Werk & Studie alle pijlers

Vast in mijn baan

29-11-2013 18:59 6 berichten
Inmiddels werk ik al zo'n 7 jaar bij hetzelfde bedrijf in dezelfde functie. Ik kwam bij dit bedrijf terecht vlak na twee studies niet te hebben afgerond na mijn middelbare schooltijd. Na een aantal jaar begon het toch te knagen dat ik slechts in het bezit was van mijn middelbare schooldiploma, dus heb ik een deeltijdstudie opgepakt naast mijn werk. Inmiddels ben ik bijna in het bezit van een WO diploma richting communicatie.

Ik heb ontelbare keren gesolliciteerd naar banen die in het verlengde van mijn studie liggen. Helaas zijn er ook in mijn vakgebied weinig vacatures. Als deze er wel zijn word ik afgewezen door gebrek aan ervaring. Helaas is het voor mij echt onmogelijk om naast mijn fulltime baan en mijn studie nog stage te lopen. Om deze reden ben ik bang dat ik nooit een andere baan zal vinden. Mijn werk heeft zeer onregelmatige werktijden, waardoor het ook niet mogelijk zal zijn om - wanneer ik klaar ben met mijn studie - naast mijn werk nog stage te lopen op vaste dagen (bovendien lijkt het me ook te zwaar om naast 5 dagen werken nog 1 of 2 dagen stage te lopen).

Wat nu? Mijn huidige baan ben ik echt zat. Ik kan het heus wel relativeren, ik weet dat ik blij moet zijn dat ik überhaupt een baan heb op het moment, maar toch zou ik zo graag iets anders willen doen. Het hoeft niet eens in de richting van communicatie te zijn. Al jarenlang zou ik heel graag een functie bij de politie willen hebben, maar ook daar ligt alles op zijn gat ivm reorganisaties.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Herkenbaar of heeft iemand misschien tips? Als het zo doorgaat zit ik na jaren nog bij dit bedrijf. Dat idee beangstigd me echt.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik je netwerk, zoek heel google af, voor de allerlaatste keer
is het mogelijk bv 2 dagen per week onbetaald verlof te nemen, zodat je de stage kan doen?
Alle reacties Link kopieren
Maar hoe kwam je dan toch op het idee dat je met een WO opleiding communicatie ooit een baan zou vinden?

Crisis of geen crisis, die banen zijn er gewoon niet. Er lopen tienduizenden mensen rond met zo'n diploma, zonder in de branche aan het werk te zijn. Al jaren.
Ja ik zou minder kunnen gaan werken, maar daar kleven een aantal nadelen aan. Ten eerste kan ik daar niet van rond komen (mijn fulltime salaris is net voldoende om rond te kunnen komen). Daarbij blijf ik nog steeds met onregelmatige werkdagen zitten waardoor ik geen vaste dagen heb om een stage te doen. Wanneer ik overigens parttime ga werken in mijn huidige baan zit ik daar aan vast; er is geen mogelijkheid om daarna terug te keren naar een contract van 40 uur.

Ik word al moe van mezelf als ik dit lees. Alleen maar negatief en beren op de weg, maar ik weet écht niet hoe ik dit aan moet pakken.

Waarom ik deze studie ben gaan doen? Ik moest kiezen uit betaalbare deeltijdopleidingen, en dan ook nog eens een waar ik zou worden toegelaten obv de vakken waarin ik eindexamen heb gedaan. De keuze was vrij beperkt kan ik je vertellen, maar ik ben het met je eens dat de banen in dit vakgebied nooit voor het oprapen hebben gelegen.
Zou je misschien bij je huidige werkgever wat taken op kunnen pakken op het gebied van communicatie? Misschien een project van het een of ander? Als je dat elke dag 1 of 2 uurtjes kan doen, dan zit je ook op een dag stage per week. En bovendien kun je dan op je CV schrijven dat je bij je huidige werkgever je takenpakket uit hebt kunnen breiden, en dat staat goed op je CV.

En kijk eens of je vrijwilligerswerk kunt doen, wat aansluit op je studie. Bijv bij een goed doel/ stichting hier in NL of misschien juist bij een organisatie die kleine buitenlandse ondernemers steunt (gaat vaak via internet, Skype, etc). Met wat uurtjes hier en daar, doe je toch weer meer van die oh zo belangrijke ervaring op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven