hond drinkt veel water
woensdag 20 november 2013 om 19:06
Misschien is het heel normaal maar mijn hond drinkt heel veel water. Laatste tijd meer dan normaal maar ze plast daardoor ook zoveel dus soms s avonds geef ik haar nog maar een klein laagje water. Ze gaat soms zelfs naar de badkamer en hoor ik haar water slurpen als ik net gedoucht heb :-/ terwijl ze al de hele dat door drinkt. Herkent iemand dat?
.
woensdag 20 november 2013 om 19:11
Ja nog wel hetzelfde voer, na het eten drinkt ze sowieso een bak leeg maar ze krijgt ook droge brokken dus dat snap ik. Maar verder ook echt de hele dag door. af en toe denk ik dan ja hey je hebt net een hele bak leeg gedronken dus vul ik hem even niet meer en daarna merk ik dat ze in de badkamer uit de douche drinkt :-/ dus dan geef ik haar toch maar weer water. Ik zal bloed laten prikken dan, vond het ook al vreemd.
.
woensdag 20 november 2013 om 19:18
ook bij droge brokken hoeven ze niet veel te drinken hoor
bij goedkopere merken zijn de brokken vaak (te) zout
bij duurdere merken drinken ze echt niet veel. ik voer Pro Plan maar zou qua hoeveelheid met amper een liter voor 2 middelgrote honden toe kunnen (ze kwijlen alleen nogal, dus verschoon ik het water vaker) per dag
elke verandering zou ik met de DA bespreken, en dit is dus een verandering
bij goedkopere merken zijn de brokken vaak (te) zout
bij duurdere merken drinken ze echt niet veel. ik voer Pro Plan maar zou qua hoeveelheid met amper een liter voor 2 middelgrote honden toe kunnen (ze kwijlen alleen nogal, dus verschoon ik het water vaker) per dag
elke verandering zou ik met de DA bespreken, en dit is dus een verandering
woensdag 20 november 2013 om 19:22
woensdag 20 november 2013 om 19:25
quote:isa__88 schreef op 20 november 2013 @ 19:22:
Oke dan ga ik inderdaad langs de dierenarts. Net water gegeven en bak weer leeg en nu zit ze me weer zielig aan te kijken van vul hem alsjeblieft en haar brokken laat ze staande DA zal je vragen hoeveel ze drinkt, handig als je vantevoren even nagaat hoeveel bakken per dag en wat de inhoud daarvan is
Oke dan ga ik inderdaad langs de dierenarts. Net water gegeven en bak weer leeg en nu zit ze me weer zielig aan te kijken van vul hem alsjeblieft en haar brokken laat ze staande DA zal je vragen hoeveel ze drinkt, handig als je vantevoren even nagaat hoeveel bakken per dag en wat de inhoud daarvan is
woensdag 20 november 2013 om 19:28
quote:itsme1973 schreef op woensdag 20 november 2013 19:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "hond drinkt veel water"" class="messagelink">isa__88 schreef op 20 november 2013 @ 19:22</a>:</b>
Oke dan ga ik inderdaad langs de dierenarts. Net water gegeven en bak weer leeg en nu zit ze me weer zielig aan te kijken van vul hem alsjeblieft en haar brokken laat ze staan</div></blockquote>de DA zal je vragen hoeveel ze drinkt, handig als je vantevoren even nagaat hoeveel bakken per dag en wat de inhoud daarvan is Je hebt gelijk. Ik zal eens bijhouden hoeveel ze daadwerkelijk drinkt. Dankje
Oke dan ga ik inderdaad langs de dierenarts. Net water gegeven en bak weer leeg en nu zit ze me weer zielig aan te kijken van vul hem alsjeblieft en haar brokken laat ze staan</div></blockquote>de DA zal je vragen hoeveel ze drinkt, handig als je vantevoren even nagaat hoeveel bakken per dag en wat de inhoud daarvan is Je hebt gelijk. Ik zal eens bijhouden hoeveel ze daadwerkelijk drinkt. Dankje
.
woensdag 20 november 2013 om 19:37
Mijn vorige hondje had het ook en had de ziekte van cushing. Dan zit er teveel cortisol in hun bloed. Cortisol wordt normaal alleen aangemaakt in stresssituaties, maar met deze ziekte dus continu.
De symptomen zijn moeilijk te herkenen, maar een ervan is heel veel drinken.
De meest voorkomende verschijnselen zijn:
- overmatig drinken
- veel plassen, mogelijk incontinentie
- gulzig eten, vraatzucht
- dikke (hang) buik
- dunnere huid
- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen
- verlies van spieren
- lusteloosheid
- veel hijgen.
De symptomen zijn moeilijk te herkenen, maar een ervan is heel veel drinken.
De meest voorkomende verschijnselen zijn:
- overmatig drinken
- veel plassen, mogelijk incontinentie
- gulzig eten, vraatzucht
- dikke (hang) buik
- dunnere huid
- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen
- verlies van spieren
- lusteloosheid
- veel hijgen.
woensdag 20 november 2013 om 20:07
woensdag 20 november 2013 om 20:12
Is je hond gesteriliseerd?
Zo niet, ga dan na wanneer ze voor het laatst loops is geweest.je dierenarts zal dit als eerste willen weten.
Is het ongeveer 6 weken geleden dat ze loops was, maak dan zsm een afspraak; de kans is groot dat ze dan een baarmoederontsteking (pyometra) heeft.
Bij een gesloten pyometra zie je geen uitvloeiing in de vorm van pus. Je ontdekt dan vaak pas heel laat dat het een pyometra betreft.
Zo niet, ga dan na wanneer ze voor het laatst loops is geweest.je dierenarts zal dit als eerste willen weten.
Is het ongeveer 6 weken geleden dat ze loops was, maak dan zsm een afspraak; de kans is groot dat ze dan een baarmoederontsteking (pyometra) heeft.
Bij een gesloten pyometra zie je geen uitvloeiing in de vorm van pus. Je ontdekt dan vaak pas heel laat dat het een pyometra betreft.
woensdag 20 november 2013 om 20:55
quote:snowdogs schreef op 20 november 2013 @ 20:12:
Bij een gesloten pyometra zie je geen uitvloeiing in de vorm van pus. Je ontdekt dan vaak pas heel laat dat het een pyometra betreft.Inderdaad, onze hond had dit ook. Ze ging enorm veel drinken opeens. De ontsteking werd door de dierenarts pas laat ontdekt, toen ze epileptische aanvallen kreeg door de ontsteking. Met een operatie is haar leven nipt gered.
Bij een gesloten pyometra zie je geen uitvloeiing in de vorm van pus. Je ontdekt dan vaak pas heel laat dat het een pyometra betreft.Inderdaad, onze hond had dit ook. Ze ging enorm veel drinken opeens. De ontsteking werd door de dierenarts pas laat ontdekt, toen ze epileptische aanvallen kreeg door de ontsteking. Met een operatie is haar leven nipt gered.
woensdag 20 november 2013 om 21:00
quote:snowdogs schreef op woensdag 20 november 2013 20:12 Is je hond gesteriliseerd?
Ze krijgt gewoon voer wat ik bij de supermarkt haal, dat eet ze het liefst, andere merken at ze na een tijdje slecht of kreeg diarre, vandeze brokken niet.
Ze is niet gesteriliseerd en ze was voor het laatst loops zo'n 8 maanden geleden ongeveer.
Ze heeft nu ook niet gegeten, alleen gedronken en ligt nu te slapen. Misschien eet ze straks wat. Maar als zij dorst heeft ook al heeft Ze net gedronken , moet ik die bak dan wel gewoon weer vullen? Dan maar gewoon veel laten drinken? Ga morgen wel even langs huisarts
Ze krijgt gewoon voer wat ik bij de supermarkt haal, dat eet ze het liefst, andere merken at ze na een tijdje slecht of kreeg diarre, vandeze brokken niet.
Ze is niet gesteriliseerd en ze was voor het laatst loops zo'n 8 maanden geleden ongeveer.
Ze heeft nu ook niet gegeten, alleen gedronken en ligt nu te slapen. Misschien eet ze straks wat. Maar als zij dorst heeft ook al heeft Ze net gedronken , moet ik die bak dan wel gewoon weer vullen? Dan maar gewoon veel laten drinken? Ga morgen wel even langs huisarts
.
woensdag 20 november 2013 om 21:15
Je mag haar wel gewoon laten drinken, maar meet even af hoeveel je elke keer in haar bak doet. Je dierenarts heeft veel aan deze info.
Vang de ochtend van je afspraak alvast urine op, dan kan dat meteen onderzocht worden.
Geef haar nog even geen eten op de dag van de afspraak; veel onderzoeken moeten nuchter plaatsvinden.
Weet je zeker dat je geen loopsheid gemist hebt, of zit er altijd zolang tussen twee loopsheden?
Vang de ochtend van je afspraak alvast urine op, dan kan dat meteen onderzocht worden.
Geef haar nog even geen eten op de dag van de afspraak; veel onderzoeken moeten nuchter plaatsvinden.
Weet je zeker dat je geen loopsheid gemist hebt, of zit er altijd zolang tussen twee loopsheden?
woensdag 20 november 2013 om 21:41
quote:snowdogs schreef op woensdag 20 november 2013 21:15 Je mag haar wel gewoon laten drinken, maar meet even af hoeveel je elke keer in haar bak doet. Je dierenarts heeft veel aan deze info.
Weet je zeker dat je geen loopsheid gemist hebt, of zit er altijd zolang tussen twee loopsheden? Normaal gesproken om de 6 maanden. Nu dus iets later (denk) alhoewel bij de hond van mijn ouders stopte het ineens en werd ze niet meer loops
Weet je zeker dat je geen loopsheid gemist hebt, of zit er altijd zolang tussen twee loopsheden? Normaal gesproken om de 6 maanden. Nu dus iets later (denk) alhoewel bij de hond van mijn ouders stopte het ineens en werd ze niet meer loops
.