Kind in je Uppie (deel 5)

11-06-2013 22:24 3571 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 5, een klein jubileum!

Door omstandigheden nu al een nieuw topic. Nu met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen.

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1: Orientatie of wachtlijst

MissBella (36 jr, wachtlijst bij UMC)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 Geertgen met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Oceana244 (33 jr, MCK, start in april 2014)

Sunshine76 (wachtlijst UMC/AMC, start in oktober 2014)

zojo83 (30 jr, wachtlijst UMC/AMC)

sammie1980 (33jr, wachtlijst in UMC/AMC)

Kipje78 (35 jr, wachtlijst AMC nov 2014/ MCK Denen)

Noa_Lynn (31 jr, wachtlijst AMC (sinds okt. 2013)

smile1975, (38 jr, sinds aug 2013 wachtlijst AMC)

de-onbekende (KID Rijnstate, start februari 2014)

Frizzy (wachtlijst sinds december 2013)

Honeybaby (30 jr, sinds maart 2014 wachtlijst Rijnstate)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Tammywynet

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept 2012 start IVF)

Houston (gestart okt. '12)

Tessado (38 jr, MCK, start in maart 2013)

Rosings (36 jr, 1e kindje, bekende donor, ZI)

Abusu (36 jr, MCK, start in april 2014)

F1978 (34 jr, KCA)

Vlinder09 (27 jr, geertgen iui start in mei 2014)

Fase 3: Zwanger!

Mila (34 jr, ZI sinds sept '12, 2x mk, uitgerekend maart 2014)

Lonely_Butterfly (GG, lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren)

Bredagirl (33 jr, bekende donor, uitgerekend mei 2014)

Wondertje (Rijnstate Arnhem, start aug. 2011)

Zoeter (GG, zwanger van tweede kindje, uitgerekend augustus 2014)

Mammienator (Rijnstate Arnhem, start juni 2010, uitgerekend juli 2014)

Muppet (33jr, uitgerekend oktober 2014)

Zuster123 (26 jr, start jan 2014 Geertgen met deal-IVF, uitgerekend oktober 2014)

Fase 4: Een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.

Vinyl is in juni 2013 bevallen van een zoon.

Sillie is in juni 2013 bevallen van een dochter.

Fearless is in juli 2013 bevallen van een dochter.

ClaudeFiolle is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

Lizlizzyliz is in augustus 2013 bevallen van een zoon.

NYC is in oktober 2013 moeder geworden van een zoon.

E123 is in november 2013 bevallen van een zoon.

Emma77emma is in januari 2014 bevallen van een dochter.

Gavia is in februari 2014 bevallen van een dochter.

Voorgaande delen:

Yezka in "Kind in je Uppie (deel 4)"

Yezka in "Kind in je uppie (deel 3)"

zoeter in "Kind in je uppie? deel 2"

Kind in je uppie?

Meepraten in de FB-groep? Mail naar gavia.gavia@gmail.com

Alleen voor de vaste schijfsters hier, volledig afgesloten.
Wat lief!

Het werd tijd dat loepje te omzeilen.
Deze site is ook van het UMCU (ism Agis): Klik!
Welkom aan nieuwe meeschrijvers!

Ik sta zelf op de wachtlijst voor het MCK. Afgelopen donderdag gehoord dat ik lichamelijk ook helemaal ben goedgekeurd. Start in principe in april. Ik sta sinds augustus op de wachtlijst.

Ik had me ook ingeschreven bij het KID centrum in Adam en daar hebben ze inderdaad twee wachtlijsten. Heb daar ook intakegesprekken gehad, maar ik vond de mensen niet zo plezierig.

Ze leken zelf te vinden dat ze alle wijsheid in pacht hebben en dat andere klinieken niet zo ethisch verantwoord bezig zijn als zij. Ook werd er door de arts/psychologe conclusies getrokken uit mijn antwoorden die niet logisch waren en suggestief. Ik kreeg de indruk dat ik het als een bijzonder voorrecht moest ervaren dat zij mij gingen helpen.

Bij MCK vond ik de intake eigenlijk een beetje soft. Weinig doorvragen of ik er wel echt goed over nagedacht had. Maar wel veel aardiger.
WTF?
Hè Frizz, jij hier! Leuk. Welkom.

Abusu, helemaal eens met wat je schrijf over de benadering in Amsterdam. Zo ervoer ik het ook.

Hier morgen weer naar Arnhem. Blij mee. Het is woensdag een jaar geleden dat ik een

miskraam kreeg. Ik vind het wel een heel fijn idee dat ik dan nu op z'n minst op het bankje zit.
Waar zit de any-key?
Hier nog een 'nieuwe'! In de toekomst misschien toch gaan meeschrijven..

De afgelopen jaren regelmatig gedacht over kinderwens en inmiddels voor mezelf tot de conclusie gekomen dat ik heel graag kinderen wil. En dat ik dat niet wil laten afhangen van een partner (die ik niet heb).

Heb wat rondgekeken en Leiderdorp zou voor mij echt ideaal zijn (val dan ook in postcode gebied), maar ze hanteren ook een minimum leeftijd van (dacht ik) 33 - en ik ben net 30.

Amsterdam en Utrecht lijken dan de dichtstbijzijnde opties te zijn (regio Den Haag)? Laatst al eens gekeken naar de online vragenlijst van Amsterdam, is het van belang bij aanmelden al inzicht te hebben in je cyclus? En is er eigenlijk een verwijzing nodig (van de huisarts).

Jullie merken, ik moet me er nog helemaal in verdiepen

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en hoop zelf binnenkort ook echt mee te kunne schrijven :)!
quote:Houston77007 schreef op 17 november 2013 @ 21:32:

Hè Frizz, jij hier! Leuk. Welkom.

Abusu, helemaal eens met wat je schrijf over de benadering in Amsterdam. Zo ervoer ik het ook.

Hier morgen weer naar Arnhem. Blij mee. Het is woensdag een jaar geleden dat ik een

miskraam kreeg. Ik vind het wel een heel fijn idee dat ik dan nu op z'n minst op het bankje zit.

Hee!

Wat rot, een miskraam.

Weten jullie wat ik me afvraag? Hoe doe je dat nou als je midden in je traject ineens een serieuze relatie krijgt? De kans lijkt me in mijn geval niet zo heel groot want ik ben een ramp op relatiegebied, maar toch.
Als je een relatie gaat krijgen dan moetbje gaan kijken of je daarom wil toppen met dit traject, lijkt mij lastig omdat je voor jezelf dan al besloten hebt ervoor te gaan. Makkelijker lijkt het me dan een relatie te krijgen als je al zwanger bent maar dat laat zich natuurlijk niet sturen.

Hier alweer een stapje dichterbij. Morgen de laatste pil dan definitief stoppen ook gesprek bij GG over mogelijke donoropties... spannend
.
Jeetje Veronique, je vertelt het heel helder, maar het lijkt me ook erg ingewikkeld, gevoelstechnisch gezien. Wat fijn dat het in ieder geval niet voor spanningen zorgt.
Geen enkele man is het voor mij waard mijn wens om moeder te worden en mijn kind naar volwassenheid te begeleiden op te geven. Het zou bij mij dus een mededeling zijn en niet een vraag aan hem. Maar goed, ik ben dan ook een hardcore BAM en geen BMA.
Waar zit de any-key?
Vandaag mijn 3e gesprek gehad bij GG over mogelijke donoren. Uitgekomen bij de Denen omdat IVF voor mij nu geen optie is, wil het eerst via normale inseminatie proberen. Nu weer wachten... in maart bloed prikken en dan als alles goed gaat in juni de eerste inseminatie.

Vanaf vandaag ook gestopt met de pil, een eerste stap naar hopelijk een zwangerschap.
@vlinder is dat ook op basis van wederkerigheid? Of speelt dat dan niet? Wat fijn dat het allemaal steeds echter wordt!

Ik morgen naar UMC voor derde gesprek krijg ik te horen of ik def mag starten en ik denk gelijk inwendig onderzoek.. Ik hoop dan zomer 2014 te kunnen starten :-) hopelijk hoor ik daar morgen meer over.
Vind het allemaal nog heel onwerkelijk, maar ik ben ZWANGER!!!

Ben een tijdje niet online geweest. De tweede icsi was gestart en de hormonen zijn goed aangeslagen. Uiteindelijk waren er 2 bevruchtingen en is er eentje terug geplaatst. 2 weken op de wachtbank en nu dus eindelijk na 2,5 jaar afgelopen zaterdag een positieve test!

Ben zo blij en gelukkig en hoop dat alles goed mag gaan. Probeer te genieten en te ontspannen. 16 december eerste echo in Rijnstate.
Wondertje, wat heerlijk. Van harte gefeliciteerd.

Waar zit de any-key?
En natuurlijk.
Waar zit de any-key?
Wondertje, wat een heerlijk nieuws!!! Van harte gefeliciteerd!
Van harte gefeliciteerd wondertje. Hoe fijn dat je na zo lang wachten eindelijk die 2 streepjes kan zien. Geniet ervan.

@Sunshine Bij mij is er geen sprake van wederkerigheid, dat zou alleen zo zijn als ik via de kliniek een Nederlandse donor zou willen. Ik wil nu geen IVF omdat ik nog 'blanco' ben. De wederkerigheid mag je tot 3 jaar na de start van de behandeling in gang zetten. Maar stel het duurt een jaar voordat je zwanger bent moet je dus als je een baby hebt van 6 maanden hormonen gaan spuiten, dat zie ik niet zitten. Dus vandaar deze keuze.
Duidelijk vlinder.. Heb je dan ook een wachtlijst of heb je zelf gekozen om tot juni te wachten? Zou misschien voor mij nog een achterdeur zijn om me ook in te verdiepen. Vind je het niet jammer dat de donor dan echt anoniem is?

Wondertje gefeliciteerd!!! Wat fijn!!
Wondertje wat een super leuk nieuws!! Onwijs gefeliciteerd, geniet ervan en hoop dat de tijd tot de echo voorbij vliegt en zonder zorgen voorbij gaat. Jouw nieuws zal anderen toch ook weer hoop geven?!

Houston ik duim voor jou ook nog steeds dat het nu toch eens mag gaan gebeuren. En wat een power in je bericht over de man, daar sluit ik me helemaal bij aan.

Welkom ook alle nieuwe natuurlijk en heel veel succes!

Hier inmiddels de uitgerekende datum voorbij en ik ben het spuugzat!!!!!! Gister al acupunctuur geprobeerd en het leek gelijk te gaan werken maar helaas na 12 uur flink rommelen, krampen, flink chagrijnig, stilte willen en met rust gelaten worden en denken dat het echt ging beginnen nu niets meer aan de hand behalve flink honger, ik baal er echt van. Toen ik er vandaan kwam dacht ik echt vandaag gaat het gebeuren en word ik mama en werd natuurlijk emotioneel ervan maar helaas. Als het meezit word ik vandaag gestript, willen ze om de dag gaan doen, heb ik liever dan inleiden want wil ook nog eens heel graag thuis bevallen in bad. Dus kom maar op met de opwektips die echt werken.
Oh.... e123, wat spannend! Hoop dat het mag opschieten voor je, kan mij goed voorstellen dat je het zat bent! Voor mijn gevoel is het wel heel hard gegaan. Helaas heb ik geen tips voor je, bij mij duurt het nog even.

Houston, voor jou hoop ik ook dat het snel een positieve test mag zijn. Het is zo bijzonder dat te zien. Ik had het nooit meer verwacht na 2,5 jaar maandelijks naar het ziekenhuis. Maar doorzetten, het kan echt! Weet nu in ieder geval dat ik zwanger kan worden.
Wondertje, wat een goed nieuws. Gefeliciteerd!!!!!!!!!!

Hou ons op de hoogte.

e123, balen dat het niet opschiet, maar het zal toch niet zo lang meer duren denk ik. Hopelijk kun je thuis bevallen.

In ieder geval heel veel succes!!!!

Houston, ik duim voor je! Ging je voor een nieuwe poging of voor een gesprek?

Sunshine, succes vandaag in Utrecht. Spannend!

Nieuwelingen: welkom!

Ik ben bijna 30 weken zwanger. Op bekkenklachten en slapeloze nachten na gaat het heel goed. Nog 4,5 week werken, ik begin langzamerhand wel toe te leven naar mijn verlof.
Wondertje GEFELICITEERD!!!!

Ik ga duimen voor een prachtige zwangerschap voor jou!! Hoe ver ben je nu? Wanneer ben je uitgerekend?

@Houston, nog nieuws van jou? Hoe was het bezoek aan het ziekenhuis?

Sunshine, ook vanuit hier succees vandaag!

e123, Spannend!! Ik hoop dat het wachten snel voor bij is voor je!

Ik ben bijna 25 weken zwanger en begin een beetje last te krijgen van pijntjes. Maar is nog heel goed te doen, als ik maar rustig aan doe.

Fijne dag allemaal!
@Sunshine. Door nu te kiezen voor een Deense donor heb ik meer gegevens over die persoon dan bij een Nederlandse donor. Er is een donorbank waarbij je zelfs een jeugdfoto kan downloaden en nog meer gegevens. Anonieme donoren mogen niet in Nederland dus ook bij deze donor is de identiteit op te vragen. Ik heb er zelf voor gekozen nu even te wachten, moet nog verbouwd worden voor een babykamer. Ik zou over een maand kunnen starten maar dat gaat me even te snel.

Succes vandaag!
Wondertje voor wondertje! Gefeliciteerd
Gefeliciteerd Wondertje!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven