Ervaring met kruidvat testen?

25-11-2013 13:51 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit nu op 2 dagen voor mijn NOD. Allerlei symptomen waar ik erg nieuwsgierig door werd: met vlagen misselijk, buikpijn, erg pijnlijke borsten. Vanmorgen toch maar een kv test (2 voor 5) gedaan met ochtendurine. Stopwatch van mijn telefoon erbij en op 4.48min zag ik een roze streepje... Wel heel licht. 20 min later was het donkerder...

Wie heeft er ervaring of tips? Ik vind het super spannend!
Je ziet toch een streep? in de gebruiksaanwijzing staat dan als het goed is dat je zwanger bent?!
.
Mijn tip is om te wachten tot je daadwerkelijk ongesteld moet worden en dan nog een keer een test te doen.

En KV testen zijn verder prima
Gefeliciteerd!

Een streep is een streep!
Staat er bij 2 strepen ben je zwanger? Dan gefeliciteerd!
Dan ben je zwanger hoor. Kruidvattesten reageren niet zo snel in het begin. Pas met een week of 6 zie je direct een streepje. Gefeliciteerd!
Is alles na 2 min al niet onbetrouwbaar?
Je bent zwanger! Proficiat! Ik had dat ook, maar dan met een test van de action. Deze gaf toen ook een licht streepje en ook pas tegen het einde van de kloktijd. Heb twee dagen voor mijn vermoedelijke NOD getest. Deze vermoedelijke NOD was ook nog eens twee dagen voor mijn normale NOD, maar ik had ovu strips gebruikt.
Bij de Action koop je tegenwoordig 2 testen voor 1.49. Alle testen werken precies hetzelfde.

Test over twee dagen nog een keer voor de zekerheid..
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Lisbeth_Salander schreef op 25 november 2013 @ 13:57:

Is alles na 2 min al niet onbetrouwbaar?Deze test moet je aflezen na 5 minuten.
quote:Pantax schreef op 25 november 2013 @ 13:57:

Dan ben je zwanger hoor. Kruidvattesten reageren niet zo snel in het begin. Pas met een week of 6 zie je direct een streepje. Gefeliciteerd!Huh ? Hoe komt je daar nou bij ? Hier bij 1 dag over tijd 2 dikke strepen met Kv testen. Werkelijk nog nooit gehoord dat deze pas na 6 weken kleuren.
quote:jules schreef op 25 november 2013 @ 13:59:

[...]

Deze test moet je aflezen na 5 minuten.Ah oké. Ik had meteen 2 dikke strepen vandaar.
quote:Pantax schreef op 25 november 2013 @ 13:57:

Dan ben je zwanger hoor. Kruidvattesten reageren niet zo snel in het begin. Pas met een week of 6 zie je direct een streepje. Gefeliciteerd!

Is niet mijn ervaring. 2 dagen na NOD verscheen er direct een dikke streep. Maar ook een licht streepje is een streep dus gefeliciteerd volgens mij ben je zwanger to.

En geloof je het nog niet dan doe je over 2 dagen of zo gewoon de 2e test. Of morgen met ochtendurine.
Dankjewel dames! Ik kan nog niet echt blij zijn, toch nog een beetje onzeker nog...!! Heb nog een test liggen, morgenvroeg nog eens testen dat is dan 1 dag voor mijn NOD. Het is zo onwerkelijk!!! Super spannend!
NOD..?!
Life is good!
Bijsluiterrrrrr!!!
Bij mijn 10e test ( ik kon het niet geloven) werd de test ook steeds duidelijker en steeds sneller zichtbaar. De test van MvM werd meteen zichtbaar. Ik denk dat het gewoon even duurt als je eigenlijk nog voor je NOD zit.
Zie je direct een streepje- dat gaat niet om de dikte van de streep maar om de snelheid waarmee hij verschijnt. Rond 4 weken zie je eerst de controlestreep en wordt de teststreep pas na een paar minuten zichtbaar. Vanaf eind vijfde week is de teststreep net zo snel of sneller zichtbaar dan de controlestreep.
Ach en weinig geduld he ;) het wordt ons eerste kindje dus weet niet wat ik kan en mag verwachten maar ik wordt al wel stiekem een beetje blij van jullie reacties! Dankjewel!
quote:ravi88 schreef op 25 november 2013 @ 14:03:

NOD..?!Niet Ongesteldheids Dag. Vreselijke term, maar typt wel wat lekkerder weg.
quote:elky87 schreef op 25 november 2013 @ 14:05:

Ach en weinig geduld he ;) het wordt ons eerste kindje dus weet niet wat ik kan en mag verwachten maar ik wordt al wel stiekem een beetje blij van jullie reacties! Dankjewel!

Je bent gewoon zwanger hoor! Tuurlijk is het nog pril en kan er nog van alles mis gaan, maar dat je nu zwanger bent is een feit. Proficiat!

(maar ik was ook erg onzeker hoor en had ook héél veel testen nodig ter bevestiging)
Maar wie weet is dat bij iedereen anders Mijn ervaring is in ieder geval dat het in het begin even duurt voordat de teststreep reageert. Maakt verder niet uit, als hij reageert ben je zwanger.
@Pantax: dankjewel voor je reactie!!! Het ging idd zoals je zegt...eerst de controle streep en pas tegen het einde van de 5 minuten een licht tweede streepje... Werd na de 5 min nog donkerder dat wel...
Mijn ervaring met de kruitvattesten is hartstikke positief.

Hopelijk ligt het resultaat over een kleine 3 maanden in de wieg

ff on-topic

Ik testte met 4 weken en 6 dagen positief met een CB digitale ovulatietest en de kruitvattest was een dag later ook positief. Niet knaldonker maar zonder twijfel zichtbaar. die werd later ook donkerder. Dus van harte!
@ Jules: haha idd vreselijke term! Dankje voor je reactie! Ik word stiekem steeds blijer. Toch fijn zo'n forum waar je het tóch even kwijt kan 😊

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven