beperkt budget
zondag 17 november 2013 om 13:20
quote:DappereGerbera schreef op 17 november 2013 @ 12:31:
Ik koop goede (en dus duurdere) jassen, schoenen, beha's en tassen. .
Goed hoeft niet altijd duur te zijn en andersom.
Ik heb wel eens dure kleding gekocht waar ik nog geen jaar of 2 jaar plezier van heb. Terwijl ik heel veel goedkope kleding en tweedehands heb waar ik echt jaren mee doe. Ook kwestie van geluk hebben. Sommige dingen gaan idd maar een jaar mee, helaas pindakaas. Maar de meeste van mijn spullen gaan zeker 3/4 jaar mee en dan weg omdat ik erop uitgekeken ben.
Ik koop bij heel diverse winkels, van Wibra/Action tot aan V en D. Maar Piet zoomers of zo kom ik nooit, mij te duur.
Ik koop goede (en dus duurdere) jassen, schoenen, beha's en tassen. .
Goed hoeft niet altijd duur te zijn en andersom.
Ik heb wel eens dure kleding gekocht waar ik nog geen jaar of 2 jaar plezier van heb. Terwijl ik heel veel goedkope kleding en tweedehands heb waar ik echt jaren mee doe. Ook kwestie van geluk hebben. Sommige dingen gaan idd maar een jaar mee, helaas pindakaas. Maar de meeste van mijn spullen gaan zeker 3/4 jaar mee en dan weg omdat ik erop uitgekeken ben.
Ik koop bij heel diverse winkels, van Wibra/Action tot aan V en D. Maar Piet zoomers of zo kom ik nooit, mij te duur.
zondag 17 november 2013 om 13:22
Ik reserveer geen vast bedrag per maand voor kleding. Ik zie bij jonge meiden om me heen dat ze dat dan uit geven aan dingen die ze niet echt nodig hebben omdat ze toch nog 50 euro voor kleding hebben en dan het gevoel hebben "dat het op moet of op kan". Ik probeer echt alleen te kopen als het voor goede prijs is en ik het nodig heb of heel leuk vind.
Wat mijn moeder altijd deed en wat ik ook nu doe is dat ze zegeltjes spaarde bij de Albert Heijn. Tegen de tijd van de uitverkoop had ze dan 3 of 4 boekjes vol waardoor we geld hadden om kleding van te halen. Je spaart zo ongemerkt voor kleding zodat het niet in een keer een gat op je betaal of spaar rekening is.
Wat mijn moeder altijd deed en wat ik ook nu doe is dat ze zegeltjes spaarde bij de Albert Heijn. Tegen de tijd van de uitverkoop had ze dan 3 of 4 boekjes vol waardoor we geld hadden om kleding van te halen. Je spaart zo ongemerkt voor kleding zodat het niet in een keer een gat op je betaal of spaar rekening is.
zondag 17 november 2013 om 13:24
Ik ben het met je eens Blauw Theekopje dat goed niet altijd duur hoeft te zijn. Ik let bij in winkels altijd erg goed op de stof en hoe het kleding stuk in elkaar is gezet. Zo heb ik al ruim vier jaar veel plezier van een erg goedkoop maar wel goed in elkaar gezet H&M jurkje. En Piet Zoomers hoeft echt niet te duur te zijn, als je er maar op de goede momenten komt
zondag 17 november 2013 om 13:28
quote:Groen_Druifje schreef op 17 november 2013 @ 13:22:
Ik reserveer geen vast bedrag per maand voor kleding. Ik zie bij jonge meiden om me heen dat ze dat dan uit geven aan dingen die ze niet echt nodig hebben omdat ze toch nog 50 euro voor kleding hebben en dan het gevoel hebben "dat het op moet of op kan". Ik probeer echt alleen te kopen als het voor goede prijs is en ik het nodig heb of heel leuk vind.
Dat is een heel goed idee. Heb net de voorwaarden gelezen en dat bevalt me prima.
Bedankt voor de tip.
Dat is een heel goed idee. Heb net de voorwaarden gelezen en dat bevalt me prima.
Bedankt voor de tip.
zondag 17 november 2013 om 13:34
Nee goed hoeft niet duur te zijn maar ik koop bijv wel altijd goede laarzen van gabor of zo en in mijn maat (37) durf ik niet te wachten tot uitverkoop want dan zijn ze weg. Ik doe met de meeste laarzen 3-4 jaar of langer.
Beha van after Eden koop ik in de actie bij hunkemoller. Jassen op Marktplaats of in de sale maar wel jassen die normaal 100 euro of keer kosten waar ik dan 50 of minder voor betaal. In die zin bedoel ik duur.
Sieraden gekregen van vriend. Ik hou niet van cheap bijoux enzijn sieraden passen bij mij en bij al mijn kleding. Mooie horloges op marktplaats voor 30 euro of zo.
Dus ja die dure items betaal ik ook niet de volle mep, geen haar op mn hoofd!!
Wat ik ook doe als ik iets heel goedkoop in sale zie dat kopen en met een tientje winst of zo op marktplaats verkopen. Leuke hobby hoor maar het is wel opletten en goed inschatten.
Beha van after Eden koop ik in de actie bij hunkemoller. Jassen op Marktplaats of in de sale maar wel jassen die normaal 100 euro of keer kosten waar ik dan 50 of minder voor betaal. In die zin bedoel ik duur.
Sieraden gekregen van vriend. Ik hou niet van cheap bijoux enzijn sieraden passen bij mij en bij al mijn kleding. Mooie horloges op marktplaats voor 30 euro of zo.
Dus ja die dure items betaal ik ook niet de volle mep, geen haar op mn hoofd!!
Wat ik ook doe als ik iets heel goedkoop in sale zie dat kopen en met een tientje winst of zo op marktplaats verkopen. Leuke hobby hoor maar het is wel opletten en goed inschatten.
zondag 17 november 2013 om 13:38
O ja de jassen van aldi en lidl zijn heel goed en goedkoop. Heb er 3, al paar jaar . Gaan niet kapot, zijn warm, makkelijk te wassen en niemand ziet het eraan af. En niemand loopt in dezelfde jas haha. Het zijn wel 'hondenuitlaatjassen' trouwens maar ga er net zo makkelijk mee de stad in. Voor etentjes etc heb ik een d&g jas van marktplaats en nog een mooie vintage bontjas. Die verkoop ik voor hetzelfde bedrag als ik erop uitgekeken ben
zondag 17 november 2013 om 13:41
Ik heb wat basics van een betere kwaliteit, maar het merendeel van mijn kleding is erg betaalbaar. Daarnaast ruil ik ook weleens met een aantal mensen van forums en met een vriendin.
Mijn grootste tip is: schrijf geen enkele winkel gelijk af. Laatst een jasje van 10 euro bij de Wibra gekocht en ik word overspoeld door complimenten.
Tweede tip: kijk niet naar prijs, kijk naar de stof en de stofsamenstelling om te bepalen hoe goed de kwaliteit is. Zo koop ik zelden 100% katoen, omdat mijn ervaring is dat dit door wassen en dragen uitloopt. In combinatie met 5% elastan koop ik het wel.
Mijn grootste tip is: schrijf geen enkele winkel gelijk af. Laatst een jasje van 10 euro bij de Wibra gekocht en ik word overspoeld door complimenten.
Tweede tip: kijk niet naar prijs, kijk naar de stof en de stofsamenstelling om te bepalen hoe goed de kwaliteit is. Zo koop ik zelden 100% katoen, omdat mijn ervaring is dat dit door wassen en dragen uitloopt. In combinatie met 5% elastan koop ik het wel.
I choose happy!
zondag 17 november 2013 om 13:42
zondag 17 november 2013 om 14:18
Vroeger ging ik vooral voor goedkoop en had ik een zogenaamd maandelijks budget dat ik vaak ook volledig ging uitgeven. Tegenwoordig maak ik een lijst(je) van kleding en accessoires die ik graag wil hebben en pas als het sale is mag ik overgaan tot aankoop. Zo ga ik ook niet in de fout dat ik alleen maar dingen in de sale koop 'omdat het zo lekker goedkoop' is. Een dure leren tas en nieuwe schoenen heb ik meerdere malen via marktplaats gekocht. Soms scheelt het wel 70% en is het nog ongedragen. Veel mensen doen vele miskopen. Ik doe mijn aankopen vooral via webshops omdat ze vaak beter afprijzen, zeker buitenlandse webshops zijn hier goed in. En ook op ebay heb ik soms leuke dingen kunnen vinden tops van 50 euro ongedragen voor 5 euro etc.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
zondag 17 november 2013 om 14:21
zondag 17 november 2013 om 16:07
Ik heb op zich geen al te beperkt budget maar mag graag naar de rommelmarkt en kringloop gaan. Dat combineer ik dan weer met duurdere kleding uit leuke boetiekjes. Heb ook een paar vintage adresjes.
H&M, Primark en ZARA etc. koop ik nooit (meer). Iedereen loopt erin en ik vind het rommel. Zeeman daarentegen vind ik leuk! Hemdjes en andere basics koop ik daar.
Schoenen koop ik het liefst via MP en de rommelmarkt trouwens. Gloedjenieuw en voor een paar euro! Als dát niet besparen is!
En zelf (ver)maken, dat doe ik ook.
Keus genoeg met een klein budget dus.
H&M, Primark en ZARA etc. koop ik nooit (meer). Iedereen loopt erin en ik vind het rommel. Zeeman daarentegen vind ik leuk! Hemdjes en andere basics koop ik daar.
Schoenen koop ik het liefst via MP en de rommelmarkt trouwens. Gloedjenieuw en voor een paar euro! Als dát niet besparen is!
Keus genoeg met een klein budget dus.
zondag 17 november 2013 om 18:22
zondag 17 november 2013 om 20:09
Hoi Bergje,
Ik vind zoeken via marktplaats of etsy wel heel leuk dus waarschijnlijk gaan we er al met een ander gevoel in haha.
Ik weet niet of ik je kan "enlighten" volgens mij is wat ik doe vrij standaard. Ik zoek vaak heel specifieke dingen, iets wat ik al in een winkel gezien heb in bijv. een vorige collectie. Ik zoek dan op merk, soort kledingstuk, maat en soms kleur. Dus dat wordt dan bijv. Steps, jurk, 38, groen. Soms weet ik nog de naam die het kledingstuk in de collectie droeg, dat helpt soms ook. Verder sorteer ik soms enkel op merk. Wat bij mij ook wel werkt is dat ik vaak de stijl erbij zit, bijv. "Vintage" of "fifties", mensen plaatsen vaak dingen onder zo'n titel terwijl het helemaal niet klopt dus dan komen er aparte en leuke dingen voorbij. Soms zoek ik random op "zwart jurkje" of "feestjurkje" of "wijd rokje", "wijde rok" etc. om dingen te vinden. Via etsy kun je vaak ook hele leuke dingen via een leuke prijs, ik spreek alleen wel met mezelf af dat de verkoper goede reviews moet hebben en de prijs nooit boven de 50 a 60 euro, voor het geval het toch niet goed gaat.
Ik vind zoeken via marktplaats of etsy wel heel leuk dus waarschijnlijk gaan we er al met een ander gevoel in haha.
Ik weet niet of ik je kan "enlighten" volgens mij is wat ik doe vrij standaard. Ik zoek vaak heel specifieke dingen, iets wat ik al in een winkel gezien heb in bijv. een vorige collectie. Ik zoek dan op merk, soort kledingstuk, maat en soms kleur. Dus dat wordt dan bijv. Steps, jurk, 38, groen. Soms weet ik nog de naam die het kledingstuk in de collectie droeg, dat helpt soms ook. Verder sorteer ik soms enkel op merk. Wat bij mij ook wel werkt is dat ik vaak de stijl erbij zit, bijv. "Vintage" of "fifties", mensen plaatsen vaak dingen onder zo'n titel terwijl het helemaal niet klopt dus dan komen er aparte en leuke dingen voorbij. Soms zoek ik random op "zwart jurkje" of "feestjurkje" of "wijd rokje", "wijde rok" etc. om dingen te vinden. Via etsy kun je vaak ook hele leuke dingen via een leuke prijs, ik spreek alleen wel met mezelf af dat de verkoper goede reviews moet hebben en de prijs nooit boven de 50 a 60 euro, voor het geval het toch niet goed gaat.
zondag 17 november 2013 om 20:38
Ik zit net trouwens even als studie ontwijkend gedrag weer even op marktplaats te zoeken. Ik typte in "rode rok" en kreeg eerst heel wat "rotzooi". Onderaan de pagina zag ik een op het eerste gezicht best mooie rode kokerrok voor welgeteld 5 euro, met verzendkosten kom je dan op een euro of 9 uit.
Zie hier: http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
Zie hier: http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
zondag 17 november 2013 om 20:54
Leuk he! Ik heb eigenlijk geen budget voor rokjes nu. Bovendien heb ik al genoeg rode rokken. Toch even de adverteerder gemaild over wat voor stof het is, gewoon om te informeren meer niet natuurlijk (uhuuuh ). Als je het een leuke rok vind, doe gerust een bod hoor, may the best "roderokjesbieder" win!
zondag 17 november 2013 om 20:58
zondag 17 november 2013 om 20:59
quote:bootje_op_de_golven schreef op 17 november 2013 @ 13:41:
Ik heb vorige week een dikke nette jas gekocht van Bennetton van 140 voor 45 euro.
Die zijn echt lekker ja di jassen ! Goede vondst!
Als je er zuinig op bent...
Heb er 9jaar geleden 1 gekocht (standaard zwarte wollen mantel van benetton) zo'n 160 euro was ie denk ik, vorig jaar was ik erop uitgekeken en heb m verkocht voor 35,- na 8 winters dragen dus!! Ik was er wel zuinig op geweest maar heb m echt veel gedragen. En de koopster was blij! Dus ja voor haar een vondst voor mij een goede (en uiteindelijk goedkope) jas!
Ik heb vorige week een dikke nette jas gekocht van Bennetton van 140 voor 45 euro.
Die zijn echt lekker ja di jassen ! Goede vondst!
Als je er zuinig op bent...
Heb er 9jaar geleden 1 gekocht (standaard zwarte wollen mantel van benetton) zo'n 160 euro was ie denk ik, vorig jaar was ik erop uitgekeken en heb m verkocht voor 35,- na 8 winters dragen dus!! Ik was er wel zuinig op geweest maar heb m echt veel gedragen. En de koopster was blij! Dus ja voor haar een vondst voor mij een goede (en uiteindelijk goedkope) jas!
zondag 17 november 2013 om 21:02
quote:tantejo schreef op 17 november 2013 @ 16:07:
Ik heb op zich geen al te beperkt budget maar mag graag naar de rommelmarkt en kringloop gaan. Dat combineer ik dan weer met duurdere kleding uit leuke boetiekjes. Heb ook een paar vintage adresjes.
Keus genoeg met een klein budget dus.Ja zelf maken en vermaken is ook een goede tip! En heel leuk om te doen, en trots als je het draagt toch de naaimachine weer eens tevoorschijn halen.... Krijg er de kriebels van haha.
Keus genoeg met een klein budget dus.Ja zelf maken en vermaken is ook een goede tip! En heel leuk om te doen, en trots als je het draagt toch de naaimachine weer eens tevoorschijn halen.... Krijg er de kriebels van haha.
zondag 17 november 2013 om 21:07
Wat ik ook best vaak doe is de kleding dragen van mijn moeder. Zij heeft nog een doos met kleding die ze niet weg wil doen maar ook niet meer aankan. Laatst heb ik er nog een heel leuk eighties hemdje uit gevist met felle kleren. Colbertje erbij wat ik al had, grote oorbellen en klaar! (en dan vervolgens meerdere malen moeten uitleggen dat dat leuke shirtje echt NIET van de dure River Island of Urban Outfitters komt, maar uit een kartonnen doos van je ietwat suffe maar heel lieve moeder ).
En Fbjewel, kleding voor 1 euro... Wow
En Fbjewel, kleding voor 1 euro... Wow
zondag 17 november 2013 om 21:08
quote:DappereGerbera schreef op 17 november 2013 @ 21:03:
Fbjewel waar is die markt en waar die kraam?
Zal ik mijn geheim verklappen of niet Hihi
Nou vooruit. Op de markt in Rotterdam bij station Blaak.
Zitten echt leuke dingen tussen waarvan je denk, huh voor 1 euro? Hoe kunnen ze het ervoor maken. Ik raad aan wel vroeg te gaan want in de middag is die kraam echt een rotzooitje.
Fbjewel waar is die markt en waar die kraam?
Zal ik mijn geheim verklappen of niet Hihi
Nou vooruit. Op de markt in Rotterdam bij station Blaak.
Zitten echt leuke dingen tussen waarvan je denk, huh voor 1 euro? Hoe kunnen ze het ervoor maken. Ik raad aan wel vroeg te gaan want in de middag is die kraam echt een rotzooitje.
zondag 17 november 2013 om 21:08
Ik zweer bij Kringloopwinkelen en zelf (ver)maken. Zo heb in 1996 voor het laatst een nieuwe jas gekocht, daarna alleen maar tweedehands of zelfgemaakt gedragen.
Mijn kast hangt vol met fantastische vondsten die niet meer dan ¤10 per item hebben gekost. Denk aan jurken van Hugo Boss, Maison de Bonneterie, Claudia Sträter enz en mooie leren schoenen en laarzen in allerlei kleuren die er nog als nieuw uitzien. Ook basics en mooie colbertjes koop ik bij de kringloop. Wel goed zoeken en soms met niets naar huis gaan. Heerlijk om te doen.
Mijn kast hangt vol met fantastische vondsten die niet meer dan ¤10 per item hebben gekost. Denk aan jurken van Hugo Boss, Maison de Bonneterie, Claudia Sträter enz en mooie leren schoenen en laarzen in allerlei kleuren die er nog als nieuw uitzien. Ook basics en mooie colbertjes koop ik bij de kringloop. Wel goed zoeken en soms met niets naar huis gaan. Heerlijk om te doen.