Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 11:56:

No problemo boerderijgeit, ik ben niet zo'n jankerd als Geve. Anders had ik wel een wat virieler avatar gekozen. Een rugbyman ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
Nah...Met stomheid geslagen ben ik: Murdoch is geen vrouw...De rest wist ik wel, maar Murdoch?
Kom ik echt zo verwijfd over dan, behalve het plaatje?
quote:dymo9 schreef op 10 december 2013 @ 11:35:

jeetje, geve, kadanz, Qthee en Murdoch zijn alleviermannen?

edit: sorry, liep paar pagina's achter

Wist ik ook niet

Nu hou ik met over het algemeen ook niet zo bezig met het geslacht van mn mede-forummers, maar toch!
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 12:02:

Kom ik echt zo verwijfd over dan, behalve het plaatje?JA

Kom ik echt zo verwijfd over dan, behalve het plaatje?Dat blijkt maar eens
quote:churrro schreef op 10 december 2013 @ 11:58:

[...]

De topic komt er aan LD........

Idd een prachtig avatar. Ik geef toe dat ik er zeer regelmatig (en langdurig) naar kijk ......

Het doet mij denken aan een zeer slimme en vrouwelijke dame. Van uiterlijk dacht ik dat ze Française was.Churro jij ook? Een man?
.

Kom ik echt zo verwijfd over dan, behalve het plaatje?Nee hoor, maar ik herkende veel in je en dacht daarom dat je vrouw was. Mss heb ik een sterk ontwikkelde mannelijke kant en jij een sterk ontwikkelde vrouwelijke?
Murdoch was wel een vrouw met humor, dacht ik, een humor die je niet bij veel vrouwen ziet maar een man, neeee....
quote:impala schreef op 10 december 2013 @ 12:04:

[...]

Churro jij ook? Een man?

Ja, maar dat ik vanaf het begin aangegeven. Anders was het misschien churra geworden .....

Volgende topic : "is de Viva forum een mannen bolwerk ?"
Die kant heb ik wel redhothead, ik ben zeker genoeg in mijn man-zijn om dat toe te geven. Maar wie was jij?
Churra, zoals ik al eerder zei: ik weet zeker dat jij niet nieuw bent. Je schijft heel consequent 'de topic' en 'de forum' om naïef over te komen maar daar trap ik dus niet in.
Nog meer mannen hier?

Ik begin ineens ook te twijfelen aan Lady V....

Of draaf ik nu door (natúúrlijk doe ik dat, zou Murdoch zeggen, om je maar even voor te zijn )
.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 12:08:

Die kant heb ik wel redhothead, ik ben zeker genoeg in mijn man-zijn om dat toe te geven. Maar wie was jij?weg. Murdoch. (haal 't zo weer weg) Was tijd voor mijn jaarlijkse anonimisatie.
quote:dymo9 schreef op 10 december 2013 @ 12:07:

Murdoch was wel een vrouw met humor, dacht ik, een humor die je niet bij veel vrouwen ziet maar een man, neeee....En dat hij dan nog homo is, dat valt helemààl tegen vind ik.
quote:dymo9 schreef op 10 december 2013 @ 12:07:

Murdoch was wel een vrouw met humor, dacht ik, een humor die je niet bij veel vrouwen ziet maar een man, neeee....Het einde van een emporium ! .........
That does ring a bell RHH. Leuk!

Dymo9, je moet ons niet allemaal over één kam scheren. Sommigen van ons hebben wel degelijk humor.
Jullie forumleven zal nooit meer hetzelfde zijn !
.
Ik ben pas sinds kort forummer........kan ik al een avatar instellen?

Denk dat avatar meer zegt dan nickname. In mijn geval had ik tig betere ideeen, echter de namen waren allen al bezet. Bij gebrek aan NOG meer creativiteit werd het Troelalaaaatje.
quote:geve schreef op 10 december 2013 @ 12:11:

[...]

En dat hij dan nog homo is, dat valt helemààl tegen vind ik. I'll fuck anything that moves.
quote:troelalaaaatje schreef op 10 december 2013 @ 12:15:

Ik ben pas sinds kort forummer........kan ik al een avatar instellen?

Denk dat avatar meer zegt dan nickname. In mijn geval had ik tig betere ideeen, echter de namen waren allen al bezet. Bij gebrek aan NOG meer creativiteit werd het Troelalaaaatje.

Ja hoor. Bij je profiel.

Ben beniewd welk plaatje een troela uitzoekt.
.
Een Troelalaaaatje! :-)

Kom ik echt zo verwijfd over dan, behalve het plaatje?

Nee, integendeel, dat je een man blijkt te zijn verklaart een hoop van jouw reacties.

Maar juist het plaatje deed mij altijd denken dat je een vrouw was.

Het psychologische effect van je avatar dus.
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Als ik vóór dit topic zou hebben gezegd dat ik dacht dat Murdoch een man was, dan zou mij een hoedje zijn opgezet

Maar hoe zit t nou met Lady V?
.
Murdoch heeft zeker humor! Ik moet meestal hardop lachen om zijn reacties!

Churro is ook een man, check!

Markovic en Amand zijn ook man. Bij Rob uit Zeist zet ik mijn vraagtekens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven