Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
O ja Ientje, waar zit je toch? Ik mis je hier!

Highlander, ik ervaar het niet als vastbinden, absoluut niet. Monogamie is mijn ideale relatie/seks vorm, ik zou niet anders willen als ik weer stapelverliefd word. Ik ken mezelf, als ik vanaf moment 1 mijn man wil delen deugt er iets niet.

Wat we gaan doen als de sleur zich aandient weet ik nog niet maar in eerste instantie is hij van mij en iedereen die naar hem kijkt bijt ik in de neus!
Zoals ik er nu over denk, zou ik me neer kunnen leggen bij monogamie, als mijn man dat van me vraagt. Ik vind het geen dealbreaker, maar het zou echt 'neerleggen bij' worden. Er is me veel aan gelegen om hem bij me te houden, na zoveel jaar ben ik met honderdduizend draadjes aan hem verbonden. Die knip je niet zomaar door. Ik heb ervan mogen proeven, het vrije leven, ik voel me een completer mens nu het kan en mag. Ik zou kunnen leven met alleen herinneringen en geen acties meer. Maar het zou mijn keuze niet zijn.
Ik wil nooit weer vreemdgaan, en ik wil eigenlijk ook geen vreemdgaande mannen als SV meer. Ik kan me wel voorstellen dat ik in een nieuwe relatie samen met de man op pad ga. Los van elkaar daten, daar zie ik niet zoveel in, bang voor groene monsters. Ik denk dat je daarvoor toch eerst een heel stabiele relatie moet hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rooss4 schreef op 29 november 2013 @ 11:33: Ik ken mezelf, als ik vanaf moment 1 mijn man wil delen deugt er iets niet. Wat we gaan doen als de sleur zich aandient weet ik nog niet maar in eerste instantie is hij van mij en iedereen die naar hem kijkt bijt ik in de neus! Zoho, wat een bezitsdrang. Ik begrijp denk ik jouw punt wel. Als ik stapelverliefd ben heb ik toch alleen maar oog voor de dame in kwestie. Zodra de verliefdheid zich stabiliseert in houden van wil ik wel de vrijheid om samen naar een club te gaan voor recreatieve ondeugende avonturen.
volg je verstand, gebruik je gevoel
Ik vrees dat ik inderdaad bezitterig en claimerig ben. Het is voor mij al een hele overwinning dat ik de groene monsters tav mijn minnaars in toom kan houden. Voor geen ben ik exclusief dus dat is een superoefening voor mij.

Wat jij beschrijft, alleen oog hebben voor het slachtoffer van jouw verliefdheid, dat wil ik. Van mij naar hem en andersom.
quote:Rooss4 schreef op 28 november 2013 @ 11:49:

Vergelijken kan zinloos zijn maar het is enorm mens-eigen, je doet het gewoon, bewust of onbewust. En het is niet zo dat ik mijn minnaar(s) vergeleek met mijn man, het is wel zo dat ik in het seksuele aspect iets begon te missen, iets dat ik ook niet meer wilde met mijn man.

Joh, als ik terugdenk aan die tijd dan lijkt het één brei van stormachtige ontwikkelingen. Minnaars, minnaressen, Dom, sub, depressie, kinderen, gedoe. Maar dan echt. En dan je kop boven die schuimkoppen proberen te houden. Man was al verzopen. Herboren voelde ik mezelf op dat moment beslist niet maar het was wel fijn om in die woelige tijd door tenminste één man als vrouw, als seksgodin te worden gezien.Dat klinkt wel herkenbaar op veel punten.
quote:highlander schreef op 29 november 2013 @ 10:26:

No way dat ik mij nog zal laten vastbinden in monogamie. Ik denk dat wel meer mensen die zich in een open relatie bevonden/bevinden het benauwd krijgen van een relatie waarin seks alleen (nog) met de partner mag. Ook voor mij is er no way back.

Ik zou het wel van harte willen proberen. Maar ik vermoed dat ik op den duur echt problemen zou krijgen met mezelf. Misschien over jaren wel, dat ik dan wat meer rust in mijn kont heb.

Het is overigens geen 'vastbinden' wat mij betreft, en als mijn partner zou willen dat ik monogaam was zou ik mijn uiterste best doen, maar waarschijnlijk jammerlijk falen uiteindelijk.
Zojuist met minnares gebroken. Had met haar nog maar heel kort iets. Ruim een maand, ik was voor haar de eerste, we zaten beide toch op een andere level. Zij zat met haar hoofd al half samen met mij in het huwelijksbootje bij wijze van. Met andere woorden, zij heeft een slecht huwelijk en ik was de oplossing daarin volgens haar. Zij was ook al erg snel verliefd wat ik niet was. Tsja ik zocht een nr2 en niet iemand om helemaal opnieuw te beginnen.

Ook had zij het na de eerste ontmoeting al opgebiecht aan haar partner. Ook dit vond ik erg gevaarlijk voor mijzelf....ondanks dat ze tegen hem gezegd had dat ze het contact met mij had afgekapt.

En nu ben ik opgelucht!

Rustig op zoek naar iets nieuws.
Oh wat goed dat je dat hebt afgekapt, zij was dan inderdaad met heel andere dingen bezig. Klinkt een beetje alsof ze een andere man moet hebben voor ze afscheid neemt van de eerste...
Doet mij aan Puzzled denken.

Puzzled, hoe is het nu met jouw geheime liefde en slapende man?
"Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt..."
Mja Bas, maar als iemand heel erg aan je enkels gaat hangen, kun je toch maar beter wegwezen.
quote:bastiaan-78 schreef op 29 november 2013 @ 15:06:

"Geen oude schoenen weggooien voor je nieuwe hebt..."dus jij vergelijkt een minnares met "oude schoenen"..??
Nee Sim, de minnaar is in dit geval nieuwe schoenen.

En ja, eens met Barb, wegwezen als dit niet jouw pakkie an is, als je alleen maar een nr2 leuk voor de neuk wilt.
Nee, dat zijn dan de nieuwe. De partner zijn de oude schoenen. Versleten en niet meer op te lappen, dus ze moeten weg. Maar je moet ergens op lopen, nietwaar?
Bas, sorry maar wat een belachelijke opmerking! Je minnares aan het lijntje houden omdat zich nog geen andere seksdame heeft aangediend? Ben je je wel bewust van wat je schrijft?
quote:sim33 schreef op 29 november 2013 @ 15:10:

[...]

dus jij vergelijkt een minnares met "oude schoenen"..??Nee, dat sloeg op wat ik hier net boven las van adjego. Het kwam over alsof die vrouw op zoek was naar een nieuwe liefde, maar nog niet weg wilde gaan bij haar huidige partner totdat ze wat anders had.
quote:Rooss4 schreef op 29 november 2013 @ 15:13:

Bas, sorry maar wat een belachelijke opmerking! Je minnares aan het lijntje houden omdat zich nog geen andere seksdame heeft aangediend? Ben je je wel bewust van wat je schrijft?Pardon?

Volgens mij word ik verkeerd begrepen. Zie hierboven.
quote:Julus schreef op 29 november 2013 @ 15:12:

Nee, dat zijn dan de nieuwe. De partner zijn de oude schoenen. Versleten en niet meer op te lappen, dus ze moeten weg. Maar je moet ergens op lopen, nietwaar?Erg he, dat er mensen zijn die zo denken, die alleen van hun partner af willen als ze in het gespreide bedje van een nieuwe kunnen komen.
Maar ehm, welkom hier op Minnaar Bastiaan en Sim. Vertel eens over jullie nr2 relaties?
quote:bastiaan-78 schreef op 29 november 2013 @ 15:15:

[...]

Pardon?

Volgens mij word ik verkeerd begrepen. Zie hierboven.Oké, oneliners kunnen pakkend zijn maar in dit geval had er wat verduidelijking bij gemogen. Het kwam over alsof je Ad aanraadde zijn minnares te behouden tot hij een nieuwe had.
Dymo, in de meeste gevallen loopt dat op niks/drama uit, dus ik zou zeggen; wederom een harde les.

En uit ervaring sprekende kan ik zeggen dat ik er beter van ben geworden, door het ingeruild worden door ex. Hij daarentegen...oef.

Ik zag laatst zijn vriendin (degene voor wie hij mij verlaten heeft) en zag een wandelend lijk. Rozengeur en maneschijn, not.
quote:Julus schreef op 29 november 2013 @ 15:12: Maar je moet ergens op lopen, nietwaar? Ja, op je eigen benen en voeten. Ik had ooit ook een minnares die mij zag als de band-aid, niets zo vermoeiend voor mij als een minnares die zonder de steun van een man niet op haar eigen voeten kan staan.

Hoe is het eigenlijk met jouw schuurkampeerder Julus?
Ik vind het prima en te begrijpen als mijn partner van mij af wil, omdat hij ongelukkig is. Ik vind dat niet meer dan normaal, dat dat een optie is. Maar doet het dan wel op een respectvolle manier, want je beschadigt degene van wie je ooit hield/zgn. nog houdt enorm en voor lange tijd. Geestelijke armoede is het eigenlijk, een gebrek bij de ander als je het niet fatsoenlijk kunt beeindigen. Harde woorden, maar ik zie dat zo.
Highlander, high five.

Je moet er maar net zin in hebben inderdaad. Kom je van de regen in de drup, feitelijk.

Ik heb eindelijk rust! Op de kleine confrontatie na die ik had met mijn ex-vriendin en dus zijn huidige vriendin (althans, dat neem ik aan, ze beweren dat het uit is) en nog wat perikelen met ex.

De goede tijden komen eraan, huis in de verkoop en dan streep eronder. Ex mag niet meer in ons huis komen, voor lange tijd. Thanx for asking!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven