Mode & Beauty alle pijlers

beperkt budget

17-11-2013 12:23 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe jullie dat doen, met een beperkt budget toch leuk gekleed gaan.Ik twijfel soms: meerdere dingen kopen bij goedkopere winkels of kiezen voor een enkel item van duurdere (betere?) kwaliteit, vanwege de duurzaamheid.
Ik koop ook veel 2de hands.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Mijn moeder koopt uitsluitend kwaliteit, en klaagt vaak dat het zo snel al stuk of verrwassen is.

Ik hou het dus maar bij goedkopere kleding, zodat ik ook regelmatig wat nieuws kan kopen.
ik heb vrij veel jasjes, basic shirts en skinny's waarmee ik goed kan combineren

de broeken en jasjes zijn vaak wat duurder, de shirts niet

niet omdat er geen budget is maar omdat ik er niet graag veel aan uitgeef
Marktplaats en struin eens regelmatig een rommelmarkt af. Je wil niet weten wat mensen voor een paar euro verkopen. Ik heb regelmatig leuke merkkleding voor een paar euro.
Doe mij maar een bakkie pleur...!
Ik koop alleen maar duurdere dingen, die gaan tenminste een fatsoenlijke tijd mee. Dan maar wat minder kleren kopen , maar ik heb inmiddels een aardige stapel kleren die ik al zeker 5 jaar heb.
De prijs/kwaliteit verhouding bij de Hema is erg goed bijvoorbeeld, maar het moet wel je smaak zijn.

Zo is de prijs kwaliteit verhouding bij C&A een stuk minder, maar je kan er wel veel kopen voor weinig. Ik heb er vesten gekocht die overigens redelijk goed zijn en heb er maar heel weinig voor betaald.

Ik las hier in een topic dat de spijkerbroeken van Zeeman geweldig goed zijn qua stof en pasvorm en die zijn maar een tientje.

Ja kan ook in de sale kijken bij internetwinkels zoals Wehkamp.

Bon prix heeft voor jonge vrouwen een merk dat heet Bodyflirt. Heel leuke kleding voor weinig.

Er zijn best wel veel mogelijkheden om er leuk uit te zien voor weinig geld, maar je moet gewoon geen Chanel verwachten.
Ik koop goede (en dus duurdere) jassen, schoenen, beha's en tassen. En sieraden. De basics dus. Verder alleen goedkope of tweedehands kleding. Mijn kleding moet makkelijk te wassen zijn en lekker zitten. Een legging en hemdjes bijv van h&m zit prima die hoeft echt niet duur.

Als je de basis goed hebt wordt de rest van je kleding zo opgehaald. O ja en altijd je haar en make up netjes. Dan zie je er altijd verzorgd en stylish uit ook al kost je outfit maar 40 euro of zo.

Leer ook van je fouten: leer welke stoffen mooi blijven in de was /droger, welke mooi vallen etc dan pik je de goede goedkope dingen er zo uit.
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 november 2013 @ 12:30:

Ik koop alleen maar duurdere dingen, die gaan tenminste een fatsoenlijke tijd mee. Dan maar wat minder kleren kopen , maar ik heb inmiddels een aardige stapel kleren die ik al zeker 5 jaar heb.Tja, ik heb rokjes van de Hema en die waren per stuk rond een tientje en er zijn er bij die heb ik ook al 5 jaar en zijn nog als nieuw. Het gaat er natuurlijk ook om hoe je ermee omgaat en of je de juiste wasmiddelen gebruikt en op een goede temperatuur wast. Er zijn mensen die weten zelfs de duurste en sterkste kleding na één wasbeurt te vernaggelen.
O en ik koop liefst in de sale hoewel dat met maat s goed zoeken (en geluk hebben) is. Ook check ik elk kledingstuk vóór het afrekenen op gaten /vlekken etc. Als het de laatste is die ze hebben eis ik 20% korting zo niet dan houden ze het maar. Klinkt arro misschien maar bespaart mij aardig wat zuurverdiende euro's. Onderhandelen kan in NL beter dan je denkt hoor.
Ik bedoel dus dat ik korting eis als er iets kleins mis mee is. En als ik denk dat de vlek er uit gaat /het gat kan maken etc
Ik zou geen kleding kopen die in de winkel al kapot is of vies denkende dat het wel goed komt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ook niet.
Wat al veel reacties, leuk! Ik neem zelf ook regelmatig iets mee van de Action, vooral die rokjes voor over een legging, Toch vind ik de pasvorm wat minder. Maar ze hebben wel vaak nieuwe en leuke dingen.
Typ gewoon op marktplaats in Merk+maat+nieuw. Ik heb na mijn zwangerschap een hele tijdelijke garderobe gekocht in een grotere maat. Veel Claudia Strater, Scarva, Esprit, NYDJ voor een schijntje.

Je moet dan wel goed weten wat je past/staat.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:viva-amber schreef op 17 november 2013 @ 12:40:

Ik zou geen kleding kopen die in de winkel al kapot is of vies denkende dat het wel goed komt.Ik heb een jasje, ooit bij H&M gekocht met gaatje in de voering, die heb ik dus met korting gekregen en gaat al jaaaaren mee. Soms mag je, als de vlek er niet uit blijkt te gaan, het item terugbrengen naar de winkel, mooie deal toch?
Ik heb ook een tijdlang tweedehands gekocht, af en toe nog weleens, maar ik merk dat ik het fijn vind om iets nieuw te kopen en er dan zorgvuldig mee om te gaan. Ik was mijn kleding altijd binnenstebuiten bijvoorbeeld.
Reserveren jullie een bepaald bedrag per maand voor kleding? Ik merk dat er eigenlijk vaak weinig tot niets overblijft daarvoor namelijk .
Ik zweer bij tweedehands kleding. Zo koop ik zo goed als nieuwe merkkleding voor een schijntje. Bijkomend voordeel is dat ik daardoor zelden tot nooit mensen tegenkom die dezelfde kleding dragen dan ik (wat op dat moment in de winkels hangt dus) en dat het duurzaam is. Als je wat goede adressen weet, heb je de reguliere kledingzaken niet meer nodig. Als je eenmaal weet wat je goed staat en hoe bepaalde merken vallen, kun je ook op marktplaats veel leuks voor weinig vinden. Minstens 80% van mijn kledingkast bestaat uit tweedehands kleding. Eigenlijk koop ik alleen dingen als ondergoed/sokken/panty's nieuw.
The time is now
tegenwoordig krijg je meestal geen korting bij vlekken, maar wasgarantie

dan mag je het terugbrengen en krijg je het geld terug als de vlek er niet uit gaat
Ik heb als student ook maar een beperkt budget voor kleding maar naar mijn mening toch mooie spullen. Mijn eerste regel is eigenlijk dat ik nooit het standaard bedrag voor kleding betaal, ik koop eigenlijk alles in de sale. Ik ga bijvoorbeeld naar winkels als Steps, Mexx, Esprit, Piet Zoomers etc. als ze 70%, 80% of 90% korting hebben. Echt op het allerlaatste moment van de uitverkoop dus. Je kan dan voor weinig geld mooie dingen halen. Ik koop dan vooral basic kleding stukken als mooie zwarte jurkjes of rokken, broeken en jasjes. Bij goedkopere ketens als H&M of Primark scoor ik in de uitverkoop of normaal de wat apartere items die ik maar een of twee seizoenen wil of kan dragen en die combineer ik met mijn basics.

Ik zorg ook altijd dat als ik kleding koop dat ik weet dat ik het kan combineren met wat ik al heb, zo kun je een rok op 6 of 7 manieren dragen en ziet het er steeds "anders" en dus "nieuw" uit. Wat ook werkt zijn wat leuke opvallende kettingen of armbanden (en die hoeven helemaal niet duur te zien) die een simpel zwart jurkje chique danwel stoer kunnen maken.
Ja, ik koop ook alleen in de uitverkoop. Genoeg keuze!
Ik wacht nu tot de sale voor leuke laarzen Groen Duifje. Zal wel jan/ febr.worden .
Ik ruil trouwens ook best veel met vriendinnen of koop dingen op marktplaats of etsy. Je kunt ook best leuke dingen halen in tweedehands kleding winkels of bij het Goed. Maar pas op voor winkels die hun kleding "Vintage" noemen, dan betaal je al snel weer de hoofdprijs.

Maar echt mijn tip nummer 1 is alleen nog maar dingen halen in de uitverkoop. Ik heb denk ik niks in mijn kast waar ik meer dan 50% van de oorspronkelijke prijs heb betaald. (Ik heb bijv. een hele mooie Mart Visser voor V&D jurk, eerst 135 euro, toen met 70% korting 40,50 euro waar ook nog een naad los zat bij de rits waardoor ik hem meekreeg voor 25 euro. )

Dat soort dingen heb ik eigenlijk best vaak, mensen zeggen dan vaak tegen mij "ooh maar jij hebt altijd geluk met kleding kopen". Ik denk het eigenlijk niet, ik let gewoon goed op, heb er lol in, kan goed wachten en zie het als een sport om mooie dingen voor een goede prijs te halen.
Oeh, dan kun je je er lekker lang op verheugen Lila! Is het straks extra leuk als je ze hebt met een fikse korting!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven