Klankbordmeeting

14-11-2013 11:52 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Naar aanleiding van jullie suggesties omtrent het beleid op het Viva forum wil ik een aantal van jullie graag uitnodigen voor een klankbordmeeting bij Sanoma in Hoofddorp.

Tijdens deze meeting luister ik graag naar hoe jullie het Viva forum op dit moment beleven en naar jullie suggesties voor verbetering. Daarnaast heb ik zelf ook een aantal ideeën die ik jullie graag voor wil leggen. De klankbordmeeting staat gepland op dinsdag 10 december van 15:00 tot 18:00. Ik begrijp dat een meeting overdag niet voor iedereen ideaal is, om de klankbordmeeting op korte termijn te kunnen laten plaatsvinden is dit echter de enige mogelijkheid.

Er zullen tijdens de meeting alleen voornamen worden gebruikt. Zo blijf je als persoon en als gebruiker anoniem. Voor drankjes en snacks wordt gezorgd en reiskosten kunnen worden gedeclareerd.

Helaas is het ondoenlijk om met alle gebruikers in gesprek te gaan. Om een constructief gesprek te kunnen voeren zullen we zorgvuldig 10 gebruikers selecteren die samen een afspiegeling vormen van het totaal aantal gebruikers van Viva.nl. Daarvoor is het wel belangrijk dat je ons je gebruikersnaam doorgeeft bij je aanmelding.

Iedereen kan zich aanmelden tot en met 23 november. Je kunt je aanmelden door een mailtje te sturen naar forum@viva.nl met als onderwerp ‘klankbord’. Vermeld in de e-mail je voornaam, je gebruikersnaam op het Viva forum en of je van plan bent met het openbaar vervoer of met de auto te komen. De geselecteerde gebruikers ontvangen uiterlijk 25 november een uitnodiging. De genodigden kunnen eventueel suggesties en ideeën verzamelen van forummers die niet in de gelegenheid zijn de bijeenkomst bij te wonen.

Hopelijk tot ziens bij de klankbordbijeenkomst op 10 december!

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik vind het zo jammer dat er nooit gereageerd wordt door de mods op bovenstaande ideeën. (Het z'n namelijk goede ideeën.)Nu ook niet, terwijl jullie dit topic zelf openden!

Jammer!

Verder ben ik het eens met degenen die zeggen dat jullie niet iedereen tevreden kunnen maken/houden. Duidelijkheid is nu belangrijk.
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
quote:Fyra schreef op 15 november 2013 @ 12:48:

[...]

iedereen het naar de zin maken gaat niet lukken. Belangrijk is wel: vertellen waarom iets wel of niet gedaan wordt. Dat geeft duidelijkheid.Dat. Het is onvermijdelijk dat je als mod af en toe een beslissing neemt waar een aantal forummers niet blij van wordt, maar transparantie scheelt je echt een heleboel gezeik en de forummers een hoop ergernis. En die transparantie wordt hier nog een beetje te hooi en te gras toegepast, hoewel ik al wel verbetering zie .
Tip voor de mensen die erheen gaan: vraag eens wat er concreet verbeterd is de afgelopen 5 of 10 jaar. Ben heel benieuwd of Sanoma, mods en forummers daar hetzelfde idee over hebben. Of of er überhaupt een idee over is.
Ik ben naar de (eerste?) klankbordmeeting geweest. Naast dat het een whopping 10 minuten duurde voordat de nicknames en namen wèl aan de aanwezigen gekoppeld werden (wat de mod niet zelf deed maar wel toejuichte, en dus niet tegenhield, toen iemand het voorstelde), kan ik me niet herinneren dat er toen ook maar iets besproken is dat daadwerkelijk is uitgevoerd. Zelfs de overboeking van m'n reiskosten is niet uitgevoerd. En nee, daar ga ik niet wéér over mailen.
Nog een interessante vraag: of degene met wie je klank gaat borden in januari z'n baan nog heeft bij Sanoma.
Mag er tijdens de meet over "Het Beleid" worden gepraat?

Of moet de iPad mee zodat er gelijk kan worden gemaild?
Ik ben die dag helaas verhinderd, maar kan ik ergens de notulen opvragen?
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:denachtzuster schreef op 15 november 2013 @ 13:24:

Ik ben die dag helaas verhinderd, maar kan ik ergens de notulen opvragen?
klank gaat borden

quote:korenwolf schreef op 15 november 2013 @ 13:10:

Tip voor de mensen die erheen gaan: vraag eens wat er concreet verbeterd is de afgelopen 5 of 10 jaar. Ben heel benieuwd of Sanoma, mods en forummers daar hetzelfde idee over hebben. Of of er überhaupt een idee over is.

Er zijn toch al tig wisselingen van de modwacht geweest in pakweg de laatste 12, 14 jaar.

De huidige mod weet echt niet meer hoe het hier vroeger was.

Dat weten wij fossielen dan wel weer
quote:Chartreuse schreef op 15 november 2013 @ 13:16:

Ik ben naar de (eerste?) klankbordmeeting geweest. Naast dat het een whopping 10 minuten duurde voordat de nicknames en namen wèl aan de aanwezigen gekoppeld werden (wat de mod niet zelf deed maar wel toejuichte, en dus niet tegenhield, toen iemand het voorstelde), kan ik me niet herinneren dat er toen ook maar iets besproken is dat daadwerkelijk is uitgevoerd. Zelfs de overboeking van m'n reiskosten is niet uitgevoerd. En nee, daar ga ik niet wéér over mailen.

Dat dus.

Denk dat een KBM een slecht plan is.

Ik pleit nog steeds voor een open en transparant topic waar iederéén zijn zegje mag en kan doen en niet een KBM met zorgvuldig geselecteerde forummers.
Belachelijke constructie zo. Waarom niet digitaal? Desnoods via webcams als jullie het niet vertrouwen. Door deze constructie te hanteren trek je een bepaald soort mens aan. Niet echt een afspiegeling van de mensen op dit forum. Het gros van de forum gebruikers is namelijk niet in staat of vind het gewoon onzin om ergens naar toe te komen. Verder zie ik mensen vanuit limburg, groningen etc niet zo snel even naar hoofddorp komen. Dus alweer niet echt een afspiegeling van de gebruikers daar alleen de gebruikers die dichtbij wonen kunnen komen.

Lijkt me eigenlijk dat jullie dit expres zo doen om ervoor te zorgen dat er niemand komt? Lekker makkelijk zo maar totaal niet geloofwaardig.
Ik wil er trouwens nog even aan toevoegen dat het nu niet een super bereikbaar adres is als je niet met de auto bent. Vanuit amsterdam een uur plus een 15 minuten lopen.
quote:yasmijn schreef op 15 november 2013 @ 13:34:

[...]

Denk dat een KBM een slecht plan is.

En je hebt het zelf nota bene voorgesteld .

Wat is dat toch met die gebbetjes van jou? Ze lopen altijd gierend uit de klauw .
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2013 @ 13:57:

[...]

En je hebt het zelf nota bene voorgesteld .

Wat is dat toch met die gebbetjes van jou? Ze lopen altijd gierend uit de klauw .

Ik zei het voor de gein en met een sarcastische ondertoon omdat de vorige ook niets heeft opgeleverd maar het werd serieus opgepakt kennelijk.
Gevonden. Deze dan gebruiken voor de suggesties?

''Moderatorschap_op_een_groot_forum'
En deze in de herhaling wat betreft de lege OP's.

Je kunt beter de serial topic/berichten-wisser verbannen en topics laten staan.

Als je lege topics verwijdert, gaan de TO's (die bijv. van de reacties balen) de boel voortaan snel wissen. Hoeven ze niet meer met privacy aan te komen of andere kulredenen.
Ik vind het trouwens belachelijk dat het openings bericht verwijdert kan worden. Het maakt topics onleesbaar. Ken geen enkel forum waar dat is toegestaan trouwens.
Het kan hier ook niet, maar je kunt het wel wijzigen en bijvoorbeeld vervangen door een punt. En die mogelijkheid tot wijzigen moet wat mij betreft wel blijven bestaan, al is het alleen maar om bijvoorbeeld typfouten te kunnen verbeteren. Je zou wel een termijn kunnen stellen waarbinnen het wijzigen mogelijk is, als dat binnen dit systeem kan.
quote:MilaDila schreef op 15 november 2013 @ 14:05:

Gevonden. Deze dan gebruiken voor de suggesties?

''Moderatorschap_op_een_groot_forum'Hier zeg ik op 17-10 om 13.47 uur dat de suggestie voor de KBM een grap was
Ik vind het altijd wel lachen als een OP wordt verwijderd. Meestal zie je het ook wel aankomen toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 15 november 2013 @ 14:23:

Ik vind het altijd wel lachen als een OP wordt verwijderd. Meestal zie je het ook wel aankomen toch?

Dat zie je onmiddelijk. Daarom heb ik hem heel vaak onder control v

Goedemiddag

Wij waarderen het zeer als jullie suggesties hebben ter verbetering van ons forum. Daarbij kan een klankbordmeeting bijdragen. De hier reeds geplaatste ideeen en opmerkingen/kritiek zullen echter ook zeker meegenomen worden.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorViva
quote:Nouschi schreef op 15 november 2013 @ 14:23:

Ik vind het altijd wel lachen als een OP wordt verwijderd. Meestal zie je het ook wel aankomen toch?Oh, het heeft zeker wel zijn charmes om met zijn allen te wedden hoe laat de melt-down plaats zal vinden. Maar als iemand constant al zijn posts wist wordt het toch een beetje vervelend lezen.
quote:JuniorModeratorViva schreef op 15 november 2013 @ 14:26:

Goedemiddag

Wij waarderen het zeer als jullie suggesties hebben ter verbetering van ons forum. Daarbij kan een klankbordmeeting bijdragen. De hier reeds geplaatste ideeen en opmerkingen/kritiek zullen echter ook zeker meegenomen worden.

Met vriendelijke groet,

JuniorModeratorVivaDenk je dat die er komt? Ik wed van niet. De forummers lopen nou niet bepaald over van enthousiasme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven