Wat eet je op dit moment? Deel 7!

18-09-2013 11:38 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
In zo’n 1,5 jaar tijd hebben we met elkaar 6 delen met maar liefst 18.000 berichtjes volgeschreven. En we zijn nog lang niet uitgegeten, dus tijd voor deel 7!

Dit is een topic dat gaat over eten in de meest brede zin van het woord: van een snelle snack tot een uitgebreid diner in een sterrenrestaurant, onvindbare lekkernijen, selecties, lekkere recepten, geslaagde en minder geslaagde kook- en bakexperimenten, mierzoete witte wijn, BlD (Bar le Duc), verantwoord en gezond afvallen of aankomen, aangebrande pannen en alles wat verder met eten te maken heeft.

Naast eten hebben we nog genoeg tijd over om gezellig met elkaar te kletsen over van alles en nog wat. Iedereen kan hier zijn verhaal kwijt onder het genot van een hapje en drankje. De deur staat voor iedereen open, dus meelezers schroom niet om gezellig mee te komen schrijven in deel 7!

Veel schrijf- een eetplezier, met z’n allen gaan we er een lekker, gezellig en mooi deel 7 van maken!
Wat ontzettend lief dat je aan me dacht Choco
May, the one is al een jaar of 2 tot 3 mijn favo!

Gedurende de avond m'n roux en ragout gemaakt en net, ok wat laat, 2 heerlijke pasteitjes op. Denk zo nog 2 of zo mandarijntjes.
quote:thee schreef op 06 december 2013 @ 23:29:

May, the one is al een jaar of 2 tot 3 mijn favo!

Gedurende de avond m'n roux en ragout gemaakt en net, ok wat laat, 2 heerlijke pasteitjes op. Denk zo nog 2 of zo mandarijntjes.Dat kan ik me wel voorstellen, vind het een lekkere geur! Fijn dat je zo lekker gegeten hebt. Net met vriend Full Metal Jacket gekeken en nu nog een kom magere aardbeienyoghurt.
-
anoniem_189826 wijzigde dit bericht op 07-12-2013 01:25
Reden: dubbel
% gewijzigd
Lotte, Thanks voor je uitleg. Wat vervelend dat je nog niet genoeg energie hebt. Waardoor komt dat? Heeft dat te maken met je strijd met eten? Sorry dat ik zo doorvraag. Super goed van je dat je het dan toch zo volhoudt en doorzet!

Ik heb ook weer een lange dag achter de rug. Heb m'n team nog steeds niet op de rit. Dit is de eerste keer in mijn job (hier en andere hotels) dat ik niet weet hoe nog te motiveren, iets waar ik altijd zo goed in was. M'n team doet wel, maar er is geen passie. Zo moeilijk dit op de rit te krijgen omdat hun enige motivatie geld is, niet een carrière in deze branche. En ze krijgen niet denderend betaald, iets waar ik geen invloed op heb uiteraard.Terwijl mijn motivatie wel mijn carrière is en ik dus beoordeeld wordt op hoe ik mijn team motiveer. Interessante maar moeilijke uitdaging!

Kantine eten vandaag: champignon soep vooraf, daarna fish 'n chips (vrijdagse traditie hier) met doperwtjes. Salade erbij en als toetje een klein truffel gebakje.

Nu een kop groene thee en dan naar bed.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
@ Lotte, eet je op de dagen dat je de hele dag werkt/assisteert ook iets extra's? Dat als de tank 's middags eigenlijk leeg is en je met gierende honger naar huis gaat, dan kom je denk ik toch wat energie tekort. Als je het nog niet doet dan, zou dan toch proberen om 's ochtends en 's middags naast de ontbijt en lunch een tussendoortje te nemen. Als je dat al doet, dan een wat groter tussendoortje. Als je nog geen tussendoortje neemt, dan toch aangeven bij de tandarts dat je dat echt nodig hebt om de werkdag goed te kunnen volhouden. Ik weet zeker dat daar begrip voor is. Het zal best even onhandig zijn als je even 5 minuten weg bent om snel iets te eten, maar ik weet zeker dat daar begrip voor is. Het zijn dan 10 minuten per dag, maar die kunnen er wel voor zorgen dat je dat lange werkdagen makkelijker kan volhouden. Als je dan iets neemt wat je snel en makkelijk kan eten zoals yoghurt of vla dan kost dat misschien ook minder moeite dan een boterham snel naar binnen proppen.

Wat ik zelf wel eens deed, is thuis ontbijten en als ik dan op mijn werk kwam (tijdens het opstarten van de pc enzo, voordat je echt aan het werk gaat) nog een boterham eten. Dan begin je vol energie aan de werkdag.

@ Thee, hopelijk vandaag wel post!

Ik heb een lange drukke dag vandaag.

Allemaal een fijn weekend gewenst!
quote:-Bladora- schreef op 07 december 2013 @ 07:09:

Lotte, Thanks voor je uitleg. Wat vervelend dat je nog niet genoeg energie hebt. Waardoor komt dat? Heeft dat te maken met je strijd met eten? Sorry dat ik zo doorvraag. Super goed van je dat je het dan toch zo volhoudt en doorzet!

Ik vind het niet erg dat je doorvraagt hoor.

Mijn energietekort komt puur door mijn gewicht, wat nog te laag is.

En dat heeft uiteraard alles met mijn strijd met eten te maken.

Choco, de tips die je geeft zijn heel goed. Ze klinken simpel, en dat zijn ze rationeel gezien ook. Daarom heb ik ze uiteraard ook zelf bedacht. Maar daar komt dan toch echt die eetstoornis om de hoek kijken.

En dat is en blijft een ingewikkeld probleem. Eigenlijk te ingewikkeld voor dit topic, maar jullie zijn zo lief en geïnteresseerd

Bladora, wat een klus zeg, om zo'n team te motiveren. Superknap dat je de uitdaging aangaat!
Hey choco, krijg net een mail van vriendin uit H en die heeft het cadeautje/je pakketje gister wel ontvangen dus ik ga er wel vanuit dat het hier vandaag ook aankomt!

Succes met je drukke dag, hopelijk ook leuke dingen en geniet van je stoofvlees en alle andere lekkere dingen!

Bladora, vervelend voor je van je team. Hoe bespreek je dit met ze, als team of (ook) 1 op 1? Al zaten er maar een paar met ambitie tussen dan zou dat misschien de rest ook wat meetrekken.

Kun je dit soort dingen ook met je vriend delen?

Ook nog een extra want ik las je andere topic maar wist niet hoe te reageren, zit zelf in deels vergelijkbare situatie.

Vanochtend geen zin in spek, ei, kaas, zoet of wat dan ook. Ja wel zin in de ragout, maar zo zonde als het gelijk op is. Ga dus zo eerst maar boodschappen doen, lekker brood, een tompouce en misschien een ham-kaas-vlinder. En waarschijnlijk even thee of warme choco drinken bij een vriendin die een winkel heeft bij dat winkelcentrum. Verder alleen wat van Lidl nodig.
Ik merk dat ik het heel moeilijk vind nog ongedwongen in dit topic mee te schrijven na de post van Twisted begin van de week en de reacties daarop.

Voordat ik ben mee gaan schrijven heb ik een hele tijd meegelezen en ik vond het lastig om mee te gaan schrijven omdat de meesten hier al lang met elkaar schrijven. Ik heb geprobeerd zeer zorgvuldig te zijn in wat ik schreef. Ondanks dat vernoed ik dat ik toch de plank behoorlijk heb misgeslagen en dat ook mij verweten kan gaat worden dat ik te familiair ben geweest en te veel aandacht naar me toe heb getrokken.

Laat me voorop stellen dat het nooit mijn bedoeling is geweest om iemand voor het hoofd te stoten of zich onprettig te laten voelen door mijn aanwezigheid hier. Mocht dat toch gebeurd zijn, dan verontschuldig ik me hierbij.
@ Lotte, ik snap heel goed dat je mijn tips zelf ook al bedacht had en dat iets (be)denken en het bedachte ook werkelijk doen/uitvoeren niet heel dicht naast elkaar liggen. Voor een buitenstaander is het makkelijker gezegd dan voor jou gedaan.

Ik kan alleen maar zeggen Zet 'm op!

@ Milonga, ik kan alleen voor mezelf spreken, maar wat mij betreft heb je de plank niet misgeslagen en heb je ook niet te veel aandacht naar je toegetrokken. Ik heb dat in elk geval geen enkel moment zo ervaren. Ik vind jouw berichten juist heel rustig en overwogen geschreven.

Ik vind dat we ook gewoon allemaal ons zelf moeten blijven/zijn op dit topic. En als we eens de plank mis slaan met een bericht dan is dat nooit bedoeld om iemand opzettelijk te kwetsen. Ik ben er echt van overtuigd dat alles wat hier gepost wordt goed bedoeld is.

@ Thee, hopelijk jij dan vandaag ook iets lekkers bij de thee!
quote:Lotte35 schreef op 07 december 2013 @ 11:14:

[...]

Choco, de tips die je geeft zijn heel goed. Ze klinken simpel, en dat zijn ze rationeel gezien ook. Daarom heb ik ze uiteraard ook zelf bedacht. Maar daar komt dan toch echt die eetstoornis om de hoek kijken.Ik snap je volkomen hoor! Ik probeer deze week echter wel een uitbreiding te eten. Omdat ik weet dat aankomen goed is en ik eigenlijk heel erg van eten houd, dus daarom probeer ik er nu extra van te genieten! Omdat het goed is en mag. Ik hoop dat het jou ook lukt.
@ Milonga: ik sluit me aan bij Choco. Ik heb niet het gevoel dat het bericht van Twisted aan jou gericht was. Geen zorgen!
quote:Boemie schreef op 07 december 2013 @ 12:23:

Ik snap je volkomen hoor! Ik probeer deze week echter wel een uitbreiding te eten. Omdat ik weet dat aankomen goed is en ik eigenlijk heel erg van eten houd, dus daarom probeer ik er nu extra van te genieten! Omdat het goed is en mag. Ik hoop dat het jou ook lukt.

Goed zo Boemie, dat is heel knap van je!

Ik houd ook ENORM van eten, ik vind eten geweldig.

Ook ik eet een uitbreiding, maar tegelijkertijd verbruik ik ook meer door het langere werken. Valt dus tegen elkaar weg.
quote:chocomuffin73 schreef op 07 december 2013 @ 12:15:

@ Lotte, ik snap heel goed dat je mijn tips zelf ook al bedacht had en dat iets (be)denken en het bedachte ook werkelijk doen/uitvoeren niet heel dicht naast elkaar liggen. Voor een buitenstaander is het makkelijker gezegd dan voor jou gedaan.

Ik kan alleen maar zeggen Zet 'm op!

Dank je wel!

quote:@ Milonga, ik kan alleen voor mezelf spreken, maar wat mij betreft heb je de plank niet misgeslagen en heb je ook niet te veel aandacht naar je toegetrokken. Ik heb dat in elk geval geen enkel moment zo ervaren. Ik vind jouw berichten juist heel rustig en overwogen geschreven.

Ik vind dat we ook gewoon allemaal ons zelf moeten blijven/zijn op dit topic. En als we eens de plank mis slaan met een bericht dan is dat nooit bedoeld om iemand opzettelijk te kwetsen. Ik ben er echt van overtuigd dat alles wat hier gepost wordt goed bedoeld is.Helemaal mee eens.
Lotte, hopelijk lukt het je binnenkort om er dan nog iets bij te nemen. Ik eet nu eigenlijk best wel een stuk meer dan voordat ik naar de diëtiste ging en daarentegen sport ik nu niet. Dat maakt het wel lastig, eigenlijk net andersom als bij jou. Maar toch doe ik het, want het is beter voor me. En ook wel lekker .
quote:Milonga schreef op 07 december 2013 @ 11:59:

Ik merk dat ik het heel moeilijk vind nog ongedwongen in dit topic mee te schrijven na de post van Twisted begin van de week en de reacties daarop.

Voordat ik ben mee gaan schrijven heb ik een hele tijd meegelezen en ik vond het lastig om mee te gaan schrijven omdat de meesten hier al lang met elkaar schrijven. Ik heb geprobeerd zeer zorgvuldig te zijn in wat ik schreef. Ondanks dat vernoed ik dat ik toch de plank behoorlijk heb misgeslagen en dat ook mij verweten kan gaat worden dat ik te familiair ben geweest en te veel aandacht naar me toe heb getrokken.

Laat me voorop stellen dat het nooit mijn bedoeling is geweest om iemand voor het hoofd te stoten of zich onprettig te laten voelen door mijn aanwezigheid hier. Mocht dat toch gebeurd zijn, dan verontschuldig ik me hierbij.

Ik vind dat je de plank nooit hebt misgeslagen. Er zijn geen 'voorwaarden' om hier mee te schrijven, het heeft gewoon wat tijd nodig elkaar te leren kennen, dat was het hele eieren eten eigenlijk. Ik vind juist dat je fijn meeschrijft en hoop dat je ook lekker ongedwongen mee wil blijven schrijven. De post was ook helemaal niet aan jou gericht

Nu een stokbroodje met Saksische leverworst en een glas sinaasappelthee.
Ik heb het fris en lekker mijn warme badjas over mijn kleren aangetrokken Heus, het voelt als een koningsmantel.

Nu drie mandarijnen en flesje water.
quote:Boemie schreef op 07 december 2013 @ 13:30:

Lotte, hopelijk lukt het je binnenkort om er dan nog iets bij te nemen. Ik eet nu eigenlijk best wel een stuk meer dan voordat ik naar de diëtiste ging en daarentegen sport ik nu niet. Dat maakt het wel lastig, eigenlijk net andersom als bij jou. Maar toch doe ik het, want het is beter voor me. En ook wel lekker .
Ik begrijp je wel Milonga, heb van de week even hetzelfde gevoeld en getwijfeld aan blijven schrijven hier. Heb vooralsnog besloten gewoon te blijven schrijven tot ik een tegengeluid hoor. Hoop dat jij dat ook blijft doen!

Helaas geen post vandaag (tenminste niet toen ik ging kijken en dat was al later dan de post normaal op zaterdag). Geen stukje RR dus, wel een schoteltje met blokjes kaas, half met een zilveruitje en half met parte (blik)mandarijn.

Oven staat voor te verwarmen voor m'n pasteibakjes dus hoop dat die snel warm is. .

Wel lekker brood gehaald bij de bakker en een tompouce en oh oh wat heeft de Lidl momenteel veel lekkere/luxe dingen
quote:Lotte35 schreef op 07 december 2013 @ 17:40:

[...]

Lotte we kunnen het !

Door dit te doen probeer ik mezelf uit te dagen en mijn angsten aan te gaan. Het zal een kwestie van wennen zijn en ik hoop op deze manier het aankomen rustig te kunnen accepteren.
Voor alle andere dametjes: sorry dat ik niet zoveel reageer, ik heb momenteel veel aan mijn hoofd en ben de afgelopen dagen weinig thuis geweest. Morgen ook weer de hele dag op pad, naar de dierentuin .

Vandaag met mama wat fietsspullen gekocht ( o.a. hoezen voor over de schoen, een winterbroek en een jack ) van mijn favoriete merk. Helemaal blij!

Vanavond een kersenflap met slagroom, jum!
Beker thee en een stuk pure chocolade.

Goed bezig Boemie, ik vind het knap dat je tegen je angsten in gaat! Ga zo door!

Ik heb net een bestelling gedaan bij Choco, ben heel benieuwd! Vriend zit al ongeduldig te wachten 2 RR repen en 2x de fudge bonbons. Jam!

Boemie, ik vind het heel erg goed van je dat je zo goed door zet! Jammer dat de eerste keer wellicht niet helemaal ging zoals je had verwacht, maar geef het even tijd en kaart aan hoe je je voelt bij het gesprek. Heb je genoten van je kersenflap?

Lotte, de eerste stappen heb je nu gezet wat betreft werk en eten. Het extra eten komt wel. Echt. Zorg er maar eerst voor dat je blijft genieten van je werk en ieder geval niet minder gaat eten dan je nu doet. Dan komt er echt wel een tijd dat je eens die extra boterham neemt of dat ene gebakje. No pressure, go with the flow. En soms twijfel ik wel of ik zulke dingen moet zeggen, maar ik ben erachter gekomen dat pushen in de "juiste" richting vaak minder helpt dan soms even te accepteren hoe een situatie is, daar het beste van maken en de volgende stap nemen als je mentaal er aan toe bent. Het is in ieder geval goed bedoeld

Thee en Milonga, wat naar dat jullie dat zo voelen / hebben gevoeld. Iedereen is natuurlijk vrij om mee te schrijven. Ik denk alleen dat woorden soms veel harder kunnen overkomen dan bedoeld omdat je de emotie en intonatie niet ziet of hoort. Ik denk dat het er vooral mee had te maken dat het overweldigend kon overkomen voor een aantal en het ook wellicht weer even een reality check was dat dit topic toch niet zo 'privé' is dan wellicht voelt met allemaal meelezers. Ik vind het zelf heel erg leuk dat nieuwe mensen zich aansluiten of dat mensen die even niet meer hebben geschreven hun gezicht weer laten zien. Leuk juist!

May (en anderen die interesse hebben): De Lidl heeft nu heerlijke zachte dekentjes voor op de bank voor 10 euro. Ook van die leuke fluffy sokken om je voeten warm te houden. Heb gisteren een rode deken gekocht en paarse sokken. Waar ik nu heerlijk mee op de bank lig met een kopje thee en een mandarijn (ben ik meteen even ontopic met die laatste opmerking )

Bladora, dat is zeker een uitdaging. Is het ook mogelijk dat er een soort van beloningssysteem wordt ontwikkeld door jou, met wat er mogelijk is aan budget of middelen? Kan natuurlijk ook op een creatieve andere manier, maar misschien dat het een soort van boost kan geven om net dat stapje extra te doen. Uiteindelijk moet die motivatie intrinsiek worden, maar zolang het nog extrinsiek is wordt het lastig als er "niks tegenover staat". Dan doen mensen hun werk en dat is het. Hou ons maar op de hoogte, vind het wel leuk om te lezen hoe dit zich ontwikkelt. Zelf heb ik dus momenteel 2 collega's in het team dat ik leid die hetzelfde hebben als jouw collega's, maar merk dat ik heel goed leer een wat strengere kant van mezelf te laten zien, wat erg goed is voor mij om mee te maken. Ik ben namelijk nogal een softie op privégebied

Ik heb net een grote pan nasi goreng gemaakt, zoetzure komkommersalade (komkommer, azijn, suiker, zout, peper, pimentkorrels, sjalotje, rode peper), sajoer boontjes en een hete kip marinade. Morgen sinterklaas vieren met mijn schoonfamilie en wij moesten het hoofdgerecht verzorgen. Morgen nog lekker knoflook satésaus erbij en kroepoek/cassave en dan lekker smullen. Kan soms heel erg genieten van mijn eigen kookkunsten haha \

Verder heb ik vandaag mijn eerste oliebol gehad van het jaar. Hij was heeeerrrlijk. Nu weer even wachten tot oud en nieuw
quote:elastiekje__ schreef op 07 december 2013 @ 23:02:

En soms twijfel ik wel of ik zulke dingen moet zeggen

Tegen mij mag je alles zeggen.

Meen ik echt, ik kan het hebben.

Ik ben blij met je woorden, stiek.

Dank je wel
quote:elastiekje__ schreef op 07 december 2013 @ 23:02:

Lotte, de eerste stappen heb je nu gezet wat betreft werk en eten. Het extra eten komt wel. Echt. Zorg er maar eerst voor dat je blijft genieten van je werk en ieder geval niet minder gaat eten dan je nu doet. Dan komt er echt wel een tijd dat je eens die extra boterham neemt of dat ene gebakje. No pressure, go with the flow.

Wat mooi gezegd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven