Minnaartopic, deel 21.

31-07-2013 15:24 3002 berichten
Al 20 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van mij: Ik zie graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:dymo9 schreef op 29 november 2013 @ 15:02:

Oh wat goed dat je dat hebt afgekapt, zij was dan inderdaad met heel andere dingen bezig. Klinkt een beetje alsof ze een andere man moet hebben voor ze afscheid neemt van de eerste...

Ik was voor 2 dingen goed. Haar constant aandacht geven via whatsapp en wellicht haar nieuwe partner als zij gestopt was met haar huidige.

Wist af en toe niet wat ik hoorde,,,

Ben er niet rouwig om!
Moet ook zeggen dat ik dat soort vrouwen veel tegenkom.

Willen de aandacht via whatsapp die ze thuis missen maar afspreken vinden ze dan weer te eng.

Ga dan op een chatsite zitten ofzo en plaats een geile foto van jezelf en ga een goed gevoel krijgen van de reacties van lelijke mannetjes.
Haar hoop op een nieuwe, betere toekomst. Jij was waarschijnlijk haar escape uit een ongelukkige relatie, of ongelukkig leven. Nooit een goede basis natuurlijk. Nogal desperate ook, en niet erg volwassen. Als je in staat bent om (zo snel) je huidige partner aan de kant te zetten...dan mankeert er wat aan je.
Adjego, of zoek een spannende hobby, als je zo graag spanning wil. Doe je niemand kwaad mee.
quote:adjego schreef op 29 november 2013 @ 15:31:

Moet ook zeggen dat ik dat soort vrouwen veel tegenkom.

Willen de aandacht via whatsapp die ze thuis missen maar afspreken vinden ze dan weer te eng.

Ga dan op een chatsite zitten ofzo en plaats een geile foto van jezelf en ga een goed gevoel krijgen van de reacties van lelijke mannetjes.Ooh ik ben ook dol op aandacht! En ja, dat kun je als vrouw op heel veel plaatsen vinden, heb ik inmiddels gemerkt. Op zich niks mis mee, maar als jij juist gewoon seks wilt en verder geen gezeur, past dat duidelijk niet bij jou.
We zijn allemaal dol op aandacht..
quote:Julus schreef op 29 november 2013 @ 15:35:

Adjego, of zoek een spannende hobby, als je zo graag spanning wil. Doe je niemand kwaad mee.

Ok..

Het is mij in ieder geval al vaak gebeurd.

Ik hou van eerlijkheid en duidelijkheid in een nr2 relatie. Zeg dan vooraf wat je wil.

Ben geen chatter om iemand een goed gevoel te geven.

Maar heb spanning genoeg hoor ;)
Julus, ik denk dat veel mensen geleefd worden. Angst om alleen over te blijven, beginnen een relatie, gaan op in de kinderen etc. Zo rond hun midlife kijken ze om zich heen en staat het leven wat zij hebben hun niet aan. Het is dan heel makkelijk om daarvan de partner de schuld te geven dan het te zoeken in de eigen gemaakte keuzes. Alsof een andere partner de belofte is op een andere toekomst wanneer het eigen gedrag hetzelfde blijft.
volg je verstand, gebruik je gevoel
quote:dymo9 schreef op 29 november 2013 @ 15:37:

[...]

Ooh ik ben ook dol op aandacht! En ja, dat kun je als vrouw op heel veel plaatsen vinden, heb ik inmiddels gemerkt. Op zich niks mis mee, maar als jij juist gewoon seks wilt en verder geen gezeur, past dat duidelijk niet bij jou.

Gaat mij juist helemaal niet om de sex alleen.

Maar afspreken om wat te gaan drinken en daarna ieder naar huis voor mijn part is wat ik wel belangrijk vind.

En aandacht vind ik ook leuk.

Maar alleen whatsappen is wel erg platonisch.
quote:adjego schreef op 29 november 2013 @ 14:25:Ook had zij het na de eerste ontmoeting al opgebiecht aan haar partner. Ook dit vond ik erg gevaarlijk voor mijzelf....quote:adjego schreef op 29 november 2013 @ 15:40:Ik hou van eerlijkheid en duidelijkheid in een nr2 relatie.Mag ik hieruit concluderen dat jij niet zo houdt van eerlijkheid en duidelijkheid in jouw nr1 relatie?
quote:highlander schreef op 29 november 2013 @ 15:47:

[...]

[...]

Mag ik hieruit concluderen dat jij niet zo houdt van eerlijkheid en duidelijkheid in jouw nr1 relatie?

Duidelijkheid zeker wel.

Eerlijkheid ook. Alleen op 'dit punt' niet inderdaad.

Halve goede conclusie.
Scherp Highlander, maar zo zijn er meer hier, niet iedereen is in staat om een relatie open te gooien. Ik snap Adjego wel, eerlijkheid tot op zekere hoogte, maar vooral duidelijkheid denk ik.
Inderdaad Dymo.

En dat kom ik niet veel tegen.

Wel zeggen dat ze meer willen maar in feite op zoek zijn naar een stukje bevestiging dat ze als vrouw nog in de markt liggen.

En inderdaad kan ik het thuis niet open gooien.
Natuurlijk kan je het thuis opengooien. Je zit alleen niet op de consequenties te wachten, das wat anders

Ik weet niet hoor, kom zelden mensen tegen die alleen aandacht willen via chat of anderzijds. Ik laat me daar ook niet voor gebruiken dus als ik dat in de smiezen heb kap ik het af.

Ik heb het wel eens meegemaakt dat een man een relatie met me wilde maar dat was beslist niet wederzijds dus we zijn gestopt. Maar dat ging allemaal zeer respectvol.

Ik verbaas me wel over die vele vrouwen die in hun minnaar de vlucht zien voor het eind van hun beroerde relatie. Ik hoor het enorm vaak.
Dymo, als je dan toch vreemdgaat is het denk ik ook van belang om duidelijk voor ogen te houden waar de prioriteit ligt om de schade tot een minimum te beperken.

Onder de neus van zijn nietsvermoedende echtgenote flaneren met zijn minnares en er een volledige 2e relatie op na houden zoals vuilnisman doet lijkt mij inderdaad ook zo harteloos als hij het hier zelf al noemt.

Een openhartig gesprek met de partner aangaan kan altijd, dat er dan iets wordt gezegd wat je liever niet wilt horen is een risico.
Niet alleen vrouwen doen dat Roos, ook mannen. Zoals Highlander zegt; een andere partner die de belofte van een andere toekomst is of moet worden. En oh boy...dan is al je hoop daarop gevestigd, word je eindelijk gered uit je ellendige leventje met die saaie vent van een echtgenoot...en dan blijkt de nieuwe ook van alles te mankeren. Ook dat gebeurt vaak. Is niet erg, maar ga dan niet achteraf miepen of nog erger; je ex-partner er de schuld van geven. Hand in eigen boezem, een relatie moet je altijd nog samen leuk zien te houden.
Jij onthoudt veel Highlander, je bent scherp.

Dat open gesprek, dat kan echt vreselijk moeilijk zijn. Ik durfde dat echt niet tegen mijn ex. Achteraf zie ik dat mijn vreemdgaan een signaal was van mijn slechte huwelijk, en ik ben gaan scheiden. Maar ik kon hem echt niet vertellen dat ik vreemd ging. Dat ik andere sekswensen had heb ik geprobeerd te vertellen, maar dat werd m gewoon niet tussen ons.

Ik denk eigenlijk dat veel van de vreemdgangers in dit topic uiteindelijk inzagen dat hun huwelijk niet goed was, en dat ze daar iets aan gedaan hebben (meestal scheiden).

Een open relatie kan echt niet iedereen, jaloezie is iets heel lastigs.
Highlander, of dat de nietsvermoedende echtgenote er direct consequenties aan verbindt....en terecht. Maar neen..de touwtjes moeten in handen blijven van degene die vreemdgaat. Het alleenrecht op te nemen beslissingen wil je natuurlijk niet kwijt. Je wil niet gedumpt worden door je partner, maar doet ondertussen alles om dat risico wel te lopen...hoe paradoxaal.
Dymo, dat lees ik inderdaad vaak terug hier. Uiteindelijk gingen de ogen open, bleek het huwelijk toch best slecht te zijn. Maar..het IS ook lastig om dat in te zien, dat is echt kop in het zand en dat is menselijk. Vaak als je midden in een situatie zit, zie je niet hoe de realiteit is. Pas later realiseer je je dat, wanneer je bijv. een nieuwe relatie hebt die veel beter past.

Ik dacht serieus dat mijn ex en ik best een goede relatie hadden, dat we het leuk hadden. Vergeleken met mijn huidige relatie stelde dat niet veel voor. Ik ging niet vreemd, maar schatte de relatie beter in dan dat hij was.
Ik had ook geen vergelijkingsmateriaal, wist niet hoe het anders kon zijn in een relatie. Net als jij nu pas merkt dat het anders kan. In die zin is de relatiepijler hier heel leerzaam voor mij

Overigens zei mijn SV een poosje terug dat hij het misschien wel niet zo erg zou vinden als zijn vrouw hem betrapte. Dan was het over en klaar (eigenlijk had ik toen gewaarschuwd moeten zijn he...). Nou, ze heeft mailtjes van mij gezien, en haar reactie is anders dan hij dacht. Hij werd niet direct het huis uit gezet. En nu weet ie ook niet goed wat hij er mee moet, voor zijn relatie gaan of toch niet...
Dat klinkt ook niet als een krachtige persoonlijkheid die weet wat hij wil en er voor gaat, Dymo. Maar ja, waren er geen kinderen in het spel? Dan is een stap wel groot, voor zowel man als vrouw, om het dan toch te stoppen.

Ik merk dat ik door van alles en nog wat momenteel geen enkele belangstelling voor andere mannen heb, behalve voor man en 1,5. Ik heb nu vooral behoefte aan grote armen om me heen om te knuffelen.
Mwah, ik weet niet of dat met krachtige persoonlijkheid te maken heeft of niet. Dat is misschien ook wel weer heel makkelijk gezegd. Soms denk je van tevoren dat je weet wat je gaat doen als het eenmaal zo ver is, maar blijkt de praktijk anders uit te pakken.

Een lange relatie beeindigen, lijkt mij ook niet zo makkelijk. Je hebt veel opgebouwd samen, bent feilloos op elkaar ingespeeld, het is vertrouwd, het is wrs niet spetterendgeilgoed, maar ook niet superslecht. Wat is dan wijsheid en is het het allemaal waard om het oude vertrouwde los te laten en een nieuwe weg in te slaan. Wat als je spijt krijgt?

Dat je oude schoenen niet meer zo mooi zijn en je ze eigenlijk niet meer voor netjes aan kunt doen, wil toch niet zeggen dat je ze dan meteen in de container moet gooien? Want juist die schoenen zitten wrs het lekkerst en als je een eind moet lopen, loop je toch het liefst nog altijd op die schoenen. Je weet wat je daar aan hebt. Nieuwe schoenen moet je inlopen, geven misschien blaren en worden misschien wel nooit zo comfortabel als de oude.

Ik vind het heel makkelijk gezegd als het dan geen krachtige persoonlijkheid is.

Het zijn grote beslissingen toch? Met veel gevolgen en consequenties. De een hakt sneller knopen door dan de ander, maar om dat te gooien op niet krachtige persoonlijkheid, vind ik wel heel kort door de bocht.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Ik bedoel vooral dat je de beslissing buiten jezelf wilt leggen, dat vind ik niet sterk. Hopen dat je betrapt wordt, zodat je vrouw je de deur uitzet, vind ik niet de meest chique weg om te bewandelen.
quote:highlander schreef op 29 november 2013 @ 15:04:

Doet mij aan Puzzled denken.

Puzzled, hoe is het nu met jouw geheime liefde en slapende man?

Verbaast me dat dit je aan mij doet denken Highlander, want mijn geheime liefde was zeker niet mijn redder om me uit de relatie met mijn man te halen.

De relatie met mijn man was op, over, ingedut en niet meer te redden. Maar zelfs dan vraagt het een hoop moed om er na zoveel jaren een punt achter te zetten. Dat de nieuwe liefde me daarin geholpen heeft, dat klopt, maar de oorzaak was het zeker niet.

Wel maakte het pijnlijk duidelijk wat er mis was in de relatie met mn man en gaf het me moed om de stap te nemen en alles te vertellen.

Inmiddels is er heel veel gebeurt. Heb man vertelt dat ik wil scheiden en ben druk bezig met eigen woonruimte. Wachten, zoals ik van plan was, bleek geen optie want ik ging onderdoor aan de leugens en het in 2 werelden moeten leven. Bovendien liepen de spanningen in huis door diverse oorzaken zo op, dat wachten net zo schadelijk werd als direct openheid van zaken geven.

Het was een moeilijke stap, maar ik ben er van overtuigd dat het een juiste stap is geweest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven