Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
Ik ga ook voor je hopen!

Hier stilte (voor voor de storm is het te laat haha!)

Ons te koop bord was helemaal omgewaaid. Gisteren bar weinig bekeken wat natuurlijk niet gek is op 5 december.

Was even benieuwd.

Ben ook benieuwd naar Ateliers ontwikkeling!

Ik heb een heel schattig huurhuisje gezien...maar kan er nog niks mee. Jammer! Wel leuk om alvast te zoeken.
Bezichtiging nummer twee is aangevraagd! Komende dinsdag mag ik weer..dat is dus positief. Als ik wekelijks kijkers krijg gaat het hard.

Hoop ik! Leuk bericht zo vlak voor het weekend.
Nou ik ben blij offerte gehad en alles voor de levensverzekering! Oftewel maandag dat tekenen en dit weekend alles invullen en goed lezen.

Voorwaarden zijn 1,5 week verlengd. Met een beetje geluk is alles voor de kerst administratief rond en half januari de sleutel :D
Top!!
Madame-Atelier, bij de verkoop van ons vorige huis hadden de kopers ook last met de levensverzekering. Wij hebben toen ook de ontbindende voorwaarden verlengd.

Is helemaal goed gekomen..
Ik ben pp zoek naar een huis, ergens in het midden van het land of noord brabant. Ik lees rustig mee. Succes allen
@ jacjac, ik heb geen idee hoe andere huurders met woningen omgaan met huizen maar ik als huurder zie het als mijn plicht om de woning netjes te ondehouden. We betalen nu 860 huur en de woning ziet er na 8 jaar piekfijn uit volgens de verhuurder. Het hangt er maar vanaf aan ( je kan ook checken bij de vorige huisbaas volgens mij
Hoi! Nou, in prijs gezakt en opnieuw aangemeld en gisteren 2400x bekeken op funda haha. (Vorige prijsklasse in september 1300x op eerste dag). Als dat niet een flink aantal kijkers oplevert... Om 11 u weer kijkers, ben benieuwd!
quote:marjolein852 schreef op 07 december 2013 @ 12:31:

Madame-Atelier, bij de verkoop van ons vorige huis hadden de kopers ook last met de levensverzekering. Wij hebben toen ook de ontbindende voorwaarden verlengd.

Is helemaal goed gekomen..De levensverzekering is al geaccepteerd, echt binnen 10 minuten na het invullen van de medische verklaring. Dus dat is weer een stapje verder. We moeten eigenlijk alleen nog tekenen en wachten op de officiele bevestiging dat de hypotheek is goedgekeurd. Dan nog wachten tot de passagedatum!
na een paar dagen weg geweest weer een update:

T is stil, heel stil met bijna geen bezoekers op Funda

Ik begin ongeduldig te worden (na 1 maand, ik weet het). De makelaar zou elke maand met ons praten over ontwikkelingen en hoe nu verder.

Zouden wij contact moeten opnemen met hem of hij met ons? Hoe gaat dat bij jullie?

@faracha: er staat er een in Nijmegen te koop

@Madame: Wat vermoeiend dat wachten zeg

@Anna: Spannend!

@Julus: Hou ons op de hoogte!!
Kaatje , wat vervelend dat t zo op zijn gat ligt. Ik zou zelf de makelaar even bellen (in het ergste geval vindt ie je te ongeduldig, dat lijkt me geen ramp). Wat was zijn/haar prognose voordat jullie in de verkoop gingen? Ik zou gewoon vragen of het hem mee- of tegenvalt en wat nu het plan is.
Kaatje, jullie zijn 1 maand in de verkoop? Bij ons is er alleen contact indien er een bezichtiging is gepland en daarna gelijk per mail een terugkoppeling. Er is denk ik weinig te melden verder, volgens mij is het niet gangbaar om contact te hebben als er niks concreet loopt. Als jullie na een tijd geen kijkers hebben gehad, dan zou ik eens met de makelaar overleggen wat wijsheid is.

Komt vast snel goed, met die kijkers!

De bezichtiging van vandaag was positief; kijkers blijken al jaren geleden interesse in dit huis te hebben gehad en zijn dus echt geinteresseerd. Via via weten ze hoe de staat van ons huis is en dat is dus ook in ons voordeel. Minpunt; ze hebben nog eigen huizen te verkopen..dus voor nu hebben we er helaas niks aan. Makelaar is nog steeds bezig met de eerste kijker, dat loopt dus nog! Er is behoorlijk wat uitzoekwerk wat tijd nodig heeft, dus ik moet afwachten.

Anna, nog geen nieuws?

Wat duurt dat wachten toch lang he? Zenuwslopend dit. Was erg blij met dit mooie weer, echt een mazzeltje.
Niet zo'n leuke update van mijn kant! De kijker die afhankelijk was van de startershypotheek via de gemeente reageert niet meer op de makelaar en is dus hoogstwaarschijnlijk een afhaker.

Vanmiddag een nieuwe bezichtiging gehad maar die mensen vonden het meteen al 'niks'. Konden/wilden echter niet precies aangeven wat het was dat ze niet aanstond.. het was niet wat ze ervan verwacht hadden volgens de makelaar. Heb nog eens kritisch naar de foto's. omschrijving en de plattegronden gekeken, maar ik kan er niets anders van maken dan hoe het omschreven is.
Day, wat enorm jammer!! Het kan zijn dat het huis gewoon niet goed voor ze voelde. Vaak weet je meteen of je er verliefd of bent en ervoor wil gaan, of juist niet. Zo ging ik zelf altijd naar huizen kijken. Meestal viel het tegen, in het echt. En bij het huis dat ik gekocht heb uiteindelijk was het liefde op het eerste gezicht.

Dus, denk vooral niet dat het aan de presentatie ligt, maar het is vaak een gevoel. Als jouw presentatie in orde is, niet te druk over maken verder.
Day wat jammer! Ik denk ook dat de mensen gewoon geen klik hadden met het huis. Wij hebben er 5 bekeken van de herfst om een idee te krijgen van de markt en vonden dat soms ook, ondanks dat er dan objectief bezien niets mis was met het huis. nu, na 30 bezichtigingen, horen we ook van alles langskomen. Laatste commentaar was dat de woonkamer te klein zou zijn. Dat hebben de 29 mensen ervoor dan weer niet gezegd. Er is eigenlijk vrijwel niets dat steeds terugkomt als commentaar.

Wij hebben vanmiddag en vrijdagmiddag weer bezichtigingen. Even duimen! En ga morgen toch ook maar een Jozef beeldje verstoppen (beschermheilige van huizenbezitters), wie weet helpt t! ;)
Wauw Anna, het loopt bij jullie echt storm met de bezichtigingen! Kan me voorstellen dat je het poetsen zat wordt, maar wel elke keer weer een kans dat het wat wordt. Werd jullie huis opnieuw op funda gezet met de nieuwe prijs? Bij ons was het een wijziging van de bestaande advertentie!

Julus, het zal inderdaad met het gevoel te maken hebben. Na Oud&Nieuw gaat ex 1 van de trappen opnieuw verven. Daar zaten halve maantjes op, die hebben we er voor de verkoop af gehaald en de trap 'gerenoveerd'. Inmiddels zie je door slijtage die contouren een beetje doorschijnen als het licht erop staat. Dat is echt het enige wat ik nog kon bedenken aan minpunten waar we iets aan kunnen veranderen.

Ik was er gister behoorlijk moedeloos door geworden, gelukkig weinig tijd gehad om bij stil te staan. Ben lekker gaan skiën als afleiding
Dayy, wij hebben hem er opnieuw op laten zetten volgens advies van onze makelaar. Kost 75 e excl. BTW maar ze zei dat er dan veel meer reacties komen. En inderdaad, elke keer nieuwe kansen, maar ook veeeeeel teleurstelling... als mensen allemaal 20 huizen bekijken voor ze kopen krijg je gewoon ook vaak nee te horen. Dus ook hier best veel teleurstelling hoor.
Zag dit topic ineens weer boven komen en ook al heb ik er eigenlijk niks meer te zoeken (we wonen al weer een half jaar in ons heerlijke huis en hebben inmiddels de restschuld afgelost, wat een zaligheid) toch nog even een reactie.

Mijn tip, als je snel wilt verkopen: ga zo laag zitten als je je kunt veroorloven. Wij zaten 10.000 euro onder de prijs die de makelaar voorstelde, en daarmee zaten we een prijsklasse lager dan je van onze flat zou verwachten. En waren we 'dus' de mooiste flat in de goedkopere prijsklasse.

Ons huis hebben we goedkoper gekocht dan wat de vorige eigenaars er 10 jaar geleden voor betaald hadden (eigenlijk belachelijk goedkoop dus), maar als ze niet mee waren gegaan, hadden wij het dus niet gekocht (we waren toch al verhuisd naar een tijdelijke huurwoning, dus we hadden toch al geen haast meer).

Als ik om me heen kijk en onze eigen ervaring meeneem, denk ik dat de prijsstelling echt het grootste deel van het wel/niet kopen besluit bepaalt.
kastanjez, dat hebben wij nu ook gedaan door te zakken (en dan houden we een restschuld over van een half ton ongeveer). Nu zijn we inderdaad zo ongeveer het beste huis in onze buurt en prijscategorie met groot aantal m2. Heel benieuwd of het wat oplevert.

Fijn dat jullie je schuld zo snel afbetaald hebben! Wij moeten daar wel een stuk langer over doen. Maar on the upside kijken we idd naar huizen die 1,5 ton in prijs gezakt zijn in de laatste jaren... dus dat scheelt ook weer flink.
@Anna. Heb de beste man meteen even gebeld na je bericht; wat maakt mij die 75 euro nou uit! Maar onze makelaar vindt het een 'ordinaire truc' en doet dat liever niet. Vind ik toch wel een beetje vreemd!
haha het is ook een ordinaire truc maar goed, als het meer kijkers oplevert... veel mensen zoeken echt maar tot een bepaalde categorie, dat deden wij ook, en als je dan wijzigt kom je in de resultaten er gewoon "tussen geschoven" zeg maar (bij huizen met de zelfde verkooptijd). Wel flauw van hem. Kun je niet een beetje pushen en zeggen dat je dat per se wel wil? Wat maakt hem dat nou uit?
quote:Kastanjez schreef op 11 december 2013 @ 13:37:

Zag dit topic ineens weer boven komen en ook al heb ik er eigenlijk niks meer te zoeken (we wonen al weer een half jaar in ons heerlijke huis en hebben inmiddels de restschuld afgelost, wat een zaligheid) toch nog even een reactie.

Mijn tip, als je snel wilt verkopen: ga zo laag zitten als je je kunt veroorloven. Wij zaten 10.000 euro onder de prijs die de makelaar voorstelde, en daarmee zaten we een prijsklasse lager dan je van onze flat zou verwachten. En waren we 'dus' de mooiste flat in de goedkopere prijsklasse.

Ons huis hebben we goedkoper gekocht dan wat de vorige eigenaars er 10 jaar geleden voor betaald hadden (eigenlijk belachelijk goedkoop dus), maar als ze niet mee waren gegaan, hadden wij het dus niet gekocht (we waren toch al verhuisd naar een tijdelijke huurwoning, dus we hadden toch al geen haast meer).

Als ik om me heen kijk en onze eigen ervaring meeneem, denk ik dat de prijsstelling echt het grootste deel van het wel/niet kopen besluit bepaalt.

Dit is zo vanzelfsprekend dat het eigenlijk ridicuul zou moeten zijn om het nog te vermelden. Ik krijg echter het gevoel dat heel veel verkopers dat totaal niet snappen. Die focussen zich helemaal suf over hoe dit er uit ziet, de meubels, wel of niet plantjes, de foto's. Allemaal zwaar ondergeschikt. Mensen hebben een budget en willen daar het beste huis voor, als je te duur geprijsd ben kun je het gewoon vergeten.

Als jij je huis verkocht wilt hebben, kun je (vrijwel) ieder huis binnen een paar weken verkopen, als je prijs maar goed genoeg is.

Meeste verkopers willen echter de hoofdprijs, dan lukt het niet en ondertussen dalen de prijzen, dan verlagen ze de prijs minimaal na een half jaar, maar is het nog steeds te duur en zo gaat dat een paar jaar door en uiteindelijk leiden ze veel meer verlies dan nodig was geweest.
@Anna. Ja zou wel kunnen hoor denk ik.. Maar de prijs gaat nu niet meer gewijzigd worden, dus dan is het 'gewoon' opnieuw erop zetten.

@Markovic. Niet (volledig) mee eens. Huis staat nu te koop voor 25.000 onder eigen aanschafprijs 3 jaar geleden. Huis van de buren is vorig jaar voor 10.000 boven onze huidige VP verkocht (WOZ-conform destijds). Als wij nog verder zakken zitten we tegen executiewaarde aan. Tuurlijk zijn er ook mensen die hun huis inderdaad 'overprijzen', maar ik vind niet dat je kunt stellen dat vrijwel huis verkocht is binnen een paar weken mits de prijs juist is.
quote:Dayy schreef op 11 december 2013 @ 14:15:

@Anna. Ja zou wel kunnen hoor denk ik.. Maar de prijs gaat nu niet meer gewijzigd worden, dus dan is het 'gewoon' opnieuw erop zetten.

@Markovic. Niet (volledig) mee eens. Huis staat nu te koop voor 25.000 onder eigen aanschafprijs 3 jaar geleden. Huis van de buren is vorig jaar voor 10.000 boven onze huidige VP verkocht (WOZ-conform destijds). Als wij nog verder zakken zitten we tegen executiewaarde aan. Tuurlijk zijn er ook mensen die hun huis inderdaad 'overprijzen', maar ik vind niet dat je kunt stellen dat vrijwel huis verkocht is binnen een paar weken mits de prijs juist is.

Onzin. tenzij je een huis hebt in Oost-groningen, waar letterlijk niemand wil wonen, kun je je huis altijd snel verkopen. Jij staart je nog steeds blind op wat jij er voor wilt hebben i.p.v. wat het waard is. Een koper heeft er niks mee te maken wat jij er drie jaar geleden voor betaald hebt, of wat de executiewaarde van het huis op papier is. Als je het nu niet verkocht krijgt voor de prijs die je er voor vraagt dan is het gewoon te duur geprijsd. Ga omlaag met de prijs en er komt vanzelf een moment dat het de moeite waard wordt voor kopers.

Maar je kunt natuurlijk de prijzen zo houden en hopen op die ene "gek" die helemaal verliefd wordt op precies jullie huis. Als je niet hoeft te verhuizen dan is dat mkisschien een optie, maar als je echt van je huis af wilt is dat toch af te raden. De huizenprijzen dalen nog steeds en naar verwachting volgend jaar ook nog zo'n anderhalf procent om te stabiliseren in 2015. Grote kans dus, als je niet omlaag gaat, dat je je huis niet kwijtraakt of grote kans dat je alsnog omlaag moet. Dan leidt je alsnog verlies en heb je ook veel langer moeten betalen voor een huis waar je van af wou.
dayy, hoe zijn jullie eigenlijk geprijsd in vergelijking met andere huizen in de buurt? scherp? is er veel vergelijkingsmateriaal?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven