Help ik ben een klootzak

26-11-2013 23:10 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik de vrouwelijke variant van een klootzak ben.

Ik ben in relaties snel jaloers, ongeduldig, egoistisch want ik stap makkelijk over andermans grenzen heen terwijl ik bij het minste of geringste al roep dat er over de mijne heen gestapt wordt.

Ik denk heel vaak zoek het maar uit dat kan je best zelf terwijl ik op dat moment gewoon de puf niet kan opbrengen om even te helpen. Ik ben echt een vrouwelijke klootzak. Niet leuk of zorgzaam op die manier en ik baal ervan want het kost me mijn relaties. En ben op zoek naar een manier om dit bij mezelf te veranderen.

In vriendschappen en op mijn werk ben ik wel behulpzaam, sociaal maar ook een beetje een blaaskaak want als ik ergens goed in ben moet iedereen dat ook weten.

Ik vind mezelf gewoon echt niet leuk.

Ben ooit zo begonnen uit zelfverdediging, maar hoe hou ik er weer mee op?
..popcorn?
quote:BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2013 @ 23:15:

Hallo zus!

Ik ben ervoor in therapie. Want jarenlang mezelf overschreeuwen en overacting heeft me een angststoornis opgeleverd.Afgaande op je forumgedrag zou ik je therapeut om een refund vragen.
quote:oscarzetaacosta schreef op woensdag 27 november 2013 00:37 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="BellatrixVanDetta in "Help ik ben een klootzak"" class="messagelink">BellatrixVanDetta schreef op 26 november 2013 @ 23:15</a>:</b>

Hallo zus!

Ik ben ervoor in therapie. Want jarenlang mezelf overschreeuwen en overacting heeft me een angststoornis opgeleverd.</div></blockquote>Afgaande op je forumgedrag zou ik je therapeut om een refund vragen. ??
.
Je hebt geen hulpvraag?

Dat snap ik niet.

Je wilt je gedrag veranderen en je relaties met anderen verbeteren....dat is toch een hulpvraag of niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:oscarzetaacosta schreef op 27 november 2013 @ 00:37:

[...]

Afgaande op je forumgedrag zou ik je therapeut om een refund vragen.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet,

http://forum.viva.nl/forum/find/poster/156488/messages
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nola schreef op 27 november 2013 @ 00:00:

Korenwolf, ik denk dat ik dat doe naar mijn partner toe.. hem de schuld geven van mijn eigen onzekerheden.

O, da's niet de bedoeling inderdaad.

En die onzekerheden, komen die min of meer uit de lucht vallen of heb je een reden om je bij hem onzeker te voelen?

Therapie is leerzaam, vooral doen, maar onthoud ook dat niet alles aan jou ligt.

[...]

Afgaande op je forumgedrag zou ik je therapeut om een refund vragen.Bellatrix is mij op dit forum alleen in positieve zin opgevallen. Dat kan ik over jou helaas niet zeggen.
quote:Enn schreef op woensdag 27 november 2013 07:43 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="oscarzetaacosta in "Help ik ben een klootzak"" class="messagelink">oscarzetaacosta schreef op 27 november 2013 @ 00:37</a>:</b>

[...]

Afgaande op je forumgedrag zou ik je therapeut om een refund vragen.</div></blockquote>

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet,

<a href="http://forum.viva.nl/forum/find/poster/156488/messages" class="link">http://forum.viva.nl/forum/find/poster/ ... es</a>Haha scherp Enn
.
Je hebt geen hulpvraag?

Wat je bijvoorbeeld alleen al op dit topic schrijft lijkt me hulpvraag genoeg toch?

Of heb je het daar een beetje over laten komen alsof het allemaal wel meevalt en het eigenlijk aan alles en iedereen ligt behalve aan jou?

Ga met dit verhaal naar de huisarts dan kan hij/zij bekijken wat de beste hulp voor jou is..

[...]

Afgaande op je forumgedrag zou ik je therapeut om een refund vragen.Nou, jij past wel in dit topic: "ik ben een klootzak"
@Nola: waar haal jij de wijsheid vandaan dat jij snel jaloers en egoistisch bent? Ik bedoel: als ik je openings-topic lees, dan komt dat op mij over dat je alles zelf al weet (of beter weet dan iemand anders).

Als ik een psycholoog ben en alleen maar te horen krijg hoe het allemaal in elkaar steekt... (en jij niet luistert) zou ik ook de sessie stoppen.

Begin daarom eerst maar eens met tot jezelf te komen en probeer jezelf te dwingen om te luisteren naar anderen. Een "sorry, ik praat weer teveel" is nooit te vaak gezegd.
quote:nola schreef op 26 november 2013 @ 23:32: Ik weet nu wel dat ik op die onzekerheden die ik mezelf blijf vertellen in de controle modus stap en dan dus druk uit ga oefenen op mijn relatie.. totdat ik deze zelf kapot maak, zo is het echt. Dus had me al bedacht dat als ik me onzeker voel ik dan juist meer moet geven in plaats van eisen en claimen in de hoop dat daardoor mijn vertrouwen groeit, maar dan moet ik me wel veilig voelen bij een partner dus dat is dan toch weer iets dat ik van mijn partner vraag.. en dus manipuleer ik de boel ook nog eens dat ik alsnog mijn zin krijg toch?

Dus hoe ga ik nou liefdevoller reageren op mijn eigen angsten en dan behalve naar mezelf ook naar mijn partner toe>? ..zucht..

Je gaat echt veel te snel. Je gedachten gaan sneller dan het licht. Je hebt al weer vanalles 'bedacht' hoe het moet zijn als je onzeker bent.

Hoe moet je liefdevoller zijn? --> Luisteren !
quote:daddy_gijs schreef op 27 november 2013 @ 08:49:

Hoe moet je liefdevoller zijn? --> Luisteren !Mooie woorden! En wat een waarheid. Ik heb het zelf pas ook ontdekt.
Uitspreken wat je voelt. 'Sorry dat ik loop te bitchen, eigenlijk voel ik me onzeker/ wil ik aandacht/ ben ik teleurgesteld...'
Ik heb inmiddels een psycholoog gevonden waar ik terecht kan, ik denk dat ik daddygijs ook wel benoemd wat er mis gaat, ik heb al bedacht hoe het moet zijn voor ik een ander de kans geef en daar naar luister, hup hup muur op, zelf verzinnen hoe het voor mij moet werken omdat ik anders vast loop.

Vroeger sprak ik veel sneller uit, sorry ben sacherijnig, het gaat even niet, lijkt wel of ik introverter geworden ben wat dat betreft.

Luisteren moet ik op mijn werk veel doen en daar lukt het wel.. maar thuis hoor ik wel maar ik besef niet dat het ook echt gemeend wordt en stap dus zo over de ander heen. Wat een ploert ben ik. Maar ik wil dit niet langer zo doen. Niet alles ligt aan mij, ik heb bijvoorbeeld in deze relatie ook vaak genoeg grenzen aangegeven waarin ik ook niet gehoord werd, en ben gekwetst geweest door een aantal dingen, maar wat ik niet fijn vind is dat daarna alles weer goed gaat en ik aan het kwetsuur blijf vasthouden alsof ik zo wil voorkomen dat ik nog een keer gekwetst wordt.Terwijl je in een relatie ook moet kunnen vergeven en loslaten om weer door te gaan. En dat lukt me dus heel slecht, ook als ik wel alle redenen heb om verder te gaan.

Niet alles valt te beredeneren blijkbaar...maar ik zou wel heel graag willen ontspannen met mijn partner simpelweg in wat is. En dat lukt me dus niet goed.
..popcorn?
Kijk eens of het boek Geweldloze communicatie iets voor je is.

En ik vind het raar dat die psych zei dat je geen probleem/hulpvraag hebt.

Succes, TO. Laat je niet afschepen. Als jij diep in je hart voelt dat deze houding niet bij je past dan moet je daar vroeg of laat toch wat mee. Doe je dat niet dan drijf je alleen maar verder van jezelf (en anderen) af.
Zo dan Oscar.

Geloof dat een therapietje jou ook niet zou misstaan. Lekker op de man spelen.

Dames bedankt voor de steun.
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven