Geld & Recht alle pijlers

Vergoeding bril

09-12-2013 19:23 16 berichten
He.

Ik ben van plan om een bril er bij te nemen.

Gewoon een goedkope omdat ik ook lenzen heb.

Ik zag op de site van hans anders een leuke van complete bril 95 euro.

Maar nu ben ik voor 3 sterren verzekerd.

Maar bij 3 sterren wordt 150 euro vergoed.

Maar ben je dan verplicht om een aankopen te doen van 150 en/of hoger?

Of wordt die 95 euro van de 150 afgetrokken en hou ik nog 55 euro over? Dat ik mijn bril dan gratis krijg?

Groetjes.
Alle reacties Link kopieren
Meestal is het 1 keer per zoveel jaar en dan een maximum van zoveel euro.

Wat staat er precies? Welke verzekering heb je?
Je kunt gewoon een bril van 95 euro nemen, die 55 euro hou je over ;)
Dat is dus niet per sé zo.
quote:trisquelle35 schreef op 09 december 2013 @ 19:26:

Je kunt gewoon een bril van 95 euro nemen, die 55 euro hou je over ;)Dus dan heb ik de bril gratis?
Hoe betaal je de lenzen? Declareer je die ook bij de verzekering?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik krijg van de verzekering elke 3 jaar 295euro vergoed. Ik heb toen een bril en zonnenbril genomen bij specsavers, in totaal 290euro. Ik heb dus nog 5 euro over. Maar goed, dit is natuurlijk bij elke verzekering anders lijkt mij.

Ik zou even je verzekering bellen en dit goed navragen.
De specsavers kon mij trouwens precies vertellen hoeveel ik vergoed kreeg. Blijkbaar kan se opticien dit in hun systeem terug zien.
quote:Tickel schreef op 09 december 2013 @ 19:38:

Hoe betaal je de lenzen? Declareer je die ook bij de verzekering?

Nee die declareer ik niet.

Geen idee waarom niet eigenlijk -.-
quote:helenn schreef op 09 december 2013 @ 19:42:

De specsavers kon mij trouwens precies vertellen hoeveel ik vergoed kreeg. Blijkbaar kan se opticien dit in hun systeem terug zien.Ja dat vond ik heel erg raar en eigenlijk ook niet oke!
quote:saratje93 schreef op 09 december 2013 @ 19:43:

[...]

Nee die declareer ik niet.

Geen idee waarom niet eigenlijk -.-Toch maar doen of een bril. Is je verzekering bij Achmea? Dan kun je eens in de 3 jaar een vergoeding krijgen met een max van 150. Ik heb bij Specsavers 2 brillen gekocht vorig jaar. Ze hebben vaak acties ism de zorgverzekering.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wanneer jij je zorgverzekersnummer opgeeft bij de computer kunnen zijn het systeem zien hoe je verzekerd bent. Net zoals heel veel zorgverleners dit kunnen. Ze kunnen ook zien of dat de opticien rechtstreeks naar de zorgverzekering kan declareren of naar de klant.

Wanneer je dit niet wil, geen gegevens doorgeven aan de opticien. Het is gewoon een service.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Op je naam en geboortedatum kunnen ze dat ook, ik snapte al niet waarom ze wilde weten hou oud ik was.. en hoppa daar waren mijn gegevens.

Vind dat ze er helemaal niet bij horen te kunnen.. en het is geen service, ze hebben hun diensten aangepast op de wel of niet verzekerde bedragen...
In Driebergen zit een zaak waar je drie brillen koopt voor 99 euro. Rigi. En die kan je ook declareren binnen die 150 euro. Heb je drie gratis brillen.

(Bijvoorbeeld 2 gewone en 1 zonnebril op sterkte.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik zie net dat mijn contact lenzen wel gedeclareerd zijn.. bye bye bril.. misschien over een tijdje.. kan een slotje op.
Je kunt ook zelf een bril betalen natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven