Lastige situatie.
donderdag 14 november 2013 om 12:36
Eigenlijk vind ik het moeilijk om hier een topic over te openen, maar het zit me nogal dwars.
Ik heb een vriendin die ik nog niet zolang ken.
Onze kinderen hebben dezelfde leeftijd en kunnen goed met elkaar overweg. En wij dus ook.
Ze is heel lief, wil veel te graag aardig gevonden worden, doet alles voor haar kinderen. Heeft een man die veel van huis is. Aardige vent, heb hem 2 keer gezien en gesproken.
Een paar dagen geleden was ik bij haar( mijn kinderen en ik).
Haar man is er toch weinig, dus gezellig met z,n allen gegeten.
Ze is altijd wel paniekerig over haar garage. Daar kom je van buitenaf ook niet in. Alles gaat via de voordeur. Vond ik al raar met zo,n groot huis en buiten spelende kinderen.
Gisteren glipten de kinderen dus de garage in, wat niet mag is altijd leuk.
Ik stond het dichtstbij de tussendeur naar de garage en ging ze achterna. Veel rommel, maar dat heb ik ook in mijn schuurtje.
Dat was voor mij dus niet schokkend.
Wel dat er honderden lege wijnflessen stonden.
Ze drinkt wel steeds een wijntje als ik daar ben. Ik dacht dat ze dat misschien gezellig vond.
En ze is ook wel gestresst door alles, dus verder niks achter gezocht.
Toen ik weer binnen kwam zei ze;,, ja, mijn voorraad lege flessen is groot he? Ik vergeet ze steeds weg te brengen. Maar af en toe een wijntje ontspant me.,,
Ik heb net gedaan of er niks aan de hand was. Ben zelf ook geen heilige. Ik rook en af en toe in mijn kindvrije dagen een jointje.
Maar nu begrijp ik wel waarom ze vaak onrustig is en nooit lang bij mij op de koffie blijft.
Wat moet ik doen, hierover met haar praten? Of het negeren?
En waarom ziet haar man dat niet?
Die is meestal niet thuis , geeft haar wel dure kleren die niet haar smaak zijn.
Ze is een mooie meid, al vindt ze zichzelf lelijk.
En bovenal is ze hartstikke lief.
Ik heb een vriendin die ik nog niet zolang ken.
Onze kinderen hebben dezelfde leeftijd en kunnen goed met elkaar overweg. En wij dus ook.
Ze is heel lief, wil veel te graag aardig gevonden worden, doet alles voor haar kinderen. Heeft een man die veel van huis is. Aardige vent, heb hem 2 keer gezien en gesproken.
Een paar dagen geleden was ik bij haar( mijn kinderen en ik).
Haar man is er toch weinig, dus gezellig met z,n allen gegeten.
Ze is altijd wel paniekerig over haar garage. Daar kom je van buitenaf ook niet in. Alles gaat via de voordeur. Vond ik al raar met zo,n groot huis en buiten spelende kinderen.
Gisteren glipten de kinderen dus de garage in, wat niet mag is altijd leuk.
Ik stond het dichtstbij de tussendeur naar de garage en ging ze achterna. Veel rommel, maar dat heb ik ook in mijn schuurtje.
Dat was voor mij dus niet schokkend.
Wel dat er honderden lege wijnflessen stonden.
Ze drinkt wel steeds een wijntje als ik daar ben. Ik dacht dat ze dat misschien gezellig vond.
En ze is ook wel gestresst door alles, dus verder niks achter gezocht.
Toen ik weer binnen kwam zei ze;,, ja, mijn voorraad lege flessen is groot he? Ik vergeet ze steeds weg te brengen. Maar af en toe een wijntje ontspant me.,,
Ik heb net gedaan of er niks aan de hand was. Ben zelf ook geen heilige. Ik rook en af en toe in mijn kindvrije dagen een jointje.
Maar nu begrijp ik wel waarom ze vaak onrustig is en nooit lang bij mij op de koffie blijft.
Wat moet ik doen, hierover met haar praten? Of het negeren?
En waarom ziet haar man dat niet?
Die is meestal niet thuis , geeft haar wel dure kleren die niet haar smaak zijn.
Ze is een mooie meid, al vindt ze zichzelf lelijk.
En bovenal is ze hartstikke lief.
wij slapen nooit.
donderdag 14 november 2013 om 15:19
Het AMK inschakelen op dit moment vind ik wel drastisch, ik zou eerst meer info verzamelen. Mss heb je iets aan deze site VM.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ver ... e-het.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ver ... e-het.html
donderdag 14 november 2013 om 15:31
Wat betreft niet naar drank ruiken. Ignorance is bliss in sommige gevallen. Als je er niet mee bezig bent valt het je niet zo op, zeker als de andere ook nog moeite doet om het te verbergen.
En er zijn zoveel aardige alcoholisten. Ik ken ook wel een paar mensen waarvan ik vermoed dat ze een behoorlijk drankmisbruiker zijn. Die overigens gewoon functioneren in het dagelijks leven, die categorie is volgens mij heel groot. Maar die mensen hebben geen kinderen en dat maakt dit verhaal nog veel lastiger.
Het lijkt zo tegenstrijdig, iemand die je graag mag die toch aan de drank is.
Ik denk dat het boven echt een enorme puinhoop is, dus niet een beetje rommelig maar echt troep.
Je kan het AMK ook bellen voor advies. Lijkt me idd goed om dat te doen op een rustig moment. Zeker als je het allemaal voor jezelf nog even op een rijtje wil zetten.
En er zijn zoveel aardige alcoholisten. Ik ken ook wel een paar mensen waarvan ik vermoed dat ze een behoorlijk drankmisbruiker zijn. Die overigens gewoon functioneren in het dagelijks leven, die categorie is volgens mij heel groot. Maar die mensen hebben geen kinderen en dat maakt dit verhaal nog veel lastiger.
Het lijkt zo tegenstrijdig, iemand die je graag mag die toch aan de drank is.
Ik denk dat het boven echt een enorme puinhoop is, dus niet een beetje rommelig maar echt troep.
Je kan het AMK ook bellen voor advies. Lijkt me idd goed om dat te doen op een rustig moment. Zeker als je het allemaal voor jezelf nog even op een rijtje wil zetten.
donderdag 14 november 2013 om 15:52
haha, nee shampoo in de keuken is niet perse een teken van alcoholisme Misschien was de thuiskapster net geweest ofzo.
Het is meer het totaalplaatje wat je schetst. Ik krijg het beeld van een vrouw die het allemaal niet meer bolwerkt, die het huis laat verslonzen en zelfs de telltale signs van haar verslaving niet (langer) weet te verbergen. Mensen raken niet van de ene op de andere dag in zo'n situatie verzeild, waarschijnlijk speelt het al heel lang.
Het is meer het totaalplaatje wat je schetst. Ik krijg het beeld van een vrouw die het allemaal niet meer bolwerkt, die het huis laat verslonzen en zelfs de telltale signs van haar verslaving niet (langer) weet te verbergen. Mensen raken niet van de ene op de andere dag in zo'n situatie verzeild, waarschijnlijk speelt het al heel lang.
donderdag 14 november 2013 om 17:03
Ze kan het ook duidelijk niet bolwerken.
Daarom was ik ook zo verbaasd dat ze zich opgaf voor extra bardiensten. ( klinkt nu wel heel vreemd, maar dat was voor ik alcoholisme vermoedde).
Ik heb de gewone bardiensten al afgekocht, niks voor mij en dan moet ik alsnog oppas inhuren.
En ik vond het raar dat ze in de weekenden niet liever met haar gezin is.
Elke extra training of cursus geeft ze haar kinderen voor op, en die zijn altijd in het weekend.
Als verklaring voor die extra diensten zegt ze dus te hopen dat haar kinderen meer sociale contacten krijgen. Die neemt ze nl mee.
Daarom was ik ook zo verbaasd dat ze zich opgaf voor extra bardiensten. ( klinkt nu wel heel vreemd, maar dat was voor ik alcoholisme vermoedde).
Ik heb de gewone bardiensten al afgekocht, niks voor mij en dan moet ik alsnog oppas inhuren.
En ik vond het raar dat ze in de weekenden niet liever met haar gezin is.
Elke extra training of cursus geeft ze haar kinderen voor op, en die zijn altijd in het weekend.
Als verklaring voor die extra diensten zegt ze dus te hopen dat haar kinderen meer sociale contacten krijgen. Die neemt ze nl mee.
wij slapen nooit.
donderdag 14 november 2013 om 17:14
roodpaars, ik heb die pagina gelezen.
ze zegt zelf vanuit stress te drinken, heeft lichamelijke klachten,
en na 3 wijntjes maakte ze zelfs een grap en lachte.
Normaal lacht ze weinig en al helemaal geen schaterlach.
Meer weet ik niet van.
Ze zegt skype niet te kunnen installeren. Ik heb haar een paar keer uitgenodigd daarvoor. Ze staat wel in de skype lijst.
ze zegt zelf vanuit stress te drinken, heeft lichamelijke klachten,
en na 3 wijntjes maakte ze zelfs een grap en lachte.
Normaal lacht ze weinig en al helemaal geen schaterlach.
Meer weet ik niet van.
Ze zegt skype niet te kunnen installeren. Ik heb haar een paar keer uitgenodigd daarvoor. Ze staat wel in de skype lijst.
wij slapen nooit.