Gezondheid alle pijlers

Negatieve bloedtest na te veel alcohol en verkeersongeval

22-11-2013 00:45 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
.
Na 4 uur kan het promiel inderdaad omlaag zijn gegaan, drugs zoals cocaïne blijft zowiezo een week in je bloed zitten.Dus als hij heeft gebruikt moet dat in zijn bloed gevonden zijn.Oxazepam werkt maar 3 uur, het samen gebruik met alcohol versterkt het wel, maar ligt eraan wanneer hij dat heeft ingenomen
Stel niet uit tot morgen,wat je vandaag kunt doen
.
quote:hoekandit schreef op 22 november 2013 @ 02:15:

Dankjewel voor je antwoord suus!

Ik dacht dat het promillage na 4 uur nog niet zo sterk gedaald kon zijn bij zo'n grote hoeveelheid alcohol, omdat ik las dat het ongeveer anderhalf uur per glas duurt voordat je lichaam het afbreekt. Hij heeft onderweg in de auto vlak voor het ongeluk nog flink gedronken. Ook veel bloed verloren, wellicht dat dit ook mee helpt om het sneller af te breken. Testen ze bij het vermoeden van alcoholgebruik automatisch op cocaïne en dergelijke?Meestal kijken ze ook glijk of er drug is gebruikt
.
quote:hoekandit schreef op 22 november 2013 @ 02:36:

[...]

Ah oke. Wederom bedankt voor je reactie! Graag gedaan:))
/.
quote:hoekandit schreef op 22 november 2013 @ 02:59:

Morgen is al vandaag (leuk onderschrift suus )

Het is al laat en ik ga mijn bed opzoeken, mochten er nog meer mensen zijn die me kunnen helpen met een antwoord dan lees ik het graag.

Bijvoorbeeld of je een ziekenhuisrapport kunt gebruiken als bewijs, of een getuige (zijn kind zat in de auto en zag hoe hij de fles sterke drank in korte tijd naar binnen goot). Het kind heeft in eerste instantie tegen de politie gezegd dat hij niet wist of vader gedronken had, toen ze daarnaar vroegen. Hij wilde zijn vader niet verklikken en dacht dat ze er zelf ook wel achter zouden komen.Ja das weer voor morgen he!
,
quote:hoekandit schreef op 22 november 2013 @ 03:03:

Ja, welterusten! :-)You 2
Naaibak.
quote:hoekandit schreef op 22 november 2013 @ 01:17:

Ik vraag me ook af of ik er nog iets mee kan verder. Waar ik aan denk, als ik je OP lees dan lijkt het dat je erbij was, dan had ik energie in gestoken dat die kennis niet in de auto was gestapt. Had ze een lift gegeven. Al had je het maar voor het kind dan gedaan. Nu is het goed afgelopen maar voor hetzelfde geld had het fataal kunnen zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
/
quote:oscarzetaacosta schreef op 22 november 2013 @ 03:31:

Naaibak.Mm... als ik je loep blijk je een uiterst rechtse mening te hebben. Nu blijk je geen probleem te hebben met alcohol in het verkeer. Ik denk dus dat je namens de PVV in de Tweede Kamer zit of hebt gezeten.
quote:hoekandit schreef op 22 november 2013 @ 05:23:

Mylene_Valerie, dat heb je verkeerd begrepen. Ik was er niet bij voor of tijdens het ongeluk. Zijn zoon belde me terwijl zijn vader in de traumahelicopter naar het ziekenhuis werd vervoerd. Ik ben daarna naar het ziekenhuis gegaan en was er pas vanaf dat moment bij betrokken. Ik baal ervan omdat hij iedereen om de tuin weet te leiden met de bloeduitslag van de GGD. Hij erkent zijn alcoholprobleem niet en kind voelt zich machteloos. Hij zat er naast toen vader in rap tempo een halve fles whisky leeg dronk tijdens de rit en daarvoor had hij dus al een fles wijn op. De moeder van het kind leeft niet meer. Ik vind de situatie zorgwekkend en zou het liefst zien dat ze zijn rijbewijs afnemen, of dat hij een cursus en een alcoholslot krijgt om meer ellende te voorkomen.

Oscarzetaacosta, dan maar een ‘Naaibak’ hoor. Zou jij zo’n stomdronken automobilist tegen willen komen terwijl je ergens rijdt, fietst of loopt? Daarnaast lijkt het me toch ook in zijn eigen belang en zeker in het belang van zijn kind.Heb je al eens met hem erover gesproken? Wat zegt hij er zelf van?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Naaibak.

Ga jij s ff gezellig voor een stomdronken automobilist uit fietsen... mafklapper.

On topic. Kan het zijn dat hij veel bloed heeft verloren en dat er in de traumaheli plasma is toegediend? Dat zou zijn bloed verdunnen en zo een lagere uitslag geven?

Maar goed ik ben geen arts, lijkt mij wel een logische verklaring?

Ik weet niet hoe oud zijn kind is. Meldpunt Kindermishandeling op de hoogte brengen lijkt mij een goed beginnetje.

Drank maakt meer kapot etc etc.

Naaibak.

Naaibak? Er zat ook nog een kind bij he, onverschillig stuk vreten.

Ik hoop van harte dat deze aso zijn straf krijgt. Dit type alcomobilist is helaas vaak nogal recidief van aard.
Hij kwam met veel verwondingen in het ziekenhuis. Waarschijnlijk heeft hij bloed verloren, maar heeft hij ook een hoeveelheid NaCl infuus gekregen, dat verdunt het bloed gewoon alhoewel ik niet weet of het voldoende zou verdunnen maar misschien de combi met de tijd die erover heen is gegaan.
Ik heb wel een idee hoe het kan.

Het is een misvatting om aan te nemen dat bij een bloedtest de hoeveelheid alcohol in je bloed wordt aangetoond.

In een bloedtest worden oa Gamma/ Gt en enzymen gemeten. Dat heeft te maken met de leverfunctie, en zo wordt gemeten of er leverbeschadiging (of tijdelijke leverproblemen) aan de hand zijn. Een bloedtest meet dus voornamelijk of er sprake is van chronisch alcoholgebruik.

Nu geef jij aan dat hij vaker te veel drinkt. Kan het zo zijn dat hij dat net niet vaak genoeg doet, of met grote tussenpozen, zodat zijn lever de dans ontspringt?

Een blaastest meet de hoeveelheid alcohol van dat moment, een bloedtest meet dus het langdurige, van de afgelopen periode.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Maar hoe zit dat dan bij mensen die bij alcoholcontroles pertinent weigeren te blazen, ook op het politiebureau? Die nemen ze toch ook een bloedtest af? En daar schijnen ze wel het promillage van te kunnen meten.
quote:Lughnasadh schreef op 22 november 2013 @ 08:17:

Maar hoe zit dat dan bij mensen die bij alcoholcontroles pertinent weigeren te blazen, ook op het politiebureau? Die nemen ze toch ook een bloedtest af? En daar schijnen ze wel het promillage van te kunnen meten.

Nee er wordt geen promillage gemeten bij een bloedtest. Alleen een blaastest meet een promillage.

En volgens mij betekent weigeren gewoon positief, simpel.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Een alcoholist zal uitsluitend iets aan zijn of haar probleem gaan doen wanneer hij of zij erkent een probleem te hebben. Er is trouwens maar één oplossing: niet meer drinken en dat zal die persoon toch echt zelf moeten doen.

Zelfs wanneer die persoon van justitie een douw krijgt wegens een alcohol & verkeer-incident, maakt dat geen verschil. Zelfs alcoholisten die bijvoorbeeld een alcoholslot opgelegd krijgen, zullen hun alcoholgebruik rond het autorijden gaan plannen. Okee, ze kunnen niet meer onder invloed in hun eigen auto rijden, maar dat is dan ook het enige effect. Zo'n alcoholslot wordt trouwens pas bij recidive opgelegd, meen ik.
Valt dit niet gewoon onder kindermishandeling, drinken terwijl je met een kind in de auto zit? Daar is een meldpunt voor.
quote:Very__Cherry schreef op 22 november 2013 @ 08:20:

[...]

Nee er wordt geen promillage gemeten bij een bloedtest. Alleen een blaastest meet een promillage.

En volgens mij betekent weigeren gewoon positief, simpel.

Als het promillage erom hangt wil de politie een bloedtest om nauwkeurigheid.

De politie controleert met een ademtest of u onder invloed bent van alcohol. Hieraan moet u meewerken. Deze test geeft aan of u meer hebt gedronken dan wettelijk is toegestaan. De uitslag van deze test bepaalt of u mee moet naar het politiebureau voor nader onderzoek. Bij dit onderzoek meet de politie met speciale apparatuur hoeveel alcohol u precies hebt gedronken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven