Gezondheid alle pijlers

Bultje achterhoofd

19-11-2013 19:59 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

3 weken geleden ontdekte ik een klein bultje op mijn achterhoofd. Naar de huisarts gegaan en die zei dat het of een lymfekliertje is of een talgcyste ofzo. Het zit er nu nog steeds en lijkt iets gegroeid te zijn. Het gehele bultje is niet groot, kleiner dan een knikker. Ik ben nogal snel bang voor enge dingen, maak ik me onterecht bezorgd? Ik kan het bultje 'wegrollen' als ik erop druk (volgens de ha een goed teken). Heeft er hier iemand ook wel eens zo'n bultje gehad en duurde het lang voordat het wegging?

Alvast bedankt!

x
Jaa ik heb zo'n bultje op mijn hand. Was niets zei de dokter. Ik kon het laten zitten of als ik er veel last van had, spuiten er in laten zetten en dan zou het ook verdwijnen! Weet niet meer hoe het heet!
Oooo oke jij had dan dus een vetbultje denk ik? Dacht dat ze dat wegsneden! Hetgeen mij zorgen baat, is dat het een mogelijke lymfeklier is.. Het zit op een plek waar ook lymfeklieren kunnen zitten op het achterhoofd. Beetje waar je schedel de bolling maakt. Ik ben dan gelijk bang voor kwaadaardige dingen....
Nee was geen vetbultje! Had een lastige naam dus vandaar niet onthouden..

Ik weet wel als ik me niet lekker voel, moe, gespannen, stress, ik ook mijn lymfeklieren achter bij mijn hoofd ( plek die jij beschrijft) voel. Kleiner dan een knikker inderdaad. Bij mij worden ze na een paar weken altijd weer wat kleiner of voel ze dan helemaal niet meer. Ik zou nog een paar dagen of weekje wachten en als het dan nog niet weg is, gewoon terug gaan naar de dokter. Ik herken het wel dat ik ook snel kwaadaardige dingen denk, vooral met bultjes, dus dan is voor jezelf niet fijn om er mee te blijven zitten. Je voelt denk ik ook vaak gedurende de dag? Dan kunnen ze ook gaan irriteren en groter worden!
Ik heb ook zo'n bultje en schijnt ook volgens mijn huisarts een soort kliertje of verbultje te zijn. Geen aandacht meer aan geschonken, hij groeit of krimpt ook niet, dus ik maak me geen zorgen.
Rijd nooit sneller dan je beschermengel kan vliegen
ctje1, maak je nu alsjeblieft niet gek: je post regelmatig op het hypochondrie topic, zoek nu geen bevestiging via een nieuw topic op "gezondheid" hier. Geloof me, (ik spreek uit helaas jaaaaaarenlange ervaring met hypochondrie): je arts heeft gelijk, vertrouw deze aub. Hij/zij heeft er voor gestudeerd......
Ja ik vind het dus zo eng dat het er al 3 weken zit (misschien wel langer, maar toen nog niet gemerkt) en niet kleiner wordt. Ik voel er inderdaad heel veel aan gedurende de dag - wat eigenlijk niet mag van mezelf - en dan steeds borrelt angst op.

@missbalou, knap dat jij er zo mee omgaat! Zou ik ook moeten doen.

@ kaar, ja je hebt gelijk. Ik ben een behoorlijke hypochonder. Ik denk dat ik gewoon manieren zoek om te horen dat het niet erg is... ik voelde er net weer aan en leek groter. Kan pas vrijdag op zijn vroegst naar de ha (voor geruststelling...) dus dat duurt nog even.
Misschien fijn om een keer met iemand te praten? Als je namelijk gerust gesteld bent door het bultje, vind je wel weer een nieuw bultje, kliertje of pijltje!
Ik herken het, ik heb tijden gehad dat ik elke dag wel 100x in mijn keel keek met een zaklampje omdat ik ervan overtuigd was dat ik keelkanker had.........het maakt het alleen maar erger.

Meid...........je HEBT niets!
Om je gerust te stellen; Ik heb al jaren een bultje op mijn hoofd. Geen idee wat het is, groeit soms iets. Ik heb er geen last van, ik weet dat het er zit en that's it. Geen zorgen maken hoor, nergens voor nodig!!
Ik had jarenlang 4 van zulke bultjes op mijn hoofd,en die waren ook aardig groot en je kon ze heen en weer bewegen.Dit waren gewoon vetbultjes en heb ze weglaten halen stelde niks voor,geloof de dokter nou maar dat dit niks bijzonders is anders had hij je wel doorgestuurd.
@kaar:

Ik herken het ook. Op een gegeven moment leef je de hele dag in angst, terwijl er totaal niets aan de hand is. Is echt niet fijn leven en zo ontzettend zonde!
De positie die jij beschrijft is niet echt de plek waar lympheklieren zitten. Verder klinkt het als een onschuldig bultje wat vaak voorkomt. Ga er maar van uit dat de huisartsen dit ook gain zeggen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
@bloempje86: had je soms een ganglion op je hand?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jaaa zou goed kunnen! Ben het echt compleet vergeten, dacht alleen steeds, gelukkig, niets ergs het zit aan de binnenkant van m'n hand en soms voel ik hem heel goed, andere keren niet. Ook beweegt ie als ik mijn hand open en dicht doe..
Ahh dank voor de lieve woorden meiden. Doet me goed!

@bloempje, ik moet toevallig van de week bellen naar een psych voor een intake! vond idd dat mijn angsten nu irrationele proporties aannamen ;) heb ook steeds de grootste bonje thuis (woon nog thuis) want mijn ouders willen niets horen over vermeende kankersoorten. en terecht denk ik...

@ hamerhaai, dacht dat de klieren op het achterhoofd aan weerszijden zaten vande schedel zegmaar. Wanneer je vanaf je nek voelt en omhoog gaat, iets na die bolling - waar de huid wat strakker staat. Denk ook niet dat de ha anders zou zeggen dat het een mogelijke klier is, toch? maar ik kan geen lymfeklieren vinden verder op mijn hoofd... ook niet aan de andere kant, dus ik zou het niet kunnen bevestigen!

Toch fijn dat ik hier niet compleet hatelijke reacties krijg haha.
Heel veel succes! Ik hoop dat het je helpt en een stuk zorgelozer door het leven kan gaan!
Dankje bloempje, dat is lief van je!!! Heb er wel vertrouwen in, heb ook mijn angst over kots overwonnen! Haha, als ik zo lees... zou je haast niet denken dat ik in RL heel normaal overkom. :D
Tuurlijk ben je heel normaal! Je wil niet weten wat al die mensen hebben die je overdag op straat tegen komt is misschien maar goed ook, om dat niet te weten!
Haha, dat is waar!! Toch morgen even een afspraak maken bij de ha voor vrijdag... gewoon, even mijn geruststelling wat een miep haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven