Rode wijn van de jumbo, iemand tips?

05-12-2013 18:48 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een feestje ben ik op zoek naar een lichte fruitige rode wijn. Heb er zelf helemaal geen verstand van maar wie haalt er weleens rode wijn bij de jumbo en kan me wat aanraden. In mijn buurt zit alleen een jumbo supermarkt vandaar mijn specifieke vraag.
Fleurie.
Geen advies, maar waarom licht en fruitig? Waar moet het bij gedronken worden?
Of een jonge Pinot Noir
Ik vind de jumbo huiswijn wel goed te doen.
Ik zou even naar de gall en gall fietsen en daar advies vragen, ook daar hebben ze niet al te dure wijnen.

Als je echte wijndrinkers blij wilt maken zou ik niet zo'n jumbo huiswijn kopen persoonlijk.
Even op de site van Jumbo gekeken. Denk dat Les Mastels Saint Saturnin, Frankrijk, 2009 waarschijnlijk de beste keus is voor wat je zoekt, maar dan ga ik ervan uit dat je inderdaad geen connaiseurs in je maison haalt
TO zit al in de Jumbo?
Ja natuurlijk, en straks komt ze je nog even bedanken voor je goede advies Alysha..
Ik weet even de naam niet, maar de wijn met een zebra of een kip op het etiket is echt een prima allemansvriend. Ik drink graag wijn, weet ook welwat van druiven en termen e.d. Ik koop zelden wijn bij de Jumbo, maar deze is goed.
Ja, de jumbo huiswijn, paars etiket, Spaans .

Heerlijk
Gewoon lekker de franse huiswijn, merlot en dan in de doos nemen met tapkraantje, voordeliger en net zo lekker. En blijft lang goed
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Jumbo heeft veel lekkere rode wijn (Fuzion, Canepa, Murvieda) maar die zijn allemaal niet erg licht en fruitig. De Pure Sol merlot komt dan misschien nog het meest inde buurt, maar ook niet erg licht.
Bedankt voor al jullie reacties, ik reageer nu pas omdat ik gisteravond onverwachts visite kreeg.
Volgens mij verkopen ze ook de pampas del sur. Dit is een fruitige soepele wijn.
quote:alysha00 schreef op 05 december 2013 @ 19:36:

Fleurie.Ik zou ook voor de Fleurie gaan, heerlijk wijntje, noem het, als leek zijnde, altijd het broertje van de Brouilly, die vind ik namelijk lekker, maar die hebben ze niet bij "mijn" Jumbo.
Maakt niet uit waar je het koopt. Een Chileense Carmenere is nooit een miskoop!
Die met de Zebra vond ik niet zo, maar smaken verschillen he. (:

Longue dog is wel erg lekker en Little penguin.

Goh je kunt wel merken hoe ik wijnen uitkies.
... high heels and a bad attitude

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven