linzenvlaai

09-12-2013 17:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet graag linzenvlaai, vooral omdat we dat vroeger altijd kregen bij oma die het vers bakte.

Nu valt mij op dat in heel limburg de linzenvlaai in vierkantjes word gesneden ipv vlaaipunten.

Kan iemand mij uitleggen waarom dat is?
quote:lilalinda schreef op 09 december 2013 @ 18:39:

[...]

Geef je dat aan de Fransen.

Is er geen volk opzoek naar een land? Koerden bijvoorbeeld?Naast vlaaipunten verdelen we nu ook landen als taart :-o
quote:fru1t3lla schreef op 09 december 2013 @ 18:40:

[...]

Naast vlaaipunten verdelen we nu ook landen als taart :-owel in vierkantjes natuurlijk
quote:lilalinda schreef op 09 december 2013 @ 18:43:

[...]

wel in vierkantjes natuurlijk Maakt toch niet uit, smaakt toch hetzelfde!
Omdat de vierkante koek langer bestaat dan de ronde koek. En aangezien de bodem van de linzervlaai van koek is gemaakt, vonden ze het heel erg gepast om de vierkante (ontbijt) koek te blijven eren, en de vlaai voortaan ook in unieke vierkante stukken te snijden.
Net linzensoep gegeten en die was lekker maar als taart, nee.
Hier ook vierkantjes maar bij ons werd de linzenvlaai ook vaak op een vierkante bakplaat gemaakt. En dan is het weer gek om puntjes te snijden.

Misschien ook vierkantjes omdat linzenvlaai machtig is en je dus niet zo'n hele punt wilt eten.
quote:kitje schreef op 11 december 2013 @ 11:50:

Misschien ook vierkantjes omdat linzenvlaai machtig is en je dus niet zo'n hele punt wilt eten.

Ik kan er wel een hele vlaai van op, puntjes of vierkantjes, doe ik niet moeilijk over!

(Zeg ik nu wel heel stoer, krijg ik nooit op dus. Maar ik heb het andere mensen wel zien doen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven