simpele gerechtjes maken

15-11-2013 23:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb binnenkort een tapas avondje met vriendinnen alleen heb ik geen idee wat ik moet maken. De standaard hapjes zoals wraps of knakworst met bladerdeeg worden al gemaakt. Heeft iemand toevallig ideeën? Het moeten simpele kleine gerechtjes zijn die iedereen lust..
gevulde tomaatjes

pepertjes met kaas gevuld

olijven

kaas/hamsoesjes soesjes zijn niet moeilijk te maken, en je kunt ze met van alles vullen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als een knakworst een tapa is dan eet ik mijn zapato op.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Tortilla en gebakken dadels met spek. Beide makkelijk van te voren te maken en erg lekker.
quote:Very__Cherry schreef op 15 november 2013 @ 23:24:

Als een knakworst een tapa is dan eet ik mijn zapato op.Boerentapas he!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Voordeel van tapas is dat juist niet iedereen álles hoeft te lusten omdat er genoeg te kiezen is.

Olijven, knoflookchampions, plakjes chorizo, gefrituurde uienringen, grote garnalen, dat werk?
Tapas is toch spaans?? Knakworst lijkt me dus wat verkeerd gekozen.
Opgerolde gegrilde courgette plakken met zachte geitenkaas.

Als een knakworst een tapa is dan eet ik mijn zapato op.Yo también!
zalmwraps. Besmeer wraps met kruidenkaas, doe er gerookte zalm en (ijsberg)sla op. Oprollen en in stukjes snijden zodat je leuke rolletjes krijgt. Voila!
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Gehaktballetjes in pikante saus, tortilla, garnalen met knoflook of koop een pot gegerilde paprika en vul deze met tonijn salade, olijven.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Toevallig deze week uit eten geweest bij een tapas restaurant,

Stokbrood mer allioli (was erg lekker)

Dadels in chorizo, kan ook met monchou en ontbijt spek, dit moet in de oven. (Was onze favoriet)

Kipvleugeltjes

Aardappeltjes met allioli

Spareribs

Salade

Kaasplankje

En er was nog veel meer
Stokbrood in plakjes snijden. Plakje parmaham erop, stukje mozzarella, een beetje vijgencompote én een blaadje basilicum! Werkje van niks en overheerlijk!

Mini sandwiches met pesto, brie,walnoot,rucola en honing! 👍
quote:Very__Cherry schreef op vrijdag 15 november 2013 23:24 Als een knakworst een tapa is dan eet ik mijn zapato op.LOL!
Neem wat grotere champignons, haal de steeltjes er voorzichtig uit en hak ze heel fijn. Eveneens heel fijn hakken wat chorizo en uitje of sjalotje en pers/hak knoflook. Fruit dit even aan en vul hier de champignons mee. Desgewenst klein beetje kaas erover en minuut of 20 in de oven.

Je noemt het tapas maar lijkt idd meer op vriendinnenavond met allerlei hapjes.

Mooie Ibericaham (of vergelijkbaar) op een schaal serveren met wat donker brood.

Drumsticks in de huid inkerven met scherp mesje. Knofloookteentjes in reepjes snijden en in de inkepinkjes stoppen; alle boutjes in de oven, zo'n 40 min op zo'n 180 graden. Kun je ook vooraf maken en koud eten maar warm vind ik ze lekkerder. Zeker lekker met peterselie/sinaasappelmayo erbij.

Inktvisringen gefrituurd of inktvisstukjes gebakken

Knoflookbrood

Gehaktballetjes met tomatensaus en of door de saus of door het gehakt een scheut sherry

Als een knakworst een tapa is dan eet ik mijn zapato op.
Als jij knakworst als tapas rekent dan, kaas, leverworst, salami, rolletje cervelaat met zuur.

Als je écht tapas bedoelt, gehaktballetjes in tomatensaus, tortilla, kippepootjes in knoflook, champignons in knoflookolie, garnaaltjes, stukjes kip in olie met knoflook en safraan etc.
Als het op een bordje ligt en dat bordje past op je glas als een dakje dan is het tapa.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven