Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
Klaar voor vanavond, heb nu ook verlichte veters

Gekregen van sinterklaas

Dus loop er vanavond echt bij als een kerstboom.

Heb er zijn in.

Mijn kleren van de Hennes zijn binnen

Heb er een hoop mooie hardloopspullen bij.

Sommige zijn pas weer voor het voorjaar/zomer, maar ik heb ze alvast.

Was allemaal in de uitverkoop dus een hoop kleding voor weinig!

Iedereen veel plezier met lopen dit weekend.
Never regret something that once made you smile.
{....}
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 14-12-2013 18:16
Reden: spam verwijderd
% gewijzigd
Ik ga vanavond de 10 lopen op de snelweg!! Leuk dat jij ook gaat lopen Dorisdoos!!

Ik loop sinds mei dit jaar en loop niet zo snel, maar wel al langere afstanden. Die wedstrijden helpen mij ook heel erg! Zonder wedstrijden zou ik waarschijnlijk al gestopt zijn.
@ Springchicken en Dorisdoos: hoe ging het vanavond?? En Dorisdoos: haha, lichtgevende veters, super stoer

@ Moonlight: hoe gaat het met je? Ben je al weer helemaal fit?

Hier is vriend ziek en ik voel me ook niet helemaal fit. Op werk was het druk en in huis moet er ook veel gebeuren. Dus ik spijbel nu van het lopen, terwijl ik weet dat dit ook ontspannend is, maar ik kan me er even niet toe zetten (wel veel gefietst de afgelopen dagen). Maandag in ieder geval weer naar de hardloopvereniging en morgen gewoon even buiten wandelen.
Ik ben best snel weer opgeknapt vind ik. Heb vrijdag weer gewerkt en dat lukte ook zonder dat ik naar t toilet hoefde te rennen tussendoor. Alles bleef weer netjes binnen

Wil morgen weer gaan lopen.

Ondertussen op zoek naar een dunne jas voor t hardlopen. Overal leuke aanbiedingen van 2 + 1 gratis, tweede artikel 5 euro etc etc. Maar eigenlijk heb ik niks anders nodig dus t lijkt leuk zo'n aanbieding maar dan koop ik allemaal meuk.

Nog maar even verder zoeken...
Gisteravond de N201 run gelopen. Het was alleen 700 meter langer dan de opgegeven 5K. Maar wel heel erg leuk, rennen over de snelweg. Netto tijd 36:21 (volgens mijn app de 5K in 32.01).

En weer een mooie medaille erbij!

Zus en ik liepen er bij als een verlichte kerstboom

Lichtgevend hesje, lampjes om de armen en benen.

Lichtgevende veters en een kerstmuts met lampjes op.

Zus was in 36:23 binnen.

Vandaag een rustdag waarin we weer gaan behangen

@springchicken, was wel lekker lopen op de snelweg hè?

Heb je lekker gelopen?

Was de 10K ook echt 10K?

Ik loop sinds begin juli en ik ga max de 4EM (6.4K) lopen.

Mijn volgende wedstrijd is de 29e, van de Runnersworld.

Ook een avondloop.

@sneeuwwitje, als je niet fit bent, mag je best een keertje spijbelen hoor.

Ik wandel buiten het hardlopen elke dag met mijn honden, dus ik blijf ook in beweging. Vanmorgen lekker een uur in het bos geweest.

@Moonlight, hebben ze bij de Hennes niet wat leuks voor je in de aanbieding? Ze hebben voor het hardlopen een jasje die helemaal reflecterend is.
Whooeeeeeeeeeeee Dorisdoos, gefeliciteerd, ook voor je zus!

Ik heb gisteren gekeken op de site van HenM maar heb niet gezien wat jij bedoelt, vaag. Straks nog maar even kijken.

Ben nu in zo'n bui dat ik per se een jasje wil hebben voor een scherpe prijs, heel irritant Ik blijf zoeken online.
Nou de 10km was echt 10km gelukkig! Vond het best zwaar was gaan waaien, dus zon 5km wind tegen helaas. Heb niet zon goede tijd gezet, 1:09:20 maar vond het wel gewoon goed genoeg haha. Heb dit jaar de ladies run van de dam tot dam gelopen, dat was mijn allereerste run (4mijl ook). Wil in 2014 de echte lopen en dan ben ik wel weer klaar.

Jij hebt wel een mooie tijd neergezet zeg, zeker op die extra lange afstand. Dan moet de 4 mijl makkelijk lukken.
@moonlight, dank je wel!

Ik bedoelde dit jasje, hij is alleen online te bestellen.

Mijn collega heeft hem en is er erg blij mee.

http://www.hm.com/nl/prod ... rticle=14706-A#shopOrigin=SA

@Springchicken, ja... wij hadden ook wat wind tegen toen we uit de tunnel kwamen op de terugweg.

Maar toen hadden we er al 4K opzitten.

Mijn eerste wedstrijd was ook de Ladies Run

Ik was net klaar met mijn 5K programma en vond dat wel een uitdaging, bijna anderhalve km meer lopen.

Was ook erg blij met mijn resultaat toen.
Dat is wel een leuk jasje, thanks! Gek dat ik m zelf niet kon vinden online.

Hij ademt dus wel genoeg? Ik heb nu zo'n reflecterend ding dat meer bedoeld is voor als je autopech hebt ofzo, van ANWB. Is elke keer nat van binnen, is gewoon plastic

Gisteren niet meer gelopen, ik was heel erg moe. Was even naar de stad geweest maar had ook moeite met hellinkjes omhoog fietsen... leek me beter nog ff aan te sterken. Heel vroeg gaan slapen en hopelijk lukt het lopen vanavond wel.

Ik heb nu al zin in mijn eerste wedstrijd. t Gaat best snel met Evy dus wie weet lukt het deze winter nog
Jasje is besteld!

Voor de zekerheid een 42 en een 44 genomen. Ik weet van de colbertjes van H en M dat zelfs 44 te klein is bij mijn borsten. Maar met mijn super shockabsorber zijn mijn borsten geminimaliseerd dus dan kan het misschien.

(Oh maar ik wilde m ook op mijn crossfiets aan, bedenk ik nu)

Komt pas binnen tussen 24 en 27 december. Laat pakjes meestal op adres van ouders komen, daar is meestal wel iemand. Hoewel Kiala punt ook gekund had.

Vanavond weer lopen in principe. Ik kwam trillend en shakend uit mijn werk na frustrerende bespreking dus ik kan het gebruiken...
Bijna weggewaaid maar Evy kan fier op mij zijn. Ik heb les 6 weer gedaan, ging nu beter dan vorige keer.
spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 16-12-2013 21:42
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
@moonlight, na een slechte werkdag is het inderdaad wel lekker om even hard te lopen.

Even de gedachten verzetten.

Ik hoop dat je jack naar wens is en goed past

@dominique, wij hebben al een personal trainer, namelijk onze eigen Evy en die is gewoon gratis
Ja t gaat dus nog wel even duren voordat ik het heb. 23 / 27 december. Leuk kerstcadeautje

Nee het is op werk niet zo heel leuk, nu even. Maar als ik dan denk aan het hardlopen dat best goed lukt dan maakt dat me wel blij!

Ik heb mezelf altijd wijsgemaakt dat hardlopen niks voor mij was.

Maar ik heb afgelopen zomer en herfst veel getraind voor bergwandelen. De spieren zijn dus al aanwezig... alleen de conditie nog.

Heb ook geen spierpijn na de trainingen, dat is wel prettig.

Zijn jullie nog aan t lopen deze donkere dagen?
Baukje en moonlight bedankt voor jullie advies,

helaas nog steeds pijn aan mijn hiel 's ochtends... Ik heb nog een vriendin die zelf veel loopt en orthopeed is dus ga haar maar eens vragen wat ik mss nog kan doen. Vind het zo zonde om nu tijdenlang niets te doen, was zo trots op mijn 5km aan een stuk
Helaas niet fit de afgelopen dagen en ook super druk. Moonlight ik herken echt wat je zegt over met stoom uit je oren thuis komen Lopen helpt dan echt.

Helaas niet naar de hardlooptraining geweest en vanmiddag na 1,5e week niet lopen weer een rondje gelopen. Dat voel je wel even zeg. Heb 4,5e km gelopen en het ging niet super snel, maar was wel heel lekker om weer te lopen. Ga snel weer

@ Teuntje: super balen van je blessure. Hopelijk krijg je nog tips!

@ Moonlight: nog gelopen de afgelopen dagen? Bij welke les ben je nu?

@ Dorisdoos: hoe gaat het lopen bij jou? Wanneer is je volgende wedstrijdje?
Gelijk na het werk mijn hardloopkleren en schoenen aangedaan. Verlichting om en lekker 4K gelopen.

En mijn doel voor vanavond gehaald om het binnen 25 minuten te lopen (was 24:29)

Mijn volgende wedstrijd is zondag 29 december.

De 5K loop van Runnersworld.

Geen idee hoe officieel dat is, elk filiaal organiseert zijn eigen loop voor hun 25 jarig bestaan.

Voor het nieuwe jaar moet ik nog wedstrijden uitzoeken.

Misschien is er tijdens mijn vakantie nog een loop in de buurt van ons vakantieadres.
Leuk Doris, runnersworld zit hier ook, alleen ben ik nog niet klaar voor de 5 K

Ik heb net weer gelopen. Gisteravond was ik te moe, vandaag thuiswerken dus t kon wel even tussendoor. Les 7 gedaan, ik zag alleen geen verschil met les 6, qua schema.

Moet nu eigenlijk zaterdag weer. Zaterdag wordt drukke dag dus hoop dat het lukt. Wil zoveel mogelijk het schema aanhouden, ook met kerst.

En wat het werk betreft, en de stoom uit mijn oren: Ik heb dinsdag en woensdag gesprekken gehad en aangegeven dat ik dit project niet kan blijven doen. Zó veel wrijving bij de samenwerking, het is gewoon geen match.

Ik zit in een re-integratietraject, ze moeten me projecten geven die voor mij goed te doen zijn.

(t schijnt dat iedereen ruzie krijgt met deze projectleidster vroeg of laat)

Dus hopelijk geen stoom meer komende tijd maar gewoon gezonde energie
Hoi dames! Wat gaan jullie allemaal goed!! Ik zit momenteel even met mijn gewicht, ben veel te licht. Maar zodra er weer genoeg kilo's aanzitten, dan ga ik weer hardlopen. Ik hoop dat dat begin januari is. Dus ik hoop me dan weer aan te kunnen sluiten bij jullie, met les 1 van Evy
Oei vervelend dat je met je gewicht zit. Weet je hoe het komt of vind je dat een vervelende vraag?

Zou wandelen misschien wel mogen, dat je daarmee je spieren een beetje 'onderhoudt'? Ik heb zelf, voordat ik ging hardlopen, veel gewandeld en merkte wel dat mijn benen sterker werden daardoor.
Hoi meiden, mag ik even 'inbreken' hier? Ik ben ook al een tijdje aan het lopen met Evy. Vandaag les 24 gelopen.. Dan heb ik het over de lessen tot 5 km. Wat ik me afvraag, gaan de lessen in de volgende reeks gewoon door? Sluit dat aan op elkaar?

Staat er een beetje krom, maar snappen jullie wat ik bedoel?

Groetjes Bloos
Nou ja.. dat dus..
Volgens mij sluit het aan idd. De ene tot 5 km en de andere vanaf 5 tot 10.

Mijn pakketje is al gekomen hoorde ik. Laat pakketjes altijd bij ouders komen die zijn meer thuis dan ik. Misschien morgen ff langsgaan
Thanks! Moonlight..
Nou ja.. dat dus..
Moonlight, dat mag je vragen hoor Ik denk dat het een combinatie is van stress en het feit dat ik een tijdje terug zo slecht gegeten heb. Dus mijn maag is iets gekrompen. Maar ik hoop het er snel weer aan te krijgen. Ondertussen lees ik af en toe mee, al vind ik dat ook moeilijk, want jullie doen het allemaal zo goed en ik niet! Wandelen doe ik soms wel, maar dan krijg ik toch de kriebels om wat te gaan dribbelen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven