Herkenbaar voor Mirena gebruiksters?
donderdag 21 november 2013 om 15:48
Beste allemaal,
Ik wil graag even kwijt waar ik last van heb en ik hoop dat er op deze manier objectief naar gekeken kan worden. Ik ben al bij de huisarts geweest en ga morgen weer.
Heb me vorige week ziek gemeld van het werk omdat ik dacht dat ik griep kreeg; erg duizelig, slap, licht misselijk en erg moe. Ik heb geen kantoorbaan, dus ik hield het niet meer uit.
Bleef steeds niet fit, maar geen koorts. Ineens vaginaal bloedverlies na een paar dagen. Heb sinds half jaar Mirena spiraal.
Verhaal gedaan bij huisarts. Bloed laten prikken in ziekenhuis --> blijkt allemaal goed (geen bloedarmoede of te snel werkende schildklier, waar huisarts aan dacht). Echter, gister weer 'kippenvel', heel erg duizelig en ja hoor...weer bloeding (behoorlijk).
Vanmorgen weer verhoging. Morgen weer naar huisarts.
Zouden mijn klachten verband kunnen hebben met de Mirena spiraal? Zou het een combi kunnen zijn van moeheid en een virus? Ik voelde me voor mijn ziekmelding hartstikke lekker in mijn vel en had veel energie. Toen de Mirena werd geplaatst was ik een lange week flink duizelig en daarna was het ineens over.
Ik weet dat ik het beste zelf de situatie kan beoordelen, maar ben toch benieuwd of mijn verhaal herkend wordt.
Ik wil graag even kwijt waar ik last van heb en ik hoop dat er op deze manier objectief naar gekeken kan worden. Ik ben al bij de huisarts geweest en ga morgen weer.
Heb me vorige week ziek gemeld van het werk omdat ik dacht dat ik griep kreeg; erg duizelig, slap, licht misselijk en erg moe. Ik heb geen kantoorbaan, dus ik hield het niet meer uit.
Bleef steeds niet fit, maar geen koorts. Ineens vaginaal bloedverlies na een paar dagen. Heb sinds half jaar Mirena spiraal.
Verhaal gedaan bij huisarts. Bloed laten prikken in ziekenhuis --> blijkt allemaal goed (geen bloedarmoede of te snel werkende schildklier, waar huisarts aan dacht). Echter, gister weer 'kippenvel', heel erg duizelig en ja hoor...weer bloeding (behoorlijk).
Vanmorgen weer verhoging. Morgen weer naar huisarts.
Zouden mijn klachten verband kunnen hebben met de Mirena spiraal? Zou het een combi kunnen zijn van moeheid en een virus? Ik voelde me voor mijn ziekmelding hartstikke lekker in mijn vel en had veel energie. Toen de Mirena werd geplaatst was ik een lange week flink duizelig en daarna was het ineens over.
Ik weet dat ik het beste zelf de situatie kan beoordelen, maar ben toch benieuwd of mijn verhaal herkend wordt.

donderdag 21 november 2013 om 23:03
vrijdag 22 november 2013 om 20:24

vrijdag 22 november 2013 om 20:31
Voor mij herkenbaar, op de bloeding na. Uiteindelijk heb ik de Mirena laten verwijderen, na een week waren de klachten weg. Volgens HA en gyn kon het niet aan de Mirena liggen, maar ik kon echt niet iets anders bedenken wat voor die problemen had kunnen zorgen. (Zeker niet na alle testen, die waren prima). Laat wel idd andere oorzaken eerst uitsluiten.
zaterdag 23 november 2013 om 10:03
Ik werd ook niet fit van de Mirena, steeds heel erg moe. Bij mij deed hij ook steeds zo zeer dat ik er misselijk en duizelig van werd. Het leken wel weeen, zo erg steekte het ding soms. Na zo'n 'wee' had ik ook bloedverlies.
Na 2 jaar heb ik hem er uit laten halen (had dat al veel eerder moeten). Dat is pas 2 weken terug dus ik weet nog niet of het heeft geholpen.
Na 2 jaar heb ik hem er uit laten halen (had dat al veel eerder moeten). Dat is pas 2 weken terug dus ik weet nog niet of het heeft geholpen.
zaterdag 23 november 2013 om 14:14
lemoos2: bedankt voor je reactie. Mijn huisarts sluit (gelukkig) niet uit dat mijn klachten door de Mirena kunnen komen. Ik ben sowieso een heel gevoelig persoon. Mijn bloed was dus goed . Ik word van mijn klachten alleen erg onzeker. Ik ben een paar jaar geleden flink overspannen geweest (met heftige paniekaanvallen) en ben in mn achterhoofd altijd bang dat het terug komt. Ik heb ook een drukke, maar vooral leuke tijd achter de rug. En mijn omgeving denkt niet dat ik overspannen kan zijn. De huisarts zelf ook niet. Maar je wordt door de duizeligheid/licht in je hoofd zo onzeker.
nucky: ja ik krijg een inwendige echo.
Sorcha_: jammer dat je er wat later achter kwam. Ik heb hem nu een half jaar. Hopelijk is je keuze de juiste!\
Ik voel me nu wel wat minder slap en trillerig en ben sinds een week weer voor het eerst naar de winkel geweest. Begon daar ook te steken (spiraaltje voelen) en thuis aangekomen....ongesteld. Nu krampen, maar wel uit te houden. En weer zo moe. Tja, het kan bijna geen toeval zijn toch?
nucky: ja ik krijg een inwendige echo.
Sorcha_: jammer dat je er wat later achter kwam. Ik heb hem nu een half jaar. Hopelijk is je keuze de juiste!\
Ik voel me nu wel wat minder slap en trillerig en ben sinds een week weer voor het eerst naar de winkel geweest. Begon daar ook te steken (spiraaltje voelen) en thuis aangekomen....ongesteld. Nu krampen, maar wel uit te houden. En weer zo moe. Tja, het kan bijna geen toeval zijn toch?
zondag 1 december 2013 om 18:44
Ik heb ook een Mirena ben er erg blij mee en heb eigenlijk nog nooit klachten gehad de afgelopen 8 jaar. Wel laten vervangen uiteraard na 4 jaar.
Je klachten lijken op een lage bloeddruk dat kan door allerlij dingen veroorzaakt worden. maar dat hoeft het niet te zijn. ik ben geen dokter. Heb je ook andere medicatie? Zo ja staat daar wat over je klachten in de bijsluiter?
Je klachten lijken op een lage bloeddruk dat kan door allerlij dingen veroorzaakt worden. maar dat hoeft het niet te zijn. ik ben geen dokter. Heb je ook andere medicatie? Zo ja staat daar wat over je klachten in de bijsluiter?
zondag 1 december 2013 om 19:19
Hoi, ja ik heb ook wel een wat lage bloeddruk maar niet té laag. Verder geen medicijnen. Ben wel erg gevoelig dus ik denk nu dat ik gewoon alle pijntjes voel en heftig reageer. Maar momenteel gaat het goed dus ik wacht wel af. Mocht ik vaker bloedingen krijgen met die duizeligheid dan moet hij er maar uit, maar de gynaecoloog raadde mij aan om eerst af te wachten. Ik hoop dat het vanaf nu weer goed gaat.
donderdag 26 december 2013 om 13:39
Nou, ik ben na het laatste bericht nog licht ongesteld gebleven, maar de duizeligheid was gelukkig verdwenen. Ongeveer 2 weken weer helemaal fit gevoeld (en geen last van Mirena). Afgelopen zondag weer licht gevoel in hoofd en ja hoor, maandag ongesteld. Tot en met nu. Behoorlijk ook. Nu gelukkig niet zo duizelig, maar soms met vlagen. Ik word er nu wel echt moe van. Denk dat ik het nog wel even aan zie. Hopelijk gaat het weer beter.
vrijdag 27 december 2013 om 17:13

zaterdag 28 december 2013 om 09:01
Hoi, ik heb een keer de Mirena gehad. Sindsdien had ik ineens stolsels tijdens de menstruatie en hele maand zeurderige tot pijnlijke buik. En bloedverlies na gemeenschap. Na t verwijderen duurde het nog een poos voordat de stolsels wegwaren. n.a.v. mijn klachten ging ik zoeken op google. Mirena heeft erg vervelende bijwerkingen. Maar bij veel mensen werkt hij blijkbaar ook probleemloos. Dus waar t aan ligt weet ik niet maar ik ben blij dat ik hem niet meer heb.
woensdag 1 januari 2014 om 21:31
donderdag 2 januari 2014 om 18:50
Hoi esthertje1611: bedankt voor je reactie. Ik denk dat soms wel, maar ik heb geen erge buikpijn, hooguit wat steken.
Bij huisarts geweest, nu nog een tijdje aankijken. Afgelopen week geen last gehad
Bij huisarts geweest, nu nog een tijdje aankijken. Afgelopen week geen last gehad
anoniem_182239 wijzigde dit bericht op 11-01-2014 14:27
Reden: bezoek huisarts, meer duidelijkheid
Reden: bezoek huisarts, meer duidelijkheid
% gewijzigd