Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Hallo allemaal,

Eindelijk de tijd en rust om me hier ook voor te gaan stellen.

Inmiddels lees ik alweer een aantal maanden mee en heb ik al veel aan dit forum gehad in mijn stap naar mijn kinderwens. Inmiddels heb ik mijn eerste 2 gesprekken bij GG gehad en staat voor begin november een gesprek op de planning voor de verschillende mogelijkheden voor donoren.

Inmiddels zit ik zelf in een achtbaan van emoties. De koudwatervrees vind ik wel herkenbaar nu het balletje eenmaal is gaan rollen. Gelukkig heeft mijn omgeving positief gereageerd en heb ik genoeg achterban maar soms denk ik... waar begin ik aan? Maar de verhalen van de vrouwen die al een kindje hebben sterken me in mijn beslissing. Fijn om een plek te hebben waar dit allemaal besproken kan worden.

Ik wens iedereen die aan het wachten is heel veel sterkte, onzekerheid is dodend.....

Groetjes!
Spannend, Vlinder. Succes!!

Houston, het is nog veel te vroeg om te testen, dus meer dan logisch dat de test negatief was.
Dank jullie wel allemaal. Voelt warm en fijn jullie medeleven.

En ja veel te vroeg natuurlijk. En hoewel ik me er wel iets te veel door laat leiden, doet het me ook wel wat dat mijn huisartsen (twee vrouwen die weten van mijn wens, verlangen en pogingen), blijkbaar zo meeleven dat de een ook gelijk even een zwangerschapstestje doen, terwijl ik urine heb ingeleverd voor iets anders. Uit zichzelf. Anderen zullen wellicht zeggen: daarom wordt de zorg zo duur. Ik zie het als oog/zorg hebben voor je patiënten.
Waar zit de any-key?
Ja, op zich is het zonde van het geld, want de test is na 1 week sowieso negatief.
quote:Houston77007 schreef op 03 november 2013 @ 18:11:

Anderen zullen wellicht zeggen: daarom wordt de zorg zo duur. Ik zie het als oog/zorg hebben voor je patiënten.Anderen die dit zullen zeggen zijn zuur en hebben issues flauw bezig
Sammie, dat van die studies herken ik. Na de 2e studie bleef de wens toch nog luid en duidelijk aanwezig, het hielp dus niet echt
Nee hè Véronique, zelfs pedagogische studie hielp niet, of misschien ging het daar juist 'mis'
Ik heb sinds vandaag contact met een wensvader die op 10 minuten afstand woont, goede leeftijd. Op papier klopt het plaatje. Snel even koffie drinken om te zien of het ook klikt, en dan evt de diepte in.

Vandaag ook nieuwe baan begonnen. Zou alles dan toch op z'n pootjes terecht kunnen komen?

Een zwangerschapstestje kost trouwens haast niks hoor Houston, je was er toch! Lief van ze. Vanaf wanneer kan je testen?
Hardstikke vroeg hardstikke ongesteld

Word er moedeloos van.

Sorry voor de ego-post.
Waar zit de any-key?
Och Houston wat ontzettend kl#te!! Sorry geen andere woorden voor
Ongelooflijk kut, Houston.

Ik snap dat je moedeloos wordt. Wat is eigenlijk de procedure waar je nu mee bezig bent, ik bedoel, hoeveel pogingen doe je in totaal op deze manier en wanneer gaat er gepraat worden over eventuele andere stappen?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ik hen volgende week een gesprek over IVF.
Waar zit de any-key?
Okee. Wat moeilijk, dat is niet wat je voor ogen had toen je hiermee begon. Ivf geeft wel veel hogere slagingspercentages dan inseminatie, maar is natuurlijk ook een zwaarder traject.

Heeft men een idee waarom het tot nu toe niet gelukt is, of is dat brute pech? En (zoals altijd) alleen maar antwoorden waar je zin in hebt hoor, snap ook best als je hier niet alles op tafel wilt gooien.
Knuffel knuffel knuffel Houston. Wat vreselijk stom. Balen.
Oh Houston, een hele dikke knuffel! Succes bij het gesprek komende week.

Ik ben vandaag weer bij Geertgen geweest. In beide eierstokken zitten wat eitjes waarvan in beide er 1 zit van ongeveer 10 mm. Omdat dit nog niet genoeg zegt mag ik zaterdag weer terug komen. Hopelijk is er dan eentje mooi groot geworden.
Houston, wat ontzettend balen dat het toch niet lukt! Heel veel succes met je gesprek over IVF en hopelijk gaat het zo wel lukken! Dikke knuffel!

Zoeter, heel veel succes en hopelijk ben je gauw (weer) zwanger!

Groetjes aan iedereen en veel succes voor allen!
hallo allemaal,

na een eigen oproep reageer ik ook even hier op! ik ben nieuw! heb een aantal berichten gelezen maar er staat zoveel op.

misschien vraag ik naar de bekende weg maar hoop toch op antwoord.

ik vroeg me af wat jullie leeftijden zijn. ik ben zelf bijna 28 en wil al 6 jaar een kindje, eerst in een relatie, waarbij hij uiteindelijk besloot het allemaal niet te willen, en nu alweer 2 jaar alleen.

de prins op het witte paard is ook nog niet langsgekomen.

aankomend jaar wil ik nog op reis en dan er toch echt alleen aan beginnen.

ook ben ik draagster van het hpv virus en vergeef ik mezelf niet als ik straks te laat ben.

maar mijn omgeving is wisselend. het is nog niet heel erg naar de buitenwereld maar wat mensen die dicht om mij heen staan weten het. de 1 vind me te jong de ander zegt ga ervoor!

dus hoe oud waren jullie?

groetjes marlie
Hier zitten veel vrouwen van boven de dertig, ik bv omdat ik toch lang op een partner heb "gewacht". Maar er zijn er ook wel van jonger, maar die moeten zichzelf maar melden als ze willen

Ik weet wel dat er instellingen zijn waar ze vrouwen onder de 30 niet willen behandelen, maar het zou kunnen dat jouw specifieke situatie een uitzondering kan zijn.
Ik verbaas me er over dat er toch zoveel (jonge) mensen negatieve reacties krijgen op het alleenstaand moederschap. De enige reden die ik zelf namelijk kan bedenken is een hele algemene: dat het aanbod (donorsperma) dan vele malen lager is dan de vraag (de wensmoeders, alleen, lesbisch of onvruchtbare stellen) en dat dat een reden kan zijn waardoor de klinieken een behandeling ontmoedigen.

Maar ik neem aan dat dit dit niet de reden is waarom iemands persoonlijke omgeving het wil ontmoedigen. Alsof iemand niet bewust alleenstaand zou willen kunnen zijn, of alsof het voor iedereen is weggelegd om een gelukkige relatie te krijgen.

Nou ja, in elk geval succes met je keuze/traject! Heb nu mijn zoontje 2,5 week is nog meer respect voor jullie uppies dat je het in je eentje doet. :-)
Ik zelf ben 27. De reacties uit mijn omgeving zijn ook wisselend maar heb de afgelopen jaren al vaker geroepen dat dit een optie voor me is. Het kwam dus niet als verrassing. Vooral mijn ouders hebben moeten wennen maar lijken het nu ook te accepteren, ze hadden liever gezien dat ik met een partner een gezin zou stichten. Langzaam gaat iedereen die naast me staat mee in het proces en wordt er veel over gepraat en zelfs al hulp aangeboden, super natuurlijk. Zonder die steun zou ik het denk ik ook wel lastiger vinden.
Ik ben 28 en 5 maanden zwanger. En ik heb me inderdaad afgevraagd of ik niet te jong was om dit (al) alleen te doen.

Ik vind dat ik niet te jong ben om kinderen te krijgen, maar om alleen moeder te worden op deze leeftijd heb ik wel twijfels gehad.

Ik heb uiteindelijk hier in het topic de vraag neergelegd en ik kreeg veelal positieve reacties. Er waren wat negatieve reacties, maar dat was van mensen die hier niet meeschrijven. Die reacties heb ik naast me neergelegd en ik ben er vol voor gegaan.

Ik heb het ook besproken met goede vrienden en familie.Ook daar was iedereen overwegend positief. De mensen die hun twijfels hadden, hadden dit ook omdat ze het mij gunnen wél die leuke man tegen te komen.

Ikzelf denk dat ik die leuke man ook tegen kan komen als ik al wel kinderen heb.

Kortom, nee, ik vind je niet te jong. Zeker als je nu eerst nog gaat reizen. Je zou kunnen overwegen om je alvast in te schrijven, zodat je tijdens je wachttijd op reis bent! :-D

De negatieve reacties op de jonge vrouwen komen denk ik veelal omdat men vindt dat een kind een vader en een moeder moet hebben (of in ieder geval 2 ouders) en dat je dit alleen mag "doorbreken" als het écht niet anders kan. En daarom moet je dus eerst zoveel tijd vrijgezel zijn en pas als de biologische klok keihard begint te tikken wordt het BAM-schap een optie.

Ze houden er geen rekening mee dat a) de wens al heel lang kan bestaan en b) dat de vruchtbaarheid ook afneemt.

Maar aangezien veel ziekenhuizen ook een minimumleeftijd van 30 aanhouden wordt dit ook in stand gehouden.

Maar die discussie hebben we al eerder gehad

Ik kan alleen maar zeggen dat ik echt heel erg blij ben dat ik deze stap heb genomen en dat ik zwanger ben, ondanks wat andere mensen daar misschien van zullen denken. De mensen in mijn omgeving vinden het allemaal helemaal leuk.

@ NYC, nog een hele andere vraag. Ik heb hier en daar gelezen dat jullie heel veel kleertjes hadden gekocht Nu de kleine geboren is, kan je dan een beetje inschatten wat nodig is?

Ik ga nu zo'n beetje richting 6 setjes van elke maat (50, 56 en 62) Is dat genoeg, te weinig (of zelfs al te veel )? (Ik heb natuurlijk nog even, maar ik ben steeds bang dat ik "te veel" koop, terwijl ik nog helemaal niet veel in huis heb.)

@Zoeter, wat spannend!!!

Mag ik vragen waarom je die echo's hebt? Ga je weer proberen zwanger te worden via IVF?

De eerste uppie die tijdens dit topic voor een tweede gaat. Leuk dat je het met ons deelt!

@Houston Hou vol meid! Veel succes met het gesprek komende week.
Gavia, zes setjes lijkt mij zeker wel voldoende. Zou sowieso niets meer in 50 erbij kopen. Little Apple hier is nog geen 3 weken maar heeft eigenlijk nooit in de maatjes 50 gepast. Op zijn geboortedag had hij een pakje in 50 aan, hij heeft een broekje en ander pakje in 50 aan gehad en zit nu in 56. Meestal heeft hij denk ik 2 dagen een romper en een setje kleertjes aan. 62 hebben we nog niet bij hem gebruikt.

Maar dat we zoveel hebben vind ik niet heel erg, pas in de praktijk merk je wat goed past en wat niet.

De broekjes van de Hema zitten hem totaal niet! Broekjes en rompers van Zeeman, Mexx en Petit Bateau zit hem heel goed. Dingen met sokjes aan het broekje zitten helemaal niet goed, terwijl anderen er heel tevreden over zijn. Zelfde geldt voor pakjes uit 1 stuk. Die gebruiken we tot nu toe nauwelijks, omdat hij er te lang en dun voor lijkt te zijn terwijl het pakje meer gemaakt lijkt voor een kleiner en voller kindje.

Mijn tip is dus vooral om verschillende dingetjes aan te schaffen, van diverse merken, diverse soorten. Dan kun je in de praktijk zien wat je wel en niet fijn vindt om te gebruiken.
Thanks NYC! (en leuke forumnaam: Little Apple)

Ik heb net nog een bestelling geplaatst, dan heb ik in totaal 3 broekjes en een shirtje of 6 in maat 50, Niets meer erbij dan maar

Van maat 56 heb ik vooral weinig shirtjes. Dus die kan ik nog halen in de tussentijd (of krijgen )

Wel een stuk of 6/7 broekjes, maar daar zitten ook hand-me-downs bij.

Mij valt de Hema tegen. Ik dacht altijd dat zij hele leuke kleertjes hebben, maar ik vind het nu lastig slagen daar. Heb paar weken geleden nog leuk gescoord bij de Zeeman.
Haha, grappig, die verschillende meningen. Ik vind broekjes met voeten juist fantastisch, want die kan ik goed gebruiken als zoon in de drager zit, met buitenboordbungelbeentjes. Dan wil ik met dit weer geen losse broek en sokken. En ook Hema-spul wordt hier goed gewaardeerd. Ik slaag juist helemaal niet bij Zeeman. Maar misschien is het een verschil dat ik jongenskleding zoek?

Mijn geheimtip (maar daar zullen jullie het dan wel niet mee eens zijn ): C&A! Leuke kleertjes voor niet al te veel geld.

Zes setjes per maat lijkt mij prima voldoende. Ik heb hier veel meer gehad, maar dat is omdat ik heel veel van vrienden tweedehands heb gekregen, dus heb maar weinig zelf gekocht.
Hier ook maat 50 nauwelijks gebruikt.

Nu ik er beter over nadenk: helemaal niet, behalve dan wat kleertjes die veel groter vielen.

Mijn tip is ook: sorteer de kleertjes op hun werkelijke grootte, niet op de maat die erin staat. Zoon draagt nu nog een paar rompers maat 50-56, terwijl hij uit sommige maat 62 kledingstukken is gegroeid. Het verschilt enorm van elkaar, niet alleen per merk, ook per stuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven