'Het zesde zintuig'

19-11-2013 19:59 581 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week startte ik een topic met een vraag over info die ik wilde hebben over 'het paranormale'.

Ik kreeg veel reacties. Veel heftige ook. Van mensen die alles onderuit wilde halen, beetje liepen te rellen tot mensen die mij wilde overtuigen van mijn 'gekte' met wetenschappelijke bewijzen.

Waarom zette ik zo'n topic juist op het viva forum? Kon ik niet beter naar forums speciaal voor deze zaken? Het was gedoemd te mislukken!

Ik wilde juist op he Viva forum zo'n topic plaatsen. Ik vind het leuk hier n juist op die speciale fora's vind ik een hoop gezweef. 'Op aarde', daar ben ik van. Niet mijzelf laten meeslepen door vage zaken.

Ik kwam erachter dat er zeker wel behoefte bestaat om ervaringen op dit gebied uit te wisselen. Alleen gebeurde dit in pb'tjes en via de mail. Achter de schermen dus, verstopt. Geen zin in de reacties.

Reacties die vaak onbehoorlijk zijn, zonder respect. Ook mensen die grappig wilde zijn, en dat is alleen maar leuk. Het is een leuk onderwerp om over te grollen maar wel tot een bepaalde grens.

Ik stelde aan een paar voor om een nieuw topic te openen. Een algemene over het 'boven normale'. Om ervaringen uit te wisselen. De reacties waren wisselend. Vooral om eerdere ervaringen zoals hierboven beschreven.

Ik vind dat we zo'n topic moeten kunnen openen hier. Dus bij deze waag ik de gok. Alle ervaringen zijn welkom. Spuien is toegestaan. Spring je met me mee?
anoniem_142228 wijzigde dit bericht op 19-11-2013 20:00
Reden: spelfout
% gewijzigd
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Vind dat zo'n topic prima moet kunnen en jammer dat je soms van die negatieve reacties krijgt alleen omdat mensen er niet in geloven.

Ik heb wel een vriendin gehad die voor mij echt een zesde zintuig had, zij 'zag' ook wel eens dingen zei ze, dat laatste geloof ik minder in. Maar Zij wist dingen van mij wat zij helemaal niet kon weten dat vond ik altijd wel een beetje eng en schrok daar soms ook wel van.
.
Nu staat het er 2 x ? Er gebeuren vreemde dingen hier maar dit is dus het goede topic!
Waarvan akte.
Nee TO. Je opende dit topic en vervolgens een tweede om de verwijzen naar dit topic en daarin de mods (dat neem ik tenminste aan) gevraagd of ze een oogje in het zeil wilden houden of niemand er de draak mee zou steken.
Wat is het onderscheid met het vorige topic?
en waarom open je twee topics over hetzelfde onderwerp? Of is het de bedoeling dat er alleen maar believers mogen reageren?

Dit is een forum en alle meningen doen er toe

Het zesde zintuig is een slecht programma, met enorme charlatans. Ik herinner me de aflevering over de moord op Vaatstra, op alle punten hadden de para's ongelijk.

Toch blijven mensen kijken en geloven in die onzin
quote:Nemesis. schreef op 19 november 2013 @ 20:20:

Nee TO. Je opende dit topic en vervolgens een tweede om de verwijzen naar dit topic en daarin de mods (dat neem ik tenminste aan) gevraagd of ze een oogje in het zeil wilden houden of niemand er de draak mee zou steken.dan is het gewoon provocatie
Wellicht Meds. En nu doet ze alsof het per ongeluk hetzelfde topic is, terwijl de titel en ook de OP anders zijn/waren.
Wat lopen jullie moeilijk te doen zeg! Laat TO lekker haar gang gaan en geef haar gewoon de ruimte.
'Het zesde zintuig', als uitbreiding op de vijf klassieke zintuigen, zou verantwoordelijk zijn voor zaken als telepathie en intuïtie. Binnen sommige denkbeelden of religies zoals het boeddhisme heeft het concept een naam in plaats van een nummer en wordt het uitgebreid omschreven ( De zes zintuigen zijn: het fysiek lichaam, de ogen, de tong, de neus, de oren, en de geest)

Alle meningen zijn welkom . Afschieten en respectloos reageren is toch niet nodig?

Het verschil met vorige topic is dat ik daar een concrete vraag stelde en dat dit topic bedoeld is voor algemene ervaringen. Als men durft tenminste..

1 topic was verkeerd dus daarom per ongeluk 2 topics! Sorry!
Dat bericht in dat tweede topic was bedoeld voor in het mod topic, of zij een oogje in het zeil wilde houden geloof ik.
.
quote:1 topic was verkeerd dus daarom per ongeluk 2 topics! Sorry!Ja vast. Ik heb je OP gelezen en in combinatie met deze titel is het erg duidelijk wat je wilde doen.
Ja provocatie of een foutje... Het is maar net hoe je in het leven staat en dus beoordeeld
quote:Nemesis. schreef op dinsdag 19 november 2013 20:32 Ja vast. Ik heb je OP gelezen en in combinatie met deze titel is het erg duidelijk wat je wilde doen.Ok als het voor jou duidelijk is dan is het goed toch?
Charlatans zijn het er is niks opgelost, zit persoonlijk nog te wachten, denk zo n twee jaar, op het zakmes dat gevonden zou zijn ivm een moord, denk je??? nooit meer iets over gehoord.

Schei toch uit.
quote:isa__88 schreef op dinsdag 19 november 2013 20:32 Dat bericht in dat tweede topic was bedoeld voor in het mod topic, of zij een oogje in het zeil wilde houden geloof ik.Klopt. Het bericht staat nu bij de moderators. Ik had een fout gemaakt met plaatsen.
quote:_isis_ schreef op dinsdag 19 november 2013 20:34 Charlatans zijn het er is niks opgelost, zit persoonlijk nog te wachten, denk zo n twee jaar, op het zakmes dat gevonden zou zijn ivm een moord, denk je nooit meer iets over gehoord.

Schei toch uit. Ik zou nooit een moord op kunnen lossen en dit dus ook niet verkondigen! Ik ben het met je eens dat er veel charlatans rondlopen. Helaas...
Wat kun je dan wèl TO? Please enlighten me!
Dus je gaat al voordat er ook maar iets aan de hand is lopen miepen bij de mods? Waarom ga je niet gewoon verder in je vorige topic?
Maar jij dan TO, wat wil jij erover kwijt? Weer even in topic , jij ooit iets meegemaakt?
.
quote:Nemesis. schreef op dinsdag 19 november 2013 20:37 Wat kun je dan wèl TO? Please enlighten me!Geen dingen die jij ook niet kunt!
quote:Trotter schreef op dinsdag 19 november 2013 20:38 Dus je gaat al voordat er ook maar iets aan de hand is lopen miepen bij de mods? Waarom ga je niet gewoon verder in je vorige topic?Ja trotter, uit voorzorg
Ik geloof eigenlijk nergens in, maar heb soms wel grappige dingetjes met mensen die dicht bij me staan. Bijv. dat ik aan mijn moeder of beste vriendin denk en dat ze dan bellen. Laatst droomde ik over de bevalling van mijn schoonzus die op dat moment lag te bevallen, maar wel rond de uitgerekende datum. Dus zo toevallig is dat nou ook weer niet

Ik heb onlangs tweemaal een kritisch stukje geschreven over 'het geloof'. Beide keren stond er een uur later een Jehova's getuige op de stoep. Ik zoek er verder niets achter, maar moet er wel om lachen als er weer iets dergelijks gebeurt.
quote:isa__88 schreef op dinsdag 19 november 2013 20:39 Maar jij dan TO, wat wil jij erover kwijt? Weer even in topic , jij ooit iets meegemaakt?

Ik zou wel eens willen weten hoe anderen energien voelen?

Ik voel een soort van electriciteit vanuit mijn kruin stromen door mijn lijf. Maar dat heeft niet iedereen. Iedereen voelt dat anders.

Herken jij dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven