Ach die kerstdagen...

08-12-2013 18:11 95 berichten
Elk jaar is het weer raak. De kerstdagen en Het Drama er omheen.

Ik heb er alweer een paar topics over zien verschijnen en ik heb het met jullie te doen. Die verschrikkelijke dagen…

Dus bij deze een hart onder de riem en een schop onder jullie reet.

Het zijn maar 2 dagen mensen, jullie (en ik ) gaan het overleven hoor! Na 2 dagen ben je van de verplichtingen met je (schoon)familie af, als je alleen bent overleef je die 2 dagen wel net als de 363 andere dagen in het jaar die je alleen overleeft, als je kind+aanhang besluiten dit jaar in een vreselijk center parcs huisje door te brengen ipv aan jouw tafel dan betekent dat niet dat ze niet van je houden en als de gang die jij moet bereiden hopeloos mislukt zullen mensen heus niet verhongeren.

Dus neem een lekker drank en een hapje van mij en remember: this too shall pass! Alles komt goed!

En eigenlijk verveel ik me gewoon een beetje en wil ik kletsen. Dus jullie mogen ook gewoon komen klagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga 1 dag naar familie en de 2de kerstdag heerlijk thuis! Kan er van genieten
I may be young, but I'm not dumb.
Blij dat we die stress allemaal niet hebben. beide kerstdagen zijn we thuis en op het menu staat boerenkool. geen verplichtingen, heerlijk!
+1
haha ja, die kerst... 't is me wat! Heb er jaren geen last van gehad wegens wonen in een ver buitenland, maar moet er sinds vorig jaar weer aan geloven. (en het is nu alweer heibel haha)
Met Kerst dank ik Onze Lieve Heer op mijn blote knieën dat ik single ben en flexibele ouders heb!
Huts!
Respect Matroesjka! Leuk topic heb je gemaakt
Zo is het ook! 2 dagen in het jaar!

Toch ontduik ik het elk jaar weer, zowel bij schoon- als eigen familie! Gewoon omdat het weer gelukt is.

Ik vind het gewoon veel gezelliger om het ongedwongen te vieren met vrienden die net als ik denken!

Maar jij sluit braaf bij je familie aan? Omdat je het leuk vindt of omdat het moet? En ook schoonfamilie?
Ik had vroeger een vreselijke schoonfamilie. En toch vraag ik me achteraf af waar ik me toch in hemelsnaam zo druk om maakte. Het was maar 1 (!!!) dagje extra dat ik met ze moest overleven...
En dankzij die fuckers ben ik op het forum gekomen Want ik wou mn ei ergens kwijt!
Kerst is gelukkkkiiggggg in onze familie iets wat heeeel relaxed is... Niks moet, alles mag... En kan niet anders zeggen dan dat het elk jaar weer echt leuk is!!! Heb er nu dus ook gewoon weer zin in! Blijf het superbijzonder vinden & ben aftellend ;)
Elk nadeel heb se voordeel
quote:bummer schreef op 08 december 2013 @ 18:18:

Zo is het ook! 2 dagen in het jaar!

Toch ontduik ik het elk jaar weer, zowel bij schoon- als eigen familie! Gewoon omdat het weer gelukt is.

Ik vind het gewoon veel gezelliger om het ongedwongen te vieren met vrienden die net als ik denken!

Maar jij sluit braaf bij je familie aan? Omdat je het leuk vindt of omdat het moet? En ook schoonfamilie?Ik sluit braaf bij schoonfamilie aan. Schoonmoeder is ziek, woont niet meer thuis en is rond de kerst ook nog jarig. Dit is de eerste kerst sinds ze ziek is geworden dus we zijn nog een beetje zoekende naar hoe we het het beste in kunnen vullen (cadeautips zijn trouwens welkom. Schoonmoeder kan niks zelf, ik had al bedacht om een lekkere olie te kopen voor bij het wassen maar veel verder kom ik niet…). Voor nu gaan we (vriend en ik) denk ik op kerstavond langs bij haar, tweede kerstdag halen we haar naar huis en gaan we iets doen met de rest van het gezin en eerste kerstdag doen we iets met mijn moeder+vriend. Wat en bij wie weten we nog niet maar we hebben iig afgesproken dat we het allemaal niet te ingewikkeld gaan maken. Lekkere pan soep, brood en smeersels op tafel en klaar.
En derde kerstdag gaat hier alles op slot, de gordijnen dicht en houden we een filmmarathon met zn tweetjes.
Ach, ik heb de verplichting inmiddels geaccepteerd. Op 1e kerstdag schoonpapa en daarna schoonmama. Op tweede kerstdag mijn mams die standaard rollade serveert wat ik niet lekker vind . Op 24 december maken wij er met z'n tweeën een feestje van, zo'n kerstmenu van AH die je in de oven kan schuiven en daarna lekker met de katten op de bank janken bij All you need is love.
quote:ninon schreef op 08 december 2013 @ 18:24:

Ach, ik heb de verplichting inmiddels geaccepteerd. Op 1e kerstdag schoonpapa en daarna schoonmama. Op tweede kerstdag mijn mams die standaard rollade serveert wat ik niet lekker vind . Op 24 december maken wij er met z'n tweeën een feestje van, zo'n kerstmenu van AH die je in de oven kan schuiven en daarna lekker met de katten op de bank janken bij All you need is love.Heel goed. Go with the flow...
Overigens vind ik een hele dag met mn schoonfamilie best een beetje vermoeiend. maar he…het is maar een dag he.
Met Kerst dank ik Onze Lieve Heer op mijn blote knieën dat ik een fijn/ warm gezin hebt, die ik vrij laat om te gaan en staan, en te komen, en heel flexibele schoonouders heb! waar ik onwijs veel van houd

Ik hou van de feestdagen! Vriend en ik splitsen eigenlijk alle jaren op. Hij eerste kerstdag naar zijn familie (zij vieren geen kerst) en ik ga al jaren met veel plezier naar mijn eigen ouders op eerste en tweede kerstdag. Tweede kerstdag sluit vriend ook aan. Kerstavond zijn vriend en ik lekker met zijn tweeën:-). Kerstavond en eerste kerstdag kook ik altijd. Ik vind het altijd erg leuk om een lekker kerstdiner te koken. Ook met lekkere groenten enzo. Veel eten, maar wel zo gezond mogelijk.

Heb er nu al zin in!!! Van de week lekker kerstboom optuigen en huis versieren. Naar de grootste Intratuin van Nederland voor de kerstshow. (Had ik al gezegd dat ik van de feestdag hou?)
Hoe we het precies gaan aanpakken weten we nog niet, maar ik zit waarschijnlijk beide dagen bij mijn familie en man een dag bij ons en een dag bij zijn eigen familie. Prima vinden wij, iedereen moet maar lekker doen waar hij /zij zin in heeft... (En iid het zijn maar 2 dagen per jaar)
Wij krijgen 1e kerstdag mijn hele familie langs, ff gourmetten met 18 mensen. Wordt wel gezellig maar veel drukte vooraf, en de hele dag.

We kregen het niet geregeld met alle familie-van-familie om eerste en tweede kerstdag goed te verdelen dus komt schoonfamilie derde (!) kerstdag...en dat hoort een veel gangen diner te worden. Moet ik nog ff over nadenken, vind het op zich ook wel leuk om eens uitgebreid te koken. Maar moeilijker omdat er ook een paar kinderen mee eten.

Tweede kerstdag lekker met z'n vieren...hele dag relaxen, misschien naar de nieuwe mees kees film. Een dagje tussen door niets moeten, lijkt me heerlijk!
The past may be in tatters
But today is all that matters
En met de cadeaus gaan we het ook niet meer zo bont doen als vorig jaar. Toen had iedereen voor ongeveer 200 euro aan cadeaus gekregen (en gekocht voor anderen), maar mn schoonfamilie is nogal van het big spenden haha. Dit jaar doen we het lekker simpel. Klein cadeautje, klaar. En voor onszelf/elkaar gaan we samen iets kopen voor in huis en dat mag ook niet meer dan 100 euro kosten.
Herkenbaar matroesjka_, vandaar dat ik dit jaar het kerstdiner aan mijn man heb overgelaten, hij mag dit jaar onze 12 gasten verwennen op 2e kerstdag. Zoon en dochter ontfermen zich over de tafel en de aankleding hiervan. En ik? No Stress

Morgenvroeg begin ik als vroeg met werken en zal niet voor 23.00 uur thuis zijn. Bij thuiskomt zal de boom staan te pronken in de kamer en de frutsels weer het huis sieren, tenminste dat hebben ze me net beloofd..De boom staat al 2 dagen binnen, vrijdag met ons 4e deskundig uitgezocht, en zeker weten, ook dit jaar wordt hij weer mooi.

Dit jaar geen stress, ik laat het langs me heen glijden.. hoop ik
_isis_, 2 minuten geleden

Met Kerst dank ik Onze Lieve Heer op mijn blote knieën dat ik een fijn/ warm gezin hebt, die ik vrij laat om te gaan en staan, en te komen, en heel flexibele schoonouders heb! waar ik onwijs veel van houd 

Da's fijn Isis! Een gezin zit er voor mij niet in, maar ik tel mijn zegeningen
Huts!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven