Mode & Beauty alle pijlers

beperkt budget

17-11-2013 12:23 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd hoe jullie dat doen, met een beperkt budget toch leuk gekleed gaan.Ik twijfel soms: meerdere dingen kopen bij goedkopere winkels of kiezen voor een enkel item van duurdere (betere?) kwaliteit, vanwege de duurzaamheid.
Haha, ik dacht hetzelfde DappereGerbera! WAAR is die kraam?

En vermaken vind ik ook een goede tip. Hoe vaak mensen iets wegdoen als enkel de naad of rits stuk is. Ik kan niet echt mooi naaien, maar krijg het wel altijd weer fatsoenlijk aan elkaar. De rekken met "b-artikelen" of kleding waar iets stuk aan is bekijken in een winkel is ook slim. Vaak zitten daar echt heel simpel op te lossen defecten als losse bandjes of losse ritsen of naden bij.
Zelf kleren kunnen naaien en vermaken is fantastisch. Ik heb zopas bij de kringloopwinkel een heel mooie jurk van Claudia Sträter gekochth waar een zijnaad van losgetornd was. Thuis ff onder naaimachine doorhalen en de jurk kan weer jaren mee, en dat voor 3 euro. Heerlijk.
hier vind ik het nadeel dat er bij de kringloop dus echt alleen bagger hangt, waar ze dan ook nog eens een tientje voor vragen

(hier is een groot dorp en die kringloop is de enige binnen 20 km rijden, als ik er verder voor moet rijden vind ik dat zonde van de reiskosten)
quote:itsme1973 schreef op 17 november 2013 @ 21:16:

hier vind ik het nadeel dat er bij de kringloop dus echt alleen bagger hangt, waar ze dan ook nog eens een tientje voor vragen

(hier is een groot dorp en die kringloop is de enige binnen 20 km rijden, als ik er verder voor moet rijden vind ik dat zonde van de reiskosten)Dat idee heb ik dus ook bij kringloopwinkels. Of je moet echt geluk hebben. Vind het ook jammer dat ze voor tweedehands kleding dan nog zoveel vragen.
Ik woon ook in een niet zo groot dorp, de kringloop zit op fietsafstand in een nog veel kleiner buurdorp en daar hangen vaak hele mooie spullen, voor heel weinig geld. Wel goed zoeken.
Wat lief dat je het verklapt hebt fbjewel! Nu is Rotterdam in de vroege ochtend me te vroeg (uur treinen) dus ik zal je niet voor de voeten lopen (hoewel, als het straks weer lente is... )

Kom je komende week de halve beauty pijler tegen bij je kraam.
Ja, kringloop kan leuk zijn. Een paar weken geleden vond ik een nieuwe winterjas uit de Court one collectie van Gerry Weber, voor twee euro vijftig en ik zie er in uit als een filmster. Mooie vondst.
Jaaah cateau de filmster! leukleuk!
quote:Beukenootje schreef op 17 november 2013 @ 21:08:

Ik zweer bij Kringloopwinkelen en zelf (ver)maken. Zo heb in 1996 voor het laatst een nieuwe jas gekocht, daarna alleen maar tweedehands of zelfgemaakt gedragen.

Mijn kast hangt vol met fantastische vondsten die niet meer dan ¤10 per item hebben gekost. Denk aan jurken van Hugo Boss, Maison de Bonneterie, Claudia Sträter enz en mooie leren schoenen en laarzen in allerlei kleuren die er nog als nieuw uitzien. Ook basics en mooie colbertjes koop ik bij de kringloop. Wel goed zoeken en soms met niets naar huis gaan. Heerlijk om te doen.

Ik heb bij ons in de kringloop, zonder gekheid, nog nooit 1 item zien hangen waarbij ik het gevoel had dat het de moeite waard zou zijn.

Vaak afgedragen, muffe geur, enorme maten, oubollig. Nieuwe schoenen en laarzen die er als niet uitzien??? nooit gespot.
Bij ons wisselt het erg. Had laatst mooi rokje van French Connection, shirtje van Anna van Toor, blousje van Gerry Weber. Dat kost allemaal 3,50, ze hanteren bij onze kringloop (Rataplan) vaste prijzen.

Maar ik ga ook graag naar de betere tweedehandswinkels. Bij mijn favoriet Pennywise een prachtige wikkeljurk van zijden jersey gekocht zaterdag. Maar die is dan wel weer 75 euro (nieuwprijs is 300 euro)..

Ongeveer deze, maar dan in een licht goudachtige tint

Aan de andere kant heb je dan iets vrij tijdloos, dat heel erg lang meegaat. Met een paar pumps chic, met een paar stoere laarzen of slipeprs weer heel anders.
Wauw wat mooi Melpomene. Inderdaad tijdloos, mooie stof en vorm heeft die jurk.
I choose happy!
Prachtige jurk Melpomene. Ik vind dat dus nooit en snap niet dat anderen er wel tegenaan lopen.

Pennywise??? ik ga eens googlen....
In Den Haag, pennywise.nl

Waar woon je, Bergje? Anders wil ik wel eens meegaan.

Is zulke fijne stof, zijdejersey. Dat kun je in je koffer proppen, erop gaan staan en door de kamer slingeren en dan is het nog mooi glad en valt perfect. Helaas wel alleen stomen, maar vlekjes haal ik er met wasbenzine uit, en ik laat die jurkjes altijd goed luchten.
Mooie jurk Melpomene! Zo een ben ik nog niet tegengkomen bij mijn kringloopwinkel. 75 Euro vind ik ook erg duur voor iets tweedehands, maar nogmaals, wel een héél mooie jurk!
Is ook best duur, Beukenootje. Ik hang ook meestal rond bij de kringloopwinkel hier in het dorp, maar als ik dan eens iets speciaals wil, ga ik wel eens naar Pennywise. Er hing ook een schitterende winterrok van Marc Jacobs voor 100 euro. Het is niet goedkoop, maar wel speciaal, en alles is altijd gestoomd en puntgaaf.

En bij Second Hand Best hing een leren jasje van Armani. Zoooo mooi, prachtig gemaakt, puntgaaf. Helaas maat 34. Ik stond gewoon te kwijlen.
ga voor kwaliteit.
Jammer als je iets ziet wat nier je maat is he. Het is toch al zo'n zoektocht, dat kringlopen.

Edit; goede stof is dat idd melpomene!
quote:Melpomene schreef op maandag 18 november 2013 16:16 In Den Haag, pennywise.nl

Waar woon je, Bergje? Anders wil ik wel eens meegaan.

Is zulke fijne stof, zijdejersey. Dat kun je in je koffer proppen, erop gaan staan en door de kamer slingeren en dan is het nog mooi glad en valt perfect. Helaas wel alleen stomen, maar vlekjes haal ik er met wasbenzine uit, en ik laat die jurkjes altijd goed luchten.

Lief van je.... Ik woon in het zuiden dus dat is lastig. Maar als ik ooit in de Randstad ben, weet ik waar ik moet zijn.

Kan m'n ogen niet van de jurk afhouden. Wat een dot!
Eh tja wat wordt verstaan onder een beperkt budget. Wat voor de een al beperkt is is voor de ander alweer veel te veel.

Ik koop alleen maar in de uitverkoop en outlets. Weiger de volle mep te betalen voor kleding. Zo had ik laatst een hele mooie nieuwe jurk van hugo boss voor 60 euro en een geweldige lange warme gebreide jurktrui voor 40 van hetzelfde merk. Mijn behas hangen voor 50 euro bij de bijenkorf terwijl ik amper tien euro betaal via het buitenland. In de esprit outlet een jeans voor 5 euro en colbertje voor 15. Dat vind ik dan altijd weer mooie prijzen.

Kringloop werkt voor mij niet. Wel gekeken maar niet mijn ding.
Ik koop wel dure schoenen want dat vind ik belangrijk en heb geen gangbare maat, dus het moet ook wel.

Kleding wisselt. Ik heb wel wat duurdere stukken maar lang niet alle duurdere stukken gaan ook lang mee. Ik koop veel bij H&M en Primark. Ze hebben niet altijd iets leuks en soms zie ik ineens ergens een leuk shirtje (bijvoorbeeld bij de Zeeman ) en dan draag ik dat ook gerust.

Ik ben snel uitgekeken op kleding en wissel graag af dus betaalbare kleding vind ik belangrijk.

Tweedehands koop ik niet, dat vind ik niet fris.
Winterjassen, jeans, effen shirts/blouse,schoenen (voornamelijk laarzen en gympen) en tassen voor dagelijks gebruik koop ik graag van goede kwaliteit dus duurder.

De dingen die mode gevoelig (leggings met print bijv) zijn en zomerkleren (jurkjes, short etc) haal ik goedkoper omdat ik die maar 1 seizoen draag.

Had een paar weken terug bij de H&M een legging gekocht en na 1 keer wassen en dragen zat er al een gat in de legging. Ondanks dat het een tientje was kan ik er wel van balen.

Ik kijk af en toe in tweedehands winkels, maar vind daar nooit wat leuks voor mezelf.
Ik koop veel fair trade kleding in Engeland. van Seasalt,Nomads Fair Trade Clothing en braintree of internet kleding warenhuis met verschillende merken fashion-conscience.

Daar is het betaalbaar. Helaas zijn alleen de broeken niet altijd wat.Maar er staan wel leuk tops bij.

Ook 2de hands koop ik en via pinterest kom ik op ideeen om mijn kleding te vermaken. Soms verpruts ik het soms ook niet. Wat ik altijd leuk vind als ik 2de hands kleding verkoop dat ik daar waar ik het 2de hands heb gekocht weer inwissel. Dan leen je het. Vind wel dat veel kringloop winkels vaak te hoge prijzen vragen.
Net als Melpomene kom ik wel eens bij Rataplan. Als je "verstand" hebt van merken dan merk je dat de vaste prijzen gunstig kunnen uitpakken, of je nou een Lee, Fornarina of broek van de markt koop, ze zijn even duur.

Ik koop het liefste tijdens de uitverkoop van de kringloop, kwestie van geluk hebben, maar dan kun je voor heel weinig hele leuke dingen scoren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven