Gezondheid alle pijlers

Wakker worden of naar bed gaan met stevige trek

28-11-2013 08:14 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Vanochtend , half 7,weer wakker geworden van een knorrende en krampende maag, en dat terwijl

Ik rond half 1 vannacht nog een beker pap heb genomen.. Omdat ik toen ook trek had! (Niet alleen lekkere trek)

Hier heb ik bijna iedere avond en/ of ochtend last van. Vaak neem ik s'avonds nog een stuk fruit, bakje yoghurt, ontbijtkoek of pap omdat ik niet nog wat ongezonds naar binnen wil werken voor het slapen.. En s'ochtends begin ik met brood, of yoghurt met muesli.

Ook tussen de middag eet ik brood, en s'avonds een warme maaltijd. Tussendoor fruit, crackers, ontbijtkoek, of wat lekkers (al probeer ik dat te beperken)

Mij lijkt niet dat ik te weinig eet, overdag namelijk zelden een knorrende maag,

En s'nachts slaap ik, geen topsport..

Wie heeft dit ook? Of wie heeft er tips qua voedend en gezond voedsel wat voor het slapen genomen kan worden?
Is volgens mij niet gek hoor! Heb ik altijd al gehad eigenlijk dat ik 's ochtends echt wakker word van de 'honger'. Kan ook niet eerst een uurtje aanlummelen voordat ik ga eten
Oh en rond een uur of 21.00 eet ik meetal nog een bakje yoghurt met cornflakes.
Een glas water drinken voor het slapengaan.
Heb ik ook, nu ik borstvoeding geef. Ik eet een bakje nootjes voor het slapen gaan, en 's nachts vaak nog een banaan. En 's ochtends gelijk een grote bak volle yoghurt met muesli en blauwe bessen.
Meer eiwitten eten om je honger gevoel tegen te gaan en meer groente.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
gewoon niet snachts eten. je zult zien dat ook dat vanzelf gaat wennen
Het kan ook zijn dat je last hebt van brandend maagzuur. Daar kan je 's nachts de meeste klachten van hebben door een liggende houding.
Meer groente, inderdaad.
Het kan ook zijn dat je bloedsuikers niet in orde zijn. Zou ik wel laten nakijken als ik jou was (nuchter bloedprikken, event zelfs bij HAP)
Ik eet altijd flink groente, bijna iedere dag en vers, en neem wat happen extra dan m'n trek..

Misschien inderdaad even bloedprikken!

Bedankt voor de reacties
Drink je we genoeg water?

vaak als je behoefte hebt in iets en je weet niet precies wat en waarom vraagt je lichaam om water.
Ik drink inderdaad veel te weinig, 1 a 2 glazen per dag en dan koffie .. Ik ga gelijk aan het water, kan sowieso geen kwaad!
Als jij een plak ontbijtkoek eet, eet je in feite alleen maar suikers. Probeer wat meer eiwitten en vetten te nemen, denk aan een handje noten, een gekookt ei, een plakje kaas, olijfjes etc, etc.

Van suikers en dan vooral in bewerkte producten zoals crackers, ontbijtkoek wordt je suikerspiegel flink aangezwengeld en dat kost je lijf bergen energie. Resultaat erbij is dat je daarna weer honger krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven