Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
@ Eva, wat jammer dat het contract voor je vriend niet verlengt wordt. Hopelijk vind hij wel snel weer wat!

@taart, die was heel lekker Heb nog een halve appeltaart over. Dus als iemand zin heeft in een stukje taart en een kop koffie

@ Ephina ruzies zijn rot!

@Dwergje vervelend dat je leven even niet zo lekker loopt als je wil!

@zorgverzekering, ben aan het rondkijken. Wil alleen nog de basisverzekering het aankomende jaar. Maar die module gezinsplanning klinkt wel interessant, dus maar eens even verder kijken dan mijn huidige verzekering. Al zou het me nu aankomend jaar al 50 euro per maand schelen..

@Uk, duim en hoop heel erg voor je dat je die baan krijgt. Je verdiend het zo! en zou zo fijn zijn als jullie eindelijk kunnen samenwonen

@hier, druk met veel (over) werken. Maar weet waar ik het voor doe. Ga er het weekend ook weer tegenaan met werk
@Dwergje, die module gezinsplanning die je 6 maanden van tevoren aan moet zetten geldt toch alleen voor sterilisatie? Tenminste dat lijkt zo als ik de voorwaarden lees. Of ik lees wat ik wil lezen:P
Ik heb er ook nog niet naar gekeken, maar mijn zus heeft dat met haar 2e gedaan en toen zat het kraampakket er nog bij, wellicht nu veranderd. Ik zal er straks eens naar kijken.
Klinkt nu wel interessant namelijk die zorgverzekering en ik verhoog mijn eigen risico iets denk ik. Wat een gedoe allemaal die zorgverzekeringen.. :p
Ik heb het even nagekeken en kraamzorg is meeverzekerd vanaf het moment dat je de module aanzet. Voor sterilisatie geldt een wachttijd van 6 maanden vanaf het moment dat je de module aanzet.

Dus stel jij sluit de basisverzekering af op 1-1-2014 en op 1-2-2014 dan zet je de module gezinsplanning aan dan is vanaf 1-2-2014 het kraampakket meeverzekerd maar je krijgt pas een vergoeding voor sterilisatie vanaf 1-8-2014.

Snap je het?
Ik kom ff zwaaien

En een aan ephina geven.

Ik ben ff niet zo actief maar ik ben DRUK en als ik dan klaar ben met alles geen zin meer in de laptop (anders zit ik 16 uur per dag aan die laptop)...
@verzekering: hier ook FBTO verzekerd. Echt ideaal met die modules die je aan en uit kunt zetten! Ik denk dat bij ons de module gezinsplanning meteen vanaf januari aangaat. Al kunnen we hem ook aanzetten wanneer ik positief test natuurlijk, daar is ook wat voor te zeggen.

@voor iedereen die hem nodig heeft: Dikke knuffel!

@dwerg: ik snap heel goed wat je bedoeld met het voor je 25e moeder willen zijn. Dan is het gewoon ontzettend balen als dat niet lukt. Zou ik ook hebben. En dan kan het wel piepjong zijn, maar dat maakt het baal moment niet minder erg.

@chan: ik ben ook wel benieuwd welke verzekering maar 74 euro per maand kost..
Ik heb alleen een basisverzekering, afgesloten bij zilveren kruis via mijn werk, collectief verzekerd-:) wel verhoogd eigen risico. Na enkele berekeningen en inschatting van mijn gezondheid en buffer, kon ik die stap wel nemen. Mocht er iets gebeuren, dan kan ik de kosten van mijn eigen risico ophoesten. Vandaar de lage kosten. Komend jaar zal het rond de 63,- kosten.

De komende dagen reageer ik weinig, druk met het huis, inpakken van mijn tas en dan een midweek naar Duitsland-:)
Jah chan zo kan ik het ook met die verzekering
Tja, dief van mijn eigen portomonnee als ik me over-verzeker op dit moment-;) Maargoed, alleen maar gedaan omdat ik een ruime buffer heb om kosten op te vangen. Anders gewoon een basisverzekering met het standaard eigen risico.
@Chantilly, zo denk ik er ook over, zet mijn eigen risico op maximaal en heb dan minder maandpremie.

@hier: Vriend en ik hebben gister met meubels geschoven in zijn woonkamer, waardoor het nu voor mij ook meer 'thuis' voelt. Het lijkt een stuk ruimer zo. Het was wel leuk om er zo samen mee bezig te zijn.
Ik ga morgen op vakantie! Dus ik zie jullie weer over een dikke week.

Leuk uk, dat jullie de woonkamer nieuw hebben ingericht.

Over verzekeringen kan ik neit mee praten, ik ben verzekerd via mijn werk en betaal 10% van alle behandelingen zelf.
@hop: veel plezier !! Geniet ervan!
Fijne vakantie Hop!

Wat leuk Uk! Bij mij heeft het best wel een tijd geduurd voor ik me thuis ging voelen in het huis van vriend, maar nu voel ik me prima hier!

@eigen risico: die verhoog ik nooit. Maar ivm medicijnen maak ik deze ook meestal wel op, dus zou voor mij niet handig zijn.
Mijn basispremie is trouwens ook "maar" 81 euro. Met aanvullende- en tandartsverzekering kom ik uit op 105 euro per maand geloof ik.
Fijne vakantie Hop!

Mat succes met studeren!

@zorgverzekering, denk dat ik het eigen risico ook verhoog.

Verder even een zwaai! Rammels wonder boven wonder niet al te sterk aanwezig nu.
We hebben net een auto gekocht die geschikt is voor werk van vriend ivm veel bergruimte en voor onze kinderwens. Toch wel even bijzonder momentje!

Binnekort gaan we dagje met neefje en nichtje weg dan kunnen gelijk proberen hoe het past met twee kinderstoelen in de nieuwe auto...
Boekenlegger gefeliciteerd! Maar 2 kinderstoelen lukt altijd wel in een auto hoor
Weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 22:15
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
@boekenlegger: Leuk! Maar ik geef tafelkleed gelijk heel veel succes met het bevestigen van die stoeltjes. Die krengen zijn gebouwd om je stressniveau te testen!

@zorgverzekering: Ook die zijn gemaakt om je stressniveau te testen. Ik ben er ondertussen over uit dat ik ga overstappen naar FBTO, maar ik kan dus al de hele ochtend niet inloggen om mijn Menzis dus ik kan de boel niet opzeggen daar.

Jullie nog leuke weekend plannen?
@ boekenlegger, fijn een nieuwe auto. Ben benieuwd hoe het met de stoeltjes gaat.

@weekend, hele weekend werken hier. Nog wel een verjaardag tussen door. En jullie?
Ik heb een weekend van mijn vrijwilligerswerk en ga ook weer sollicitatiebrieven schrijven, ik moet even nieuwe opties voor als die baan van het gesprek van deze week niks wordt..
@ hoppala Fijne vakantie!

@ukkie Succes met verder solliciteren

@ sealight Werk ze.

Ik ga in het weekend lekker winkelen met een vriendin en nog bij wat familie langs. Hopelijk zijn er deze keer geen baby's of zwangeren aanwezig
dwergje, jouw nieuwe verzekeraar kan jouw oude zorgverzekering opzeggen bij de Menzis.

ik zit ook bij Menzis en ik ga dit weekend goed om mij heen kijken voor een andere verzekeraar.

Deze week het leuke bericht gekregen dat een vriendin van mijn zwanger is van haar eerste kindje! Ze waren ander half jaar bezig. Zij wilde niet in de medische molen. En nu al weer 14 weken zwanger op de natuurlijke manier. Heel erg leuk

Dit weekend heb ik twee verjaardagen. Dat wordt een gezellige bedoeling.

fijn weekend allemaal!
Oh wat fijn voor je vriendin goldstrike!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven