Net uit met vriend, is er nu vandoor met beste vriendin

18-06-2008 11:43 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben nieuw hier, maar ik kan er niet mee omgaan dus moet het gewoon kwijt...

Na bijna 3 jaar is het uit met m'n vriend. Nog lang getwijfelt of het wel het beste was, ik kwam erachter dat ik hem terugwilde. Hij mij ook en dus weer seks gehad etc. We besloten er nog eventjes mee te wachten tot ik terug was van vakantie en opeens hoefde meneer niet meer.

Ik was er helemaal kapot van, en ging dus samen met m'n vriendin op vakantie. Nu hoor ik een week nadat ik met haar weg ben geweest dat zij samen zijn. 2 maanden na dat het uit was, nog geen eens 1 maands sinds hij me nog zei mij als z'n droommeisje te zien...

Hij wil me niet kwijt als beste maatje en roept dat ook constant aan de telefoon, zegt constant dat ie zo superveel van me houdt, me nooit kwijt zou willen. Maar ik vind dat dit wat hij heeft gedaan gewoon niet kan. Ik voel me aan 2 kanten genaaid. Die vriendin kan me gestolen worden, maar m'n ex... ik hou nog van hem. ik wil hem gewoon als beste vriend. Maar tegelijkertijd wil ik hem kapot maken, hem nooit meer zien.

Zijn familie is er ook kapot van die vind het echt vreselijk wat hij me aan doet.

Het liefst stel ik hem voor de keuze Ik of zij... maar is hij dat het waard als hij me zoiets aandoet?

Ik weet dat het niet zo makkelijk werkt als dit, maar zo kan ik het iig kwijt en misschien eens wat andere meningen zien...
Heel vervelend wat er gebeurd is! Maar je kunt iemand niet voor een keuze stellen. Hij wilt kennelijk een liefdesrelatie met haar opbouwen en vrienden blijven met jou. Dan kun je niet zeggen dat hij het maar moet beeindigen met haar, omdat je anders geen vrienden wilt zijn. Je kunt gewoonweg niet bepalen, met wie een ander persoon omgaat, danwel een relatie begint.

Waarom wilde je overigens wachten tot na je vakantie?
"Het liefst stel ik hem voor de keuze Ik of zij... maar is hij dat het waard als hij me zoiets aandoet? "

Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet. NEE! Iemand die het tegelijkertijd aanlegt met je beste vriendin lijkt niet heel sensitief om te gaan met jouw gevoelens, vind je ook niet?

Bovendien denk ik ook dat je verkeerd in deze relatie zit. Want je vriendin kan je niks schelen, maar je ex wil je wel meteen als beste vriend. Probeer afstand te nemen en je wat onafhankelijker op te stellen.

Mocht je toch weer samen met hem door willen, vraag je dan af of je dit echt af kan sluiten. Anders ga je hem tot het einde der tijden straffen voor deze situatie.

Sterkte ermee

Nee, hij is het niet waard.

Geen engergie meer insteken is mijn ( ongenuanceerde ) advies.

Huil, heb verdriet, neem je tijd, en krabbel weer op. Op zoek naar een leuke man tzt.

sterkte!
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
PS: Maak zelf de keuze of je doorwilt of niet, je kunt niet een ander vragen dat voor je te doen...
quote:borodini schreef op 18 juni 2008 @ 11:47:

Nee, hij is het niet waard.

Geen engergie meer insteken is mijn ( ongenuanceerde ) advies.

Huil, heb verdriet, neem je tijd, en krabbel weer op. Op zoek naar een leuke man tzt.

sterkte!

Waarom het wiel opnieuw uitvinden: helemaal mee eens!

Nog 1 opmerking dan: dat je boos bent op je vriendin snap ik, maar waarom dan niet op hem? It takes two to tango, heb ik altijd geleerd.
niet eens geen energie meer insteken. Iemand die dit flikt is het echt niet waard!
Beiden in de poep laten zakken en voor jezelf gaan zorgen. Ga door je verdriet heen, krabbel en sta op en wordt weer gelukkig.

Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.
"Waarom wilde je overigens wachten tot na je vakantie?"

Zodat we nog eventjes zonder elkaar er goed over na konden denken... :(

"Bovendien denk ik ook dat je verkeerd in deze relatie zit. Want je vriendin kan je niks schelen, maar je ex wil je wel meteen als beste vriend."

Die vriendin is veel minder waard geweest voor me dan m'n ex. Al vaker dingen gedaan die niet door de beugel konden, alleen omdat ik de vrienden niet voor het oprapen had was zij toch iemand waar ik dingen bij kwijt kon.

M'n ex wil ik graag als vrienden, omdat we altijd hebben gezegd tegen elkaar. Ook toen het net uit was, was dat wat ik graag wilde. Ik was er redelijk overheen dat het gewoon definitief over was, als ik maar het idee had dat ik hem als m'n maatje niet kwijt was. En nu is dat ook weg. Ik heb namelijk niet het idee dat ik dat kan als zij in het plaatje is.

En het probleem is dat ik het allemaal niet meer overzie. Ik was net over de klap heen dat we gewoon echt uit elkaar waren. Het voelt als een trap die je krijgt als je net weer opgestaan bent...
Nog 1 opmerking dan: dat je boos bent op je vriendin snap ik, maar waarom dan niet op hem? It takes two to tango, heb ik altijd geleerd.

Ben ook echt vreselijk boos op hem hoor... laat ik nu misschien niet zo merken. Toen hij het me vertelde, jammergenoeg aan de telefoon, heb ik hem helemaal verrotgescholden. Alleen nu neemt het verdriet een beetje de overhand. Ik had niet verwacht na die fijne tijd die we hadden dat hij me dit aan kon doen.

Maar ik ben ook echt heel erg kwaad. Het probleem is gewoon dat ik nog veel van hem hou. Bang ben hoe het voelt zonder dat gevoel. Zonder het gevoel dat ik hem kan vertrouwen...
Dat is natuurlijk geen vreemd gevoel als een relatie beeindigd wordt. Heel veel mensen vragen zich dan af hoe het zal zijn. De enige manier om dat te ontdekken is door door te gaan met je leven. Las een paar huildagen in, geef jezelf daarna een schop onder je kont en ga door!
Nu wil ik toch eens iets kwijt in het voordeel van die ex-vriend, hoewel ik hier misschien wel heel wat op mijn hals haal maar toch...

Pheebs13, ik vind het vreselijk voor je wat je overkomt, zou ook helemaal van de kaart zijn enz enz. Maar waarom wordt de ex gelijk in dit verhaal als fout door iedereen beschuldigd. Kan best zijn dat jij zijn droommeisje was. Maar de relatie is niet voor niets beeïndigd.En stel nou, ik neem aan dat hij jouw vriendin al kende, dat er onbewust tussen hun beide altijd een bepaalde chemie was. Dat ze er nu achter gekomen zijn dat ze hartstikke gek op elkaar zijn. Ja dat is keihard, maar die dingen kunnen toch gebeuren? Zo'n vriendin zou dan haar gevoelens moeten onderdrukken omdat ze jouw vriendin is, hij zou dat moeten doen omdat ze jouw vriendin is, maar werkt het wel zo in de liefde? Mensen willen dan gelijk veroordelen maar wat als het jou overkwam? Dat je stapelgek op iemand wordt? Ik vind het moeilijk hoor. Heel zielig voor jou Pheebs13 maar jij zal verder moeten met je leven en je bent twee vrienden kwijt. Zij hebben misschien elkaar maar zijn jou ook als vriendin kwijt. En ook dat kunnen ze misschien best erg vinden....
quote:BabyAenB schreef op 18 juni 2008 @ 12:00:

Zo'n vriendin zou dan haar gevoelens moeten onderdrukken omdat ze jouw vriendin is, hij zou dat moeten doen omdat ze jouw vriendin is, maar werkt het wel zo in de liefde? Mensen willen dan gelijk veroordelen maar wat als het jou overkwam? Dat je stapelgek op iemand wordt? Ik vind het moeilijk hoor. Heel zielig voor jou Pheebs13 maar jij zal verder moeten met je leven en je bent twee vrienden kwijt. Zij hebben misschien elkaar maar zijn jou ook als vriendin kwijt. En ook dat kunnen ze misschien best erg vinden....

Ik vind inderdaad dat ze hun gevoelens hadden moeten onderdrukken... misschien maakt mij dat een slecht mens. Maar ik vind dat het respect wat je voor elkaar moet hebben. En ik heb zelf ook een keer in zo'n situatie gezeten dat ik stapelgek was op een ex-vriendje van een vriendin. En het gaf mij een veel beter gevoel om het te onderdrukken en haar te respecteren, dan mezelf laten gaan...

Maar vooral dat ze tijdens dat ze het al wist met mij op vakantie is en doet alsof er niks aan de hand is... Dat verscheurt me ook...

Maar het voelt gewoon alsof ik m'n ex 2 keer kwijtraak... En ik weet heel goed dat ik ook zonder hem kan. Dat ik ook een sterk persoon ben die het echt wel alleen kan redden. Het is alleen de klap die nog zo vers is en toch een keuze moet maken waarbij ik geen van beide volledig kan ondersteunen...
Nou ik vind jou zeker geen slecht mens. Ik vind het bewonderingswaardig dat jij voor een andere vriendin die gevoelens toen opzij gezet hebt. Ik weet alleen niet of ik dat zou kunnen maar misschien heeft het ook te maken met hoe groot die vriendschap met die vriendin was en of je dat dan gemakkelijker doet.

Dat zij met jou op vakantie is gegaan is wel heel dom. Ze zal dit wel niet hebben durven afzeggen maar dit getuigd niet echt van lef nee.

En je keuze? Mijn keuze zou zijn dat ik nu voorlopig afstand zou willen. Zou je over een tijd nog steeds vrienden met hem willen zijn, kan je dan altijd nog een gesprek met hem aangaan en kijken wat je nog wilt. Dan weet je ook of je nou echt vrienden met hem wilt zijn of dat dit alleen maar komt omdat je hem niet kwijt wilt...Want dat zijn wel twee verschillende dingen.

Nogmaals wil nog wel even zeggen dat ik begrijp dat je veel verdriet hebt en dat dit hartverscheurend is.Voor jou is nu het belangrijkste hoe je hier nu mee verder gaat zodat je het kan gaan verwerken denk ik.

Heel veel sterkte!
Het is een ontzettende stinkstreek die het gezegde 'alles is toegestaan in oorlog en liefde' maar weer eens pijnlijk waar laat blijken te zijn. Goeie genade, hoe kun je een week op vakantie gaan zitten met je vriendin terwijl je het met haar ex doet en dan je mond houden.

Kijk, dat zij verliefd zijn geworden, dat is tot daaraan toe. Verliefd worden mensen en ook op elkaars exen maar als je vrienden bent verwacht je wel eerlijkheid. Ze had kunnen besluiten het je te vertellen en niet met je op vakantie te gaan of het je te zeggen terwijl jullie op vakantie waren maar niks zeggen en intussen met je ex naar bed gaan...diezelfde ex waarover jou ongetwijfeld veel gesproken hebt, poeh dat is wel heel naar.

Ze wilde natuurlijk geen gezeur en misschien was ze nog niet helemaal zeker van haar eigen gevoelens, het zou allemaal kunnen maar ik kan me indenken dat je je dubbel genaaid voelt.

Het onderscheid tussen de ex en de vriendin snap ik alleen ook niet. Je vriendin kan je gestolen worden en die man wil je terug of in ieder geval als je beste vriend hebben. Hoe zie je dat voor je? Terwijl hij een relatie met je vriendin heeft?

Rot voor je meid, echt heel zwaar ellendig maar ik denk dat je beide personen gedag moet zeggen, niet alleen je voormalige vriendin.
Pheebs, wat een klotestreek van beide kanten! En dan heb ik het niet over het verliefd worden op elkaar, want dat kan je nou eenmaal niet onderdrukken, maar wel het achter jou rug om wat met elkaar beginnen. Sorry dat ik het moet zeggen meis, maar zoiets doe je het meisje van je dromen en je beste vriendin niet aan!

Als ik jou was, zou ik nu gewoon even helemaal voor mijzelf kiezen. Laat hen maar lekker samen aanklooien en probeer jezelf er weer bovenop te krijgen. Daarbij kan je hen helemaal niet gebruiken! En misschien kom je je ex-vriend nog wel een keer tegen en blijk je op den duur wel vrienden met hem te kunnen zijn (ik spreek uit ervaring), maar geloof me, wanneer je nu de 'vriendschap' met hem blijft behouden, maak je het jezelf alleen maar moeilijker...

Heel veel sterkte
Het onderscheid tussen de ex en de vriendin snap ik alleen ook niet. Je vriendin kan je gestolen worden en die man wil je terug of in ieder geval als je beste vriend hebben. Hoe zie je dat voor je? Terwijl hij een relatie met je vriendin heeft?

Ik wil hem niet als beste vriend terwijl hij een relatie met haar heeft... Dus het wordt waarschijnlijk de oplossing dat hij me gewoon voorgoed kwijt is. Dat hij het voorgoed heeft verpest...

Het verschil tussen hem en haar is... Ik vertrouwde hem voor wel 300%. Ik kon hem niks kwalijk nemen, hij heeft nooit iets gedaan uit een kwaad hart. Dus het komt nog extra hard aan dat hij dit nu wel doet...

Met haar heb ik al veel vaker problemen gehad. Ook een tijd niks van elkaar laten weten. Het was juist weer helemaal goed zoals vriendinnen zijn... Maar tuurlijk blijft er een stukje knagen aan je waardoor je diegene nooit voor de volle honderd procent kan vertrouwen. Ik vertrouwde haar wel echt! En vond het fijn dat ik haar als een vriendin kon zien, dingen bij haar kwijt kon... Maar dat zij mij dit flikt komt minder aan als een schok... Niet dat ik het ooit van haar had verwacht, maar als ze me eerder gekwetst heeft, waarom nu dan niet...

Ik heb haar ook niet gesproken over dit nog. Ben er ook bij haar van plan er geen woord aan vuil te maken tegen haar...

Bij m'n ex heb ik dat al gedaan.. Maar ik besef inderdaad dat de oplossing is dat ik hem gedag ga zeggen...

Het liefst doe ik het persoonlijk... Dat getuigt ook nog van meer lef dan hij eerst op msn ik moet wat tegen je zeggen en dat ik dan degene ben die belt dat hij maar het lef moet hebben t in iedergeval over de telefoon te vertellen... Alleen is persoonlijk zoiets doen nog veel moeilijker... Ik weet niet eens of ik hem aan kan kijken...

Ironisch hoe dicht haat en liefde bij elkaar kunnen staan...
Waarom wil je hem persoonlijk gedag zeggen?

Hij heeft jou toch al gedag gezegd? Je moet gewoon helemaal geen aandacht meer aan hem schenken. Je doet jezelf alleen maar pijn op die manier.

Sterkte.
Waarom wil je hem persoonlijk gedag zeggen?

Hij heeft jou toch al gedag gezegd? Je moet gewoon helemaal geen aandacht meer aan hem schenken. Je doet jezelf alleen maar pijn op die manier.

Ik moet het voor mezelf kunnen afsluiten. En daar heb ik een definitieve laatste keer voor nodig, denk ik...

Hij heeft mij geen gedag gezegd.. Hij heeft aan de telefoon gesmeekt dat ik m alsjeblieft kansen wil geven, dat hij z'n best gaat doen voor me om m'n maatje te blijven, dat ie zoveel van me houdt, dat ik nog steeds de wereld voor hem beteken (waarom zegt ie dat in godsnaam:S). Hij heeft dus in z'n hoofd dat ie wel kansen heeft dat t goed zou kunnen komen.
Ik zou met allebei helemaal klaar zijn!

Ik kan me niet voorstellen dat mijn vriendin en vriend eraan toe zouden geven. Van vriendjes/exen van vriendinnen blijf je gewoon af!

Hoe moeilijk het ook is, zet het van je af. De grootste middelvinger die je ze eigenlijk kunt geven is al het contact direct verbreken en verdergaan met je eigen leven. Ze verdienen het niet eens om te weten dat er iemand om hun zit te huilen op de bank.
quote:Pheebs13 schreef op 18 juni 2008 @ 13:03:

Hij heeft mij geen gedag gezegd.. Hij heeft aan de telefoon gesmeekt dat ik m alsjeblieft kansen wil geven, dat hij z'n best gaat doen voor me om m'n maatje te blijven, dat ie zoveel van me houdt, dat ik nog steeds de wereld voor hem beteken (waarom zegt ie dat in godsnaam:S).

En hoe ziet hij dat dan voor zich?!

Gezellig op stap gaan met zijn huidige vriendin en zijn ex, terwijl die voorheen ook nog vriendinnen waren?

Of wil hij zijn relatieproblemen over haar met jou gaan bespreken?

Rationeel gezien gaat dat toch helemaal niet werken...
En hoe ziet hij dat dan voor zich?!

Gezellig op stap gaan met zijn huidige vriendin en zijn ex, terwijl die voorheen ook nog vriendinnen waren?

Of wil hij zijn relatieproblemen over haar met jou gaan bespreken?

Rationeel gezien gaat dat toch helemaal niet werken...

Precies wat ik zei :(
even een knuffel....wat enorm pijnlijk zoiets
Zou mij eerlijk gezegd niets verbazen dat hij straks op hangende pootjes bij je terug wil komen .Zeker als je geen vriendschap meer met hem wil en dus helemaal uit zijn leven verdwijnt .Dan beseft hij dat hij je helemaal kwijt is
Iig alvast heel erg bedankt voor de lieve reacties en tips...

Geeft me iig een beetje steun..

I

k ben nu toevallig ook ziek, maar ik kijk of ik vanavond naar m'n laatste dansles kan, vind het zo jammer als ik de laatste les zou missen...

en dan op de terugweg ga ik langs zn huis om te zeggen dat ik hem nooit meer hoef te zien... Moet ik alleen zorgen dat ie thuis is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven