Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:boogster schreef op 10 december 2013 @ 16:50:

[...]

Dan moet hij/zij dat maar laten zien dan! Zien is geloven!

;)Ik heb elninjoo eens op een fototopic gezien en dat is geen man. Heb ik ook nooit gedacht.
.
quote:jira schreef op 10 december 2013 @ 16:43:

[...]

Mijn voorkeuren - wijzig mijn profiel (rechts van de tekst/titel voorkeuren wijzigen, onder vivaforum).Thnx, gelukt! Jij hebt een hele coole avatar trouwens haha!
Hier staat iets heel origineels en grappigs
quote:boogster schreef op 10 december 2013 @ 16:50:

[...]

Dan moet hij/zij dat maar laten zien dan! Zien is geloven!

;)

El ninjoo, nooit over nagedacht ging er van uit dat ze vrouw zou zijn.

En jij boog? Ben jij wel echt een man?

Ik ga nu aan alles en iedereen twijfelen merk ik...
Iets warms graag. Met borstharen. (Loesje)
quote:poezenmoes95 schreef op 10 december 2013 @ 16:53:

[...]

Thnx, gelukt! Jij hebt een hele coole avatar trouwens haha!

Gefeliciteerd.

Kunnen wij het nu afkraken ?

Nee hoor, geintje......
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:_nora_ schreef op 10 december 2013 @ 16:56:

[...]

El ninjoo, nooit over nagedacht ging er van uit dat ze vrouw zou zijn.

Ik ga nu aan alles en iedereen twijfelen merk ik... Wil je mijn hoedje lenen?
.

Zover ik weet wel, maar eigenlijk maakt het me niet veel uit of men me hier als man of vrouw ziet.. Het doet er op een forum toch eigenlijk totaal niet toe?.. zolang er maar wat geouwehoerd kan worden..

Nu ik erover nadenk zou het denk ik gemakkelijk zijn om een onzijdige alias te kiezen.. Als man wordt je toch wat argwanend bekeken en wordt er meestal niet neutraal op je gereageerd, heb ik het idee..
Het maakt mij ook nooit zoveel uit Boog, maar ik had eerder uit de kast moeten komen want ik krijg als man veel meer positieve aandacht dan als vrouw.
quote:impala schreef op 10 december 2013 @ 16:59:

[...]

Wil je mijn hoedje lenen?
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 17:09:

Het maakt mij ook nooit zoveel uit Boog, maar ik had eerder uit de kast moeten komen want ik krijg als man veel meer positieve aandacht dan als vrouw. Had je intelligenter ingeschat: dat je daar nu pas achterkomt.
quote:boogster schreef op 10 december 2013 @ 17:03:

[...]

Zover ik weet wel, maar eigenlijk maakt het me niet veel uit of men me hier als man of vrouw ziet.. Het doet er op een forum toch eigenlijk totaal niet toe?.. zolang er maar wat geouwehoerd kan worden..

+1

Ik weet niet waarom dat zo belangrijk is, idd. Misschien zoeken ze naar medeplichtige vriendinnen met wie ze achter de schermen over ons kunnen roddelen. Ik zou het niet weten. Kunnen jullie ons uitleggen waarom het zo belangrijk is ?

Ja hoor, Boogje is een man.

In levende lijve ontmoet hè, Boog
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu

Het maakt mij ook nooit zoveel uit Boog, maar ik had eerder uit de kast moeten komen want ik krijg als man veel meer positieve aandacht dan als vrouw.

Oh maar ik vond je als vrouw denk ik leuker :(. Ik bedoel: droge mannen met testosteron zat, toch?

Verklaart trouwens wel waarom ik vond dat je posts altijd iets ... uhm ... mannelijks ... over zich hadden

Het maakt mij ook nooit zoveel uit Boog, maar ik had eerder uit de kast moeten komen want ik krijg als man veel meer positieve aandacht dan als vrouw. Hoezeer die avatar ook past bij de nick Murdoch, nu ik weet dat je een man bent vind ik 'm niet meer kloppen
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
quote:redhothead schreef op 10 december 2013 @ 17:11:

[...]

Had je intelligenter ingeschat: dat je daar nu pas achterkomt. Oeeeeee, die avatar is ook mooi. Ben jij dat RHH ?
quote:Fiorah schreef op 10 december 2013 @ 17:12:

Oh maar ik vond je als vrouw denk ik leuker :(. Ik bedoel: droge mannen met testosteron zat, toch?en droge vrouwen kom je hier op het forum niet zoveel tegen begrijp ik?
quote:Miss.Innuendo schreef op 10 december 2013 @ 17:11:

Ja hoor, Boogje is een man.

In levende lijve ontmoet hè, Boog Absoluut wordt tijd voor weer eens een etentje of zo.. mini meeting doen? en mag ik dan achterop de motor?
quote:boogster schreef op 10 december 2013 @ 17:14:

[...]

en droge vrouwen kom je hier op het forum niet zoveel tegen begrijp ik? Hmm weet ik niet, niet specifiek denk ik. Ik wist van jou en Geve in ieder geval dat jullie man zijn (en van nog wel een aantal), ik wist het van Murdoch niet en posts van Murdoch vallen me toch altijd wel op als zijnde 'anders', intrigeren me wel zeg maar... in vergelijking tot posts van vrouwen. Als ik ze vergelijk met posts van mannen, is dat echt minder. Zal ook wel deels bevooroordeeld zijn natuurlijk.
Stoere vrouw is dus positief, verwijfde man minder. Ik trek gewoon nóg een keer de seksismekaart. Nu snap ik waarom al die mannen hier zulke zeikerds zijn.
quote:boogster schreef op 10 december 2013 @ 17:03:

[...]

Eensch. Voor mij zijn er hoegenaamd geen onderwerpen die ik wel met vrouwen en niet met mannen wil bespreken.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 17:18:

Stoere vrouw is dus positief, verwijfde man minder. Ik trek gewoon nóg een keer de seksismekaart. Nu snap ik waarom al die mannen hier zulke zeikerds zijn.Is gewoon persoonlijk. Ik ken vrij veel (leuke!) mannen met wat vrouwelijke trekjes, dat valt me gewoon minder op. Ik ken veel minder stoere vrouwen, geloof ik.
quote:Murdoch schreef op 10 december 2013 @ 17:18:

Stoere vrouw is dus positief, verwijfde man minder. Ik trek gewoon nóg een keer de seksismekaart. Nu snap ik waarom al die mannen hier zulke zeikerds zijn.Misandrie, dat is het. Ik zou een topic openen als ik jou was.
Oh ja, en nu ik hier toch ben: ik ben eigenlijk wel heel erg nieuwsgierig waarom jij ineens begon te twijfelen aan mijn sekse, Impala .
Ik ben best gek op mannen met een vrouwelijk kantje, maar daar schaar ik murdoch toch niet onder. Gerustgesteld?
.
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 december 2013 @ 17:20:

Eensch. Voor mij zijn er hoegenaamd geen onderwerpen die ik wel met vrouwen en niet met mannen wil bespreken.Nou, er zijn wel topics waar ik als man niet kom hoor.. hoofdzakelijk de horrorpijlert.. en dan met name de "breien met slijmdraden" topics..
Niet echt. Kan nog best spannend zijn, zo'n naakte hinde met alleen een aluminiumhoedje op die tijdens het hoogtepunt 'luistert de AIVD mee?' uitschreeuwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven