Kind in je Uppie (deel 5)
dinsdag 11 juni 2013 om 22:24
Deel 5, een klein jubileum!
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)
UMCU (Utrecht)
Geertgen (Elsendorp, Brabant)
Rijnstate (Arnhem)
Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
Nij Barrahûs (Wolvega)
UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1: Orientatie of wachtlijst
MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)
Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)
Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)
Veronique (34 jr)
Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)
Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)
zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)
sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)
Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)
Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)
smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)
de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)
Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)
Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Tammywynet
MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)
Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)
Houston (gestart okt. '12)
Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)
Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)
Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)
F1978 (34 jr, KCA)
Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)
Fase 3: Zwanger!
Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)
Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)
Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)
Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)
Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)
Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)
Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)
Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)
Fase 4: Een baby
Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.
Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.
Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.
Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.
Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.
MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.
Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.
Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.
Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.
Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.
ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.
NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.
E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.
Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.
Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.
Voorgaande delen:
Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"
Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"
zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"
Kind in je uppie?
Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com
Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
woensdag 20 november 2013 om 14:11
Wondertje wat fantastisch nieuws!!! Zie je wel (zeg ik tegen mezelf) volhouden!!! Geniet ervan. Dank je wel dat je het hebt laten weten. Zeker inspiratie voor mij!
Emma, jij gaat ook opschieten zeg!
Houston, hoe is het afgelopen? Ga je IVF(ICSI) doen?
E123, ik weet dat 36 jaar geleden mijn moeder wonderolie heeft gebruikt op aanraden van de verloskundige mijn broertje was ruim twee weken overtijd. Ook weet ik dat je verschillende kruiden(thee) en fruit kunt gebruiken. Kijk maar eens op internet. Het meeste klinkt redelijk onschuldig. In ieder geval nog even en dan ben je mama. Veel succes!
Vlinder, wat een goede keuze om voor de Denen te gaan. Ik doe dat al 3 jaar en ben er erg over te spreken. Vooral over het aantal gegevens dat je krijgt, de foto en het audio interview. En omdat je het in Nederland doet is de leeftijd ook gewoon 16 jaar. Ook de mensen die daar werken zijn top en erg flexibel. Ze leven erg mee! Succes met je doonorkeuze.
Emma, jij gaat ook opschieten zeg!
Houston, hoe is het afgelopen? Ga je IVF(ICSI) doen?
E123, ik weet dat 36 jaar geleden mijn moeder wonderolie heeft gebruikt op aanraden van de verloskundige mijn broertje was ruim twee weken overtijd. Ook weet ik dat je verschillende kruiden(thee) en fruit kunt gebruiken. Kijk maar eens op internet. Het meeste klinkt redelijk onschuldig. In ieder geval nog even en dan ben je mama. Veel succes!
Vlinder, wat een goede keuze om voor de Denen te gaan. Ik doe dat al 3 jaar en ben er erg over te spreken. Vooral over het aantal gegevens dat je krijgt, de foto en het audio interview. En omdat je het in Nederland doet is de leeftijd ook gewoon 16 jaar. Ook de mensen die daar werken zijn top en erg flexibel. Ze leven erg mee! Succes met je doonorkeuze.
woensdag 20 november 2013 om 15:44
@ vlinder dus een Deense donor is ook niet anoniem? Dat wist ik niet.. Doe je dat bij geertgen toch? Wat zijn dan de nadelen van een Deense donor? En waarom kiezen dan niet meer vrouwen hiervoor als dat sneller gaat?
Ik heb groen licht bij UMC! Wel te horen gekregen dat de wachtlijst echt wel zeker een jaar is na aanmelden dat was ff slikken.. Hoopte eigenlijk komende zomer te kunnen starten. Ik word er ook niet jonger op tenslotte..
Ik heb groen licht bij UMC! Wel te horen gekregen dat de wachtlijst echt wel zeker een jaar is na aanmelden dat was ff slikken.. Hoopte eigenlijk komende zomer te kunnen starten. Ik word er ook niet jonger op tenslotte..
woensdag 20 november 2013 om 19:27
Sunshine, er zijn, naar mijn mening, twee nadelen. De donor woont in het buitenland, wat het contact later zal bemoeilijken en de kosten zijn hoger dan een Nederlandse donor via een wachtlijst.
Ik zit bij het MCK, daarvoor zat ik voor de IUI's in Gent. Ik ben tevreden met het MCK.
Ik heb een aantal miskramen gehad. December ga ik hopelijk, als ik op tijd ongesteld word, beginnen met een dubbele cryo terugplaatsing van IVF/ICSI nr. 2.
Ik zit bij het MCK, daarvoor zat ik voor de IUI's in Gent. Ik ben tevreden met het MCK.
Ik heb een aantal miskramen gehad. December ga ik hopelijk, als ik op tijd ongesteld word, beginnen met een dubbele cryo terugplaatsing van IVF/ICSI nr. 2.
woensdag 20 november 2013 om 22:18
woensdag 20 november 2013 om 22:31
Nou Nous niet zeggen, dan ga ik het nog enger vinden!
Maar ik waardeer het erg dat je dat zegt. Toch altijd al bewondering voor jou als moeder.
Overigens vind ik alleenstaand moederschap niet eng. Maar wel dat je idealiter dat traject start nog voordat je alles op orde hebt, dat past nog ff niet in m'n hoofd. Komt wel.
Maar ik waardeer het erg dat je dat zegt. Toch altijd al bewondering voor jou als moeder.
Overigens vind ik alleenstaand moederschap niet eng. Maar wel dat je idealiter dat traject start nog voordat je alles op orde hebt, dat past nog ff niet in m'n hoofd. Komt wel.
•

woensdag 20 november 2013 om 23:57
Tammy, heb jij dan niet van donor moeten wisselen toen je van behandeling in België naar behandeling in Nederland over ging? Want wat ik had begrepen is dat Belgische ziekenhuizen (ook die samenwerken met de Denen) kiezen voor echt anonieme donoren zonder mogelijkheid tot contact en moet je in NL juist kiezen voor een donor die wel openstaat voor contact. Of klopt dat niet?
donderdag 21 november 2013 om 11:36
quote:Frizz schreef op 20 november 2013 @ 22:31:
Overigens vind ik alleenstaand moederschap niet eng. Maar wel dat je idealiter dat traject start nog voordat je alles op orde hebt, dat past nog ff niet in m'n hoofd. Komt wel. Precies dat komt wel! Gezellig bij Claude op bezoek gaan!
Overigens vind ik alleenstaand moederschap niet eng. Maar wel dat je idealiter dat traject start nog voordat je alles op orde hebt, dat past nog ff niet in m'n hoofd. Komt wel. Precies dat komt wel! Gezellig bij Claude op bezoek gaan!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

donderdag 21 november 2013 om 12:14
De eerste stappen zijn gezet!
Ik heb me online aangemeld in Amsterdam en Utrecht gebeld. In Utrecht heb ik al heel snel een gesprek met de psycholoog, begin december al!
Weet iemand wat ik kan verwachten van dat gesprek? Hoe diep gaan ze? Wat zijn voor hen eventuele issues?
Begreep dat na dit gesprek mijn 'geval' besproken wordt en als het dan positief is, kom je in het traject met de arts.
Ben heel benieuwd naar ervaringen met Utrecht...
Ik heb me online aangemeld in Amsterdam en Utrecht gebeld. In Utrecht heb ik al heel snel een gesprek met de psycholoog, begin december al!
Weet iemand wat ik kan verwachten van dat gesprek? Hoe diep gaan ze? Wat zijn voor hen eventuele issues?
Begreep dat na dit gesprek mijn 'geval' besproken wordt en als het dan positief is, kom je in het traject met de arts.
Ben heel benieuwd naar ervaringen met Utrecht...
donderdag 21 november 2013 om 13:52
Heb je al meteen een gesprek met een psycholoog zojo? Ik heb mij vorige week aangemeld, ook in A'dam en Utrecht Volgende week vrijdag heb ik een intakegesprek in Utrecht, maar over een psycholoog hebben ze het niet gehad? Na de intake(s) zou ik op de wachtlijst komen, die ongeveer een jaar zou duren. Ik hoorde iemand eerder ook al over een paar gesprekken en een inwendig onderzoek
Spannend zojo!
Spannend zojo!

donderdag 21 november 2013 om 15:04
Hoi Sammie, spannend ook voor jou! Je loopt dus een week op me voor
Vanmorgen heb ik Utrecht gebeld, en zij gaven aan dat alleenstaanden eerst een gesprek met de psycholoog hebben, waarna het dan besproken wordt, en daarna ga je dan denk ik op de wachtlijst. Misschien hebben ze het bij jou alleen intake genoemd? Heb ook een naam gekregen van de psycholoog waar ik een afspraak mee heb (Schoenmaker?). Ben benieuwd hoe volgende week je intake is!
Leiderdorp zou voor mij nog idealer zijn qua afstand, maar op de website zijn ze erg streng in het minimaal 33 zijn ('als je jonger bent heeft bellen geen zin, we maken geen uitzonderingen').
Zou het leuk vinden om volgende week te horen hoe het gegaan is Sammie! Succes
!
Vanmorgen heb ik Utrecht gebeld, en zij gaven aan dat alleenstaanden eerst een gesprek met de psycholoog hebben, waarna het dan besproken wordt, en daarna ga je dan denk ik op de wachtlijst. Misschien hebben ze het bij jou alleen intake genoemd? Heb ook een naam gekregen van de psycholoog waar ik een afspraak mee heb (Schoenmaker?). Ben benieuwd hoe volgende week je intake is!
Leiderdorp zou voor mij nog idealer zijn qua afstand, maar op de website zijn ze erg streng in het minimaal 33 zijn ('als je jonger bent heeft bellen geen zin, we maken geen uitzonderingen').
Zou het leuk vinden om volgende week te horen hoe het gegaan is Sammie! Succes

donderdag 21 november 2013 om 15:41
quote:Nouschi, 4 uur geledenquote:Frizz schreef op 20 november 2013 @ 22:31 :
Maar ik waardeer het erg dat je dat zegt. Toch altijd al bewondering voor
jou als moeder.
Overigens vind ik alleenstaand moederschap niet eng. Maar wel dat je
idealiter dat traject start nog voordat je alles op orde hebt, dat past nog ff
niet in m'n hoofd. Komt wel.Precies dat komt wel! Gezellig bij Claude op bezoek gaan!Kom je gezellig mee, Nous?
Maar ik waardeer het erg dat je dat zegt. Toch altijd al bewondering voor
jou als moeder.
Overigens vind ik alleenstaand moederschap niet eng. Maar wel dat je
idealiter dat traject start nog voordat je alles op orde hebt, dat past nog ff
niet in m'n hoofd. Komt wel.Precies dat komt wel! Gezellig bij Claude op bezoek gaan!Kom je gezellig mee, Nous?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
donderdag 21 november 2013 om 19:07
Zojo83, spannend hoor het gaat echt van start. Ik denk dat je er goed aandoet om goed te overdenken hoe je het later met een kleintje erbij gaat doen. Wie zijn je sociale vangnet, voor opvang, bij ziekte van jezelf of je kindje. En ook wat gebeurt er als je komt te overlijden? Dat moest ik invullen bij een kliniek. Er werd niet naar gevraagd maar staat dus wel op papier. Je moet alles dus goed overdacht hebben, is mijn ervaring. En ik heb in drie verschillende klinieken gesprekken gehad en heb ervaren dat ze er niet op uit zijn om je het 'lastig' te maken. Alle gesprekken verliepen soepel en optimistisch. Veel succes!
NYC, toen ik begon kon dat niet in Nederland, en kwam ik terecht in Gent. Het UZGent werkte toen al met anonieme donatie en daar was niet van af te wijken. Dat wilde ik pertinent niet dus ben ik naar het AZ Sint Lucas uitgeweken. Zij boden het wel aan tegen een meerprijs. Pas in januari 2012 werd het echt helemaal verboden maar ik mocht wel mijn units op gebruiken. En aangezien het MCK met dezelfde Deense bank werkt kon ik mijn donorkeuze 'behouden' voor IVF/ICSI. Vandaar dus.
NYC, toen ik begon kon dat niet in Nederland, en kwam ik terecht in Gent. Het UZGent werkte toen al met anonieme donatie en daar was niet van af te wijken. Dat wilde ik pertinent niet dus ben ik naar het AZ Sint Lucas uitgeweken. Zij boden het wel aan tegen een meerprijs. Pas in januari 2012 werd het echt helemaal verboden maar ik mocht wel mijn units op gebruiken. En aangezien het MCK met dezelfde Deense bank werkt kon ik mijn donorkeuze 'behouden' voor IVF/ICSI. Vandaar dus.

donderdag 21 november 2013 om 19:32
Dank voor je berichtje Tammywynet!
Het zijn inderdaad vragen waar ik mee bezig ben en over nadenk. Gelukkig heb ik een behoorlijk sociaal vangnet, waarvan het meeste in de buurt (op 10-20 minuten afstand). Dat zijn zowel mijn ouders (waarbij mijn moeder niet werkt), broer en een aantal goede vrienden. Daarnaast heb ik het geluk werk te hebben dat behoorlijk flexibel is; het is niet direct nodig om iedere dag van 9-5 op kantoor te zijn.
Wat er gebeurd als ik kom te overlijden? Idealiter denk ik naar mijn broer, maar dat moet ik nog gaan bespreken.
Het zijn inderdaad vragen waar ik mee bezig ben en over nadenk. Gelukkig heb ik een behoorlijk sociaal vangnet, waarvan het meeste in de buurt (op 10-20 minuten afstand). Dat zijn zowel mijn ouders (waarbij mijn moeder niet werkt), broer en een aantal goede vrienden. Daarnaast heb ik het geluk werk te hebben dat behoorlijk flexibel is; het is niet direct nodig om iedere dag van 9-5 op kantoor te zijn.
Wat er gebeurd als ik kom te overlijden? Idealiter denk ik naar mijn broer, maar dat moet ik nog gaan bespreken.

donderdag 21 november 2013 om 20:24
Dat lijkt me idd wel fijn, Tammy! Ik was er wel benieuwd naar omdat ik 2 Belgische vrouwen ken die met behulp van een donor zwanger zijn geraakt in een Belgische kliniek en zij vertelden dat het donorschap daar echt helemaal anoniem is en - zoals ik begreep ook zonder al teveel keuzevrijheid over je donor - zowel bij gebruik van de Belgische als van de Deense donoren. Maar wellicht verschilt het ook per behandelcentrum.