Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking?

02-12-2013 21:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Een vraagje.. Ik heb de laatste dagen last van een drukkend gevoel op mijn blaas en constant het gevoel dat ik moet plassen. Het lijkt op een stekend gevoel in mijn 'baarmoeder'. Ik heb alleen geen pijn bij het plassen, plas normale hoeveelheden en de kleur is niet gek. Ook voel ik me verder ook prima! Kan dit toch een blaasontsteking zijn?

Liefs
Een testje bij de dokter is zo gedaan. Zou je zwanger kunnen zijn?

Bij mij begon blaasontsteking wel zo, niks mee gedaan tot het erg zeer ging doen. Ik raad je dat niet aan...
Wie weet... onveilige seks gehad (voor het zingen...) alleen dan zou ik wel al heel (eisprong was vorige week) vroeg de symptomen hebben?
ja dat kan hoge, drukkende pijn zonder pijn bij het plassen en zonder bloed in de urine kan een indicatie zijn

even langs de assistente, dan weet je het zeker
quote:veer1990 schreef op 02 december 2013 @ 21:12:

Wie weet... onveilige seks gehad (voor het zingen...) alleen dan zou ik wel al heel (eisprong was vorige week) vroeg de symptomen hebben?

1990? Waarom heb je onveilige seks?

Wat betreft je blaasontsteking-> nitriettest bij de HA.
Ik voelde me bij het prille begin van mijn zwangerschappen al zwaar ongesteld zeg maar. En dat voelde bij mij min of meer hetzelfde als het begin van een blaasontsteking. Voor beide opties zou ik even naar de huisarts gaan
Rare tip ik weet het maar plas in een glas. Is het helder waarschijnlijk geen blaasontsteking. Zitten er vlokken in, dan wel.

Maarrrr de gouden tip zoals een aantal al zeggen morgen urine inleveren bij de assistente en je weet het.
Onveilige seks kan ook een derde optie veroorzaken inderdaad...
Morgen dan gelijk maar even naar de HA!
Zou het voor de zekerheid laten testen, ik dacht tijd terug ook dat ik geen blaasontsteking had, want tja ik voldeed niet aan de symptomen, moest vaak plassen, maar plaste ook veel uit, en geen pijn, toen ik om de 10min. op de wc zat en het uiteindelijk die avond wat gevoelig werd ben ik naar huisartsen post gegaan, en acute blaasontsteking, ze zagen er allemaal bloed in.

dus iedereen heeft andere symptomen blijkt wel weer
Ja hoor hier al de 2de blaasontsteking in 1 week ben net 3 dagen met de kuur klaar. Maar plas weer bloed en echt wel pijn bij het plassen. Dus hier ook weer urine wegbrengen morgenochtend.

Maar een blaasontsteking hoeft geen pijn te doen, maar als je ermee blijft lopen dan loop je kans op nierbekken ontsteking en dan ben je verder van huis.
Wat raar dat jullie met een blaasontsteking meteen naar de HA gaan. De gemakkelijkste oplossing is veel drinken en elke ochtend een glas cranberrysap, dan ben je er zo vanaf.
Chlamydia? En een blaasontsteking KAN opstijgen en uitmonden in een nierbekkenontsteking...
Chlamydia zou idd niet gek zijn, na onbeschermde seks.
Taralina als je plast en je urinebuis brand er zowat af zo een pijn, dan ga je wel naar de ha. Ik heb geen afspraak, bij ons kan je voor 10 uur urine inleveren als je denkt een blaasontsteking te hebben. Dan heb je na 2en de uitslag en medicijnen.

Ik moet wel zeggen dat ik ook echt nooit last had van een blaasontsteking, en nu 2x maar ik denk dat het eerste kuurtje niet afdoende was en het gewoon nog gesluimerd heeft.
Taralina, ben ooit een keer zelf gaan dokteren met cranberrysap en dergelijke, met als gevolg dat ik een nierbekkenontsteking heb opgelopen.

Sindsdien ga ik meteen naar de huisarts als ik maar het idee heb dat cranberrycapsules niet meteen helpen.

on topic: ik zou urine weg brengen bij de huisarts, dat is zo gedaan. Als het geen blaasontsteking is kun je je verder laten onderzoeken op iets anders. En de volgende keer een condoom gebruiken is ook een stuk verstandiger.
Ik ben net bij de HA geweest en heb geen blaasontsteking, maar nog wel last. Vreemd! Seks met vaste partner is soa-vrij, dus daar ligt het niet aan. Voor een zwangerschapstest is het nog wat vroeg, dus ik hoop dat het veelvuldig moeten plassen vanzelf voorbij gaat..
Mijn urine is op kweek gezet, er zitten onstekingscellen en bloed in. Maar ze willen weten welke bacterie zodat ik nu de juiste kuur krijg. Nu tot hopelijk vrijdag nog met pijn rondlopen en dan een nieuwe kuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven