Het is de 20ste, het is de 20ste, het is de 20ste!!

20-11-2013 07:30 181 berichten
Goedemorgen ladies,

Jaja ladies, als een voetbalhooligan scandeer ik de titel. Het is weer zo ver, na de stoomboot, nu ons cruiseschip dat op het punt staat om aan te meren. En nee, voor ons geen chocolademunten, nee nee!!

Ik heb sterk het gevoel dat deze maand heel lang heeft geduurd, alsof deze uit 60 dagen heeft bestaan. Maar goed, het is dan eindelijk zover en de grote feestdag is aangevangen. Trek je galajurk aan, steek je haar op, schuif je pumps aan en vervoeg je hier, waar het allemaal staat te gebeuren.

Welkom, welkom.
Alle reacties Link kopieren
Financieel onafhankelijk zijn is heerlijk Ballys! Gefeliciteerd met je leuke baan
quote:sandt schreef op 20 november 2013 @ 09:38:

[...]

[...]

Met dank dames, begon me al schuldig te voelen, dat ik onbewust iemand beledigd zou hebben!

En sorry Cateautje dat door mijn uitspraak iemand hier de sfeer probeert te verpesten.

Nee hoor Sandt, er wordt hier niets verpest, anders grijp ik in.

Je bent altijd welkom natuurlijk.
Sandt probeer de sfeer niet te verpesten, heb je inderdaad verkeerd begrepen. Ben blij voor je dat je geen toeslagen ontvangt! Leuk trouwens dat je dit forum volgt! Fijne dag

Roodpaars ik licht de boel niet op, ik krijg waar ik recht op heb net als jou... of niet? Omdat mijn zorgverzekering bijv. voor mij betaald wordt, wil nog niet zeggen dat ik geen recht op een toeslag daarvoor heb. Neem aan, dat jij ook aanneemt waar je recht op hebt?
Amsterdams en lekker plat
quote:tomatensaus schreef op 20 november 2013 @ 09:42:

Ik krijg geen toeslagen, maar lees altijd jullie topic

Het is gezellig.

De 23e krijg ik weer geld en mijn man tussen de 24 en 28.

Maar ook dan geen cruise. Heb een boel kosten deze tijd. Kunst is om de schade te beperken

Goedkope maar toch leuke kado's zien te vinden vast voor de kerstdagen en qua boodschappen ook zuinig blijven.

Oktober ben ik mijn eigen onderneming gestart. En daar gaat steeds een boel geld in zitten. Hopelijk met de feestdagen voor de deur, dat ik wat winst ga draaien.

Tot nu toe alleen nog ingeleverd omdat m'n inkoop nog zo hoog is en reclamekosten.Je weet het hè, de Hema is ook begonnen met één kleine winkel.
Nou ik wilde dat ik ze ook niet nodig had... Vanwege het hogere inkomen, maar ook vanwege de rompslomp die erbij komt kijken. Ik krijg ORT op mijn werk en dat kan nogal wisselend zijn, dus ik moet mijn inkomen altijd hoger opgeven bij de belastingdienst anders ben ik de sjaak met terugbetalen.

Ik ben daar al eens het schip mee ingegaan en waarschijnlijk is het dit jaar weer bal. Ik ben dan wel werkeloos geraakt, maar kreeg een oprotpremie die dus gewoon bij je inkomen geteld wordt....dus dikke kans dat ik weer boven een of andere drempel uitkom.

En volgend jaar weet ik al dat ik halverwege het jaar flink meer ga verdienen, dus dat moet ik in januari al meteen incalculeren bij de toeslagen anders kom ik per saldo te hoog uit weer. pffff, dat betekent de eerste helft dus een lagere toeslag als dan ik nodig heb, krom eigenlijk....want als mijn salaris in september omhoog gaat, merk ik daar in januari toch nog niks van?

Je moet het bij wisselende inkomens gewoon goed in de gaten houden....en dat terwijl de lagere inkomens vaak juist bij de lager opgeleiden onder ons verdiend worden....je moet bekant belastingdeskundige zijn om het goed te doen.
Aspoes daar heb ik recht op nogmaals
Esjas, ik krijg niet eens toeslagen, werk al sinds mijn 18e zelf voor mijn geld: nooit iets gekregen! Als de belastingdienst jouw financiële situatie zou weten kreeg je geen rooie rotcent. Ik vind het not done wat jij doet.
Rabo is altijd wat langzaam, zal er nog wel niet op staan. Maar sinds vorige maand is het niet zo veel meer, we krijgen alleen KOT en we zijn teruggegaan naar 1 dag opvang ipv 3.

Ik zag ook een vraag over zorgverzekeringen, wij hebben Anderzorg met voor mij de goedkoopste aanvullende verzekering voor mijn lenzen/bril en bril voor dochter. Geen aanvullende tandartsverzekering, want dat halen we er toch niet uit.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Starshine schreef op 20 november 2013 @ 09:46:

Nou ik wilde dat ik ze ook niet nodig had... Vanwege het hogere inkomen, maar ook vanwege de rompslomp die erbij komt kijken. Ik krijg ORT op mijn werk en dat kan nogal wisselend zijn, dus ik moet mijn inkomen altijd hoger opgeven bij de belastingdienst anders ben ik de sjaak met terugbetalen.

Ik ben daar al eens het schip mee ingegaan en waarschijnlijk is het dit jaar weer bal. Ik ben dan wel werkeloos geraakt, maar kreeg een oprotpremie die dus gewoon bij je inkomen geteld wordt....dus dikke kans dat ik weer boven een of andere drempel uitkom.

En volgend jaar weet ik al dat ik halverwege het jaar flink meer ga verdienen, dus dat moet ik in januari al meteen incalculeren bij de toeslagen anders kom ik per saldo te hoog uit weer. pffff, dat betekent de eerste helft dus een lagere toeslag als dan ik nodig heb, krom eigenlijk....want als mijn salaris in september omhoog gaat, merk ik daar in januari toch nog niks van?

Je moet het bij wisselende inkomens gewoon goed in de gaten houden....en dat terwijl de lagere inkomens vaak juist bij de lager opgeleiden onder ons verdiend worden....je moet bekant belastingdeskundige zijn om het goed te doen.Kun je niet halverwege het jaar je inkomen aanpassen bij de belastingdienst? Zodat je de eerste helft van het jaar meer krijgt dan de 2e helft of werkt dat niet zo?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Laat ik nu net zelf halve dagen bij de belastingdienst werken en maar 45 euro maandelijks aan toeslagen krijgen.
quote:roodpaars schreef op 20 november 2013 @ 09:47:

Esjas, ik krijg niet eens toeslagen, werk al sinds mijn 18e zelf voor mijn geld: nooit iets gekregen! Als de belastingdienst jouw financiële situatie zou weten kreeg je geen rooie rotcent. Ik vind het not done wat jij doet.

nee hoor, de belastingdienst kijkt gewoon naar je inkomen en op basis daarvan krijg je al dan niet toeslagen. Wie jouw vaste lasten verder betaalt, dat boeit de BD niet.

(hoewel, je zou het erop kunnen gooien dat die 100 euro van de huur per maand een schenking is net als alle andere kosten die betaalt worden, en dat moet ook belast. Maar ach, als zij zo gelukkig is om onderhouden te worden, prima hoor.)
quote:Starshine schreef op 20 november 2013 @ 09:51:

[...]

nee hoor, de belastingdienst kijkt gewoon naar je inkomen en op basis daarvan krijg je al dan niet toeslagen. Wie jouw vaste lasten verder betaalt, dat boeit de BD niet.

(hoewel, je zou het erop kunnen gooien dat die 100 euro van de huur per maand een schenking is net als alle andere kosten die betaalt worden, en dat moet ook belast. Maar ach, als zij zo gelukkig is om onderhouden te worden, prima hoor.)Kan hoor, Starshine, en ik weet ook niks van toeslagen gelukkig. Ik hou er over op nu, maar werd er ff zo geirriteerd van. Sorry voor de negatieve vibe op dit vrolijke topic.
quote:Juultje schreef op 20 november 2013 @ 09:49:

[...]

Kun je niet halverwege het jaar je inkomen aanpassen bij de belastingdienst? Zodat je de eerste helft van het jaar meer krijgt dan de 2e helft of werkt dat niet zo?de toeslagen worden berekend over je totale inkomen van dat jaar.
quote:sandt schreef op 20 november 2013 @ 09:27:

[...]

Dan vier je dat je geen toeslagen ontvangt, want eerlijk waar, als je geen toeslagen ontvangt, ben je een (op financieel gebied dan) gelukkig mens!

Elke maand open ik dit topic even, en ben blij dat wij geen toeslagen ontvangen, dat ik er niet op zit te wachten etc.

Zoals je kunt lezen feliciteer ik haar toch ook met het feit dat ze geen toeslagen meer ontvangt En zoals je ook hebt kunnen lezen, ontvang ik ze zelf ook niet. Neemt toch niet weg dat je blij kunt zijn voor de mensen die ze wel krijgen en het hardstikke hard nodig hebben.

Niet zo zuur Sandt.
quote:Cateautje schreef op 20 november 2013 @ 09:01:

[...]

Dat doe ik al. Een tandartsverzekering kost zo'n 25 euro per maand. Ik was er dit jaar nog geen 100 euro aan kwijt.

25 euro x 12 maanden = 300 euro?

Daarbij is de vergoeding nooit 100%. Dus tenzij je gebit uit elkaar valt van ellende, is geen verzekering vele malen goedkoper dan wel verzekeren.

(ter info: ik ben in geen jaren naar de tandarts geweest, dit jaar in mei wel voor het herstellen van een afgebroken kies. Kosten: nog geen 60 euro)
Ik heb een hele fijne tandartsverzekering van Menzis voor een euro of 8 a 9 per maand. Dekking 80% van alle "normale" zaken. Ik haal het er zeker uit......
Nou ja ik za het wat toelichten. Het geld dat ik kwijt ben voor vaste lasten zet ik opzij (bijna alles incl. huurschatting) met een stichting in ons dorp. Vanaf 1 dec. gaan we kado's kopen voor de minderen in ons dorp. Met kerst krijgen deze gezinnen ¤100,- voor 1ste kerstdag en ¤100,- voor tweede kerstdag en met oudjaarsdag 50 en nieuwjaarsdag 50 en al deze mensen ontvangen ook toeslagen.

En hierdoor hoeven de kinderen op de basisschool zich niet meer rot te voelen, wanneer de juf vraagt wat ze gekregen hebben voor sinterklaas. Deze cadeau s liggen gelijk aan mensen die een zeer goed inkomen hebben.

Het is triest om te horen in liedjes: 'wie zoet is krijgt lekkers en wie stout is de roe' Het doet me zeer, dat de kinderen die altijd vervelend zijn een playstation krijgen en een kind waarvan de ouders het minder breed hebben een kleurboek krijgt.

Het dorp is gelukkig niet groot en de weelde in december gelijk. HEEEERLIJK en bedankt belastingdienst!!!!!!
100 is mijn huurbedrag vastgelegd. Hierover krijg ik geen huursubsidie trouwensquote:Starshine schreef op 20 november 2013 @ 09:51:

[...]

(hoewel, je zou het erop kunnen gooien dat die 100 euro van de huur per maand een schenking is net als alle andere kosten die betaalt worden, en dat moet ook belast. Maar ach, als zij zo gelukkig is om onderhouden te worden, prima hoor.)
Jeeej toeslagen. Ben benieuwd wanneer alles verwerkt is! Mijn ex en ik zijn onlangs uit elkaar gegaan en nu heb ik recht op meer toeslagen maar dat duurt altijd zo oneindig lang pff..
Velen begrijpen ook niet waarom en wanneer de zorgtoeslag is gekomen.

We gingen van een zeer lage ziekenfondspremie meer betalen.

Laten we zeggen dat de particulier verzekerden evenveel of iets minder gingen betalen. En de rest ging veel meer betalen. Het Dubbele, zoiets?

De lagere inkomens worden daarvoor gecompenseerd.

Eerlijker dus. Althans voor velen.

Als de premie gelijk was gebleven maar de lagere inkomens zouden minder belasting hoeven betalen, was het zo'n beetje hetzelfde geweest.

Toch zijn er ook wel een aantal mensen die tussen het wal en schip vallen.

We hebben de tijden gehad dat we net recht hadden op toeslag, maar te laag om uit te keren.

Netto waren er dan wel mensen die inclusief toeslagen meer over houden. Maarja maatwerk is nou eenmaal niet mogelijk.

Ook hebben wij nu een scheefwoners 'boete'

Ook zoiets. Ik ben gedeeltelijk arbeidsongeschikt, en daarom telt mijn 'inkomen' niet meer mee.

Een huis kopen lukt niet op mijn man's salaris alleen. Een huis in de vrije sector daarvan eisen ze dat je de huur minimaal 3 keer verdient (vaak) Maar wederom telt mijn inkomen dan niet mee.

Voor de scheefwoontoeslag telt die wel mee.

Mensen hebben snel het idee dat je nog in een s-huurwoning zit omdat het fijn is dat je weinig betaald.

Maar de waarheid is vaak dat je gewoon vast zit.

Begrijp me niet verkeerd, ik klaag niet dat ik die 50 euro meer moet betalen.

Maar ik ben het niet eens met het 'imago' van de scheefhuurder. Alsof ik iets van armere mensen inpik ofzo.
Ik hoop voor jou dat het voorstel om de inkomensgrens op te trekken naar 43.000 euro doorgaat Tomatensaus.

Ik geloof dat veel mensen inmiddels wel weten dat het niet zo simpel ligt met scheefwonen.
quote:monique_84 schreef op 20 november 2013 @ 10:05:

Jeeej toeslagen. Ben benieuwd wanneer alles verwerkt is! Mijn ex en ik zijn onlangs uit elkaar gegaan en nu heb ik recht op meer toeslagen maar dat duurt altijd zo oneindig lang pff..

Oh ik vond dat toen best meevallen, zolang je het maar digitaal doet (dus via DigiD) Ik had alles binnen een maand, juiste bedragen en rekeningen

Succes
quote:LillyFeeee schreef op 20 november 2013 @ 09:55:

[...]

Zoals je kunt lezen feliciteer ik haar toch ook met het feit dat ze geen toeslagen meer ontvangt En zoals je ook hebt kunnen lezen, ontvang ik ze zelf ook niet. Neemt toch niet weg dat je blij kunt zijn voor de mensen die ze wel krijgen en het hardstikke hard nodig hebben.

Niet zo zuur Sandt.Mijn reactie was geheel niet zuur bedoeld, lees even terug want inmiddels is daar wel genoeg over gezegd!
quote:waaromdan schreef op 20 november 2013 @ 10:15:

[...]

Oh ik vond dat toen best meevallen, zolang je het maar digitaal doet (dus via DigiD) Ik had alles binnen een maand, juiste bedragen en rekeningen

SuccesDigitaal scheelt inderdaad wel. Dat mag ook wel
En hier ING en het staat er al een dik uurtje.................

Gelukkig want net als een andere forummer schreef "tankbodem is inzicht en de ijskast een echoput"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven