Wachten, wachten, wachten (deel 3)

25-10-2013 15:47 2776 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel drie alweer van het topic: Wachten, wachten, wachten.

Een topic voor mensen met een kinderwens, die vanwege de meest uitlopende redenen nog moet wachten. Hier gaan we verder met kletsen, fantaseren, elkaar een schouder bieden om uit te huilen en afleiding zoeken.

Nieuwe schrijfster zijn van harte welkom, maar let op even het volgende:

- Beginnen vanaf begin 2015 (geldt voor nieuwe schrijfsters)

- Wij hebben een realistische kijk op het leven en op onze kinderwens

- Voor mensen die al begonnen zijn, zijn er andere topics(geldt voor nieuwe schrijfsters)

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenTara823132herfst 2014Baan vriend & trouwenflora_2627282016?Sparen & vriend (pas afgestudeerd)Bezigebij23302015/2016Wachten op man & genieten van de tijd met z'n 2tjesInspiratielooos2727najaar 2015Sparenukkie213333dec 2014Uitslag bloedonderzoekunderstatement2526voorjaar/zomer 2015Zekerheid huis & baandrika793527januari 2015groen licht huisartseerst gewacht op vriend & reis
Weekend: vandaag weekend houden (beetje opruimen, schoonmaken, spelletjes spele, boek lezen, etc.), morgen het land door crossen voor diverse verjaardagen en zondag werken.
@weekend: hier vanavond naar een concert. Heerlijk even! Morgen op visite 's avonds en zondag lekker niet zoveel, 's morgens kerk.

@dwerg: FBTO zegt inderdaad je oude verzekering op als jij je daar aanmeldt ;)

@boekenlegger: Wat leuk dat jullie een nieuwe auto gekocht hebben! Succes met testen!

@studie: hier een onvoldoende op mijn essay. Balen! Dus nu moet ik hem gaan aanpassen en aanvullen (kost veel werk). Had een 5,3... lullig..
Goldstrike daar ben ik nu ook achter :p wat ontzettend fijn voor je vriendin!

@weekend: vanavond een drankje doen met mijn zus en zondag lootjes trekken met mijn familie en samen eten en voor de rest nog weinig plannen!
Morgen is vriend met zijn moeder en ik ga studeren. 's avonds lekker uit eten en zondag bij mijn oma langs en verder NIKS.
Weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 09-07-2014 22:18
Reden: anonimiseren
% gewijzigd
Gisteren nog een gesprek gehad en volgend jaar trouwen en dan in dec2014 of jan2015 beginnen lijkt nu toch echt de planning te worden (was even bang dat vriend terug zou krabbelen) Alleen voor we beginnen even goed bekijken hoe we er dan financieel voor staan en of het ook haalbaar is op dat moment (eigen bedrijf vriend groeit nog steeds, dus niet te voorspellen hoe we er over een jaar voorstaan).

Jullie fijn weekend gehad?
J22, wat een fijn nieuws!

even een snelle zwaai, ik ben mijn spullen bij elkaar aan het pakken, morgen om 11.00 rijden we richting de oosterburen:)

Tot volgende week meiden! De komende dagen ben ik niet online ( geen internet denk ik), dus ik lees na mijn verjaardag alles bij:)
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:00
% gewijzigd
Fijne vakantie chantilly! Geniet er van!
@ Chantilly: Veel plezier!

Hier een vermoeiend weekend achter de rug. Eerst helpen bij een verhuizing van 2 huizen naar 1 en gisteren ook nog onze keuken getegeld. Het is nog niet helemaal af, maar vanavond doen we de rest. Ik ben er trots op. Mijn vriend heeft een nieuw talent ondekt bij zich zelf. Alleen vind hij tegels zetten niet heel erg leuk.

Ik kreeg nog een berichtje van mijn schoonzus of ik begin volgend jaar met een wandeltocht mee wil doen. We hebben namelijk vaker samen gelopen, maar de afgelopen paar jaar niet omdat zij toen eerst net bevallen en daarna zwanger was. Dus ze zei dat ze toen een geldig excuus had en of ik deze keer een geldig excuus heb. Ik vond het wel een lieve manier van informeren of ik al zwanger ben. Ik vertelde het tegen mijn vriend en die zei meteen dat ik deze keer moet gaan, want de keer daarna heb ik wel een excuus. Hij is er van overtuigt dat ik volgend jaar kerst zwanger ben. Hij zei ook dat hij er wel voor ging zorgen, want hij wil ook geen hele oude vader worden. Als het nou eindelijk wil lukken met die baan dan zou dat wel kunnen.
Haha grappig Tara. Gezellig zo'n wandeltocht.

Leuk dat je vriend er vanuit gaat dat je volgend jaar kerst zwanger bent. Mijn man is er ook van overtuigd dat ik dan zwanger ben inderdaad, dat het heel snel gaat lukken. Fijn he, die optimistische mannen... Ik hoop maar dat ze gelijk hebben! Ik zie om me heen zo veel mensen waarbij het niet makkelijk lukt om zwanger te worden...
@ EvaViva: Die wandeltocht is wel erg leuk, maar ik twijfel vooral omdat een weekend weg gaan weer extra geld kost. Ik hoop wel dat hij gelijk heeft en ik over een jaar zwanger ben. Mannen hebben er volgens mij over het algemeen wel meer vertrouwen in dan vrouwen. Ik heb wel gezegt dat hij dan dit jaar met kerst de bob is, want volgend jaar ben ik het volgens hem automatisch. Ik vond het ook wel grappig hoe stellig hij er in was. Voor mij is het nog een misschien, maar voor hem al bijna een feit.
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:01
% gewijzigd
@taraOh ik wist niet dat die wandeltocht inhoudt dat je een weekend weg moet. Tja, lastig als je het geld misschien niet kan missen.

@tafelkleed Haha wat een geinige opmerking van die beren en de vacht :D, die ga ik onthouden. Ach ja, de tijd zal leren of het optimisme van onze mannen terecht of naïef was. Op zich maar goed dat zij zo denken. Als je met z'n tweeën zit te doemdenken schiet dat ook niet op. Dat doe ik al genoeg voor ons tweeën thuis :P.

Ik moet mijn man alleen altijd afremmen om zo'n opmerkingen in het openbaar te maken. Je weet nooit hoe pijnlijk zo'n opmerking (over snel zwanger worden) kan zijn voor anderen. Ooit heeft een onschuldige opmerking van mij tot een tranendal van een vriendin geleid, die met IVF bleek te starten (tot toen geheim gehouden). Heel pijnlijk. Zij heeft me echt ingeprent dat het allemaal niet vanzelfsprekend is, een kindje krijgen.
.
@j22, wat een leuk nieuws!

@Paddle, jammer van het huis, maar er komt vast een leuk ander huis voor jullie!

@Tara: leuk idee zo'n wandelweekend. En dat hoeft op zich toch ook niet zo heel veel te kosten als je een goedkope overnachtingsplek hebt?

@hier; weinig nieuws, vandaag weer een sollicitatie de deur uitgedaan.
@ J22: Leuk dat de plannen bij jullie ook steeds duidelijker worden.

@ EvaViva: Ik kijk zelf ook wel uit met opmerkingen over zwanger worden. Ook bij ons kan het lang duren. Van te voren is daar gewoon zo weinig over te zeggen. Ik vond het daarom ook lief van mijn schoonzus dat ze het subtiel vroeg. Van vrienden hebben we al veel ongemakkelijkere vragen gehad.

@ Paddle: Nog even verder zoeken dus naar een leuk huis. Zo klein trouwen is ook heel leuk.

@ Ukkie: Het weekend word al helemaal georganiseerd. Voor zaterdag is er ook een slaap plaats binnen. Alleen voor vrijdag nacht moet je zelf een leuk plekje zoeken, maar met een stukje bos, een zeiltje en een slaapzak redden we ons wel . Het valt wat kosten betreft ook wel mee, maar daar komt nog benzine bij en eten onderweg. Als mijn vriend nou werk had was ik gewoon gegaan, maar nu vind ik het lastig om geld uit te geven aan mezelf.
@J22, dat klinkt goed zeg! Hopen dat de plannen zo blijven!

@Tara en Eva, jullie vrienden zijn wel optimistisch inderdaad. Maar hoop dat ze gelijk hebben! Zou leuk zijn als jullie over een jaartje zwanger zijn. Ik hoop dat ik dat dan ook ben.

En wat betreft dat weekendje weg, ik herken het wel. Ik wilde graag volgend jaar met een paar vriendinnen een weekendje weg. Maar omdat mijn spaarsaldo het laatste jaar zo hard achteruit is gegaan en ik nu hard werk om het weer iets op te bouwen, vind ik het zonde om mijn geld daar aan uit te geven. Ik spaar liever voor een baby Al had ik het zeker leuk gevonden om dat weekendje weg te gaan.

@Paddle, jammer van het huis. Maar er komt vast weer een ander leuk huis op jullie pad. Fijn dat jullie het over trouwen hebben gehad. Klinkt goed zo toch!

@Chantilly, fijne vakantie!

@Uk, mooi dat je weer een sollicitatie de deur uit hebt gedaan. We blijven voor je duimen!
@ Sealight: Het stomme is dat hij daar wel optimistisch over is, maar wat werk betreft de beren in zijn hoofd een piramide vormen op de weg. Geen werk is ook geen studie en geen kind. Vanavond gaan we samen er goed voor zitten om een stapel brieven te versturen, dus hopelijk komt daar een keer wat uit. Het einde van de ww komt steeds meer in zicht, dus daar maakt hij zich ook veel zorgen over. Ik probeer zelf positief te blijven, maar dat is ook wel lastig.

We zaten zaterdag de intocht van Sinterklaas te kijken en het lijkt ons zo leuk om daar dan tussen te staan met ons eigen kind. We zijn beide het wachten meer dan zat. Ik wil nu zwanger zijn .
Ach tara sterkte meid. Vervelend dat je je zo voelt nu. Misschien troost het je dat we allemaal hier in hetzelfde schuitje voelen. Ik weet heel goed hoe je je voelt, over het zorgen maken over de omstandigheden/toekomst en over het NU zwanger willen zijn :-(!

Logisch dat je vriend ook soms beren op de weg ziet/niet overal optimistisch over is. Hopelijk kunnen jullie elkaar wat opbeuren en helpen. Fijn dat jullie samen er voor gaan door brieven te sturen e.d. Ik help mijn man ook met zijn sollicitatiebrieven, vind ik ook fijn om elkaar te steunen zo.

Grappig, ik dacht hetzelfde bij de Sinterklaasintocht Tara: ik zie mezelf ook al staan met mijn kindje op de schouders

@paddle Leuk dat jullie het over trouwen hebben gehad. Kleine intieme bruiloft is toch ook super mooi en fijn?
weg
anoniem_185236 wijzigde dit bericht op 10-07-2014 09:03
% gewijzigd
Ben je jarig vandaag tafelkleed? Gefeliciteerd! Ik zet bij deze mindpower in .
Hoi meiden!

Ik heb nog niet bijgelezen. Maar ben jullie niet vergeten. Was en ben ontzettend druk en had in de avond telkens geen zin meer om mijn laptop op te starten.. Op mijn telefoon kon ik ons topic telkens niet vinden omdat hij niet op de eerste pagina stond van de zwanger pijler. Iemand daar tips op?
Nou ik dacht de hele avond nodig te hebben..maar jullie hebben jezelf in kunnen houden deze week Mooi! Heb ik weinig gemist!

@ ephina: nog gecondoleerd met het verlies van jullie naaste.

@ dwergje: sterkte met de chaos! Ik wilde een spreekwoord a la "na chaos komt orde" erin gooien: maar weet niet of die bestaat. Maar dat moment komt vast wel weer, en hopelijk snel!

@ hoppala: Heb je het gesprek al gehad wat je had geregeld. Cool dat je het via een beurs hebt kunnen doen. Heb ik niet vaker van gehoord, maar zal per branche wel verschillen hoe dat werkt.

@ boekenlegger: Van harte met jullie nieuwe auto. Zeker een bijzonder momentje!

@ Wijnkonijn: lullig van die net niet voldoende...Aan de andere kant: bijna voldoende dus veel hoef je er niet aan te verbeteren..!

@ j22: Fijn!!! Concrete plannen, klinkt goed :-)

@ tara: Ik heb dit weekend ook geholpen met verhuizen: zelfde verhuizing? Ik was gesloopt na het sjouwen..pff dan merk ik dat ik een kantoorbaan heb zeg!

@ paddle: klinkt als een leuke avond uit en een goed gesprek op de terugweg. Klinkt ontzettend goed om zo te trouwen. Extra speciaal als je ook zwanger bent vind ik. Jammer van het huis: maar is ook wel goed (en leuk) om uitgebreider rond te kijken kan ik me zo voorstellen.

@ mannen; hier ook een man die denkt dat zwanger worden huphup zo gebeurd is. Nou bij mijn ouders was dat wel anders, en daar peper ik hem regelmatig mee in. Ook alle verhalen van collega's, viavia's enz vertel ik hem. Lijkt wel of dergelijke verhalen onder vrouwen vaker gedeeld worden waardoor wij een realistischer (of negatiever?) beeld hebben van zwanger worden dan de mannen die volgens mij alleen onderling bespreken als er al sprake is van een zwangerschap. Maar dat is mijn vooroordeel over mannen-praat

@ financiën: hier hebben wij gescheiden rekeningen en betaal ik het meeste omdat ik als enige geld binnenbreng. Ik kijk erg uit naar het moment dat we beiden geld verdienen en wat ruimer kunnen gaan leven en kunnen gaan sparen. Dat komt er nu niet van helaas.

@ verder hier: ook niks bijzonders. Mega druk met werk, ja het einde van het jaar nadert en iedereen bedenkt zich dan opeens wat er nog moet gebeuren voor 2014. Altijd fijn. Nog steeds weinig rammels daardoor. Komen vast wel weer terug bij kijken van knusse kerstfilms en sint vieren binnenkort.

@ tafelkleed: ik duim ontzettend hard voor een brief/telefoontje. Begin dec was officieel de nieuwe richttijd toch?
Hier even een zwaai

Drukte, stress en geen energie om overal op te reageren, maar ik ben er nog hoor! Inmiddels 4 sollicitaties lopen, dus ik ben benieuwd..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven