Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Spannend wijn! Klinkt goed, succes met de (eventuele) gesprekken!
@wijn: spannend, hier ook deze week weer twee sollicitaties de deur uit.. en nu eindelijk weer met mijn proefschrift aan de gang.

Hier ook even niet zo met de rammels bezig. Maar gister voor een kado voor mijn zus naar de Baby Dump (rare naam voor een winkel, vind ik altijd..) geweest, dat voelde wel een beetje apart. Liepen ook allemaal vrouwen met dikke buiken rond enzo, voor mijn gevoel had ik er echt nog niks te zoeken zelf..
Goed bezig ukkie, sollicitaties én proefschrift weer opgepakt.

Is je zus al binnenkort uitgerekend? Lijkt mij ontzettend leuk om tante te worden..maar ook wel dubbel. Cadeautje kunnen vinden?
@ Tafelkleed: Nog gefeliciteerd!

@ Flora: Het was vast niet de zelfde verhuizing want anders zou je (stief)familie van mij zijn. Heb jij er ook zo veel blauwe plekken aan over gehouden? Mijn armen en benen zitten helemaal onder waar de punten van de dozen er in geprikt hebben.

@ Mannen: Ik denk dat mannen het idee hebben dat vrouwen zo zwanger worden, omdat het bij hen pas echt gaat spelen op het moment dat de vrouw zwanger is. Vrouwen zijn er voor die tijd al veel meer mee bezig. Het is natuurlijk ook geen stoere mannen praat om tegen je vrienden te zeggen dat je vrouw nog steeds niet zwanger is. Mijn vriend bespreekt dat soort dingen alleen vertrouwelijk 1 op 1 met zijn beste vrienden. Al zal hij daar nu iets voorzichtiger mee zijn nadat de vriendin van die vriend het zo lekker in de groep gooide op een verjaardag.

@ Wijnkonijn: Succes!

@ Ukkie: Het lijkt me inderdaad raar om in die winkel rond te lopen. De naam van de winkel is ook niks inderdaad .

Tante worden is heel leuk. Wel even slikken, maar daarna is het helemaal geweldig. Maar ik heb dan ook de twee schattigste nichtjes ever . Met sinterklaas zie ik ze weer en ik heb er nu al zin in. Ik ga een muts voor ze haken en ook eentje voor de kleine van mijn nicht. Alleen nog even bedenken in welke kleur en of ik ze alle drie in de zelfde kleur doe of allemaal een andere kleur.
@Flora, de baby komt over een maand of twee; dit kado is vanwege een omstreden evenement begin december ;) Maar heb iets leuks gevonden ja!

Het is de tweede van mijn zus. Toen ze zwanger was van de eerste had ik zelf pas net mijn huidige vriend leren kennen en was ik er dus niet zo mee bezig, vond het vooral gewoon heel erg leuk om van dichtbij mee te maken. Ik vind het nu soms wat lastiger, maar dat komt ook gewoon door de hele situatie nu: zonder werk zitten, nog niet samenwonen.. het gevoel dat alles van dat werk vinden afhangt voor we een stapje verder kunnen. Daarnaast vind ik het dus nog steeds super dat er nog een neefje bij komt!
@ tara: ja joh ik had helemaal geschaafde handen. Volgende keer neem ik dus echt tuinhandschoenen ofzo mee met verhuizen! (Of ik ga niet meer helpen , sjouwen niet echt mijn hobby gebleken).

@ tante zijn: wat leuk dat je spulletjes voor ze maakt Tara. 2 maanden is al snel ukkie. Snap dat het anders is als het gaat om een tweede. Oooh ik zou ook graag tante worden als ik het zo lees bij jullie Zit er niet in nog, ben zelf denk ik nog eerder!

@ ukkie: lastige situatie zit je in. Gaan jullie nog niet samenwonen omdat jij nog verbonden bent aan een bepaalde stad ivm jouw proefschrift? Anders zou het toch een hoop kunnen schelen; alvast samen te wonen tijdens het zoeken naar een baan?
@flora, het punt is dat ik hier een koophuis heb, dus die kan ik niet zomaar opzeggen. Ik kan inderdaad al wel meer bij vriend gaan wonen en daarmee kosten op eten besparen, maar op dit moment zoek ik in beide plaatsen naar banen. En nu moet ik ook nog voor mijn proefschrift af en toe wel hier zijn. (hoewel dat dus even op een laag pitje staat, ik kon me gewoon erg moeilijk op al die dingen samen concentreren)

Maar ik wil ook niet elke week bij hem gaan zitten en daarmee mijn (sociale/sportieve) leven in mijn eigen stad aan de kant zetten. Als ik hier een baan vind, is het namelijk ook nog steeds het plan dat hij hier ook een baan zoekt, dat zou financieel voor ons de beste oplosing zijn en mijn huis is ook wat geschikter voor gezinsuitbreiding..
Zwaai naar alle dames, inmiddels verhuisd en ondanks dat het geen klus huis is veel te doen. Heb ook een lekker griepje te pakken dus hier niet veel te melden maar ik lees lekker mee.
@ Flora: Verhuizen is ook niet mijn hobby, maar zo vaak komt het gelukkig niet voor. Het sjouwen vind ik niet eens zo erg. Weet ik hoe veel trappen op en af vind ik erger. Gelukkig waren we met veel en konden we het meeste doen met een doorgeef systeem.

Morgen ga ik even de stad in voor wat Sinterklaas kadootjes. Het is nog niet duidelijk of er naast kadootjes voor de kleintjes ook lootjes getrokken gaan worden. Ik snap wel dat het voor de kleintjes niet vol te houden is als iedereen een kadootje krijgt, maar aan de andere kant voeld het voor mij zo zinloos als we geen lootjes doen. Ik heb nu al weer een beetje het gevoel wat ik van de zomer had toen bij een familie gelegenheid iedereen van mijn leeftijd met zijn of haar kind in de zandbak zat en mijn vriend en ik bij de oudere mensen zaten. Natuurlijk kan je er gezellig bij gaan staan, maar er echt bij horen is het niet. Nou ja het word vast wel gezellig. Als mijn mutsjes af zijn zal ik wel een foto maken.

Prettige weekend alvast!
Vanuit hier ook even een zwaai!

Dit weekend slinger ik mijn laptop even aan om op iedereen te reageren. Ik ga nu gezellig uit eten!

Fijn weekend dames!
Fijn weekend Sealight, gezellig dat je bij komt kletsen: uitzonderlijk rustig momenteel hier :P

@ Choco: succes met alle verhuisdrukte. Dozen uitpakken en alles een plek geven kost ook een hoop tijd!

@ tara: nee snap dat het een beetje zinloos voelt als er geen lootjes worden getrokken. Iedereen 1 cadeautje is toch wel te doen? Of de volwassenen doen als de kids naar bed zijn? Nou succes met sintshoppen. Wij gaan met alleen maar volwassenen lootjes doen: dus ik ga binnenkort ook shoppen. Vind ik echt geen straf! Ben benieuwd naar de mutsjes!

@ ukkie: oja koophuis, dan ben je toch wat meer gebonden. Al schijnt de woningmarkt steeds beter te gaan én wordt er in Amsterdam alweer boven de vraagprijs geboden... (geen idee waar je woont , maar zal vast ook snel voor andere steden gaan gelden). Hangt dus eigenlijk af van waar jij een baan gaat vinden, waar jullie gaan wonen?

Ik ga het weekend even inluiden met een paar vriendinnen. Vriend is trainen. Wordt weer een druk weekend en ik moet nog wat aan werk doen Tussendoor maken we er wel wat van. Fijn weekend allemaal!
Zeg wat een stilte hier..stilte voor de storm hoop ik toch zeker?

Fijne avond
@choco: verhuizingen brengen altijd drukte met zich mee, of je nu moet klussen of niet. Succes en geniet van jullie nieuwe huisje!

Wat een rust hier inderdaad...

Gisteren op kraamvisite geweest bij een collega. Kon het heel goed hebben, maar kind lag ook de hele tijd in bed te slapen (we zijn wel even wezen kijken). Ik denk dat als ie wakker was geweest, de rammels nu wel hard aanwezig waren.

Verder heerlijk rustig weekend. Hoe is het bij jullie?
@Verhuizen, jeetje wat hebben veel dames geholpen met verhuizingen. Bij mij in ieder geval niet, alleen maar mannen haha.

@Neeftje/nichtjes, iedereen om ons heen heeft als kinderen en ik heb me eigenlijk nooit jaloers gevoeld. Straks naar de verjaardag van mijn neefje, hij wordt 1 en er is aan de andere kant weer een baby onderweg.

@flora en j22, tnx! vanmiddag komen er een paar buren een borreltje doen om kennis te maken, ik ben benieuwd!

@Sinterklaas, gaan wij vieren met neefjes en nichtjes. Wij doen geen kadootjes heb ik begrepen. Zwager en schoonzus komen altijd met iets aan van een tankstation op verjaardagen en feestdagen terwijl wij echt moeite doen en voor elke gelegenheid dingen voor alle kinderen kopen wordt ook vrij kostbaar. Ik vind sinterklaas eigenlijk niet zo leuk dus van mij hoeft het niet maar man wil het graag vieren.

@Solliciteren, balen dat het zo moeilijk is voor velen op het moment. Wij werken voor onszelf wat soms fijn is maar soms ook niet. Heel veel succes allen!

Fijne zondag allemaal
Hallo allemaal! Oh ik heb gisteravond de baby van een hoogzwangere vriendin voelen schoppen in haar buik! Ik mocht mee voelen. Wow dat was wel heel speciaal :-). Niet goed voor mijn rammels natuurlijk, maar ik probeerde echt te genieten van het moment en blij te zijn voor haar . Ze is zo blij en mooi zwanger, fantastisch om te zien.

Fijn weekend nog iedereen!
Zo, even de tijd gevonden om wat uitgebreider te reageren.

@Wijn en Uk, succes met jullie sollcitaties

@Tante zijn, lijkt me super leuk! Wij moeten straks 'oppassen' op de neefjes van vriend. Maar dat zijn al bijna pubers!

Zelf nog geen tante, maar denk dat dat er voorlopig ook niet in zit. Aangezien mijn broers een stuk jonger zijn.

@Evaviva, wat leuk zeg! Lijkt me mooi om te voelen. en dan vooral bij jezelf straks natuurlijk..

Fijne zondag nog allemaal!
Even een snelle zwaai, ik lees komende week bij.

Heb het gewoon erg druk op dit moment!:P

Vrijdag teruggekomen van onze midweek Cochem ( Echt fantastisch, wat een leuke plaats en een prachtig mooi gebied in Duitsland), daarna direct de keuken ingevlogen om 3 taarten te maken, hartige hapjes, appelflappen, appelbollen etc. voor mijn verjaardagsfeestje, wat gisteravond was. Erg gezellig, gelukkig geen rare fratsen van mijn vriendinnen, alleen een leuk spandoek. Super lief cadeau van vriend gekregen, dus ik ben tevreden. Vandaag alle rommel opgeruimd, even bij kunnen komen, en morgen deel 2 van mijn verjaardag. En dan een jaar gelukkig niet.. Echt, ik vind verjaardagen erg leuk, behalve die van mijzelf..
@Flora, het is inderdaad afwachten waar ik een baan vind, daar hangt het eigenlijk vanaf waar we gaan samenwonen. Ik woon niet in Amsterdam, dus vrees dat het hier nog even duurt voor de huizenprijzen weer aantrekken.. Mag wel komende week weer op sollicitatiegesprek!

@Chantilly; gefeliciteerd ! En fijn dat jullie er lekker even uit zijn geweest!

@sinterklaas, wij vieren het met kadootjes (en gedichten) voor iedereen, dus niet alleen voor kids..

@hier:heerlijk rustig weekend gehad, lekker bijgekomen en niet al te veel gedaan.
Ik ben weer terug van vakantie!!! heerlijk was het, de rest komt morgen, ben een beetje gaar.
Leuk al die vakantiegangers . Hebben jullie het fijn gehad?

@ukkie Succes op je sollicitatiegesprek volgende week.

@sinterklaas Zo'n zin in, vind ik altijd super gezellig! Zowel bij mijn familie als schoonfamilie wordt het uitgebreid gevierd met cadeaus en gedichten, zo leuk.

@chantilly Nog gefeliciteerd met je verjaardag
Succes dan ukkie deze week! Wijn nog sollicitatie-nieuwtjes?

Hier een druk weekend met veel regel dingen in huis en verjaardagen. Wel leuk allemaal hoor. Vandaag weer aan het werk: de weken vliegen!!!!

Fijn dat je het zo lekker hebt gehad hoppala! En jij natuurlijk ook Chantilly. Ben benieuwd naar jullie vakantie belevenissen. Ik ben rondom kerst en oud en nieuw twee weken vrij: kijk er echt naar uit!

Ik vind alle december feesten ontzettend leuk. Alleen tekort aan voorbereidingstijd maakt dat ik het soms ook wat te druk vind. Dat heb ik ook altijd bij mijn eigen verjaardag: dus ik herken wat je zegt chantilly (nog van harte!).

Rammels zijn al een aantal weken rustiger bij mij. Ze stommelen op de achtergrond. Door nieuwe AC bleef mijn menstruatie ook wat langer uit: nou toen merkte ik wel dat ik toch zoiets had van: "aah nee nu nog even niet hoor". Was ook al aan het bedenken hoe ik het hier (vol schaamte) zou gaan vertellen De omgeving had ik nog kunnen voorhouden dat het allemaal gepland was. Maarrr bleek allemaal niet nodig uiteindelijk
@Chan en Hop, hoe was jullie vakantie?

@Flora, oeps.. dan schrik je toch wel even he? 'Gelukkig' was het vals alarm..

@Uk, ik duim voor je sollicitatiegesprek!

@hier, hevige rammels en een winterdipje op het moment. Ik probeer maar een beetje uit te kijken naar de feestdagen. Dan ben ik een paar dagen vrij eind December.
Pff, ik word inmiddels een beetje gek van het wachten op de uitslag van het sollicitatiegesprek.. ben er helemaal onrustig van, al is natuurlijk de kans het grootst dat ik het gewoon niet ben geworden..

Hier ook een beetje dipje.. Het duurt gewoon allemaal zo lang voor er echt iets verandert, nou ja, het is allemaal gewoon afhankelijk van het vinden van een nieuwe baan voor mij. Ik heb de chocola er maar bij gepakt

@Flora, klinkt goed allemaal!

@Sealight, knuffel!
Jaa, leuke vakantie gehad:) Heerlijk bijgekomen, lekker gegeten en gedronken, mooie steden gezien en genoten van onze tijd met z'n twee:)

Oh en al bedacht dat we zeker naar dat park terug gaan met een peuter-;) Echt te leuk, super kindvriendelijk en gewoon zoveel moois in de omgeving te zien.En dat op maar 3 uur rijden van Nederland.

Eind december vertrek ik voor 4 dagen naar London, dus hoef maar heel even af te kicken van het vakantie-gevoel-;)

Dank voor de felicitaties:) Ben nu een kwartje, zoals mijn nicht dat zo leuk op een kaartje scheef:)

@ Uk, ik duim voor je! Snap goed dat het afwachten niet fijn is en dat het erg lang lijkt te duren..

@ Sealight, hier ook een knuffel.

@ Sinterklaas, hier vieren we het met mijn familie, met cadeautjes die we voor elkaar kopen, lekker eten en drinken.

Met kerst pakken we de laatste jaren wat meer uit, maar Sint blijft toch wel iets speciaals.

@ Tante zijn, ik ga er vanuit, als het zo loopt zoals we nu allemaal denken, dat ik tante wordt nadat ik zelf kinderen heb gekregen. Zusje wil eerst weten hoe mijn kind wordt, voordat ze er zelf aan begint:P En voilgens vriend kan het niet anders dan dat ze direct een kind wil nadat ze ons kind heeft gezien-;) Nou ja, hij is erg zeker over zichzelf-;)

@ Rammels, hier op een laag pitje. Wel erg veel gepraat en gefantaseerd afgelopen week over ons twee met een gezin en hoe we dat voor ons zien. Leuke gesprekken,we denken over veel zaken hetzelfde. Budget voor het trouwen hebben we besproken, als onze bouw een beetje meevalt qua extra kosten kan het allemaal wat sneller in gang gezet worden. En beiden hebben we het idee van een hele grootse bruiloft in de kerk ect. laten varen. Dus ook dat scheelt weer in kosten en romslomp..
@flora Dat je even schrok van een uitgebleven menstruatie geeft wel aan dat het (momenteel?) niet hard rammelt bij je inderdaad! Ik zou ook even wel even heel hard schrikken als ik nu al onverwacht zwanger zou blijken te zijn maar ik zou het helemaaaaal niet erg vinden hoor haha! Het is meer dat ik het graag in de hand heb, de planning. Wat natuurlijk helemaal niet kan, een baby/zwanger worden 'plannen', dat weet ik ook wel hoor.

@chantilly Hm dat klinkt heerlijk die vakantie! En je vriend klinkt erg zelfverzekerd en grappig .

@ukkie Sterkte met je dipje, hou vol...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven