Gezondheid alle pijlers

moviprep

03-12-2013 06:21 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag om 2 uur staat het onderzoek

Ik en medicatie gaan al niet door de deur

Maar nu is het echt een ramp

Wat is dat een smerig chemische goedje

Heb het nu gemend met ranja

Maar bah bah

Wilde thee gaan zetten voor de liter erna maar hoe zal ik het uit gaan houden

Zul je net zien waterkoude kapot
quote:meisx schreef op 03 december 2013 @ 13:17:

Paper-clip jij ook succes morgen! Is het voor jou de eerste keer?Dank je, ja het is de eerste keer, zie er wel tegenop eigenlijk als ik eerlijk ben. Ben sowieso bang van naalden dus krijg nu al de bibbers als dat infuus erin moet morgen !
Spannend! Kan me voorstellen.. Ik vond de voorbereiding (laxeren) het ergste. Het infuus prikken vond ik eng en verder kan ik me er weinig meer van herrineren. Hopelijk komt er niks uit en is alles goed. Succes met laxeren!
Ik heb gelukkig weinig klachten en de arts denkt aan pds dus als het goed is niets ernstigs. Ik heb vanmorgen al krampen gehad van die tabletjes niet fijn !

Heb je nog lang last gehad van het roesje ? Ik hoop dat ik wel donderdag sinterklaas kan vieren.
Gelukkig! Nee ik heb niet lang last gehad van het roesje. Ik was toen ik thuis was weer helemaal bij en niet suf ofzo. Ik heb na het onderzoek ook niet echt kunnen slapen op de zaal. Donderdag zal je er zeker geen last meer van hebben hoor. Succes!
Oh, dat klinkt hoopvol in elk geval ! Moest je 's nachts ook nog naar de wc ? Ik las in de bijsluiter dat als je geen moviprep meer drinkt dat dan de diarree ophoudt. Ik hoop niet dat ik de halve nacht nog op de plee zit
Ik had klean prep, moest om 22.00 uur nog 2 pillen innemen en heb toen snachts wel op de wc gezeten maar gelukkig niet de hele nacht. Komt vast goed ;).
Zo dames ben weer thuis

Helaas is er niks uit het onderzoek gekomen

Nu een echo aanvragen

Bedankt voor de tips allemaal
Vervelend dat er niets uitgekomen is. Hopelijk kom je wat verder met een echo. Bij mij kwam niks uit de echo dus misschien morgen wel.
Je kan beter blij zijn dat er niks is uitgekomen.
Dat snap ik maar ik ben helemaal op

Slaap al vier weken met hevige buikpijn

Moet me buik elke nacht vast houden

En verlies al die weken bloed bij de ontlasting

Me buik is opgezwolle en doet erg pijn
Dat is niet fijn . Ik zei het omdat de ziektes die uit een coloscopie komen ernstig / vaak blijvend zijn. Hopelijk komt er iets uit de echo en ben je snel weer beter.
Ik heb geen buikpijn,diarree of bloed bij mijn ontlasting maar een soort kramp die af en toe de kop op steekt vooral na het eten. Eerst werd er gedacht aan galstenen maar niets te zien op de echo. Tot ik een paar weken geleden ineens 's nachts kolieken kreeg. De dag erna flink aan de race. Zou heel goed een prikkelbare darm kunnen zijn dus.

Wish me luck, ik ga beginnen met de Moviprep....
Succes met laxeren! Hoe laat moet je morgen? Sterkte!
Moedergans, dit heb je in elk geval achter de rug. Echo is tenminste niet zo'n gedoe!

Paper-clip, succes met het laxeren (klinkt beetje gek).

Zelf moet ik over een paar dagen. Ben benieuwd.
Morgen om 9 uur ben ik aan de beurt. Ik heb al 2 grote glazen op maar er gebeurt nog niks !! Hoop niet dat het 2 uur duurt voordat het loskomt. Ik heb flink wat sinaasappelsiroop in mijn glas gedaan en het met een rietje gedronken, heb rond 6 uur de oplossing gemaakt dus hij is lekker koud. Als ik eerlijk ben vind ik het niet eens zo vies, smaakt wel wat bitter. Niet zo smerig als de Movicolon in ieder geval.

Jij ook succes Yasuko !
Beterschap Paperclip. Bij mij is vorige week niets naar voren gekomen ( behalve een onverklaarbare verdikking op mn dikke darm bij mn blinde darm) Maar ze moesten ook niets vinden ivm de nieuwe medicatie ( heb zelf Colitus Ulcerosa)
Dank je maiskip, heb je veel last van je darmen ?
Moedergans,

Kan goed voorstellen dat je wilt weten wat er nou gaande is.

Ik zu denk ik best balen als er niets uit zou zijn gekomen, uiteraard ben je blij dat het wellicht niets ernstigs is.

Maar hier word je toch dol van.

Paperclip, al rennende naar de wc?

De ene keer werkt die move zooi bij mij binnen het half uur, en de andere keer na 2uur..
Viel het mee vannacht paperclip? Succes vandaag!
Goedemorgen, gisteravond rond 10 uur ging de boel werken, ik heb een keer of 5 op de wc gezeten en vannacht wel aardig geslapen, hoefde er in elk geval niet uit naar de wc.

Vanmorgen tussen 6 en 7 de 2e liter op en die werkte aanzienlijk sneller. Ik heb tot 8 uur om de 10 minuten op de wc gezeten, het is nu bijna helder wat eruit komt. Ik heb geen buikkrampen gehad of misselijkheid dus dat is 100% meegevallen. Ik heb wel overal rode bultjes op mijn borst en rug, misschien een allergische reactie.

Ik ga zo naar het ziekenhuis, laat het vanmiddag weten hoe het gegaan is.
Fijn dat het mee is gevallen! Heel veel succes en tot vanmiddag!
Ik mag maandag naar de interne geneeskundige

Om te kijken hoe nu verder zowieso een echo

Ik kan niet eens meer fatsoenlijk liggen zitten of iets echt verschrikkelijk

Ben nog beetje dufjes

Hoe was het bij je paperclip?
Ik ben weer thuis ! Het is me allemaal meegevallen, ik kreeg een infuus in mijn arm ipv in mijn hand en dat was niet pijnlijk. Na het toedienen van het slaapmiddel was ik direct even van de wereld, het eerste gedeelte van het onderzoek vond ik best pijnlijk maar na een minuut of 10 was het goed uit te houden. Nog een uurtje bijgekomen met een boterham en een bakkie koffie en toen mocht ik naar huis.

Ik ben nu nog wel duf en lig lekker op de bank en laat me door man verwennen

Dat klinkt niet goed moedergans, ik hoop dat je snel minder pijn hebt. Is het niet je blindedarm ?
Dat is snel! Fijn dat het mee is gevallen. Was alles goed?
Niets te zien volgens de arts meis, maandag heb ik een afspraak om het te bespreken met de chirurg. Hij heeft het onderzoek niet zelf gedaan vandaag. Andere optie waar de pijn van zou kunnen komen is dat mijn onderste rib op de bovenkant van mijn bekken drukt. Hij had nog nooit zo'n zandloper gezien als ik, kweet niet of ik dat nu als een compliment moet opvatten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven