Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
maandag 11 november 2013 om 17:37
Oh tessado! Ik lees t nu pas (blijft ook opletten met wie wie is omdat ik jullie beter ken met jullie echte namen ) wat ontzettend balen! Is dat een test die niet goed werkt ofzo? En ook nog een vriendin die 2e krijgt blijft last he maar jij volgt nu vast snel hoor!! Goed van je dat je zo positief blijft!!
maandag 11 november 2013 om 19:08
Is Utrecht inderdaad al zo'n lange wachtlijst? 1 tot 1 1/2 jaar? Want een jaar geleden riepen ze dat ook, maar uiteindelijk heb ik maar 7 maanden hoeven wachten. (maar misschien kwam dat omdat jij zwanger raakte Emma, toen kon ik natuurlijk weer een plekje opschuiven )
Volgens mij heeft Amsterdam 2 wachtlijsten. Wachtlijst 1 is om de gesprekken in te gaan en als je dan door mag, dan kom je op de volgende wachtlijst. Tenminste zo heb ik het begrepen destijds.
@Tammy, fijn weer wat van je te horen! En fijn dat je onze verhalen nog wil/kan lezen. Knap ook dat je er echt helemaal voor gaat. Zelfs naar Londen en contacten in Boston. Ik duim voor je dat het de investering uiteindelijk helemaal waard gaat zijn en dat je ook zwanger raakt!
Volgens mij heeft Amsterdam 2 wachtlijsten. Wachtlijst 1 is om de gesprekken in te gaan en als je dan door mag, dan kom je op de volgende wachtlijst. Tenminste zo heb ik het begrepen destijds.
@Tammy, fijn weer wat van je te horen! En fijn dat je onze verhalen nog wil/kan lezen. Knap ook dat je er echt helemaal voor gaat. Zelfs naar Londen en contacten in Boston. Ik duim voor je dat het de investering uiteindelijk helemaal waard gaat zijn en dat je ook zwanger raakt!
maandag 11 november 2013 om 21:20
maandag 11 november 2013 om 21:54
Frizz, nu al inschrijven hoor! Bij KID Amsterdam kan dat online, vanavond nog En dat betekent niet dat je binnen een jaar verplicht aan de inseminaties moet, je kunt je altijd nog bedenken of uitstellen. Maar je kunt niet de wachtlijst verkorten op het moment dat je er wel aan toe bent.
Maar als je binnenkort een keer langswipt, zal ik je alles vertellen
Maar als je binnenkort een keer langswipt, zal ik je alles vertellen
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 11 november 2013 om 21:59
Jaaaaaah dat wil ik heel graag! Niet omdat ik concreet bezig ben met het onderwerp van dit topic (er hebben nu zoveel andere dingen prioriteit) maar om je mooie baby te zien! En ik ben vreselijk benieuwd hoe het met jullie beiden gaat. Heb geen baby-nieuws van je gelezen hier op Viva dus ik ben erg nieuwsgierig!
Maar goed, inschrijven dus. Ik moet me mentaal nog voorbereiden geloof ik.
Maar goed, inschrijven dus. Ik moet me mentaal nog voorbereiden geloof ik.
•
maandag 11 november 2013 om 23:19
Ik hoop dat ze je in Engeland goed kunnen helpen tammie. Ik ga extra hard duimen voor een mooie terugplaatsing in December. Zo'n mooi decembercadeautje is je zo gegund.
Gavia zou jij mij alsjeblieft naar fase 2 terug willen plaatsen?
Zoeter, 35 jaar start november 2013 voor een 2e kindje van dezelfde donor
wat ontzettend balen Tessado. Succes met afvallen, dat is zo moeilijk, maar je kunt het!!!
ik heb dit keer geen ovulatietesten hoeven gebruiken, maar twee keer een echo gehad. Flink wat reistijd, maar een stuk minder stress. Zaterdag was t eitje 18mm. Vandaag de 1e IUI gehad, 1,5 miljoen zaadjes. Spannend!
Gavia zou jij mij alsjeblieft naar fase 2 terug willen plaatsen?
Zoeter, 35 jaar start november 2013 voor een 2e kindje van dezelfde donor
wat ontzettend balen Tessado. Succes met afvallen, dat is zo moeilijk, maar je kunt het!!!
ik heb dit keer geen ovulatietesten hoeven gebruiken, maar twee keer een echo gehad. Flink wat reistijd, maar een stuk minder stress. Zaterdag was t eitje 18mm. Vandaag de 1e IUI gehad, 1,5 miljoen zaadjes. Spannend!
dinsdag 12 november 2013 om 07:06
dinsdag 12 november 2013 om 18:46
Lief Zoeter, bedankt! Jij ook superveel succes nu! Hopelijk gaat het direct lukken. Vrijdag ga ik naar mijn superdokter in DD want ik wil echt december starten. Wel even stressen want je moet ongesteld zijn op uiterlijk 30 november anders mag je niet meedoen in december. Ze gaan een week dicht. Gelukkig maar een week voorheen was het twee weken. Maar mijn cyclus is nog steeds ontregeld dus blijft dat een verrassing of het lukt.
woensdag 13 november 2013 om 15:59
Een hele tijd geleden (in topic 3) eens begonnen met meelezen omdat mijn kinderwens wel erg veel in mijn hoofd ging ronddartelen.
Op dit moment sta ik nu een week of 4 ingeschreven bij KID Amsterdam.
Tot nu toe nog niet meegeschreven op het topic, maar daar komt vast en zeker verandering in.
Meteen ook maarrr een vraag in de groep gooien: Is het aan te raden om je aan te melden bij meer dan 1 kliniek?
Ik twijfel om mj ook aan te melden bij Geertgen.
Het liefst zou ik mij aanmelden in MCK Leiderdorp, maar die hanteren voor alleenstaanden een minimale leeftijd van 33 jaar, hmm wordt over 5 weken pas 31.
Op dit moment sta ik nu een week of 4 ingeschreven bij KID Amsterdam.
Tot nu toe nog niet meegeschreven op het topic, maar daar komt vast en zeker verandering in.
Meteen ook maarrr een vraag in de groep gooien: Is het aan te raden om je aan te melden bij meer dan 1 kliniek?
Ik twijfel om mj ook aan te melden bij Geertgen.
Het liefst zou ik mij aanmelden in MCK Leiderdorp, maar die hanteren voor alleenstaanden een minimale leeftijd van 33 jaar, hmm wordt over 5 weken pas 31.
woensdag 13 november 2013 om 16:12
Tammy, wat moet jij toch "diep graven" om je kinderwens te kunnen vervullen. Weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Ik wens je veel kracht toe om door te kunnen zetten. Hopelijk werkt je cyclus lekker mee, en kun je in december aan de slag.
Welkom, NoaLynn.
Natuurlijk kun je je bij meerdere klinieken aanmelden, dat maakt de kans dat je sneller aan de beurt bent natuurlijk groter. Afgezien van de leeftijdgrens, woon je wel in het juiste postcodegebied voor MCK? Je moet ook bedenken wat handig is voor jou qua afstand.
Welkom, NoaLynn.
Natuurlijk kun je je bij meerdere klinieken aanmelden, dat maakt de kans dat je sneller aan de beurt bent natuurlijk groter. Afgezien van de leeftijdgrens, woon je wel in het juiste postcodegebied voor MCK? Je moet ook bedenken wat handig is voor jou qua afstand.
woensdag 13 november 2013 om 17:00

woensdag 13 november 2013 om 17:07
Bij het KID-centrum zijn het hondenkoppen, als het op klantvriendelijkheid aankomt. Maar goed, die hondenkoppen waren voor mij wel het dichtstbij. En uiteindelijk ben ik in het AMC zwanger geworden (nadat zes inseminaties bij het KID niks hadden opgeleverd), en daar vond ik de mensen wel heel prettig.
woensdag 13 november 2013 om 17:40
UMCU is zeker wel een optie.
Met het UMCU had ik ook het 'probleem' dat ik de juiste informatie niet kon vinden op de site.. dus die nog even links laten liggen.
Ik ga dan denk toch binnenkort wel die stoute schoenen aantrekken en gewoon bellen.
NYC, Arnhem is volgens mij ook goed haalbaar qua afstand.. Ga ik daar ook eens op de site kijken.
Met het UMCU had ik ook het 'probleem' dat ik de juiste informatie niet kon vinden op de site.. dus die nog even links laten liggen.
Ik ga dan denk toch binnenkort wel die stoute schoenen aantrekken en gewoon bellen.
NYC, Arnhem is volgens mij ook goed haalbaar qua afstand.. Ga ik daar ook eens op de site kijken.
woensdag 13 november 2013 om 19:20
Nog een welkom aan de nieuwe lezers/schrijvers, heel veel geluk op deze soms enigszins hobbelige weg. Goed dat jullie jong zijn en nu beginnen. Ik ben later gestart en heb grote problemen (waar ik nooit wat van heb geweten), met mijn immuunsysteem die moeilijk op te lossen zijn. Graag had ik 10 jaar van mijn leeftijd afgehaald. Gewoon voor de tijd die ik dan nog zou hebben. Nu is het opschieten geblazen.
Ik zit bij het MCK (wel met een Deense donor dus dan geen wachtlijst) en ben erg tevreden over de behandelingen en de mensen daar.
Jaaa, ik ovuleer, jippie zou dat betekenen dat mijn fabriek weer werkt na 7 maanden?! Voor nu betekent het nog niets maar volgende maand zou ik het dan zonder eisprong medicijnen kunnen doen. Dat scheelt weer, want ik heb toch straks weer veel medicatie voor het immuunsysteem.
Raar, het voelt (weer) als een startschot. Hopelijk kan ik met de volgende ongesteldheid door, en verder met dromen over geboortekaartjes en kamertjes en weer echt meeschrijven.
Houston, ik weet dat je je IVF gesprek hebt deze week. Laat je goed voorlichten, ook over de nadelen. Veel succes!
Ik zit bij het MCK (wel met een Deense donor dus dan geen wachtlijst) en ben erg tevreden over de behandelingen en de mensen daar.
Jaaa, ik ovuleer, jippie zou dat betekenen dat mijn fabriek weer werkt na 7 maanden?! Voor nu betekent het nog niets maar volgende maand zou ik het dan zonder eisprong medicijnen kunnen doen. Dat scheelt weer, want ik heb toch straks weer veel medicatie voor het immuunsysteem.
Raar, het voelt (weer) als een startschot. Hopelijk kan ik met de volgende ongesteldheid door, en verder met dromen over geboortekaartjes en kamertjes en weer echt meeschrijven.
Houston, ik weet dat je je IVF gesprek hebt deze week. Laat je goed voorlichten, ook over de nadelen. Veel succes!
donderdag 14 november 2013 om 12:32
Ik hoor ook veel negatieve verhalen over Amsterdam. Daarom heb ik nu ook over twee weken een intake gesprek in UMCU. Ik weet dat het nog het hele prille begin van de molen is, maar toch vind ik het nu al spannend...Als ik het durf durf jij het ook Gavia!
@ Sunshine: bedankt voor de info, heb UMCU dus ook maar meteen gebeld
@ Tammy: succes! Balen dat je tegen dingen aanloopt door je leeftijd. Hopelijk schrijf je snel je geboortekaartjes
@ Houston: succes bij je gesprek!
@ Sunshine: bedankt voor de info, heb UMCU dus ook maar meteen gebeld
@ Tammy: succes! Balen dat je tegen dingen aanloopt door je leeftijd. Hopelijk schrijf je snel je geboortekaartjes
@ Houston: succes bij je gesprek!