Klankbordmeeting

14-11-2013 11:52 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Naar aanleiding van jullie suggesties omtrent het beleid op het Viva forum wil ik een aantal van jullie graag uitnodigen voor een klankbordmeeting bij Sanoma in Hoofddorp.

Tijdens deze meeting luister ik graag naar hoe jullie het Viva forum op dit moment beleven en naar jullie suggesties voor verbetering. Daarnaast heb ik zelf ook een aantal ideeën die ik jullie graag voor wil leggen. De klankbordmeeting staat gepland op dinsdag 10 december van 15:00 tot 18:00. Ik begrijp dat een meeting overdag niet voor iedereen ideaal is, om de klankbordmeeting op korte termijn te kunnen laten plaatsvinden is dit echter de enige mogelijkheid.

Er zullen tijdens de meeting alleen voornamen worden gebruikt. Zo blijf je als persoon en als gebruiker anoniem. Voor drankjes en snacks wordt gezorgd en reiskosten kunnen worden gedeclareerd.

Helaas is het ondoenlijk om met alle gebruikers in gesprek te gaan. Om een constructief gesprek te kunnen voeren zullen we zorgvuldig 10 gebruikers selecteren die samen een afspiegeling vormen van het totaal aantal gebruikers van Viva.nl. Daarvoor is het wel belangrijk dat je ons je gebruikersnaam doorgeeft bij je aanmelding.

Iedereen kan zich aanmelden tot en met 23 november. Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar forum@viva.nl met als onderwerp ‘klankbord’. Vermeld in de e-mail je voornaam, je gebruikersnaam op het Viva forum en of je van plan bent met het openbaar vervoer of met de auto te komen. De geselecteerde gebruikers ontvangen uiterlijk 25 november een uitnodiging. De genodigden kunnen eventueel suggesties en ideeën verzamelen van forummers die niet in de gelegenheid zijn de bijeenkomst bij te wonen.

Hopelijk tot ziens bij de klankbordbijeenkomst op 10 december!

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op dinsdag drie uur? Nee. Gaat 'm niet worden. Sowieso: jullie plannen het wéér in december, de drukste maand van het jaar.

En jullie kunnen blijven beweren dat het niet geheimzinnig is, ik denk daar anders over. Gooi het gewoon open en laat er en dialoog ontstaan. Dat is pas interessant.
Zorgvuldig selecteren...... Kan het nog idioter?
Houden jullie dit keer een beetje erg in Twitter, etc? Alles wat jullie zeggen kan tegen jullie gebruikt worden.

De vorige keer was er ook weinig begrip voor jullie benaming " forumfossielen " met plaatjes van poezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De katjes van Viva.
/
/
Suggesties staan nog op een redelijk recent topic die ik zo 1-2-3 niet kan vinden... 'Beheer groot forum is lastig' of iets dergelijks. Stond op pijler 'Overig'.

Daarin o.a. verzoeken napraat-topic en berichten-functie voor mods (zodat je niet hoeft te mailen).
quote:sebastassaunacanzone schreef op 14 november 2013 @ 17:04:

Op dinsdag drie uur? Nee. Gaat 'm niet worden. Sowieso: jullie plannen het wéér in december, de drukste maand van het jaar.

En jullie kunnen blijven beweren dat het niet geheimzinnig is, ik denk daar anders over. Gooi het gewoon open en laat er en dialoog ontstaan. Dat is pas interessant.Eens en eens.
quote:lolly-pop schreef op 14 november 2013 @ 15:59:

Ik ben altijd benieuwd wie er in vredesnaam naar zo'n meeting gaat? Dan moet je toch wel heel erg kansloos zijn, geen leven hebben, het forum veel te serieus nemen?

En ik woon nog vlak bij Hoofddorp ook.

Kansloos: check.

Geen leven: check.

Het forum veel te serieus nemen...... mmmmm..... niet check.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
Dat selecteren en die beslotenheid vind ik ook maar een raar gedoe. Komop zeg, het gaat maar om een alledaags forum (van dertien in een dozijn), niet om de regeringsformatie!

En de tijd is ronduit ongelukkig. Om 15.00 uur beginnen betekent dus dat (neem ik aan) de vergadering om ca. 17.00/18.00 uur afgelopen is. Kunnen de mensen midden in de spits proberen Amsterdam uit te komen...

Laat het dan om ca. 11.00 uur beginnen, lekkere lunch tussendoor (is toch het minste wat je kunt doen voor de mensen die de moeite hebben genomen naar Amsterdam te komen) en dan zo rond 14.00/15.00 uur afsluiten, zodat mensen weg kunnen voor de grootste spitsdrukte begint.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:sebastassaunacanzone schreef op 14 november 2013 @ 18:30:

De katjes van Viva.

Ik vond dat echt hilarisch. Enorm triest maar daardoor juist wel grappig.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Oh ja, ik heb jullie al een idee gegeven over een ''ideeen bus'' (in het na praat topic na de rel) maar daar heb ik ook nooit een reactie op gezien. Ook al vroegen jullie zelf om suggesties.

Dus waarom zou ik naar een klankbord meeting willen gaan als jullie toch doof zijn.
Er zijn al zóveel suggesties gedaan voor een beter forumbeleid. Zowel in het modtopic als laatst in dat topic over het beheren van een groot forum. Waarom gaan jullie daar niet mee verder, i.p.v. een beperkt clubje in een achterafkamertje uit te nodigen? Tien forummers kunnen nooit representatief zijn voor het hele forum. Laat iedereen meepraten, dan komen vanzelf de pijnpunten boven. Om maar een voorbeeldje te noemen; steeds meer mensen storen zich aan OP's die verwijderd worden, of aan topics die klakkeloos verwijderd worden omdat de reacties niet in de smaak vallen bij de TO's. Daar heb je geen klankbordmeeting voor nodig, dat is gewoon een tendens die je hier dagelijks kunt lezen. Als jullie je klanten serieus zouden nemen doen jullie dáár iets mee, i.p.v. een select clubje hielenlikkers uit te nodigen op kantoor.
Ik vind zo'n nieuwe meeting onzin.

Alsof de vorige zo'n succes is geweest. Volgens mij is er weinig ten goede veranderd nadien, hoor.

Net als anderen heb ik er weinig fiducie in dat er deze keer wel wat gedaan gaat worden met alles wat aangedragen is.

Jullie hadden gewoon destijds al de moeite moeten nemen klachten over het beleid te lézen, in plaats van zonder pardon verwijderen.

Hele topics zijn hier vol getypt door de jaren heen. Ideeën zat?

Nooit wat van bewaard kennelijk. Was allemaal niet belangrijk?

En die selectie vind ik dubieus klinken. Waarom niet gewoon wie het eerst komt, het eerst maalt.

Maar succes ermee hoor.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
quote:yasmijn schreef op 14 november 2013 @ 16:52:

Het begint al met dat "zorgvuldig selecteren".

Niet handig. Daar krijg je gedoe van.

Waarom mag Jansje wel en Marietje niet? Is Jansje een belangrijker forummer dan Marietje?

En daarbij denk ik dat je niet eens de 10 aanmeldingen haalt.

jij gaat toch namens de fossielen?

BGB gaat namens de BEO

en ik denk dat Armand wel namens de "mannen" wil
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 november 2013 @ 23:56:

[...]

jij gaat toch namens de fossielen?

BGB gaat namens de BEO

en ik denk dat Armand wel namens de "mannen" wil

Nee, Meds, ik ga niet.

Hoe zou ik op een dinsdagmiddag in december even naar H kunnen knallen. Tis nogal naast de deur, zeg! In een weekend had ik het kunnen overwegen ivm werk en dan had ik het kunnen combineren met andere zaken in het westen des landes.

Maar volgens mij wordt er gedacht dat eenieder in de buurt van Hoofddorp woont. Duh.

Nee, slecht plan op deze manier.

Ik pleit voor een topic waar iederéén zijn zegje kan doen en niet alleen de 'zorgvuldig geselecteerde' forummers.
quote:ModeratorViva schreef op 14 november 2013 @ 11:52:Om een constructief gesprek te kunnen voeren zullen we zorgvuldig 10 gebruikers selecteren die samen een afspiegeling vormen van het totaal aantal gebruikers van Viva.nl.

Een klankbordmeeting met 10 zorgvuldig selecteerde (hoe selecteer je die, wat zijn de criteria?) gebruikers die een afspiegeling vormen (op basis van wat?) van de forummers op Viva? Really?

Hoe 1970.

Er staan jullie de modernste digitale middelen ter beschikking om de gehele community te bevragen.

De suggesties en ideeën mbt verbetering van dit forum vliegen hier regelmatig spontaan over het forum.

Forummers willen gráág meedenken over beleid (maar dan màg het niet).

Er is al meermaals voorgesteld een digitale ideeënbus of een meedenktopic te openen, maar dat vindt geen gehoor.

Een béétje betrokken mod kan allàng weten wat er speelt onder de forummers, waar ze zich aan ergeren en wat hen bezighoudt en wat ze veranderd willen zien. Wat moet een kringgesprekje daar nog aan toevoegen?

Ook al ziet Viva het vaak graag anders, dit is nog steeds een forum voor vrouwen mensen mèt een mening (die ze liever niet onder stoelen of banken steken!)
Dit is serieus, en ook al eens eerder georganiseerd?!

Heb vele forums meegemaakt, en die organiseerden meestal ook wel een meeting. Maar dat was dan puur voor de gezelligheid.

En dit is dus iets wat compleet serieus wordt opgezet.

Verbazingwekkend, oren en ogen klapperen hier.

Run gewoon je forum zoals jullie (mods en juniors) willen en wie het er niet mee eens is heeft gewoon pech.

Even bijkomen hoor, want mijn adem was gestokt.
quote:christiane schreef op 15 november 2013 @ 00:37:

Even bijkomen hoor, want mijn adem was gestokt.Nou dat is dan wel lekker rustig hè?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik kan niet, maar een feedbacktopic hier openen lijkt mij wel handiger. Dan kan iedereen zn zegje doen en het bespaart jullie ook tijd en geld.
Jullie hebben toch al een klankbord ?

Gelet op het enorme aantal stille meelezers op het viva viola forum....

Als jullie iets willen verbeteren, zorg dan voor een werkend forum en advertenties die je niet vijf keer hoeft aan te klikken in de hoop dat ze eindelijk verdwijnen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 15 november 2013 @ 08:38:

Jullie hebben toch al een klankbord ?

Gelet op het enorme aantal stille meelezers op het viva viola forum....

Als jullie iets willen verbeteren, zorg dan voor een werkend forum en advertenties die je niet vijf keer hoeft aan te klikken in de hoop dat ze eindelijk verdwijnen.

* Zoekfunctie

* Het kunnen openen en/of verwijderen van privé-berichten.

* Reclamebanners

De eerste twee werken al niet vanaf de vernieuwing is er al bekend hoe lang het nog gaat duren?
quote:Ratsmodee schreef op 15 november 2013 @ 00:33:

[...]

Een klankbordmeeting met 10 zorgvuldig selecteerde (hoe selecteer je die, wat zijn de criteria?) gebruikers die een afspiegeling vormen (op basis van wat?) van de forummers op Viva? Really?

Hoe 1970.

Er staan jullie de modernste digitale middelen ter beschikking om de gehele community te bevragen.

De suggesties en ideeën mbt verbetering van dit forum vliegen hier regelmatig spontaan over het forum.

Er is al meermaals voorgesteld een digitale ideeënbus of een meedenktopic te openen, maar dat vindt geen gehoor.

Een béétje betrokken mod kan allàng weten wat er speelt onder de forummers, waar ze zich aan ergeren en wat hen bezighoudt en wat ze veranderd willen zien. Wat moet een kringgesprekje daar nog aan toevoegen?

Ook al ziet Viva het vaak graag anders, dit is nog steeds een forum voor vrouwen mensen mèt een mening (die ze liever niet onder stoelen of banken steken!)

+1, ik denk dat forumbeheer deze posting eens goed moet lezen en er lering uit trekken.

Trouwens, er is toch al eens een klankbordmeeting geweest? Uit de reacties van deelnemers van die meeting hier op het forum kreeg ik niet het idee dat dit tot iets heeft geleid. En er was toch nog een terugkoppel meeting met de klankbordgroep die niet doorging wegens te weinig animo? Ik snap deze nieuwe klankbordmeeting daarom niet zo goed.
quote:Trotter schreef op 15 november 2013 @ 11:06:

[...]

Fair enough, maar laat mensen dan ook gewoon teksten quoten wanneer ze daar behoefte aan hebben.

Topics staan vol met quotes. Zelfs replies van een halve pagina lang, met als reactie +1

Maar je bedoelt vast de OP quoten.

En dan voor het geval de TO hem verwijderd. Ik erger me er al aan dat hij op iedere pagina weer bovenaan is te zien.

En is die leeg dan is die leeg. Lekker belangrijk.

Alsof het zo erg is dat je energie hebt gestoken in je replies vol ergernissen richting TO.
quote:Ratsmodee schreef op 15 november 2013 @ 00:33:

[...]

Hoe 1970.

Wat een goede post!

Er is met enige regelmaat genoeg input vanuit het forum.

Inventarisatie tijd is nu wel voorbij. Tijd om keuzes te maken en te gaan handelen.

Sterkte, (junior)moderater(s).

p.s.: iedereen het naar de zin maken gaat niet lukken. Belangrijk is wel: vertellen waarom iets wel of niet gedaan wordt. Dat geeft duidelijkheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven