raar?!

zaterdag 7 december 2013 om 19:52
Hallo forummers,
Ik heb vorige week de pil opgehaald, ik was er doorheen en had ze nodig, nou heb ik mijn stopweek gehad en ben sinds gisteren aan mijn nieuwe strip begonnen, alleen bij het uithalen van de pil viel me gelijk al iets op, de pil die ik normaal had was plat en een beetje huidskleur achtig, nu heb ik een ronde witte?! Ook blijf ik maar bloeden?! Op het doosje staat dat het ook de microgyn30 is maar hij ziet er zo anders uit.. Herkennen jullie dit? Want ik maak me een beetje zorgen, vooral omdat ik nog steeds bloed terwijl ik hem heb ingenomen..
Het kan geen innestelingsbloeding zijn want ik voel me niet zwanger en mijn vriend komt nooit klaar in mij
Gr
Ik heb vorige week de pil opgehaald, ik was er doorheen en had ze nodig, nou heb ik mijn stopweek gehad en ben sinds gisteren aan mijn nieuwe strip begonnen, alleen bij het uithalen van de pil viel me gelijk al iets op, de pil die ik normaal had was plat en een beetje huidskleur achtig, nu heb ik een ronde witte?! Ook blijf ik maar bloeden?! Op het doosje staat dat het ook de microgyn30 is maar hij ziet er zo anders uit.. Herkennen jullie dit? Want ik maak me een beetje zorgen, vooral omdat ik nog steeds bloed terwijl ik hem heb ingenomen..
Het kan geen innestelingsbloeding zijn want ik voel me niet zwanger en mijn vriend komt nooit klaar in mij
Gr

zaterdag 7 december 2013 om 20:48

zaterdag 7 december 2013 om 21:05
quote:Fame schreef op zaterdag 07 december 2013 20:48 Ach ja, de ene bloeding is nu eenmaal heftiger/minder dan de andere. Je lichaam is geen atoomklok.
En fijn dat jij geen zwangerschapstesten nodig hebt om te weten of je zwanger bent of niet. Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!
En fijn dat jij geen zwangerschapstesten nodig hebt om te weten of je zwanger bent of niet. Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!

zaterdag 7 december 2013 om 21:06
quote:viva-amber schreef op zaterdag 07 december 2013 20:09 De verzekering weet dat niet, dat lees op de bijsluiten en kun je ook navragen bij de apotheek.Dan ga ik maandag even langs de apotheek.. Wil mijn oude pil terug! Heb zeker 5 min moeten mieren met de juiste dag innemen zodat het klopt tot de stopweek..

zaterdag 7 december 2013 om 21:10
quote:bootje_op_de_golven schreef op zaterdag 07 december 2013 21:06 Maar ga je nu serieus de verzekering bellen hiervoor?Nou ik vind het wel prettig om te weten waarom ik een andere pil krijg, maar misschien kan ik daar beter nog een half jaar mee wachten. Als ik dan weer andere krijg.. Vind het gewoon vreemd is de eerste keer .. Toen ik nog in mijn moeders pakket zat kreeg ik ook elke keer de zelfde en toen ik 18 werd en het zelf betaalde bleef hij ook het zelfde.. En nu ben ik 19 en krijg ik deze sinds vorige week.. Vind het raar!

zaterdag 7 december 2013 om 21:19
quote:itsmyempire schreef op 07 december 2013 @ 21:10:
[...]
En nu ben ik 19 en krijg ik deze sinds vorige week.. Vind het raar!
Ja, dat klopt. Als je 19 wordt krijg je altijd een nieuwe kleur, net zoals elk jaar na je verjaardag
Ik denk dat de fabrikant het heeft veranderd of dat je Microgynon uit het buitenland komt en daarom anders gekleurd is. De kleur bepaalt gelukkig niet de werking.
[...]
En nu ben ik 19 en krijg ik deze sinds vorige week.. Vind het raar!
Ja, dat klopt. Als je 19 wordt krijg je altijd een nieuwe kleur, net zoals elk jaar na je verjaardag
Ik denk dat de fabrikant het heeft veranderd of dat je Microgynon uit het buitenland komt en daarom anders gekleurd is. De kleur bepaalt gelukkig niet de werking.

zaterdag 7 december 2013 om 21:22
wat raar!
gelukkig is microgynon gewoon ''de pil''
echt waar hoor.
en anders had je toch echt even de apotheek moeten bellen/vragen.
Ik kijk zelf altijd bij de apotheek gelijk wat er in zit, bij een verandering kan ik dan gelijk vragen. Maar 9 van de 10 keer is de apotheek al attent en verteld me dat het wat anders is maar wel gewoon het zelfde.
gelukkig is microgynon gewoon ''de pil''
echt waar hoor.
en anders had je toch echt even de apotheek moeten bellen/vragen.
Ik kijk zelf altijd bij de apotheek gelijk wat er in zit, bij een verandering kan ik dan gelijk vragen. Maar 9 van de 10 keer is de apotheek al attent en verteld me dat het wat anders is maar wel gewoon het zelfde.
zaterdag 7 december 2013 om 21:22
Dit is nu eenmaal zo. Heb in de laatste jaren ook wel 4 verschillende verpakkingen/soorten/kleuren van dezelfde pil gehad. Zorgverzekeringen willen dat apotheken de goedkoopst mogelijke medicijnen aanbieden en zij hebben dan weer afspraken met fabrikanten. Gaan zeuren om je oude pil heeft dus weinig zin, je zult moeten wennen aan de nieuwe verpakking
Als je je zorgen maakt dat je nog steeds bloedt, dan zou ik de apotheek of huisarts assistent bellen om zeker te zijn.
Als je je zorgen maakt dat je nog steeds bloedt, dan zou ik de apotheek of huisarts assistent bellen om zeker te zijn.
zaterdag 7 december 2013 om 21:27
quote:itsmyempire schreef op 07 december 2013 @ 21:05:
[...]
Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!Ehm, je bent aan de pil, je vriend komt nooit in je klaar en je doet om de haverklap zwangerschapstesten? waarom?
[...]
Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!Ehm, je bent aan de pil, je vriend komt nooit in je klaar en je doet om de haverklap zwangerschapstesten? waarom?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zaterdag 7 december 2013 om 21:28

zaterdag 7 december 2013 om 22:13
quote:Fame schreef op zaterdag 07 december 2013 21:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="itsmyempire in "raar?!"" class="messagelink">itsmyempire schreef op 07 december 2013 @ 21:05</a>:</b>
[...]
Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!</div></blockquote>Ehm, je bent aan de pil, je vriend komt nooit in je klaar en je doet om de haverklap zwangerschapstesten? waarom? Misschien omdat er ook nog zoiets bestaat uit voorvocht waar eventueel een zaadje in mee kan zijn gekomen. En omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat. En wat grieperig was gepaard met misselijkheid en dergelijke. Dus zekere voor het onzekere!
[...]
Ik heb 3 weken geleden al getest op zwangerschap en was negatief;) en vanochtend weer en nog steeds negatief, dus ik heb ze wel nodig hoor maar bedankt voor je reactie!</div></blockquote>Ehm, je bent aan de pil, je vriend komt nooit in je klaar en je doet om de haverklap zwangerschapstesten? waarom? Misschien omdat er ook nog zoiets bestaat uit voorvocht waar eventueel een zaadje in mee kan zijn gekomen. En omdat ik niet zo lekker in mijn vel zat. En wat grieperig was gepaard met misselijkheid en dergelijke. Dus zekere voor het onzekere!

zaterdag 7 december 2013 om 22:14
quote:lemoos2 schreef op zaterdag 07 december 2013 21:19 Heb jij wel microgynon 30 gekregen? Staat er 'Bayer' als producent op het doosje? Of toch een goedkope variant als rigevidon?
Google anders eens op afbeeldingen Ja ik heb microgynon gekregen en op de verpakking staat Bayer. Dat stond ook altijd bij mijn andere doosjes!
Google anders eens op afbeeldingen Ja ik heb microgynon gekregen en op de verpakking staat Bayer. Dat stond ook altijd bij mijn andere doosjes!