Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Goed bezig penelopeia en wat fijn dat het zo goed ging na een weekje niet lopen!
Zo, weer bijgelezen. Ik ben dus niet de enige die even een loop-dipje had. Ik wil trouwens twee keer per week gaan lopen, want die drie keer lukt me eigenlijk gewoon niet. En het frustreert me om het toch telkens als doel te hebben en het dan steeds niet te halen. Dus voortaan twee keer per week; op maandag en op vrijdag, 's ochtends vroeg.
quote:lexie81 schreef op 11 november 2013 @ 15:48:

Goed bezig penelopeia en wat fijn dat het zo goed ging na een weekje niet lopen!Ja, dat had ik ook niet verwacht. Ik ging niet hard hoor, maar ik ging wel lekker :P
Haha Penelopeia, maar je hoeft toch ook niet hard te gaan? Als het maar lekker gaat en het is al super goed dat je de les uitloopt! Ik ga ook 2x per week lopen en als het zo uitkomt 3x per week, want die druk van 3x per week en dan het niet halen is idd frustrerend.
En.. hebben jullie nog gelopen en ging het goed? Ik heb vandaag les 5 gedaan en vond het pittig, maar heb hem wel uitgelopen! Volgende keer les 6 en dan 25 min achter elkaar lopen... pff zie er nu al tegen op en kan mij ook niet meer voorstellen dat ik 2 maanden geleden nog 4mijl heb gelopen!
Ben eind september begonnen met een loopgroep voor beginners om de vijf kilometer te kunnen gaan lopen.

Vorig jaar zomer begonnen met evy voor de 5 km en rond deze tijd kon ik eindelijk 5 km lopen. Daar deed ik ongeveer 34 minuten over. Toen kwam het slechte weer eraan, veel sneeuw en ijzel en heb ik helemaal niks meer gedaan. En dit jaar had ik niet de motivatie om te gaan lopen. Heel af en toe probeerde ik het wel, maar hield het nooit lang vol. Dus toen ik in september zag dat er in de buurt een beginnersgroep starte, heb ik me direct opgegeven.

Nu ongeveer anderhalf maand later, merk ik dat ik er ook echt weer plezier in heb. We lopen standaard op dinsdag en donderdagavond. Afgelopen dinsdag 6-8-6 minuten gelopen met 1,5 tot 2 minuten wandelen tussendoor. Goed te doen.

Ik hoop dat ik door dit topic gemotiveerd blijf straks ook te blijven lopen als we in december klaar zijn. Dan moeten we vijf kilometer kunnen hardlopen en ik heb er weer alle vertrouwen in.
Hoi tutteltje, welkom!

Wat mij aan het lopen houdt is om elke 3 weken een wedstrijd te doen. Dan moet je blijven trainen.

Ik zou afgelopen dinsdagavond zou ik eigenlijk lopen, maar ik had er geen puf voor.

Drukke dagen op het werk gehad.

Maar vandaag was ik er weer helemaal klaar voor en had bedacht om deze keer voor het eten te gaan lopen.

Maar... het regende... hard...

Gelukkig was het om half 8 wel droog dus ik heb me omgekleed en heb lekker 5K gerend (in 33:19)

Dus ik ben fier op mezelf
Never regret something that once made you smile.
Het is me afgelopen zaterdag niet meer gelukt om te gaan lopen, was vrij laat thuis waardoor het al donker was (en het regende ook nog eens).

Maandag heerlijk gelopen bij de vereniging, was een lekker pittige training. Ik ga zo, als mijn lunch gezakt is weer een les lopen. De les is 65 minuten, dus waarschijnlijk zal ik de 10 kilometer aantikken. Heb er zin in, maar vind het ook super spannend

@ Dorisdoos: wauw, elke drie weken een wedstrijd. Wat goed zeg. Jij mag echt fier zijn op jezelf

@ Tutteltje: welkom! Het is voor iedereen lastig om in de winter door te blijven lopen. Mij helpt het door lid te zijn van een hardloopvereniging, is dat niet wat voor jou?

@ Penelopeia: mij lukt het ook niet meer om 3x in de week te lopen, maar 2x in de week is ook prima

@ Lexie: heb je les 6 al gelopen, hoe ging het om 25 minuten achter elkaar te lopen?

Hopelijk kom ik vanavond melden dat het goed gegaan is!!
O jongens, wat dipjes hier en daar maar jullie zijn allemaal goed bezig zeg!

Ik heb door vervelende omstandigheden een maand niet kunnen lopen Zat op de 6 km en toen kwam de stilstand. Heb zo gebaald. Sinds drie weken ben ik weer bezig, maar durfde dit topic eigenlijk niet te openen

Rozehanddoek, jij had ongeveer hetzelfde lees ik, al was je veel verder dan ik. Vervelend he. Ik had die tips van Baukje ook eerder moeten lezen zie ik nu. Was weer begonnen met 3 km, door naar 4,5 maar vandaag ging het niet, wilde veel te snel. Had dus met wandelen tussendoor moeten oppakken weer.

Het is in ieder geval heerlijk weer om te lopen vandaag, dus succes allemaal!
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Vanochtend heb ik les 24 gelopen: 1x 10 en 1x 20 minuten hardlopen. Ik heb het volgehouden maar makkelijk was het niet! Ik kreeg aan het begin van de 20 minuten een steek waardoor ik ook met mijn ademhaling in de knoop kwam. Maargoed, het zit er iig weer op ik ga vanavond op jullie allemaal reageren!
Gisteren na het werk mega hoofdpijn, wat gedronken en paracetamol genomen maar het ging niet weg. Dus even in bed gelegen, had het ook helemaal koud. Baalde flink, want had me helemaal verheugd op mijn les, ook omdat het zulk mooi weer was.

Vandaag eerst allemaal dingen gedaan en toen aan het eind van de middag de hardloopschoenen aangetrokken en gegaan. Het ging heerlijk, had mijn lichtjes bij me omdat het donker werd. Wat ik gehoopt had was ook zo ik heb 10 kilometer gelopen Toen Runkeeper de 10 km zei was ik zo blij, uiteindelijk 10,22 kilometer gelopen in 66 minuten.

Net pannenkoeken gegeten als beloning

@ Penelopeia: vervelend dat je steek kreeg, maar super dat je de les helemaal uitgelopen hebt!

@ Lilyofthevalley: balen dat je een dip had, maar super dat je het weer opgepakt hebt!
Ik heb deze week gewerkt, half 7 de deur uit en 4 uur weer thuis. Daarna zo afgepeigerd dat ik meteen mijn bed in ben gedoken. Weer een smoes om niet te lopen.. Het lijkt ook alsof het elke dag als ik kan lopen rotweer is, terwijl de dagen dat ik niet kan lopen prachtig zijn. Heb nu al 3 dagen pijn in mijn kuiten, ik denk omdat ik op hakken heb gelopen. Morgen is mijn sauna-avond, hopelijk lukt het me dan wel.

Overigens hoorde ik van een vriendin hetzelfde. Zij had een langere afstand gelopen, maar ze had sindsdien ook nog maar 1x gelopen. Ik denk dat ik me toch ergens voor moet inschrijven, omdat ik dan wel gemotiveerd ben.
Welkom Tutteltje, wat leuk dat je met een groep loopt en dat 2x per week! Goede motivatie. Gaat die groep straks niet door in dec of misschien een andere loopgroep opzoeken om zo wel gemotiveerd te blijven?

Dorisdoos, heerlijk dat je steeds 5km loopt! Hoop dat ik dat binnenkort ook kan.

Wow Sneeuwwitje, wat goed 10km in 65min!! Dan heb je zeker pannenkoeken verdiend!

Lily, wat balen van je dipje, maar oh zo herkenbaar! Ik kon dus ook 6km lopen, maar ben nu ook weer begonnen met Renate en wandelen en lopen. Succes, gaat helemaal goed komen, voordat we het weten zitten we weer op de 6km!

Penelopeia, ook al zo goed bezig! En goed dat je de les hebt uitgelopen ondanks dat het wel pittig was.

Rozehanddoek, dat zijn lange vermoeiende dagen, kan me voorstellen dat je dat niet zoveel puf meer hebt om te gaan rennen. Hoop dat je morgen lekker kan lopen en sauna-avond, heerlijk!

Ik heb vanochtend 25min achter elkaar gelopen. Heb de hele week al wat last van mijn knie, dus heb heel rustig gelopen. Op het eind moest ik 3x versnellen, maar de 1e versnelling toch wat te snel gelopen en voelde gelijk mijn knie, dus ben toen gestopt, dus op 1.5min na de les niet uitgelopen....
Nadat ik vanmorgen eerst met de honden een uur in het bos had gewandeld. Ben ik op de terugweg even op het werk geweest om het internet te maken.

Collega heel erg blij want het programma wat we gebruiken werkt via internet, dus hij helemaal happy.

Thuis de honden eten gegeven en mijn hardloopschoenen aangedaan.

Ik heb 35 minuten gelopen en 5,4 km afgelegd.

Een stukje heb ik moeten lopen omdat ik een loopbrug (met trappen) over moet om over het spoor en de grote weg te komen.

Volgende week zondag staat er weer een wedstrijd op het programma
Goed bezig Dorisdoos! Wat voor wedstrijd ga je volgende week lopen? Een 5km?
Volgende week 5K in Aalsmeer, de Ringvaartloop.

Ga hem samen met mijn zus doen.
In het donker lopen is nog steeds niet mijn ding, maar... ik ben weer geweest.

Heb voor de afwisseling een les van evy gelopen (tot ik op de 5K was) en bijna 34 minuten gelopen.

Dus ik ben fier op mezelf

Donderdag nog een keertje en dan zondag het echte werk
Zo, wat had ik een spierpijn afgelopen zondag. Was ook nog naar de sportschool geweest, maar had de beenspieren maar even overgeslagen met trainen Maandagavond weer hardlooptraining en dat ging erg lekker (voelde wel mijn benen nog wat). Planning is om vrijdag weer te gaan lopen, dan heb ik een intervalles op de planning staan.

@ Dorisdoos: haha, je mag zeker fier zijn op jezelf! Ik ben nu langzamerhand wat meer gewend aan lopen in het donker, maar zorg wel dat ik op stukken loop met straatverlichting. Heb zelf ook een reflecterend hesje aan en zaterdag ook met lampjes gelopen. Geeft je zelf ook een fijn gevoel dat je zichtbaar bent.

@ Lexie: wat balen dat je last hebt van je knie. Hoe gaat het er nu mee en heb je al weer gelopen?

@ Rozehanddoek: hoe is het met je motivatie, heb je hem al weer teruggevonden? En ondertussen al een wedstrijdje gevonden waar je aan mee kunt doen?
Even snel een antwoord aan Sneeuwwitje, voordat ik mijn lampjes uitdoe Ik heb het geluk gehad dat ik nog steeds kan werken. Alleen als ik naar huis ga om 3 uur, dan is het hier al donker. En ik vertrek 's ochtends om half 7.

Maar ik zit erover te denken om met de collega's te gaan hardlopen, want daar zitten ook een aantal fanatieke bij. En na donderdag ben ik weer zo goed als werkloos, dus dan zou ik ook weer tijd moeten hebben.
Vanavond gelijk na het werk en voor het eten even een rondje van 4K gelopen (wel in het donker). Nu rust tot de wedstrijd van zondag.

Hopelijk is het zondag droog
Gisteren intervalles gehad, was pittig maar wel lekker! Heb 6,5 kilometer gelopen. Nu heb ik nog 3 lessen en dan is Evy afgelopen. Zag wel dat de app van Evy nu beschikbaar is :-) Staan nieuwe schema's enzo in, maar voor een schema moet je helaas wel betalen...

@ dorisdoos: succes morgen!

@ rozehanddoek: balen dat je nu geen werk meer hebt... Inmiddels al wel weer gelopen?
Dank je wel sneeuwwitje!!

Ga hem gezellig samen met mijn zus lopen en we zien wel hoe lang we er over doen

Voor de app van evy moet je inderdaad de schema's kopen, maar die schijnen zonder muziek te zijn. Het zijn alleen maar de schema's. Ik las dat van iemand op facebook die een schema had gekocht.
YES !!!!! Binnen de 30 minuten bij een wedstrijd

Vanmorgen de Ringvaartloop in Aalsmeer gedaan samen met mijn zus. En de laatste paar 100 meter op de atletiekbaan een sprintje gedaan en net binnen de 30 minuten, namelijk 29:58

En mijn zus had ook een top tijd net er buiten, namelijk 30:01.

Op naar de volgende wedstrijd op 14 december, dan gaan op de snelweg rennen.
Wauw, wat een super tijd. Gefeliciteerd dorisdoos!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven