hond drinkt veel water

20-11-2013 19:06 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het heel normaal maar mijn hond drinkt heel veel water. Laatste tijd meer dan normaal maar ze plast daardoor ook zoveel dus soms s avonds geef ik haar nog maar een klein laagje water. Ze gaat soms zelfs naar de badkamer en hoor ik haar water slurpen als ik net gedoucht heb :-/ terwijl ze al de hele dat door drinkt. Herkent iemand dat?
.
nee niet normaal

ik adviseer naar de DA te gaan en bloed te laten prikken. geen spoed maar ik zou deze week wel gaan

voer je nog hetzelfde voer als eerder?
Ik zou even vragen aan de dierenarts om zijn bloed na te laten kijken.
Ja nog wel hetzelfde voer, na het eten drinkt ze sowieso een bak leeg maar ze krijgt ook droge brokken dus dat snap ik. Maar verder ook echt de hele dag door. af en toe denk ik dan ja hey je hebt net een hele bak leeg gedronken dus vul ik hem even niet meer en daarna merk ik dat ze in de badkamer uit de douche drinkt :-/ dus dan geef ik haar toch maar weer water. Ik zal bloed laten prikken dan, vond het ook al vreemd.
.
Dat is niet normaal hoor. Ik zou naar de dierenarts gaan om te laten onderzoeken.
Meteen naar de dierenarts. Kan diabetes zijn bv.
ook bij droge brokken hoeven ze niet veel te drinken hoor

bij goedkopere merken zijn de brokken vaak (te) zout

bij duurdere merken drinken ze echt niet veel. ik voer Pro Plan maar zou qua hoeveelheid met amper een liter voor 2 middelgrote honden toe kunnen (ze kwijlen alleen nogal, dus verschoon ik het water vaker) per dag

elke verandering zou ik met de DA bespreken, en dit is dus een verandering
Oke dan ga ik inderdaad langs de dierenarts. Net water gegeven en bak weer leeg en nu zit ze me weer zielig aan te kijken van vul hem alsjeblieft en haar brokken laat ze staan
.
Hond van een vriendin had dezelfde klachten.

De hond bleek na bloed en urineonderzoek diabetes insipidus te hebben.

Goed te behandelen met medicatie.

Het kunnen natuurlijk meerdere dingen zijn.

Ik zou proberen snel naar de dierenarts te gaan!
quote:isa__88 schreef op 20 november 2013 @ 19:22:

Oke dan ga ik inderdaad langs de dierenarts. Net water gegeven en bak weer leeg en nu zit ze me weer zielig aan te kijken van vul hem alsjeblieft en haar brokken laat ze staande DA zal je vragen hoeveel ze drinkt, handig als je vantevoren even nagaat hoeveel bakken per dag en wat de inhoud daarvan is
quote:itsme1973 schreef op woensdag 20 november 2013 19:25 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="isa__88 in "hond drinkt veel water"" class="messagelink">isa__88 schreef op 20 november 2013 @ 19:22</a>:</b>

Oke dan ga ik inderdaad langs de dierenarts. Net water gegeven en bak weer leeg en nu zit ze me weer zielig aan te kijken van vul hem alsjeblieft en haar brokken laat ze staan</div></blockquote>de DA zal je vragen hoeveel ze drinkt, handig als je vantevoren even nagaat hoeveel bakken per dag en wat de inhoud daarvan is Je hebt gelijk. Ik zal eens bijhouden hoeveel ze daadwerkelijk drinkt. Dankje
.
Mijn vorige hondje had het ook en had de ziekte van cushing. Dan zit er teveel cortisol in hun bloed. Cortisol wordt normaal alleen aangemaakt in stresssituaties, maar met deze ziekte dus continu.

De symptomen zijn moeilijk te herkenen, maar een ervan is heel veel drinken.

De meest voorkomende verschijnselen zijn:

- overmatig drinken

- veel plassen, mogelijk incontinentie

- gulzig eten, vraatzucht

- dikke (hang) buik

- dunnere huid

- verlies van haar, of telkens terugkerende huidproblemen

- verlies van spieren

- lusteloosheid

- veel hijgen.
Ik zou morgen direct naar de dierenarts gaan.
Krijgt je hond Pal of Bonzo?

Want dat voerde ik mijn hond ook altijd en mijn hond die zoop gewoon want drinken kun je dat niet meer noemen.

Ik ben nu overgegaan op eukanuba. Das wel wat duurder maar het voer is zoveel beter. Minder poep en minder water nodig.
Is je hond gesteriliseerd?

Zo niet, ga dan na wanneer ze voor het laatst loops is geweest.je dierenarts zal dit als eerste willen weten.

Is het ongeveer 6 weken geleden dat ze loops was, maak dan zsm een afspraak; de kans is groot dat ze dan een baarmoederontsteking (pyometra) heeft.

Bij een gesloten pyometra zie je geen uitvloeiing in de vorm van pus. Je ontdekt dan vaak pas heel laat dat het een pyometra betreft.
Kan veel zijn. Bij onze hond was het suikerziekte.

Naar de DA dus.
hond van de buurvrouw had hetzelfde probleem

het bleek dat de hond diabeet was

dus best es langs de dierenarts

hoop dat het goed komt!
not all who wander are lost
quote:snowdogs schreef op 20 november 2013 @ 20:12:

Is je hond gesteriliseerd?

Zo niet, ga dan na wanneer ze voor het laatst loops is geweest.je dierenarts zal dit als eerste willen weten.

Is het ongeveer 6 weken geleden dat ze loops was, maak dan zsm een afspraak; de kans is groot dat ze dan een baarmoederontsteking (pyometra) heeft.

Bij een gesloten pyometra zie je geen uitvloeiing in de vorm van pus. Je ontdekt dan vaak pas heel laat dat het een pyometra betreft.Inderdaad, onze hond had dit ook. Ze ging enorm veel drinken opeens. De ontsteking werd door de dierenarts pas laat ontdekt, toen ze epileptische aanvallen kreeg door de ontsteking. Met een operatie is haar leven nipt gered.
quote:snowdogs schreef op woensdag 20 november 2013 20:12 Is je hond gesteriliseerd?

Bij een gesloten pyometra zie je geen uitvloeiing in de vorm van pus. Je ontdekt dan vaak pas heel laat dat het een pyometra betreft.

Ze krijgt gewoon voer wat ik bij de supermarkt haal, dat eet ze het liefst, andere merken at ze na een tijdje slecht of kreeg diarre, vandeze brokken niet.

Ze is niet gesteriliseerd en ze was voor het laatst loops zo'n 8 maanden geleden ongeveer.

Ze heeft nu ook niet gegeten, alleen gedronken en ligt nu te slapen. Misschien eet ze straks wat. Maar als zij dorst heeft ook al heeft Ze net gedronken , moet ik die bak dan wel gewoon weer vullen? Dan maar gewoon veel laten drinken? Ga morgen wel even langs huisarts
.
Even bij de dierenarts langs om bloed te prikken.

Toen mijn hond absurd veel dronk bleek hij nierfalen te hebben.

Even laten controlen!
Oh hier in mijn eigen topic zeg ik ook een keer huisarts. Ik bedoel dierenarts. Ik ben niet helemaal goed geloof ik
.
Je mag haar wel gewoon laten drinken, maar meet even af hoeveel je elke keer in haar bak doet. Je dierenarts heeft veel aan deze info.

Vang de ochtend van je afspraak alvast urine op, dan kan dat meteen onderzocht worden.

Geef haar nog even geen eten op de dag van de afspraak; veel onderzoeken moeten nuchter plaatsvinden.

Weet je zeker dat je geen loopsheid gemist hebt, of zit er altijd zolang tussen twee loopsheden?
Mijn vorige hond ging meer drinken en bleek nierfalen te hebben. Echt ga deze week nog met je hond naar de dokter.
Hoeveel drinkt ze? Normaal is 50ml per kilogram, echt afwijkend is boven de 100 ml/kg. Als je naar de DA gaan, neem een plasje mee. Dat heeft een DA nodig om te kijken of er afwijkingen zijn.
quote:snowdogs schreef op woensdag 20 november 2013 21:15 Je mag haar wel gewoon laten drinken, maar meet even af hoeveel je elke keer in haar bak doet. Je dierenarts heeft veel aan deze info.

Vang de ochtend van je afspraak alvast urine op, dan kan dat meteen onderzocht worden.

Geef haar nog even geen eten op de dag van de afspraak; veel onderzoeken moeten nuchter plaatsvinden.

Weet je zeker dat je geen loopsheid gemist hebt, of zit er altijd zolang tussen twee loopsheden? Normaal gesproken om de 6 maanden. Nu dus iets later (denk) alhoewel bij de hond van mijn ouders stopte het ineens en werd ze niet meer loops
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven