Gezondheid alle pijlers

Heliobacter Pylori

22-11-2013 22:04 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat???

Helicobacter Pylori dus. Een onaardige bacterie die leeft in je maag. Degenen die het ook hebben gehad weten wat ik bedoel Net een pittige anti biotica kuur afgerond maar al na een paar dagen weer dezelfde klachten.

Wie heeft dit ook gehad en hoe lang duurde het voordat je er af was? Wat waren je klachten? Ik kan dus praktisch niks eten, heb altijd een opgezette buik en pijn.

Word er zo moe van....
Geen heliobacter bij mij uiteindelijk, maar wel maagzweren. Duurde een half jaar voor de ergste klachten over waren (die jij nu hebt), anderhalf jaar verder nog een paar keer per week last.
Ik was vooral ziek, slapjes en moe door de Helicobacte Pylori - infectie, na de antibiotica ( enorme pillen) voelde ik me als herboren

Als je je nog steeds niet lekker voelt kun je beter weer een afspraakje maken met je huisarts. Heel vervelend dat je nog niet bent opgeknapt
AB en ruim een maand pantozol. Vreselijk was het.
Ja, die rotpillen!! De smaak alleen al van die dingen *kots*

Volgens mijn HA kan er pas over een dikke maand opnieuw worden getest.

Ook heel leuk dat ik nu na die AB kuur een fijne schimmelinfectie heb

Ik hoopte zó dat ik na die kuur klachtenvrij zou zijn.
Moet je je voorstellen:

Mijn vader heeft ruim 30 jaar met die bacterie rondgelopen!

Toen vertelden de dokters nog dat het door de stress kwam.

Drie keer geopereerd en al die tijd ellendig.

Waanzinnig dat dit tegenwoordig met een kuurtje genezen kan worden.
@jo12345: een kuurtje is helaas niet altijd garantie voor herstel ervan. Volgens mijn huisarts dan. Dus we zullen zien. Wat rot voor jouw pa trouwens!!
Dat was in die tijd heel gebruikelijk hoor.

Er liepen volksstammen rond met een chronische maagzweer.

De medische wetenschap heeft tientallen jaren beweerd dat dit psychische oorzaken had, zoals stress.

Uiteindelijk hebben ze een jaar of 10-15 geleden pas die bacterie ontdekt.

Voor mijn vader was het echt een wonder. Eén kuurtje en hij was van een kwaal af, waardoor hij al dertig jaar min of meer gehandicapt was.

Waarmee ik niet wil beweren dat het niet heel erg vervelend voor jou is hoor.

Maar misschien relativeert het een beetje.
Ik probeer het ook te relativeren, haha. Maar de klachten belemmeren mijn hele dagelijkse doen en laten. Ik had zo op een wonder gehoopt na die kuur. Zucht.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Maagzweer
Artikel op wiki heb ik gelezen inderdaad. (heb alles al gelezen op i-net) Word je niet blij van.
Ik heb deze bacterie ook gehad ik was ruim 20kg afgevallen voor dat ze wisten wat ik had bij mij heeft het een jaar geduurt voor ik de oude was
Ik heb ook een maagzweer gehad tgv zelfde oorzaak. Ik hield ook klachten...nog na maanden. Uiteindelijk heb ik in de maag laten kijken, ontsteking weg de bacterie was er nog. Deze bacterie is niet alleen negatief. Arts gaf aan dat de kans dat de bacterie deze klacht nog gaf nog maar 1 op 5 was. '

En die stomme schimmelinfectie was zo erg dat ik niet eens rechtop kon zitten.

Stress, levenspatroon, voeding hebben ook invloed op je klachten. Het gaat nu goed, De antibiotica werkt ook nog na...veel sterkte.

Slik je nog een maagbeschermer (oa omaprazol)?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nee, die slik ik niet meer. Ik ga deze week wel weer overleggen met mijn HA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven