je mag declareren. Dat zou ik dan ook niet de moeite waard vinden, want dan ben je aan de verzekering al ¤600= kwijt. Vorig jaar heb ik hem ook weer opgezegd want ik zat al aan mijn max.
Ik betaal ¤21,01 per maand voor de tandarts verzekering.
Hoe was de bespreking van je behandelplan, chiggy? Wat gaan ze bij jou doen?
Ik ben gister geweest, en er moet toch heel wat gebeuren! Eerst gewoon beugelen (boven en onder) en dan over 1,5 jaar een kaakoperatie. Boven willen ze proberen alles recht te zetten zonder het trekken van kiezen maar het zou kunnen zijn dat dit alsnog nodig is. Onder willen ze wat ruimte creeëren door wat van mijn tanden te slijpen. Daar hoeft dus gelukkig niks getrokken te worden

Over de kaakoperatie wordt tijdens de loop van de behandeling beslist maar de ortho denkt dat het uiteindelijk nodig zal zijn mijn onderkaak een stukje naar voren te zetten.

Ortho gaat nu een aanvraag doen bij mijn verzekeraar. Ik hoop zo op goedkeuring... Hopelijk dit jaar nog, want anders kan ik eventueel nog overstappen naar een andere verzekeraar.
Hoi Chiggy, heel veel succes met je behandeling!

Ik heb twee maanden geleden de kaakoperatie laten doen. Voor het geval je er tegenop ziet: er is niemand in de hele wereld die meer getwijfeld heeft dan ik (bijna twee jaar voordelen/nadelen lopen afwegen), maar ik kan het je nu van harte aanraden :-)

Als je er vragen over hebt, vraag maar raak. PB mag ook altijd.
Zo, ik meld me ook weer eens. Weinig nieuws nog. De kaakchirurg wil me pas over een jaar terug zien, als de beugel er al een tijd uit is. Bij de ortho zijn vorige maand weer afdrukken gemaakt. Over twee weken hoop ik te horen wanneer mijn beugel eruit mag. Hij zit ondertussen bijna drie jaar, dus wat mij betreft is het wel tijd onderhand.

Berry, wat heerlijk dat hij er bij jou al uit is! Was het wennen?

En greeneye, jij wordt ook bijna verlost, fijn vooruitzicht!

Carma, hoe gaat het nu met jou? Went de nieuwe stand van je kaken al? En hoe gaat het met eten, want je mag ondertussen al kauwen natuurlijk! Ik vond het toen vreselijk gaaf dat ik opeens een volmaakte halfronde hap uit een boterham kon nemen, terwijl ik er voorheen altijd een stuk moest afscheuren vanwege die enorme overbeet. Hopelijk geniet jij er ook zo van!

Fijn weekend allemaal
Hi Rebelsmeisje, ik ga voor je duimen, want het begint nu wel lang te duren hè? Hoe vind je het resultaat op dit moment?

Met mij gaat het goed. Sinds drie weken mag ik weer kauwen, en eigenlijk eet ik nu alles weer. Mijn operatiedraden zijn er ook eindelijk uit en nu wordt er weer flink aan mijn tanden getrokken door de nieuwe draden. Dan heb ik weer het gevoel dat er iets gebeurt.

Qua stand van de kaken merk ik niet heel veel verschil. Alleen dat mijn tong meer ruimte heeft en ik tegenwoordig met mijn mond dicht slaap :-) De meeste mensen zien niet eens iets aan mij. Ik zie natuurlijk wel verschil en ben er blij mee.

Het gevoel in mijn kin en lip is ook al zo goed als terug. Dat had ik niet zo snel verwacht. Het was sowieso maar een klein stukje dat ongevoelig was geworden, maar ik had op een jaar gerekend, niet op twee maanden. Groot applaus voor mijn kaakchirurg!!

Nu is de laatste fase begonnen en wordt alles netjes passend gemaakt. Voor mijn gevoel nog een enorme klus, want in mijn ogen is het eindresultaat nog lang niet behaald. Het schijnt wel snel te kunnen gaan vanaf nu. Hopelijk nog een maand of 4-5 en dan de dag der verlossing.

Ik eet zelden brood, maar ik ga de haptest binnenkort doen LOL

Fijn weekend!
quote:Rebelsmeisje schreef op 29 november 2013 @ 21:44:

Ik vond het toen vreselijk gaaf dat ik opeens een volmaakte halfronde hap uit een boterham kon nemen, terwijl ik er voorheen altijd een stuk moest afscheuren vanwege die enorme overbeet. Hopelijk geniet jij er ook zo van!

Misschien een beetje anders bij mij, maar daar geniet ik nog bijna elke dag van

Als ik ergens iets afbijt en ik zie die perfecte halve cirkel.. aaah. Toch echt iets anders dan die grillige afdruk ervoor. En dan ben ik toch elke keer zo blij

Succes Rebelsmeisje, ik hoop dat je traject nu bijna afgelopen is!!
Ik heb deze topic ook weer gevonden. (erg vervelend dat de zoekfunctie het niet doet)

Ik ben mij nu aan het oriënteren voor een zorgverzekering. Ik had gezien dat een collectieve verzekering van United Consumers tot ¤2500,- vergoed aan beugelkosten voor volwassenen. Is er hier iemand die die verzekering heeft?

Als ik de juiste verzekering heb afgesloten dan gaat het grote beugelavontuur voor mij in januari beginnen. Vind het erg spannend, ben heel erg benieuwd of ik de pijn en het ongemak een beetje kan accepteren of dat ik mijzelf vooral erg zielig ga vinden.
Carma, wat fijn dat het zo goed gaat en dat je gevoel al bijna terug is. Snel hoor! Bij mij zit nog een iets dovig gevoel in mijn onderlip, maar dat wordt steeds beter. En als het zou blijven zoals nu, heb ik daar totaal geen problemen mee. Gevoel in tandvlees boven is ook bijna helemaal terug, ook fijn. Dat was in het begin volledig gevoelloos en dat is heel rot met tanden poetsen. In ieder geval ben ik superblij met het resultaat van de operatie. Ik kan eindelijk normaal iets afbijten en kauwen. En als bonus is mijn profiel ook nog veel mooier geworden. Zou het zo weer doen. Bij mij zou de afwerking zes maanden vergen, maar dat is dus wat langer geworden. Nou ja, liever wat langer en dan meteen goed!

Lien, leuk is dat he, zo'n volmaakt boogje bijten. Het was jarenlang een rommelige afdruk, dan is dit echt genieten
Hoi Manmar, welkom!

Je zal je in het begin vast even zielig voelen, maar het went best snel en het leven gaat gewoon door :-)

Rebelsmeisje, mijn tandvlees is wel nog steeds wat ongevoelig. Ook voelt mijn mond vrij vol (tussen wangen en tanden) Het is net alsof er wattenrolletjes tussen zitten. Heb jij dat ook (gehad)?
Vanmiddag wezen happen, viel allemaal erg mee. Volgende maand gaat de beugel er in.

Nou vreg ik mij af, ik ben een buikslaper. Nou weet ik dat dit niet zo'n gezonde slaaphouding is voor je nek. Maar hoe zit het met een beugel. Is dot erg slecht voor je tanden en de beugel zelf en doet het dan extra zeer als je erop ligt?
Ik denk dat je meer last zal hebben van je nek dan van je beugel Torrentia :-)

In het begin voel je die beugel natuurlijk wel zitten, maar na verloop van tijd voel je er nog maar weinig van. Je zal misschien wat last krijgen van blaren en de gevoeligheid van je tanden, maar ik verwacht niet dat je slaapproblemen zal krijgen.
Ik meld mij ook!

Komende dinsdag heb ik de eerste afspraak voor een beugel. Lang over nagedacht (toch zeker al een paar jaar), maar toen ik vanochtend weer het gevoel had dat mijn tanden aan het draaien geslagen waren en ik vorige week de bevestiging van de tandarts kreeg dat het inderdaad tov de vorige keer nog meer gedraaid was, heb ik de knoop doorgehakt.

Heb vroeger (lees twintig jaar geleden, ben nu 34) wel een beugel gehad, een losse boven en een buitenboordbeugel, maar onder heeft het altijd al scheef gestaan en boven is dus nu ook flink in beweging. En wel zodanig dat ik er hinder van begin te ondervinden. Ook is de ruimte tussen mijn tanden erg krap, ik krijg en bijvoorbeeld niet van die raggertjes (meer) tussen.

Vind het best spannend, maar ben ook wel blij met de beslissing. Kijk nu al uit naar het eindresultaat.

Een vraag die al wel een tijdje door mijn hoofd speelt. Hoe doe je dat met zoenen enzo? Voelt de ander het ook?

Ben ook benieuwd hoe lang het gaat duren, of het pijnlijk gaat worden en hoe het eruit ziet/gaat zien. Ik heb al wel een voorkeur voor doorzichtige slotjes, maar geen idee of dat mogelijk is. Het liefst dus allemaal zo onzichtbaar mogelijk.
Carma, bedankt voor je welkom. Ik zoek mij telkens een ongeluk naar dit topic omdat ik het helemaal niet bij Mode/beauty vind passen.

Torrentia, dat is precies mijn vraag. Ben ook een buikslaper en zou mij geen raad weten als ik niet lekker op mijn buik in slaap kan vallen. Voor mij geen nekklachten overigens, slaap mijn hele leven al op mijn buik.

Twijfeldoos100, we zijn even oud. Ik heb vroeger nooit een beugel gehad omdat dit niet nodig was. Nu dus wel vooral voor onder, maar misschien komen er boven ook slotjes zodat alles mooi op elkaar zal passen. Spannend he, ik vind het echt wel een grote stap dat ik dit nu door ga zetten.

Ben nu dus druk zorgverzekeringen aan het vergelijken op https://www.independer.nl ... dontie-vanaf-18-jaar.aspx

Vind dat al een hele opgave, wat dit soort dingen betreft had mijn nickname beter twijfeldoos 101 kunnen zijn.
quote:twijfeldoos100 schreef op 11 december 2013 @ 15:40:

Ook is de ruimte tussen mijn tanden erg krap, ik krijg en bijvoorbeeld niet van die raggertjes (meer) tussen.

Ik snap werkelijk waar nog steeds niet dat er daadwerkelijk mensen zijn die die dingen tussen hun tanden (proberen te) proppen. Flosdraad is hier al een gepruts, laat staan een metalen ding met haren aan..

Met mijn beugel gebruikte ik dat om de voorkant van mijn tanden te poetsen, tegen de slotjes aan, dat wel. Nu gebruik ik ze niet meer en wat een opluchting (want wat was dat toch een gedoe elke keer).
Die raggers heb ik ook nog nooit gebruikt. Onder staan mijn tanden zelfs te dicht op elkaar om te flossen.

Ik denk dat ik qua verzekering naar VGZ ga (tand best),met korting via United Consumers. Dan krijg ik ¤1500,- in totaal vergoed. In de kleine lettertjes staat wel dat ik 2 vragen moet beantwoorden, dus ik ga morgen bellen om te vragen wat die vragen zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven