Wachten, wachten, wachten (deel 3)
vrijdag 25 oktober 2013 om 15:47
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.
Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:
- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)
- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens
- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)
NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
donderdag 14 november 2013 om 16:39
@ Eva, wat jammer dat het contract voor je vriend niet verlengt wordt. Hopelijk vind hij wel snel weer wat!
@taart, die was heel lekker Heb nog een halve appeltaart over. Dus als iemand zin heeft in een stukje taart en een kop koffie
@ Ephina ruzies zijn rot!
@Dwergje vervelend dat je leven even niet zo lekker loopt als je wil!
@zorgverzekering, ben aan het rondkijken. Wil alleen nog de basisverzekering het aankomende jaar. Maar die module gezinsplanning klinkt wel interessant, dus maar eens even verder kijken dan mijn huidige verzekering. Al zou het me nu aankomend jaar al 50 euro per maand schelen..
@Uk, duim en hoop heel erg voor je dat je die baan krijgt. Je verdiend het zo! en zou zo fijn zijn als jullie eindelijk kunnen samenwonen
@hier, druk met veel (over) werken. Maar weet waar ik het voor doe. Ga er het weekend ook weer tegenaan met werk
@taart, die was heel lekker Heb nog een halve appeltaart over. Dus als iemand zin heeft in een stukje taart en een kop koffie
@ Ephina ruzies zijn rot!
@Dwergje vervelend dat je leven even niet zo lekker loopt als je wil!
@zorgverzekering, ben aan het rondkijken. Wil alleen nog de basisverzekering het aankomende jaar. Maar die module gezinsplanning klinkt wel interessant, dus maar eens even verder kijken dan mijn huidige verzekering. Al zou het me nu aankomend jaar al 50 euro per maand schelen..
@Uk, duim en hoop heel erg voor je dat je die baan krijgt. Je verdiend het zo! en zou zo fijn zijn als jullie eindelijk kunnen samenwonen
@hier, druk met veel (over) werken. Maar weet waar ik het voor doe. Ga er het weekend ook weer tegenaan met werk
donderdag 14 november 2013 om 18:26
Ik heb het even nagekeken en kraamzorg is meeverzekerd vanaf het moment dat je de module aanzet. Voor sterilisatie geldt een wachttijd van 6 maanden vanaf het moment dat je de module aanzet.
Dus stel jij sluit de basisverzekering af op 1-1-2014 en op 1-2-2014 dan zet je de module gezinsplanning aan dan is vanaf 1-2-2014 het kraampakket meeverzekerd maar je krijgt pas een vergoeding voor sterilisatie vanaf 1-8-2014.
Snap je het?
Dus stel jij sluit de basisverzekering af op 1-1-2014 en op 1-2-2014 dan zet je de module gezinsplanning aan dan is vanaf 1-2-2014 het kraampakket meeverzekerd maar je krijgt pas een vergoeding voor sterilisatie vanaf 1-8-2014.
Snap je het?
donderdag 14 november 2013 om 22:21
@verzekering: hier ook FBTO verzekerd. Echt ideaal met die modules die je aan en uit kunt zetten! Ik denk dat bij ons de module gezinsplanning meteen vanaf januari aangaat. Al kunnen we hem ook aanzetten wanneer ik positief test natuurlijk, daar is ook wat voor te zeggen.
@voor iedereen die hem nodig heeft: Dikke knuffel!
@dwerg: ik snap heel goed wat je bedoeld met het voor je 25e moeder willen zijn. Dan is het gewoon ontzettend balen als dat niet lukt. Zou ik ook hebben. En dan kan het wel piepjong zijn, maar dat maakt het baal moment niet minder erg.
@chan: ik ben ook wel benieuwd welke verzekering maar 74 euro per maand kost..
@voor iedereen die hem nodig heeft: Dikke knuffel!
@dwerg: ik snap heel goed wat je bedoeld met het voor je 25e moeder willen zijn. Dan is het gewoon ontzettend balen als dat niet lukt. Zou ik ook hebben. En dan kan het wel piepjong zijn, maar dat maakt het baal moment niet minder erg.
@chan: ik ben ook wel benieuwd welke verzekering maar 74 euro per maand kost..
donderdag 14 november 2013 om 23:23
Ik heb alleen een basisverzekering, afgesloten bij zilveren kruis via mijn werk, collectief verzekerd-:) wel verhoogd eigen risico. Na enkele berekeningen en inschatting van mijn gezondheid en buffer, kon ik die stap wel nemen. Mocht er iets gebeuren, dan kan ik de kosten van mijn eigen risico ophoesten. Vandaar de lage kosten. Komend jaar zal het rond de 63,- kosten.
De komende dagen reageer ik weinig, druk met het huis, inpakken van mijn tas en dan een midweek naar Duitsland-:)
De komende dagen reageer ik weinig, druk met het huis, inpakken van mijn tas en dan een midweek naar Duitsland-:)
vrijdag 15 november 2013 om 10:39
@Chantilly, zo denk ik er ook over, zet mijn eigen risico op maximaal en heb dan minder maandpremie.
@hier: Vriend en ik hebben gister met meubels geschoven in zijn woonkamer, waardoor het nu voor mij ook meer 'thuis' voelt. Het lijkt een stuk ruimer zo. Het was wel leuk om er zo samen mee bezig te zijn.
@hier: Vriend en ik hebben gister met meubels geschoven in zijn woonkamer, waardoor het nu voor mij ook meer 'thuis' voelt. Het lijkt een stuk ruimer zo. Het was wel leuk om er zo samen mee bezig te zijn.
vrijdag 15 november 2013 om 11:12
vrijdag 15 november 2013 om 12:14
vrijdag 15 november 2013 om 13:06
vrijdag 15 november 2013 om 14:02
@boekenlegger: Leuk! Maar ik geef tafelkleed gelijk heel veel succes met het bevestigen van die stoeltjes. Die krengen zijn gebouwd om je stressniveau te testen!
@zorgverzekering: Ook die zijn gemaakt om je stressniveau te testen. Ik ben er ondertussen over uit dat ik ga overstappen naar FBTO, maar ik kan dus al de hele ochtend niet inloggen om mijn Menzis dus ik kan de boel niet opzeggen daar.
Jullie nog leuke weekend plannen?
@zorgverzekering: Ook die zijn gemaakt om je stressniveau te testen. Ik ben er ondertussen over uit dat ik ga overstappen naar FBTO, maar ik kan dus al de hele ochtend niet inloggen om mijn Menzis dus ik kan de boel niet opzeggen daar.
Jullie nog leuke weekend plannen?
vrijdag 15 november 2013 om 16:28
dwergje, jouw nieuwe verzekeraar kan jouw oude zorgverzekering opzeggen bij de Menzis.
ik zit ook bij Menzis en ik ga dit weekend goed om mij heen kijken voor een andere verzekeraar.
Deze week het leuke bericht gekregen dat een vriendin van mijn zwanger is van haar eerste kindje! Ze waren ander half jaar bezig. Zij wilde niet in de medische molen. En nu al weer 14 weken zwanger op de natuurlijke manier. Heel erg leuk
Dit weekend heb ik twee verjaardagen. Dat wordt een gezellige bedoeling.
fijn weekend allemaal!
ik zit ook bij Menzis en ik ga dit weekend goed om mij heen kijken voor een andere verzekeraar.
Deze week het leuke bericht gekregen dat een vriendin van mijn zwanger is van haar eerste kindje! Ze waren ander half jaar bezig. Zij wilde niet in de medische molen. En nu al weer 14 weken zwanger op de natuurlijke manier. Heel erg leuk
Dit weekend heb ik twee verjaardagen. Dat wordt een gezellige bedoeling.
fijn weekend allemaal!