Elektrische sigaret giftig

28-11-2013 07:33 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand net het RTL 4 nieuws gezien?

De elektrische sigaret schijnt zeer verslavend te zijn, en giftig.

Er wordt geadviseerd niet in de buurt van kinderen te dampen.

Nou lekker is dat, hadden ze daar niet eerder mee kunnen komen?
Oh, nicotine is giftig en verslavend? Goh.
Heb een week geleden zo'n e-sigaret gekocht. Spijt van want het is ontzettend smerig en - het belangrijkste - het geeft i.t.t. het echte roken geen enkele voldoening. Krijg er alleen maar heul veul honger van. Maar goed, ik wilde de poging wagen omdat het gezonder zou zijn. What a joke. Kan ik de 100 euro die ik er aan heb uitgegeven ergens declareren?
Tja, er zullen eerst studies gedaan moeten zijn en die kosten tijd. Maar misschien had je zelf zo verstandig moeten zijn door zoiets nieuws en onbekends niet te gebruiken tot er meer over bekend is, of in ieder geval niet in de buurt van kinderen.

Maar blijkbaar waren de dampers zo blij met dit 'alternatief' dat ze de 'het is absoluut veilig want er zit niks engs in de danp' van de fabrikanten voor zoete koek hebben geslikt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, het was waarschijnlijk wishful thinking, Himalaya.
Neeeeeee, is nicotine giftig?????
En wie zijn trouwens de 'ze' die er eerder mee hadden moeten komen?
Oh jee, de media weer lekker aan het rellen? En weer verder uit verband aan het trekken.

Caffeine is ook verslavend.. .

Hoe fijn zijn ze gefeteerd door Big Pharma en Big Tobacco?
Het gaat niet over de nicotine. Dat zou de enige ongezonde stof in zo'n damper zijn. Dat werd door dampers voor lief genomen. Bovendien kun je ook nicotine-vrij dampen.
Geen gezondheidsrisico's volgens dit recente onderzoek.

http://digitaljournal.com/article/362055
Het RIVM heeft er nog geen fatsoenlijk en gedegen onderzoek naar gedaan, dus ze weten nog helemaal niet precies hoe het zit. Ze hebben een heel klein onderzoekje gedaan naar de shisha-pen (die het meest in de buurt komt van de verdampers) en dat heeft niet meer opgeleverd dan dat inhaleren van de bestanddelen irritatie van de keel en de luchtwegen kán veroorzaken. Het effect van de uitgeademde damp op de omgeving is nog niet goed onderzocht.

Dat het duizenden malen minder schadelijk is dan het roken van tabak is dan weer wel duidelijk, want tabak bevat een paar duizend meer schadelijke stoffen.

Als alternatief is dampen dus zeker beter dan roken.

De omgeving hoeft geen last te hebben van dampers, want die kunnen zich aan dezelfde regels houden als rokers.
Kom op nou jongens. Echt zo stom en simpel dit.

Ja natuurlijk is nicotine giftig en niet goed voor je, duhhhh!

Maar de e sigaret is wel veel beter dan gewone sigaretten, daar gaat het om.

Als je nu niet rookt moet je geen e sigaret gaan roken nee.

Maar hallo, geïrriteerde mond en keel en dat soort dingen. Pff wat denk je dat je van gewone sigaretten krijgt?!
quote:SillySill schreef op 28 november 2013 @ 08:04:

Maar hallo, geïrriteerde mond en keel en dat soort dingen. Pff wat denk je dat je van gewone sigaretten krijgt?!

Een voldaan gevoel

Eerlijk gezegd kan het me niet schelen of een e-sigaret ongezond is. Mijn doelstelling was een stuk minder te gaan roken. En dat is zeer zeker gelukt.
Heb er net 1 besteld en zit er met smart op te wachten, na 100.000 mislukte pogingen om te stoppen ( ja weet het, doorzettingsvermogen van een pak blanke vla enzo) heb ik nu goede hoop! En dampen in de buurt van kinderen? Het zou niet in me opkomen!
In traditionele sigaretten zit naast nicotine, ook nog oa teer, benzeen en ammoniak.

Een E-peuk zal vast niet gezondheidsneutraal zijn, maar slechter dan echte sigaretten kunnen ze m.i. niet zijn, aangezien ze eigenlijk vooral schadelijke stoffen missen die de traditionele sigaret wel heeft.

Daarmee is de E-peuk vooral "minder slecht".
Ik had volgens mij 6 jaar geleden zo'n ding. Niet veel later ben ik definitief gestopt. Ik vond het niks en gaf me geen voldoening.

Maar na zes jaar mag je verwachten, dat er wel eens onderzoek naar gedaan is, lijkt me.
Is dit de laatste kramp van de tabaksindustrie? Laten we vooral de e-sigaret verbieden, er is namelijk een goed alternatief waar al heel veel onderzoek naar gedaan is: tabak.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 28 november 2013 @ 09:19:

Is dit de laatste kramp van de tabaksindustrie? Laten we vooral de e-sigaret verbieden, er is namelijk een goed alternatief waar al heel veel onderzoek naar gedaan is: tabak.

Wie denk je dat er achter de e-sigaretten zitten? Dat is júíst diezelfde tabaksindustrie, en ze gebruiken dezelfde tactieken als ze voorheen voor traditionele sigaretten gebruikten.

Zie oa:

http://www.cbsnews.com/ne ... on-electronic-cigarettes/

http://money.msn.com/inve ... n-e-cigarettes-should-you

http://www.dailymail.co.u ... ades-advertising-ban.html
Er is vooral heel veel onwetendheid. De naam zet mensen ook op het verkeerde been: 'e-sigaret' en 'e-roken', die termen kloppen niet met wat het is.

Rook ontstaat wanneer er iets wordt verbrand. Bij sigaretten is dat dus de rook van verbrande tabak en toegevoegde stoffen.

Bij een 'e-sigaret' wordt er niets verbrand, maar wordt d.m.v. het verwarmen van een vloeistof de damp van die vloeistof geïnhaleerd. Bestanddelen van de damp die wordt geïnhaleerd zijn propyleenglycol (54%) en glycerol (46%) aangevuld met een kleine hoeveelheid geur- en smaakstof en desgewenst ook een lage hoeveelheid nicotine. (Niet iedereen dampt vloeistof met toegevoegde nicotine.)

Al deze bestanddelen komen ook in onze voedingsmiddelen voor. (Ja, ook nicotine, want die zit in bijvoorbeeld aardappels, aubergines en tomaten.)
Dit is trouwens het 'onderzoek' van de rivm. Middagje googlen, en literatuurstudietjes, waarbij ook achterhaalde uit het verband getrokken onderzoeken zijn gebruikt, echt als iemand ergens ooit nog eens dat FDA onderzoek gebruikt, dan kom ik persoonlijk langs. Maar ook goede studies trouwens.

http://www.rivm.nl/dsreso ... versionid=&subobjectname=
Ik vind het allemaal best.

Ik ben zeer succesvol gestopt met het roken van de traditionele sigaret en ben een erg tevreden damper.
Breathe it in and breathe it out

And pass it on, it's almost out

We're so creative, fast forward

We're high above but on the floor

It's not a habit, it's cool, I feel alive

If you don't have it you're on the other side
quote:guirne schreef op 28 november 2013 @ 09:25:

[...]

Wie denk je dat er achter de e-sigaretten zitten? Dat is júíst diezelfde tabaksindustrie, en ze gebruiken dezelfde tactieken als ze voorheen voor traditionele sigaretten gebruikten.

Zie oa:

http://www.cbsnews.com/ne ... on-electronic-cigarettes/

http://money.msn.com/inve ... n-e-cigarettes-should-you

http://www.dailymail.co.u ... ades-advertising-ban.html

Uhm onjuist. Big Tobacco, moet juist weinig van de e-sigaret hebben. En zit achter een groot deel van de hetze. Op dit moment zijn er veel kleine en onafhankelijke producenten. En grote en kleinere Chinese bedrijven (het is een Chinese uitvinding).

Big Tobacco, wil juist graag dat de verkoop aan banden wordt gelegd. Zodat zij met hun Big Money de markt kunnen overnemen als deze gereguleerd wordt. Dan maken kleine spelers namelijk weinig kans meer. Omdat er veel geld voor onderzoek en vergunning betaald zal moeten worden.

Ook Big Pharma vindt het maar niks, want zij stoppen veel geld in medische vergunningen en onderzoek om hun stop-met-roken producten op de markt te kunnen zetten.

En de goedkope populaire e-sigaretten botsen daar nogal mee.

Dit is trouwens het antwoord van actie comite van dampers:http://www.acvoda.nl/2013/11/21/de-rivm ... factsheet/
quote:guirne, 20 minuten geleden

Wie denk je dat er achter de e-sigaretten zitten? Dat is júíst diezelfde tabaksindustrie, en ze gebruiken dezelfde tactieken als ze voorheen voor traditionele sigaretten gebruikten. Nee hoor. Waarom denk je dat de tabaksindustrie meer geld in hun lobby heeft gestoken? Omdat de e-sigaret hun verkopen bedreigd. Het is juist andersom. Lees anders de blogs van Karin Spaink hierover, er gaat een wereld voor je open hoe de tabakslobby werkelijk in elkaar steekt en hoe de politiek en de media hieraan meewerken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:scriptum schreef op donderdag 28 november 2013 08:09 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="SillySill in "Elektrische sigaret giftig"" class="messagelink">SillySill schreef op 28 november 2013 @ 08:04</a>:</b>

Maar hallo, geïrriteerde mond en keel en dat soort dingen. <b>Pff wat denk je dat je van gewone sigaretten krijgt?! </b></div></blockquote>

Een voldaan gevoel

Eerlijk gezegd kan het me niet schelen of een e-sigaret ongezond is. Mijn doelstelling was een stuk minder te gaan roken. En dat is zeer zeker gelukt.

Haha ja, ik vind dampen ook nog wel wat minder voldoening geven idd.

Ik vind de manier waarop dit gebracht wordt wel heel vervelend, ik krijg gelijk iedereen op m'n dak dat het toch helemaal niet goed is. En ik stond net zo lekker op m'n sinaasappel kistje te prediken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven