Center parcs..... afzetters....

01-12-2013 22:08 51 berichten
Zo zeg, in voorbereiding op dit kinderparadijs ging ik even kijken of er ook gratis wifi was (mijn eigen internetbundel is niet geldig).

Voor een dag wifi vragen ze dus 15 euro!!! We reizen best veel en ik ken niet anders als dat wifi gewoon standaard erbij in zit, zelfs de meest simpele guesthouse biedt bijna altijd gratis wifi aan....

behalve cp dus daar vragen ze rustig de hoofdprijs ongelooflijk....

(ik boek dus wel even een buitenlandbundel bij mijn provider, niet omdat ik niet zonder internet kan, maar soms is het wel handig om even te kijken hoe laat de trein gaat of wat de openigstijden van iets zijn).
Alle reacties Link kopieren
Bij landal greenparcs idem dito, ¤7,95 per dag..
Als je veel reist is het misschien verstandig om in een mobiele router te investeren?

Of er eens heerlijk een paar dagen tussenuit te gaan zonder internet. Verkwikkend gewoon
Ik zit er nu. 25 euro voor een week... Ik maak me niet druk ben op vakantie.

O en hier heb je ook gewoon 3G hoor
Belachelijk!
Ik neem altijd mijn eigen accespoint mee naar zo'n park.

Meestal staat er zo'n zwarte kast onder de tv waar je een netwerkkabel in kunt steken. Ik sluit daar mijn eigen accespoint op aan en heb dus dezelfde wifi als thuis.

Nu werkt dat wel alleen in en om het huisje tot zo'n 30 meter.

Maar wel gratis
bij landal en roompot is het ook niet gratis hoor

en bij hoogeboom wás niet eens internet
Is bij de meeste vakantieparken zo hoor.. Ook in het buitenland kom ik het vaker tegen :-)
3G is prima maar voor mij valt NL buiten de bundel dus dat tikt wel aan.

Ik ga niet veel internetten (ben met mijn moeder en ze heeft er een hekel aan ).

Maar we willen een keer met de trein dus dan vindt ik het wel handig te kijken hoe laat die vertrekt etc.

Maar ik verbaas me er dus echt over, meestal zitten we in hotels en daar is wifi dus echt wel standaard. Net als vakantiehuisjes in het buitenland.
Achterhaald hoor en toch he? Die parken zitten zó vol!
Ja dit is wel echt big business voor ze...... op de huisjes hebben ze mss geen winst, op de wifi zeker
quote:Sillenelle schreef op 01 december 2013 @ 22:22:

Achterhaald hoor en toch he? Die parken zitten zó vol!Misschien nog veel mensen net zo ouderwetsch als mij. Op vakantie geen internet, maar tijd voor een boek, een goed gesprek, een spelletje doen, enz.
Zal wel niet meer lang duren voordat dat aangepast wordt. De meest simpele bar/kroeg/patatboer heeft al gratis wifi. Ik zou het wel gewoon doen. Het geeft je ook een stuk gemak.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
In de trein heb je wifi. Maar daar heb je natuurlijk niks aan.
Oh breek me de bek niet los over cp...

Voor werkelijk waar ALLES vragen ze weer extra geld.

En zo goedkoop zijn ze al niet...
Oh heb je echt in de trein gratis wifi? Grappig, wist ik niet.

En penelope, ik zal er ook niet veel gebruik van maken, maar helemaal zonder wil ik niet. Dus heb al kleine buitenland bundel via mijn provider, genoeg voor af en toe mail en hoognodige dingen opzoeken.
Hoe werkt een mobiele router dan?
Die wifi in de trein doet het bij mij nooit, dus daar zou ik me niet op verheugen
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Is er geen zwembad of restaurant op het park met gratis wifi?

Heeft je moeder en telefoon met internet? Dan kun je haar telefoon gebruiken als hotspot, werkt alleen bij de nieuwere telefoons.
Mijn moeder is 70+, ze heeft een mobiele telefoon maar daar is ook alles mee gezegd, ik kan hooguit haar kaart in mijn telefoon doen en zo haar tegoed gebruiken want ze heeft prepaid en moet 1x per jaar opladen zodat haar nr behouden blijft . Maar ze heeft meestal dus veel tegoed.

Maar goed, ik heb een bundel voor 5 euro voor het buitenland, daar redt ik me wel een midweek mee. Dus ik zoek niet eens zozeer oplossing hier, Ik vind het gewoon beschamend hoe zeer ze je hier afzetten.
Bij CP hebben ze hotspots. Omdat ik internet van KPN heb kan ik daardoor ook gratis internetten op plekken waar hotspots zijn. Als je op de parken internettegoed koopt is dat vaak heel duur, geldt ook voor Landal. En dan moet je ook nog maar afwachten of je een goede verbinding hebt. Dat kastje onder de TV waar iemand het hier over had hebben ze bij de meeste parken van Landal niet meer. Beetje onhandig met zo'n lange kabel door de woonkamer maar het werkte wel, en zonder extra kosten.
quote:-teuntje- schreef op 01 december 2013 @ 22:29:

Hoe werkt een mobiele router dan?Moet je even googelen naar MIFI router Denk dat de opkomst van dit soort apparaatjes er voor gaat zorgen dat parken op een gegeven moment goedkoper/gratis internet gaan aanbieden.
Mobile router is geen oplossing dan moet ik een simkaart kopen.
CP verkoopt ook kaarten voor 4 dagen voor 18,-.
Belachelijk. Wifi installeren kost bijna niets, ze verdienen het bedrag van de installatie in nog geen dag terug dus tel uit je winst. Nou wil ik niet dood gevonden worden in welk bungalowpark dan ook, in hotels heb ik nog nooit betaald voor Wifi en het is er bijna altijd.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven